آشنایی با شهر دیدنی پورتو + معرفی ۱۱ جاذبه پورتو برای سفر به پرتغال

3 سال پیش 0 دیدگاه

کشور پرتغال یکی از قدیمی‌ترین و زیباترین کشورهای اروپایی با آب و هوای مدیترانه‌ای است که شهرهای آن جاذبه‌های تاریخی متعددی را در خود جای داده‌اند. یکی از قدیمی‌ترین و مهم‌ترین شهرهای این کشور که با جاذبه‌های دیدنی و اعجاب‌انگیز خود سالانه هزاران گردشگر را به خود جذب می‌کند، پرتو واقع در شمال این کشور است. در ادامه به معرفی ۱۱ جاذبه گردشگری شهر پرتو پرداخته و شما را با این سرزمین جذاب و دیدنی بیشتر آشنا می‌کنیم؛ پس تا پایان این مطلب با ما همراه باشید تا از جاذبه پورتو، دومین شهر بزرگ پرتغال بازدید کنیم.

موقعیت جغرافیایی و پیشینه تاریخی

این شهر ۳ میلیون نفری از لحاظ موقعیت جغرافیایی بر کرانه شمالی رود دورو در شمال غربی پرتغال و نزدیک به اقیانوس اطلس واقع شده است؛ به همین دلیل دارای آب و هوایی کاملاً معتدل است. براساس شواهد تاریخی، قدمت این شهر به ۳۰۰ سال قبل از میلاد مسیح بازمی‌گردد؛ به همین دلیل یکی از قدیمی‌ترین شهرهای اروپا نیز شناخته می‌شود و بیشتر جاذبه‌های تاریخی آن را کلیساهای قرن ۱۸ و ۱۹ تشکیل می‌دهند. پورتو در قرن ۱۴ و ۱۵ نقش کلیدی در توسعه کشتی‌سازی کشور پرتغال داشته است. این شهر به نام مستعار invicta به معنای شکست‌ناپذیر نیز شناخته می‌شود که دلیل آن به قرن ۱۹ و جنگ‌های داخلی پرتغالی بازمی‌گردد که این شهر با مقاومت بسیار، هرگز فتح نشد و پس از یک سال محاصره سالم ماند.

جاذبه‌های پورتوریکو

بیشتر بخوانید: جامع‌ترین راهنمای سفر انفرادی به پرتغال

معرفی انواع جاذبه‌ پورتو

همان‌طور که گفتیم با توجه به قدمت تاریخی این شهر، بیشتر جاذبه‌های پورتوریکو را بناها و کاخ‌های تاریخی تشکیل می‌دهند که در ادامه به معرفی 11 مورد از معروف‌ترین جاذبه‌ پورتو می‌پردازیم:

1. کاخ دابلوسا

اولین گزینه هر مسافری دیدن یکی از معروف‌ترین نمونه‌های جاذبه‌ پرتو، یعنی کاخ باشکوه دابلوساست که در قرن ۱۹ در  اکتبر ۱۸۴۲‌ به سبک نئوکلاسیک ساخته شده است. این ساختمان در گذشته برای انجام معاملات بورس تجار پرتو استفاده می‌شده است. یکی از دلایل شهرت این کاخ که گردشگران بسیاری را به خود جذب می‌کند، وجود سالنی به نام اتاق عرب است که معماری مجلل و خیره‌کننده‌ای دارد. گفته می‌شود طراحی و ساخت این سالن به‌تنهایی حدود ۱۸ سال طول کشیده است!

جاذبه‌های گردشگری پورتوریکو

2. اسکله ریبیرا

این منطقه چشم‌نواز و زیبا با خیابان‌های پیچ‌درپیچ خود یکی از قدیمی‌ترین نقاط شهر است که در امتداد رودخانه دورو قرار گرفته و با ساختمان‌های رنگی خود به شهر پورتو روح دمیده است. این اسکله از قرون وسطا از مهم‌ترین مراکز  تجاری و تولیدی و جاذبه‌ پرتو بوده است و در حال حاضران نیز ماهیگیران و قصابان زیادی در آن مشغول فروش محصولات خود هستند. یکی از جذابیت‌های ریبیرا این است که در کنار رودخانه، کافه‌ها و رستوران‌های زیادی قرار گرفته‌اند که صرف وعده غذایی و میان‌وعده در آن‌ها، لذت‌بردن از این اسکله دیدنی را دوچندان می‌کند. علاوه بر آن قایق‌رانی در رودخانه نیز می‌تواند تجربه‌ای بی‌نظیر را برای شما رقم بزند. یونسکو اسکله ریبیرا را به‌عنوان میراث جهانی شناخته است.

جاذبه‌های گردشگری پورتو پرتغال

3. کلیسای جامع پورتو

یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های شهر پورتو و مهم‌ترین ساختمان مذهبی که از بازدید آن نباید غافل شد، کلیسای جامع پورتو است که قدمت ساخت آن به قرن ۱۲ میلادی بازمی‌گردد. نمای این کلیسا دارای شیشه‌های رنگی و کاشی‌های آبی‌رنگ است و از بالای آن رود دورو قابل مشاهده است. در گذشته جنایتکاران شهر پرتو در این کلیسا به دار آویخته می‌شدند.

جاذبه‌های شهر پورتو

 4. موزه ملی سرواس دوس رئیس

یکی از دیدنی‌ترین موزه‌های شهر و جاذبه‌ پورتو، موزه سرواس دوس رئیس اولین موزه ملی پرتغال متعلق به قرن ۱۹ میلادی است که بسیاری از آثار قرن ۱۸ و ۱۹ کشور پرتغال را در خود جای داده است. بسیاری از نقاشی‌ها و مجسمه‌های قرن ۱۹ و سرامیک‌هایی که از کشور چین به پرتغال وارد شدند، در این موزه به نمایش گذاشته‌اند.

5. برج کلریگوس

از دیگر جاذبه‌های گردشگری پورتو پرتغال، برج کلریگوس با ارتفاع ۷۶ متر در قلب این شهر است که در قرن ۱۸ میلادی توسط یک معمار ایتالیایی ساخته شده است. جنس این برج از سنگ گرانیت است و برای رسیدن به ارتفاع بالای آن حدود ۲۵۰ پله در شش طبقه باید طی شود! این برج نیز مانند اسکله ریبیرا توسط یونسکو به ثبت جهانی رسیده است.

جاذبه‌های گردشگری پورتو

6. کلیسای سائو فرانسیسکو

در بین انواع جاذبه‌ پرتو به جز کلیسای جامع پورتو، کلیسای دیدنی دیگری به نام سائو فرانسیسکو چند متر بالاتر از رودخانه دورو واقع شده است که حکاکی‌های طلای به‌کاررفته در آن، این کلیسا را به یکی از شگفت‌انگیزترین و باشکوه‌ترین بناهای تاریخی پورتو تبدیل کرده است. این کلیسا در قرن ۱۴ میلادی ساخته شده و داخل آن مقبره‌های زیادی از نجیب‌زادگان و راهبان وجود دارد. برخلاف آنچه از نمای بیرون کلیسا به نظر می‌رسد، برای تزئین نمای داخل آن بیش از ۱۰۰ کیلوگرم طلا به کار رفته است! مجسمه‌های طراحی‌شده از آب طلا و درخت جسی مهم‌ترین بخش‌های هنری این کلیسای دیدنی را تشکیل می‌دهند.

جاذبه‌های گردشگری شهر پورتو

7. پل دم لوئیس اول

یکی از عجیب‌ترین جاذبه‌های توریستی پورتو، پل آهنی دم لوئیس اول است که با عبور از رودخانه دورو، پورتو را به دو شهر ویلا نوا و دوگایا متصل می‌کند. این پل عظیم ۱۸۵ متر طول و ۴۵ متر ارتفاع دارد. منظره شهر از بالای این پل بسیار دیدنی است.

بیشتر بخوانید: بهترین و معروف‌ترین سوغات برزیل کدام است؟

8. موزه هنری سرآلوس

اگر تصمیم گرفتید از شلوغی‌های شهر فرار کنید، سری به موزه سرآلوس بزنید. این موزه که از نام مؤسسه فرهنگی به همین نام گرفته شده، باغی به مساحت ۱۸ هکتار دارد که از نمونه‌های برجسته باغ‌های قرن بیستمی است. طراحی این باغ توسط یک معمار فرانسوی به نام ژاک گربر انجام شده است؛ به همین دلیل سبک طراحی آن در ایالت متحده و کانادا به سبک فرانسوی مشهور است. این موزه، دومین موزه مهم پرتغال با 1 میلیون بازدیدکننده در سال است.

موزه هنری سرآلوس از جاذبه‌های پورتوریکو

9. کتابخانه للو و ارمائو

یکی از شگفت‌انگیزترین انواع جاذبه‌ پورتو که نباید بازدید آن را از دست بدهید، کتابخانه باشکوه للو و ارمائو است که سومین کتابخانه برتر جهان به شمار می‌آید. این کتابخانه که با سبک نئوگوتیک ساخته شده، در مرکز شهر قرار گرفته است و قدمت آن به یک قرن گذشته بازمی‌گردد. مصالح به‌کاررفته در این کتابخانه از جنس چوب است. شرط ورود به این کتابخانه تنها پرداخت ورودی است.

کتابخانه للو و ارمائو از جاذبه‌های شهر پورتو

10. کازادا موزیکا

امکان ندارد گردشگری به برای بازدید جاذبه‌های گردشگری پورتو سفر کند و بازدید از کازادا موزیکا را از دست بدهد! این ساختمان که درواقع یک تالار  موسیقی است، در مرکز شهر با نمایی چندوجهی و  بتن‌های سفید خودنمایی می‌کند. این تالار با گنجایش ۱۳۰۰ نفر قلب مرکز فرهنگی پورتو است که دیوارهای آن از نئوپان‌های چوبی ساخته شده‌اند. این سالن که میزبان کنسرت‌های موسیقی است، سالانه هزاران گردشگر را  با سلیقه‌های مختلف موسیقی و برنامه‌های خود جذب می‌کند.

معرفی جاذبه‌های گردشگری پورتوریکو

11. کافه مجستیک

بعد از بازدید از بناهای دیدنی و جاذبه‌ پرتو می‌توانید به یکی از مشهورترین کافه‌های پورتو به نام کافه مجستیک بروید. این کافه یکی از زیباترین کافه‌های جهان با قدمتی صد ساله در مرکز شهر است که جهانگردان بسیاری را به خود جذب می‌کند. این کافه در گذشته پاتوق ادیبان و هنرمندان بسیاری بوده است.

جاذبه‌های توریستی پورتو

چه زمانی به شهر پورتو سفر کنیم؟

همان‌طور که گفتیم این شهر آب و هوایی کاملاً معتدل دارد؛ یعنی زمستان و تابستان‌های آن سرما و گرمای طاقت‌فرسایی ندارند؛ با این حال بهترین فصلی که می‌توانید برای سفر به این شهر انتخاب کنید، تابستان است، اما نکته جالب درمورد سفر به پرتقال و بازدید از جاذبه‌های گردشگری پورتوریکو این است که در فصل زمستان بلیت هواپیما و هتل‌های این شهر به‌شدت کاهش پیدا می‌کنند و از آنجا ‌که زمستان‌هایی سردی ندارد، برای به صرفه‌تر بودن هزینه‌ها می‌توانید سفر به این فصل را نیز در نظر داشته باشید.

آشنایی با جاذبه‌های توریستی پورتو

بیشتر بخوانید: جاذبه های دیدنی هوشی مین

سخن پایانی

پورتو یکی از قدیمی‌ترین شهرهای اروپا واقع در شمال غربی کشور پرتغال است. وجود بناهای دیدنی و باشکوه قرن ۱۸ و ۱۹ در این شهر، سالانه گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند. در این مقاله ضمن بررسی موقعیت جغرافیایی و پیشینه تاریخی، به معرفی ۱۱ جاذبه های گردشگری شهر پورتو و درنهایت زمان مناسب برای سفر به این شهر زیبا پرداختیم.

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات