جاذبه‌های روستای مونسانتو در پرتغال؛ دهکده‌ای بین سنگ‌ها

2 سال پیش 0 دیدگاه

روستای مونسانتو یکی از زیباترین و البته عجیب‌ترین روستاها در دنیا به حساب می‌آید. تصور کنید هر روز برای آن که به خانه و محل کارتان دسترسی داشته باشید، مجبور شوید از میان کوه و صخره و سنگ‌ها عبور کنید. این امر برای یک توریست شاید خوشایند باشد اما برای ساکنین این روستا کمی مشکل است!

کشور پرتغال یکی از دیدنی‌ترین کشورهای جنوب غرب اروپاست. این کشور با آن که از وسعت زیادی برخوردار نیست اما جاذبه‌های توریستی بی‌شماری دارد. علاوه‌براین‌ها تاریخچه، فرهنگ، هنر و غذاهای خوشمزه این کشور به اندازه کافی شما را جذب می‌کند اما نباید از تماشای اماکن شگفت‌انگیز این سرزمین غافل شوید.

 

جاذبه‌های روستای مونسانتو پرتغال

این کشور از تاریخچه غنی برخوردار است. شواهد نشان می‌دهد لیسبون، پایتخت پرتغال حتی از شهر رم قدیمی‌تر است. دانشمندان تخمین زده‌اند که این شهر حداقل 4 قرن بیش از رم قدمت دارد و آثار زندگی گذشتگان در این شهر به 1200 سال قبل از میلاد مسیح باز می‌گردد. همچنین دقیقا همان مرزهایی که از سال ۱۲۴۹ برای آن تعیین شده بوده را هنوز هم دارد که به چیزی حدود ۸۰۰ سال پیش بازمی‌گردد. 

 

جاذبه‌های دهکده مونسانتو پرتغال

پرتغال یکی از بهترین کشورهای اروپایی برای گشت‌وگذار است؛ چرا که آب‌وهوای آن در تمامی فصول سال خوب است و برای سفر به پرتغال محدودیتی وجود ندارد. از طرفی به دلیل مساحت کم آن، راحت‌تر می‌توان به بازدید از تمامی جاذبه‌های توریستی‌اش پرداخت. حدودا 15 مورد از میراث‌های جهانی یونسکو در این کشور قرار دارد و همین موضوع موجب شده است تا پرتغال، سالانه پذیرای 13 میلیون گردشگر باشد. یکی از جاذبه‌های توریستی این کشور کم‌وسعت، روستاهای زیبا و عجیب‌وغریب آن از جمله روستای مونسانتاست.

جاذبه‌های روستای مونسانتو

روستای مونسانتا در کشور پرتغال به گونه‌ای است که خانه اهالی آن میان صخره‌ها قرار گرفته و سال‌هاست که به همان شکل باقی مانده است. جاذبه‌های گردشگری روستای مونسانتو به قدری زیاد است که این دهکده را به یکی از جالب‌ترین جاذبه‌های کشور پرتغال تبدیل کرده که هر گردشگری را به سمت خود جلب می‌کند. در این مقاله به معرفی بیشتر جاذبه‌های روستای مونسانتو و نکات لازم هنگام بازدید از این روستا خواهیم پرداخت.

بیشتر بخوانید: آشنایی با شهر دیدنی پورتو + معرفی ۱۱ جاذبه پورتو برای سفر به پرت

روستای مونسانتو در پرتغال کجا واقع شده است؟

قبل از این که به جاذبه های دیدنی روستای مونسانتو بپردازیم، باید با موقعیت جغرافیایی این دهکده عجیب آشنا شویم. روستای مونسانتو تنها روستایی است که درست در جنوب شرقی رشته کوه سرا دا استرلا واقع شده است. این روستا از بسیاری جهات شبیه هزاران روستایی است که در نقاط مختلف جهان می‌توان مشاهده کرد اما یک تفاوت اساسی وجود دارد و آن هم این است که این روستا میان تخته سنگ‌ها و صخره‌ها ساخته شده است.

جاذبه‌های دیدنی روستای مونسانتو

کشور پرتغال با آن که از تنوع جاذبه‌های دیدنی چیزی کم ندارد، اما در این زمینه مهجور واقع شده و زیبایی‌های آن به خوبی به مردم جهان معرفی نشده است. این کشور دیدنی علاوه‌بر روستای شگفت‌انگیز مونسانتو جاذبه‌های دیگری نیز دارد؛ از سواحل فوق‌العاده گرفته تا بناهای تاریخی و مردم خونگرمش و حتی پایتخت زیبای آن، شهر لیسبون.

جاذبه‌های گردشگری روستای مونسانتو

همچنین علاوه‌بر روستای مونسانتو، روستاهای زیبا و عجیب دیگری در این کشور وجود دارند که تماشای آن‌ها خالی از لطف نیست. روستاهایی همچون روستای پونته دو لیما، روستای ویلارینهو دافورنا و روستای میراندا دو دورو.

بیشتر بخوانید: جامع‌ترین راهنمای سفر انفرادی به پرتغال

 

تاریخچه روستای مونسانتو در کشور پرتغال

زمان شکل‌گیری این دهکده عجیب که در دامنه کوه مونسانتو قرار گرفته است، به قرن شانزدهم میلادی باز می‌گردد. تمامی خانه‌های این روستا در محاصره سنگ‌های عظیم و غول‌پیکر قرار گرفته و خیابان‌های آن با تراشیدن دل سنگ‌ها به وجود آمده‌اند. در واقع، مردم این روستا برای ساخت خانه‌های خود به جای دستکاری این سنگ‌های عظیم الجثه، از آن‌ها به عنوان بخشی از خانه مثل دیوار، سقف و گاهی بدنه بهره می‌برند.

معرفی جاذبه‌های روستای مونسانتو پرتغال

جاذبه‌های گردشگری روستای مونسانتو از آن جهت پا برجاست که با اعمال محدویت‌های ساخت و ساز از تغییر ظاهر این روستا جلوگیری کردند؛ به‌طوری که امروزه در ورودی بعضی از خانه‌های گرانیتی این مکان می‌توان سبک معماری مانوئل (Manueline) را مشاهده کرد. همچنین بقایای به جای مانده از تخریب قلعه در جنگ لوسیتانیان (Lusitanian) شکوه و ابهت خاصی به سرا دا استرلا داده است. این روستا که در واقع یک موزه زنده به شمار می‌رود، در سال 1938 طی یک رقابت ملی به عنوان "پرتغالی‌ترین روستای پرتغال" انتخاب شد.

آشنایی با جاذبه‌های دهکده مونسانتو پرتغال

بهترین اقامتگاه‌ها و رستوران‌های مونسانتو

در صورتی که قصد اقامت در این دهکده اعجاب‌آور را داشتید، اقامتگاه‌های زیر می‌توانند بهترین گزینه برای این امر باشند:

Casa Pires Mateus

یکی از جذاب‌ترین مهمانخانه‌های این روستا که حاصل بازسازی یکی از خانه‌های سنگی مونسانتو است. دیوارهای این اقامتگاه تماما سنگی است، تهویه مطبوعی دارد و دارای بالکن و تراس است.

Casa De David

یک مهمانخانه عجیب و غریب در دل یک روستای شگفت‌انگیز! این اقامتگاه دارای ۴ اتاق منحصربه‌فرد است و برخی امکانات نظیر آشپزی و میزبانی از میهمانان احتمالی‌تان را برای شما فراهم می‌کند.

بیشتر بخوانید:  11 غار مشهور و حیرت‌انگیز در آلگاروه پرتغال

GeoHotel Escola

اگر از آن دسته افرادی محسوب می‌شوید که فضاهای مدرن را ترجیح می‌دهند،GeoHotel Escola برای شما بهترین گزینه است. این هتل ۳ ستاره نسبت به دیگر اقامتگاه‌های معرفی شده در این بلاگ، فضای مدرن‌تری دارد و اتاق‌هایی راحت و صبحانه‌ای خوشمزه به شما ارائه می‌دهد.

برای تجربه یک ناهار لذت‌بخش Petiscos e Granitos پیشنهاد فوق‌العاده‌ای است. تخم‌مرغ همزده با مارچوبه‌ این رستوران طعم بسیار دلنشینی دارد. علاوه‌براین Petiscos e Granitos کاملا با تخته سنگ‌ها و گل‌ها احاطه شده و هنگام غذا خوردن می‌توانید از مناظر فوق‌العاده دشت‌های زیر پایتان لذت ببرید.

گشت‌وگذار در جاذبه‌های روستای مونسانتو

دسترسی به جاذبه‌های گردشگری روستای مونسانتو

سفر به روستای مونسانتو دردسرهای کمی ندارد. دسترسی به این روستای عجیب بسیار سخت است اما تحمل این همه دردسر و پیماییدن مسیر روستا به تماشای زیبایی‌های آن می‌ارزد. تماشای خانه‌های برآمده از میان تخته سنگ و یا حتی خانه‌هایی که زیر صخره‌های بزرگ ساخته شده‌اند، هر بیننده‌ای را به حیرت وا می‌دارد. برای دسترسی به این روستا نمی‌توان از وسایل حمل‌ونقل عمومی استفاده کرد اما با کرایه یک اتومبیل می‌توان به راحتی از زیبایی‌های این روستا استفاده کرد.

برای سفر به روستای مونسانتو می‌توانید از طریق سایت‌هایی همچون discovercars یا rentalcars به راحتی اتومبیل مورد نظر خود را کرایه کنید. این بهترین راه برای دسترسی به مونسانتوست اما راه‌های دیگری هم وجود دارد. مثلا می‌توانید با پرداخت چندین یورو از تاکسی‌های موجود استفاده کنید یا اگر بخواهید در روز شنبه به این روستا سفر کنید، می‌توانید با قطارهای لیسبون که عازم مونسانتو هستند، این کار را انجام دهید. البته شرط حرکت این قطارها سوار شدن حداقل ۳۰ مسافر در آن‌هاست. همچنین توجه داشته باشید برای این که بتوانید ساعت‌ها در این دهکده شگفت‌انگیز پیاده‌روی داشته باشید و از جاذبه‌های آن لذت ببرید، کفش مناسبی به پا داشته باشید.

 

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات