معرفی شهر پوتراجایا در کوالالامپور | شهر جدید و زیبای کشور مالزی

2 سال پیش 0 دیدگاه

شهر پوتراجایا، ممکن است اولین جایی نباشد که وقتی به مالزی فکر کنید به ذهن‌تان خطور کند، اما باید گفت جاذبه‌‌های پوتراجایا بسیار چشم‌گیرند! از سال 1999، این شهر پایتخت اداری دولت فدرال بوده و بعد از کوالالامپور و لابوان به سومین منطقه فدرال مالزی تبدیل شده است. شهرت پوتراجایا برای ساختمان‌های دولتی بی‌نظیر، بلوارهای عریض، پل‌های دیدنی و فضای سبزش است.

معرفی شهر پوتراجایا

در اوایل دهه 1990، دولت کشور مالزی یک پایتخت اداری فدرال جدید را در نظر گرفت که از یک تابولا راسا در مزارع نخل و لاستیک سابق به نام پوتراجایا ساخته شده بود. قرار بود تا خانه جدیدی برای تمام وزارتخانه‌های دولت فدرال مالزی و کارمندان دولتی در سطح ملی و میزبان تمام فعالیت‌های دیپلماتیک برای کشور باشد و به عنوان نمادی قدرتمند از برنامه جاه‌طلبانه مدرنیزاسیون کشور و هویت جدید "مسلمان مترقی" آن عمل کند. 

شهر پوتراجایا مالزی به عنوان یکی از شهرهای جدید که اخیرا به ‌عنوان مقر قدرت در آسیای جنوب شرقی و «جنوب جهانی» ساخته شده، نمادی از روند مستعمرات سابق برای رد پایتخت استعماری و جایگزینی آن با شهری است که نماد ایدئولوژی ملی ایالت و جایگزینی آن است. در این مقاله به معرفی جاذبه‌های شهر جدید پوتراجایا می‌پردازیم.

بیشتر بخوانید: جالب‌ترین جشن‌ها و فستیوال‌های مالزی

دیدنی‌های شهر پوتراجایا

  • به دفتر نخست وزیری در پردانا پوترا مراجعه کنید

این ساختمان باشکوه بر فراز تپه اصلی در شهر پوتراجایا کوالالامپور قرار دارد و با گنبد سبز به سبک کاخ و دیوارهای سنگی چشم‌ها را به‌خود جلب می‌کند. این مجموعه اداری با ترکیبی از معماری اسلامی و مدرن، جایی است که وزرا و مقامات بالاتر در آن کار می‌کنند. این مکان، برای بازدیدکنندگان باز نیست، اما هنوز هم می‌توان آن را از بیرون تماشا کرد.

  • از مسجد نفیس پوتراچایا در مالزی بازدید کنید

گرانیت رز به مسجد پوترا رنگی تصویری می‌بخشد، ظرافتی که به همان اندازه است که از بیرون به داخل منعکس می‌شود. این مسجد که در سال 1997 در کنارچه ساخته شده است، می‌تواند 15000 نمازگزار را در خود جای دهد. بازدیدکنندگان برای عکس گرفتن از این مکان دیدنی که از تاثیرات مالایی و خروجی الهام گرفته شده، توقف می‌کنند.

شما همچنین می‌توانید به داخل مسجد پوترا بروید تا فضای باشکوه و تصویر-گلگون را ببینید. اما به‌خاطر داشته باشید که باید لباس خاصی که در ورودی ارائه می‌شود را بپوشید.

  • اوج گرفتن با بالون

منظره شهری پوتراجایا از روی زمین چشم‌گیر است، صبر کنید تا به اوج بروید، در یک بالون هوای گرم حالتی که شما را بالا می‌برد، می‌توانید جادوی پانورامای شهر پوتراجایا در مالزی را تجربه کنید‌. خیلی از مردم در مورد Fiesta بین‌المللی بالون هوای گرم پوتراجایا شنیده‌اند که علاقه‌مندان به بالون و بازدیدکنندگان کنجکاو را از دور به‌خود جذب می‌کند. اما لازم نیست برای سوارشدن به آن زمان خاصی از سال را منتظر بمانید.

LokaLocal یک تجربه بالن هوای گرم است که تقریبا 45 دقیقه تا 1 ساعت زمان پرواز در اختیار شما قرار می‌دهد. یک خلبان در این تجربه همراه شما خواهد بود. پس از ماجراجویی در آسمان، می‌توان از یک صبحانه بوفه‌ای لذت برد و برای خود گواهینامه‌ای از این بالن سواری به‌دست آورد که نشان‌دهنده موفق شماست.

  • کاوش در Segway

جاذبه‌های شهر پوتراجایا در کوالالامپور می‌توانند کاملا از هم فاصله داشته باشند، بنابراین برای رسیدن به آن‌ها می‌توان کمی رانندگی یا پیاده‌روی کرد. برای لذت بردن از مسیر معمولی گشت‌وگذار، تورهای منظم Segway وجود دارد که شما را با یک حمل‌ونقل برقی InMotion به اطراف قلمروی فدرال می‌برند.

  • یادبود هزاره در شهر پوتراجایا کشور مالزی

این بنا که در سال 2005 برای آغاز هزاره جدید طراحی شده، اولین بنای تاریخی است که در شهر پوتراجایا مالزی ساخته شده است. مسیر پیاده‌روی که در اطراف بنای تاریخی وجود دارد، تاریخ مالزی را به تصویر می‌کشد، پانل‌هایی که رویدادهای مهم این کشور را توصیف می‌کنند. یک کپسول زمانی در پایه بنای تاریخی وجود دارد که در سال 2020 افتتاح خواهد شد. همان‌طور که در امتداد رمپ بنای یادبود هزاره به سمت بالا حرکت می‌کنید، می‌توانید مناظر وسیعی از اسکله را ببینید.

 

شهر جدید پوتراجایا

  • سواری روی فلای برد

برای تماشای با طراوت‌تر از جاذبه‌های پوتراجایا، می‌توانید به مارینا شهر پوتراجایا بروید و با فلای برد بر روی آب شناور شوید. این ورزش آبی جدید شما را با جت‌های آبی بر فراز دریا می‌راند و اگر به اندازه کافی اعتماد به نفس دارید، می‌توانید با دلفین‌ها در آب بچرخید یا حتی شیرجه بزنید. لازم نیست در شنا عالی باشید، تا زمانی که بتوانید در آب خود را نگه دارید، کافی است. شما همچنین یک جلیقه نجات، کلاه ایمنی و یک مربی آموزش‌دیده را همراه داشته باشید تا قبل از پرواز به شما اطلاعات بیشتری بدهد. در LokaLocal می‌توانید تجربه‌های فلایبرد متنوعی را برای بزرگسالان و کودکان پیدا کنید.

  • پارو زدن دردریاچه

پارو زدن در دریاچه یک ورزش آبی آرام‌تر میان جاذبه‌های پوتراجایاست که می‌توانید از آن لذت ببرید. پس از یک جلسه در مورد نحوه هدایت و مانور روی تخته، شما حدود دو ساعت وقت آزاد دارید. هیچ چیز مانند پارو زدن به وسط دریاچه برای تحسین شکوه و جلال آرام آن لذت‌بخش نیست.

  • واترجت پک در شهر پوتراجایا در کوالالامپور

هرکسی که گفته در شهر پوتراجایا کاری برای انجام دادن وجود ندارد، واضح است که جاذبه‌های پوتراجایا را امتحان نکرده است. در واقع سفر به مالزی و شهر پوتراجایا، تجربه‌ای بی‌نظیر در نوع خود در مالزی است. مانند ابرقهرمان تخیلی خود، می‌توانید با یک جت پک آبی ست و روی دریاچه زوم کنید. راهی مهیج برای بالا بردن سطح لذت سفر به شهر پوتراجایا است.

درباره شهر پوتراجایا

  • اسکوتر الکترونیکی

آیا می‌دانستید که باغ‌های شهر پوتراجایا مالزی بسیار زیاد شده که با مسیرهای دوچرخه‌سواری اختصاصی در هم تنیده شده‌اند؟ این باعث می‌شود که دوچرخه‌سواران درحالی‌که مکان‌های دیدنی بسیاری را روی دوچرخه می‌بینند، در مکانی امن دوچرخه‌سواری ‌کنند.

برای این که پوتراجایا را در سطح شخصی‌تر بشناسید، بهتر است با یک راهنمای محلی به یک تور اسکوتر الکترونیکی بپیوندید. شما حتی می‌توانید گوشه‌ها و منظره‌های مخفی را در طول این سفر 10 کیلومتری پیدا کنید.

بیشتر بخوانید: معروف‌ترین رستوران‌ها و کافه‌ها در کوالالامپور

  • بازدید از موزه عدالت

اگر به قانون مندرجات توجه داشته باشید، ممکن است از کاخ عدالت به‌خاطر معماری تاج محل قدردانی کنید. این موزه، دارای یک حیاط بزرگ است که برای برگزاری رویدادهای ملی و ساختمان دادگستری، دادگاه‌ها و ادارات از آن استفاده می‌شود. اما، فقط به این دلیل که شما تخصصی در زمینه حقوقی ندارید، به این معنی نیست که از آن لذت نبرید.

ماکتی از محاکمه دادگاه عالی، همراه با نمایش لباس، زندگی‌نامه روسای دادگستری در مالزی و هیئت‌هایی در مورد توسعه سیستم حقوقی این کشور در این مکان وجود دارد. ستاره این نمایش، باتو برسورات، بنای سنگی از ترنگانو است که دستورات اسلامی را در سال 1303 پس از میلاد فهرست کرده است.

شهر پوتراجایا کوالالامپور

  • غرفه مراکش

معماری خیره‌کننده و صنایع‌دستی ظریف که برای نمادی از روابط دیپلماتیک بین دو دولت ساخته شده است، شباهت زیادی به روستاها و شهرهای امپراتوری مراکش دارد. اتاق‌هایی که با کاشی‌های سفالی رنگارنگ و طاق‌ مقرنس‌های پرآذین سر پا ایستاده‌اند، از جاذبه‌های پوتراجایا به شمار می‌روند. این ویژگی‌ها تعطیلات عجیبی را برایتان رقم می‌زند! عکاسی فقط در قسمت‌های خاصی از غرفه مجاز است اما شما می‌توانید از تمام اتاق‌ها دیدن کنید.

  • باغ گیاه‌شناسی شهر پوتراجایا

باغ گیاه‌شناسی پوتراجایا دارای پنج باغ موضوعی است که هرکدام مجموعه‌ای از گیاهان بومی و مناظر طبیعی سرسبز دارند. مسیری کاوشگرانه نیز وجود دارد که در آن می‌توانید از یک پل سایه‌بان پوشیده از درختان، تپه نخل با بیش از ۵۰ گونه درخت نخل و باغ خورشید با گیاهانی که در آفتابی‌ترین روزها رشد می‌کنند، قدم بزنید.

شهر پوتراجایا در کوالالامپور

  • مسجد آهن شهر پوتراجایا در کوالالامپور

مسجد صورتی ممکن است رعد و برق سابق خود را از دست باشد، مسجد آهن (یا مسجد تونکو میزان زین العابدین) یکی دیگر از جاذبه‌های پوتراجایا است که ارزش دیدن دارد. معماری "مشبک سیمی" که عمدتا از فولاد ساخته شده از طرح‌های چینی و آلمانی الهام گرفته است. برخلاف سایر مساجد در مالزی، هیچ مناره‌ای در این مسجد وجود ندارد که برای اذان گفتن از آن استفاده شود. از دور به نظر می‌رسد که این مسجد از فلز یا شیشه ساخته شده است.

  • تماشای پرندگان در تالاب پوتراجایا

 دیدن تالاب‌ها در شهر می‌تواند تعجب‌برانگیز باشد، اما شهر پوتراجایا به راستی شگفت‌انگیز است. این تالاب توسط یونسکو به عنوان مکان نمایش اکوهیدرولوژی شناخته شده، اولین و بزرگ‌ترین تالاب آب شیرین دست بشر در مالزی است. اگر عاشق پرنده باشید، خوش‌شانس هستید زیرا این تالاب خانه بیش از 100 گونه پرنده از جمله فلامینگو، قو، جغد ماهی بافی، پلیکان و لک‌لک‌های نقاشی شده است.

شهر پوتراجایا مالزی

  • اسب‌سواری

بازدیدکنندگان با اشتیاق ممکن است در پارک سوارکاری پوتراجایا توقف کنند. اگر به آموزش اسب‌سواری مسلط هستید، بدون در نظر گرفتن سطح خود می‌توانید برای کلاس‌های خصوصی اقدام کنید. خانواده‌های دارای فرزند نیز می‌توانند از سواری در مسیرهای اصطبل یا پارک لذت ببرند.

  • پارک چالش شهر پوتراجایا کوالالامپور

پارک چالش یکی دیگر از جاذبه‌های پوتراجایاست. کسانی که به تفریحات شدیدتر علاقه دارند، می‌توانند به جای آن به پارک اسکیت و پارک هیجان بروند که در بین اسکیت بوردسواران، دوچرخه‌سواران و حتی بدلکار‌سواران محبوب هستند. همچنین چند مسیر و زمین برای دوچرخه‌سواری کوهستان وجود دارد تا مهارت‌های فنی و قدرت شما را آزمایش کند.

بیشتر بخوانید: جاذبه‌های دیدنی کوالالامپور

  • کشتی کروز در دریاچه

با وجود بسیاری از مکان‌های دیدنی آینده‌نگر پوتراجایا که به زیبایی در کنار دریاچه قرار گرفته‌اند، این سفر به شما امکان می‌دهد مناظر در حرکت را به معنای واقعی کلمه کشف کنید. دو نوع قایق کروز موجود است. برای عاشقانه‌های پاریسی به سبک شهر پوتراجایا، می‌توان یک کاتاماران با تهویه مطبوع سوار شد که برای گشت‌وگذار در مناظر مدرن ایده‌آل است. یا در صورت تمایل می‌توانید یک تجربه در یک پراهو چوبی داشته باشید.

شهر پوتراجایا در مالزی

  • تماشای درخشش شب شهر پوتراجایا

فکر می‌کنید شهر پوتراجایا مالزی فقط در روز زیبا به نظر می‌رسد؟ پس بهتر است منتظر باشید تا شب شما را شگفت‌زده کند. تا غروب، شهر با چراغ‌های LED رنگارنگ، به ویژه در امتداد بسیاری از پل‌ها، جان می‌گیرند. زندگی شبانه ممکن است به اندازه کوالامپور شلوغ نباشد و بازدیدکنندگان می‌توانند بارها، رستوران‌ها و محل‌های کارائوکه را بیابند که تا ساعات اولیه صبح باز هستند. عصرهای سه‌شنبه و جمعه، بازار شبانه Uptown Putrajaya نیز وجود دارد، جایی که غرفه‌های غذا و سوغات مقرون‌به‌صرفه مردم را به‌خود جلب می‌کنند.

 

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات