حقایق جالب در مورد شهر سینترا در پرتغال + راهنمای سفر

2 سال پیش 0 دیدگاه

شهر سینترا در 30 کیلومتری شمال غربی لیسبون قرار دارد. جاذبه‌های شهر سینترا پرتغال در دنیایی دور از هیاهوی زندگی شهری در پای کوه‌های جنگلی  قرار گرفته است، کوه‌های استواری که چشم‌انداز این مقصد دلربا را مشخص می‌کنند. 

محیط سرسبز و هوای خنک‌تر، شهر سینترا را به اقامتگاه تابستانی مورد علاقه پادشاهان پرتغال تبدیل کرد. این شهر، همچنین نویسندگان و شاعران را به خود جلب کرد از جمله ویلیام بایرون رمان‌نویس و لرد بایرون که روایت حماسی او زیارت چایلد هارولد تا حدی از بازدید از «شهر سینترا» الهام گرفته شده بود.

جذابیت رمانتیک و مجموعه خیره‌کننده پارک‌ها و کاخ‌ها باعث شد تا یونسکو شهر سینترا را به ‌عنوان یک تأثیر عمده‌ بر توسعه معماری در سراسر اروپا بشناسد و در سال 1995 این منطقه را به عنوان میراث جهانی نام‌گذاری کند. در ادامه مقاله با جاذبه‌های شهر سینترا بیشتر آشنا خواهید شد.

جاذبه‌های شهر سینترای پرتغال

جنگل کاج باشکوه آن، قصرهای عجیب‌وغریب، ویلاهای فوق‌العاده و ویرانه‌های یک قلعه موری قرن دهم را می‌توان در شهر سینترا کشف کرد. این تنوع بناهای تاریخی جذاب و مناظر طبیعی خیره‌کننده، سینترا را به یک هدف برجسته تبدیل کرده است. سینترا به عنوان بهترین سفر یک روزه در منطقه لیسبون در نظر گرفته شده که بازدید از این شهر شگفت‌انگیز به برنامه‌های تعطیلات شما از کارهای ضروری است.

جاذبه‌های شهر سینترا پرتغال

 این مقاله به شما نشان می‌دهد که چرا باید در سفر به پرتغال، از سینترا بازدید کنید و چگونه می‌توانید از سفر خود در این‌جا نهایت استفاده را ببرید.

بیشتر بخوانید: آشنایی با ساحل معروف پرتغال | زیباترین سواحل کشور پرتغال

کاستلو دوس موریوس

این دژ متعلق به قرن هشتم است که در بالای شهر قدیمی و میان یک دره سنگ‌آهن قرار دارد. این دژ در سال 1147 توسط پادشاه آفونسو هنریکس از مورها گرفته شد. یک مسیر پیاده‌روی علامت‌دار از کلیسای سانتا ماریا در شهر، پیاده‌روها را از میان مسیر پرشیب و جنگل‌پایینی به دیوارهای قلعه می‌رساند. در این‌جا سیلوی غلات موری در نزدیکی ویرانه‌های یک کلیسا و گورستان مسیحی قرون‌وسطایی قرار دارند. برای ورود به قلعه مناسب، باید یک بلیط از نزدیکی جاده‌ خریداری کنید، جایی که اتوبوس‌ها برای افرادی که کمتر از آن استفاده می‌کنند، چکمه‌های پیاده‌روی دارند. درون دیوارها یک آب انبار باستانی مورها و پایه‌های خانه‌های داخلی قرار دارد.

جاذبه‌های شهر سینترا

پارک دومنسرات

بیش از یک روز فرصت دارید از شهر سینترا و اطراف آن بازدید کنید، یکی از مسیرهای پیاده‌روی‌های عاشقانه، پارک دومنسرات است. این پارک که در کنار یک تپه قرار دارد، با تخیل زیاد صاحبانش شکل گرفته که یک قصر به سبک مغول هم در داخل آن ساخته شده است. این پارک شامل موزه گیاه‌شناسی، باغ‌های عجیب‌وغریب با استخر، برکه، آبشار، کلیساها و مسیرهای زیباست. این بهشت ​​واقعی برای دوستداران طبیعت است، اما بایستی کفش مناسب پیاده‌روی خود را هم همراه داشته باشید.

بیشتر بخوانید: آشنایی با بهترین رستوران‌های شهر لیسبون پایتخت کشور پرتغال

پارک داپنا

قدم زدن آرام‌بخش در پارک داپنا از جاذبه‌های گردشگری شهر سینتراست. 220 باغ زیبا با گیاهان عجیب‌وغریب، سکویای غول‌پیکر، فواره‌ها، حوضچه‌ها، برکه‌ها، باغ کاملیا و حتی کلبه‌ای رمانتیک که توسط فردیناند ساخته شده است، در پارک داپنا قرار دارند.

جاذبه‌های دیدنی شهر سینترا

 کاخ پالاسیو داپنا

این کاخ سینترا، قلعه‌ پریان با دیوارهای زرد، تصویری و بنفش پاستلی است که در بالای تپه‌ای قرار دارد و از آن‌جا می‌توان به منظره‌های خیره‌کننده‌ای بر فراز منطقه‌ای که در آن قرار دارند، نگاه کرد. کاخ داپنا با نماهای تصویری و لیمویی، برج‌های تاج‌دار، گنبدهای پیازی و برجک‌های چرخان شبیه یک کیک تولد بزرگ در شهر سینتراست. این اثر با شکوه اغراق‌آمیز و خیال‌انگیز در قرن نوزدهم توسط فردیناند ساکس کوبورگ-گوتا، شوهر ملکه ماریا دوم ساخته شد. کاوش در این ساختمان خارق‌العاده مانند آموزش یک فرد در یک دوره آموزشی است، با این تفاوت که این مجموعه، یک فیلم واقعی به شمار می‌رود.

جاذبه‌های گردشگری شهر سینترا

فضای داخلی به طرز فوق‌العاده‌ای از هنر سراسر جهان تزئین شده است. ویژگی‌های برجسته آن عبارتند از اتاق آرام عربی، دیوار تا سقف پوشیده شده با نقاشی‌های دیواری شگفت‌انگیز ترومپ لوئل، سالن رقص که اخیرا بازسازی شده و به طور مرتب می‌درخشد و پنجره‌های شیشه‌ای رنگی آن که رنگین کمانی را بر روی مجموعه‌ای گرانبها از کشور چین ایجاد کرده است.

آشنایی با جاذبه‌های شهر سینترا پرتغال

موزه اخبار

نمایشگاه دائمی جدید در شهر سینترا در همان ساختمانی قرار دارد که موزه اسباب‌بازی را در خود جای داده است. این موزه به نقش اخبار، رسانه‌ها و ارتباطات در دنیای مدرن توجه می‌کند و به سرعت در حال تبدیل شدن به یک جاذبه توریستی با ارزش است. این موزه به صورت فیزیکی، عملی و همچنین مجازی به بازدیدکنندگان اجازه می‌دهد تا با برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی که پوشش رسانه‌ای قسمت‌های تاریخ اخیر را ارائه می‌دهند، آشنا شوند.

برترین جاذبه‌های شهر سینترا

صومعه کاپوچو

صومعه کاپوچو که احتمالا خاطره انگیزترین جاذبه تاریخی سینتراست، مطمئنا گمنام‌ترین جاذبه نیز به شمار می‌رود. این صومعه دورافتاده فرانسوی در یک خط الراس در اعماق تپه‌های Serra de Sintra فرو رفته؛ زیرا بیشتر درها و اتاق‌های آن کاملا با چوب پنبه پوشیده شده است.

این خلوتگاه در سال 1560 بنا شد، چوب پنبه‌ای که از چوب‌های اطراف جدا شده بود، به‌طور طبیعی در سرتاسر آرامگاه استفاده می‌شود. این صومعه به مدت 300 سال اشغال شد تا این که در سال 1834 به یک متروکه تبدیل شد. همراه با سلول‌ها، بازدیدکنندگان می‌توانند یک کلیسای کوچک، دستشویی، آشپزخانه و سفره‌خانه را نیز کاوش کنند.

گشت‌وگذار در جاذبه‌های دیدنی شهر سینترا

ساختمان ناسیونال دی سنترا

یک جفت دودکش با ظاهر عجیب، نمای بیرونی کاخ ملی شهر سینترا را متمایز می‌کند. شکل عجیب آن‌ها، چشم‌ها را به سمت مرکز شهر قدیمی می‌کشد، جایی که محل اقامتگاه سلطنتی باشکوه سابق دربار دارد. این کاخ که برای پادشاه ژوائو اول در قرن چهاردهم ساخته شد، قدیمی‌ترین کاخ باقی مانده در پرتغال است. این ملک که با نام Paço Real نیز شناخته می‌شود، یک ملک مجلل محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: جاذبه‌های فونچال منطقه‌ای دیدنی در جزایر مادیرا پرتغال

نکات مفید برای گردشگران خارجی در سینترا

دیدن جاذبه‌های دیدنی شهر سینترا یک یا دو هفته زمان لازم دارد. اما هنگام شب، می‌تواند کمی خسته‌کننده باشد، به خصوص در فصل زمستان، شهر کمی کسل‌کننده می‌شود. به همین دلیل، توصیه می‌کنیم برای سفر خود به سینترا یک ماشین کرایه کنید. این کار به شما این امکان را می‌دهد که نه تنها از فرودگاه به هتل یا هاستل به راحتی سفر کنید، بلکه در شب نیز از لیسبون دیدن کنید.

دیدنی‌ترین جاذبه‌های گردشگری شهر سینترا

شهر جهانی لیسبون در 14 مایلی دورتر قرار دارد و بسیاری از فعالیت‌های شبانه را ارائه می‌دهد که برای گروه‌های دوستان جوان جالب است. اجاره ماشین همچنین به شما این امکان را می‌دهد که اطراف  شهر سینترا را به‌طور کامل کشف کنید. این شهر فوق‌العاده متنوع، سواحل و کوه‌هایی دارد که می‌توان از آن‌ها لذت برد.

 

بلیط برای بازدید از شهر سینترا

به دلیل زیبایی و نزدیکی آن به لیسبون، شهر سینترا در تمام طول سال تعداد بسیار زیادی از بازدیدکنندگان را به خود جذب می‌کند. برای استفاده از فضای جادویی آن، توصیه می‌شود در روزهای شلوغ از بازدید آن خودداری کنید.

سفر به پرتغال، جاذبه‌های شهر سینترا پرتغال

ما به شما پیشنهاد می‌کنیم روزهای اول هفته یا صبح زود به این‌جا بیایید. به این ترتیب این فرصت را می‌دهد که از یکی از شگفتی‌های سینترا لذت ببرید: غروب آن که یکی از رمانتیک‌ترین غروب‌ها در جهان است.

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات