جاذبه‌های فونچال منطقه‌ای دیدنی در جزایر مادیرا پرتغال

2 سال پیش 0 دیدگاه

فونچال پایتخت پر جنب‌وجوش مادیراست، جزیره‌ای نیمه گرمسیری در اقیانوس اطلس در حدود 960 کیلومتری جنوب غربی لیسبون. این شهر با پس‌زمینه‌ای دراماتیک از کوه‌های مرتفع پوشیده از ابر در ساحل جنوبی جزیره، بر روی مجموعه‌ای از تپه‌های شیب‌دار آشکار می‌شود.

جاذبه‌های گردشگری فونچال، از بناهای تاریخی آن از صومعه‌های معتبر و قلعه‌های مستحکم گرفته تا موزه‌های بزرگ و کلیسای جامعی که به دوران استعمار اولیه جزیره بازمی‌گردد، متنوع است. فراوانی گیاهان رنگارنگ و عجیب‌وغریب مادیرا در پارک‌ها و باغ‌هایی که بافت شهری این شهر را زنده می‌کنند، مشهود است.

بازار روزانه با میوه‌ها و سبزیجات رسیده و آبدار و تازه‌ترین ماهی‌ها و غذاهای دریایی وسوسه‌انگیز است. قبل از سوار شدن به تله‌کابین برای تماشای منظره‌ای خیره‌کننده از شهر، در جزیره مادیرا فونچال قدم بزنید تا نگاهی اجمالی به گذشته داشته باشید. بعدا به تفرجگاه ساحلی بروید و با دیدن جاذبه‌های فونچال شگفت‌زده شوید.

برای سفر به پرتغال و گشت‌وگذار در جاذبه‌های گردشگری فونچال، می‌توانید تور  پرتغال را با قیمتی بسیار مناسب از ما خریداری نمایید.

معرفی جاذبه‌های فونچال

معرفی جاذبه‌های منطقه فونچال 

  1. باغ گیاه‌شناسی

حدود چهار کیلومتری شمال شرقی مرکز شهر فونچال یکی از بزرگ‌ترین جاذبه‌های جزیره مادیرا فونچال، باغ گیاه‌شناسی قرار دارد.

جزیره مادیرا فونچال

این باغ که بر روی دامنه‌های Quinta do Bom Sucesso واقع شده، با گیاهان نیمه گرمسیری غنی و متنوع خود مسحور شده است. هزاران گیاه، درخت و گل بومی با دیگر گونه‌های عجیب‌وغریب از سراسر جهان در این باغ به اشتراک گذاشته شده‌اند.

جاذبه‌های گردشگری فونچال

عمارتی که متعلق به صاحبان اصلی این ملک بود، اکنون موزه تاریخ طبیعی است که در نزدیکی ورودی قرار دارد. لبه غربی باغ، منظره‌ای دیدنی از خلیج فونچال را ارائه می‌دهد و راه جدیدی برای رسیدن به این ملک از طریق تله‌کابین فونچال وجود دارد.

بیشتر بخوانید: آشنایی با شهر دیدنی پورتو + معرفی ۱۱ جاذبه پورتو برای سفر به پرتغال

  1. پیاده‌روی لوادا

از بین تمام کارهای تفریحی در مادیرا، بدون شک پیاده‌روی در مسیرهای لوادا محبوب‌ترین فعالیت است. قدم زدن در اطراف جزیره به دنبال کانال‌های آبیاری باریک ساخته دست بشر یکی از لذت‌های بزرگی است که برای بازدیدکنندگان ارائه می‌شود

جاذبه‌های فونچال

.

ده‌ها مورد دیگر از این کانال‌های منحصربه‌فرد برای کشف وجود دارد. لواداهای مادیرا آب را به چهار گوشه جزیره می‌رسانند، مسیرهای تعمیر و نگه‌داری در کنار لواداها قرار دارند و شبکه‌ای از جاذبه فونچال را فراهم می‌کنند که به نقاط دورافتاده جزیره می‌رسند. برخی از آن‌ها ساحل را می‌پوشانند.

درباره جزیره مادیرا فونچال

  1. تله‌کابین فونچال

تله‌کابین مادیرا یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری در فونچال است. مسافران با یک پرواز 15 دقیقه‌ای بر فراز پایتخت مادیران و تپه‌های اطراف برده می‌شوند.

آشنایی با جاذبه‌های فونچال

کابین‌هایی با طراحی خاص، منظره 360 درجه‌ای باورنکردنی از شهر، مناظر کوهستانی چشم‌گیر و اقیانوس اطلس آبی درخشان را ارائه می‌دهند. در بالاترین نقطه، تله‌کابین 560 متر بالاتر از سطح دریا حرکت می‌کند.

 

معرفی جاذبه‌های گردشگری فونچال

  1. موزه Quinta das Cruzes

منطقه Quinta das Cruzes شامل یک موزه عالی است که در عمارتی قرار دارد که قبلا محل اقامت خانواده دریانورد پرتغالی ژائو گونسالوس زارکو بوده است که به همراه تریستائو واز تکسیرا، مادیرا را در سال 1419 کشف کردند.

جزیره مادیرا فونچال | تور پرتغال

این موزه آثار هنری تزئینی را به نمایش می‌گذارد که تداعی‌کننده دوره‌ای است که زارکو در آن زندگی می‌کرد.

گشت‌وگذار در جزیره مادیرا فونچال


چایخانه‌ای که در باغ‌های محوطه‌سازی شده قرار دارد، غذاهای سبکی را به گردشگران ارائه می‌دهد.

بهترین جاذبه‌های فونچال

  1. صومعه سانتا کلارا

در فاصله کوتاهی از موزه Quinta das Cruzes صومعه سانتا کلارا قرار دارد. این صومعه که در سال 1476 تأسیس شد، آخرین بار در سال 1890 توسط راهبه‌ها اشغال شده است.

برترین جاذبه‌های گردشگری فونچال

 امروزه، بازدیدکنندگان می‌توانند قبل از قدم زدن در صومعه‌های زیبا که به کلیساها و نمازخانه‌ها دسترسی پیدا می‌کنند، در اتاق‌های ساده قدم بزنند.

جزیره مادیرا فونچال | سفر به پرتغال

برج ناقوس صومعه به‌خاطر گنبد به سبک موری‌هایش که با صفحه شطرنجی از کاشی‌های آبی، سفید و طلایی تزئین شده است، شهرت و در مجاورت صومعه کلیسای سانتا کلارا قرار دارد که در سال 1493 تکمیل شد و به همان اندازه به خاطر کاشی‌کاری‌های زیبا و پیچیده‌اش تجلیل شد.

جاذبه‌های جزیره مادیرا فونچال

  1. بازار کشاورزان

یکی از خاطره‌انگیزترین کارهایی که در فونچال باید انجام دهید، گذراندن یک صبح در بازار رنگارنگ و پر جنب‌وجوش کشاورزان است. این بازار که در شرق قرار دارد، بزرگ‌ترین بازار جزیره است، جایی که غرفه‌داران دسته‌های بزرگ گل و طیف گسترده‌ای از میوه‌ها و سبزیجات تازه را در یک سالن زیبای آرت دکو می‌فروشند.

جاذبه‌های دیدنی جزیره مادیرا فونچال

انواع ماهی‌ها و غذاهای دریایی که در همان روز صید می‌شوند، خریداران را به این‌جا می‌کشاند. این بازار در روزهای جمعه و شنبه صبح شلوغ‌ترین حالت خود را دارد، زمانی که کشاورزان محصولات خود را از روستاهای مجاور برای فروش می‌آورند.

بیشتر بخوانید: غذاهای محلی لیسبون | خوراکی‌های رنگارنگ پرتغال

  1. تماشای نهنگ و دلفین

موقعیت مادیرا در اقیانوس اطلس آن را به مکانی عالی برای تماشای نهنگ‌ها و دلفین‌ها تبدیل کرده است. گشت‌وگذار برای دیدن این موجودات زیبا و باشکوه در زیستگاه طبیعی آن‌ها همیشه یک فعالیت خاطره‌انگیز و یکی از لذت‌بخش‌ترین جاذبه فونچال است.

جاذبه‌های گردشگری جزیره مادیرا فونچال

در واقع، سفر دریایی کاتاماران دلفین و نهنگ از فونچال فرصت‌های فوق‌العاده‌ای برای مشاهده این پستانداران بازیگوش از نزدیک ارائه می‌دهد و یک روز سرگرم‌کننده را با یک برنامه آموزشی و آگاهی محیطی ترکیب می‌کند.

راهنمای سفر به جزیره مادیرا فونچال

  1. کوئینتا دو پالهایرو

باغ‌های پالهیرو که از نظر رنگ و رایحه غنی هستند، به چندین زیستگاه متمایز تقسیم می‌شوند. گردشگران از سراسر جهان به مجموعه گل‌های حیرت‌انگیز Palheiro که شامل ارکیده‌ها و کاملیاهای کمیاب و ظریف است، جذب می‌شوند.

گشت‌وگذار در مکان‌های دیدنی و جاذبه‌های فونچال

باغ‌هایی که توسط یک ثروتمند در سال 1801 ایجاد شده‌اند، به‌خاطر درختان استوایی، فراوانی گیاهان و جانوران خود معروف هستند. بیش از 290 گونه مختلف از پرندگان در سراسر این ملک مشاهده شده‌اند.

سفر به پرتغال و جاذبه‌های فونچال

  1. کلیسای جامع

کلیسای جامع فونچال در سال 1514 تقدیس شد که یک ساختمان مذهبی کاربردی است. نمای نسبتا شیک آن یک فضای داخلی غنی را پنهان می‌کند که دارای یک محراب طلاکاری شده از اوایل قرن شانزدهم و یک پناهگاه حجاری‌شده غنی است.

مکان‌های دیدنی و جاذبه‌های فونچال

سقف سدر سفید افسانه‌ای با منبت‌های عاج، چوب‌کاری گوتیک را بیشتر تقویت می‌کند. سبک گره‌کاری آن، ترکیبی از عناصر معماری موری و اروپایی و یکی از بهترین نمونه‌ها در نوع خود در پرتغال است.

راهنمای سفر به پرتغال و جاذبه‌های فونچال

  • موزه هنرهای مقدس

موزه هنر مقدس فونچال، ساختمانی است که قدمت آن به سال 1600 برمی‌گردد. مجموعه غنی از نقاشی‌ها و مجسمه‌های کمیاب، کتاب‌های منور و لباس‌های طلادوزی شده به ترتیب زمانی بین قرن‌های 15 و 19 قرار گرفته‌اند.

جاذبه‌های گردشگری فونچال | تور پرتغال

خود کاخ از لحاظ معماری، شایستگی قابل توجهی دارد و موزه سرگرمی آرام و متفکرانه‌ای را ایجاد می‌کند.

جاذبه‌های گردشگری فونچال، سفر به پرتغال

  • باغ استوایی قصر مونته

باغ‌های سرسبز و به ‌سبک شرقی مونته پالاس تروپیکال که به‌راحتی با تله‌کابین از فونچال قابل دسترسی است، خلوتگاهی آرام از شلوغی فونچال ارائه می‌کند.

راهنمای سفر به پرتغال و جاذبه‌های گردشگری فونچال

در ارتفاع 600 متری شهر، باغ‌های منظره‌سازی‌شده توسط طاووس‌ها و قوهای سیاه، در میان سایر حیات‌وحش، رفت‌وآمد می‌کنند.

برترین جاذبه‌های گردشگری فونچال

این باغ در داخل محوطه موزه کاخ مونته قرار دارد که یکی از جامع‌ترین مجموعه‌های مجسمه‌های زیمبابوه در اروپا را در خود جای داده است.

بیشتر بخوانید:  11 غار مشهور و حیرت‌انگیز در آلگاروه پرتغال

  • موزه CR7

موزه CR7 یکی از محبوب‌ترین جاذبه فونچال است که به نام حروف اول و شماره پیراهن تیم او نام‌گذاری شده است که اساسا برای قراردادن کاپ‌های متعدد، مدال‌های برندگان، جوایز بهترین بازیکن سال و جوایز کفش طلاست.

جاذبه‌های گردشگری فونچال | گشت‌وگذار در پرتغاال

نامه‌های هواداران از سرتاسر جهان نیز بخشی از این نمایشگاه است، و همچنین نمایش پیراهن‌ها و سایر لوازم ورزشی مرتبط با مردی که بسیاری او را بهترین بازیکن فوتبال جهان می‌دانند.

نتیجه‌گیری

هیچ‌چیز برای دیدن در جزیره مادیرای پرتغال کم نیست. اگرچه از نظر اندازه کوچک است (57 کیلومتر طول و 22 کیلومتر عرض)، اما با منشا آتش‌فشانی خود دارای سواحل، مسیرهای پیاده‌روی، کوه‌ها، استخرهای طبیعی و رستوران‌های عالی است.

جذاب‌ترین جاذبه‌های گردشگری فونچال

با حدود 260000 نفر جمعیت، پایتخت جزیره Funchal است که 120000 نفر در آن زندگی می‌کنند. جزیره مادیرا که در وسط اقیانوس اطلس، نزدیک به آفریقا قرار دارد، متعلق به پرتغال و یک منطقه خودمختار است.

بازدید از جاذبه‌های گردشگری فونچال

 

 

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات