آشنایی با بهترین رستوران‌های شهر لیسبون پایتخت کشور پرتغال

3 سال پیش 0 دیدگاه

لیسبون یکی از شهرهای مهم اروپا و پرتغال است که سریع‌ترین تغییر را در چند وقت اخیر داشته است. این شهر زیبا با اشتیاق به هنر و غذاهای خوب پرتغالی معروف است. در واقع، غذای لیسبون به‌قدری خوشمزه است که خوانندگان نشنال جئوگرافیک آن را به‌­عنوان برترین کانون غذاخوری جهان در سال 2019 اعلام کردند. سفر به کشور پرتقال و شهر لیسبون این امکان را فراهم می‌کند تا در بهترین رستوران‌های آن غذا بخورید. گروه جدیدی از سرآشپزها، چه محلی و چه بین‌­المللی، انواع غذاهای مدرن پرتغالی را طبخ می‌کنند. در اینجا بهترین رستوران‌های پرتغال را به شما معرفی می­‌کنیم.

معرفی بهترین رستوران‌های پرتغال

رستوران فیتوریا

یکی از رستوران‌های لیسبون پرتغال که در سر راه بسیاری از سفرهای گردشگران پرتغالی قرار دارد، با غذای خاص صاحب یک ستارۀ میشلین منحصر­به­‌فرد شده است (ستارۀ میشلین برای رتبه‌­بندی رستوران‌ها استفاده می‌شود و توسط برادران میشلین فرانسوی ابداع شد). سرآشپز این رستوران، طعم عجیب­‌و­غریبی را به غذاهای پرتغالی اضافه می‌کند. طراحی و سبک شرقی در همه جای این رستوران به‌چشم می‌خورد که تأثیر­گرفته از ورود پرتغالی‌ها به ژاپن است. منوی رستوران دو بار در سال تغییر می‌کند؛ به­‌طوری که در هر فصل از مواد و سبزیجات مختص آن فصل در منوی رستوران استفاده می‌شود.

رستوران‌های کشور پرتغال

بیشتر بخوانید: آشنایی با شهر دیدنی پورتو + معرفی ۱۱ جاذبه پورتو برای سفر به پرتغال

 رستوران بلکانتو در لیسبون

رستوران بلکانتو یکی از رستوران‌های لیسبون در کشور پرتغال است که شهرت بسیاری دارد. خیلی از گردشگران فقط برای صرف غذا در این رستوران به لیسبون سفر می‌کنند. این رستوران در سال 2012 افتتاح شد و یک سال بعد با هنر و استعداد سرآشپز آن، خوزه آویلز، یک ستارۀ میشلن دریافت کرد (در حال حاضر دو ستاره دارد). آویلز صاحب رستوران‌های دیگری در شهر لیسبون است، اما غذاهای متمایز و مطبوع خود را در این رستوران آماده می‌کند.

رستوران آلما

حالا نوبت به یکی از بهترین رستوران‌های پرتغال می­‌رسد که شهرت خود را مدیون یکی از سرآشپزهای مشهور پرتغالی است. او در این رستوران تمام هنر خود را در آشپزی پیاده می‌کند و به­‌خاطر نوآوری در طبخ غذاهای پرتغالی شهرت دارد. این رستوران در سال 2016، یک سال پس از افتتاح در چیادو (در حال حاضر دو ستاره دارد) یک ستارۀ میشلن دریافت کرد.

رستوران یازده لیسبون

رستوران یازده یکی از رستوران‌های کشور پرتغال است. این رستوران با چشم‌اندازهای پانوراما از شهر، در بالای پارک ادوارد هفتم قرار دارد و یکی دیگر از رستوران‌های لیسبون است که آوازۀ غذاهای آن در همه‌جا پیچیده است. رستوران یازده یکی از رستوران‌های دریایی لیسبون است و غذاهای مدیترانه‌ای توسط سرآشپز با­استعداد آن، یواخیم کوئرپر در یک سالن غذاخوری زیبا ارائه می‌­شود.

بهترین رستوران‌های پرتغال

رستوران مانتیگاریا

هنگامی که در لیسبون هستید، حتماً مانند بیشتر گردشگران به Antiga Confeitaria بروید تا پاستیل معروف جهانی آن Belém را امتحان کنید. تارت کاستارد افسانه‌ای واقعاً خوشمزه است؛ به‌­علاوه، آشپزخانۀ این رستوران اپن است و می‌توانید درحین غذا­خوردن‌، کار و مهارت سرآشپز را تماشا کنید.

رستوران لوگو

این رستوران پرتغال، توسط یکی از سرآشپزهای سرشناس شهر اداره می­‌شود و دارای یک آشپزخانۀ اپن است که در آن غذاهای دو منوی مزۀ خاص و مفرح آماده می‌شود. غذاهای این سرآشپز کاربلد، از سنت‌های غذاهای ملی لیسبون الهام گرفته شده و از محصولات فصلی استفاده می‌کند.

رستوران پنجاه ثانیۀ لیسبون

این یکی از رستوران‌های لیسبون است که در بالای برج واسکو داگاما (که اکنون هتل بی‌نظیری است) واقع شده است و یکی از چشم‌گیرترین مناظر شهر را ارائه می‌دهد (نام پنجاه ثانیه، به مدت زمانی که آسانسور برای بالا­رفتن از ارتفاع 120 متری طول می‌کشد، اشاره دارد). سرآشپز مارتین براساتگی که چندین رستوران باکیفیت را در اسپانیا اداره می‌کند، مسئولیت آشپزی را در این رستوران برعهده دارد و در لیسبون نیز ستاره‌ای به او داده شده است. غذاهای مدیترانه‌­ای به‌­صورت à la carte یا در منوی مزه سرو می‌شود.

رستوران‌های شهر لیسبون

رستوران ایپور، لیسبون

سرآشپز فرانسوی، وینسنت فارگس، ده سال را در یکی از بهترین رستوران‌های پرتغال، در کاسکایز گذراند؛ اما درنهایت به یک محل اقامتگاه مجلل در باربادوس نقل مکان کرد. سال­‌هابعد به پرتغال بازگشت و لیسبون را برای رستوران خود انتخاب کرد. اکنون این مکان یکی از بهترین رستوران‌های پرتغال است؛ با پنجره‌هایی که رو به یکی از بهترین مناظر پایتخت پرتغال باز می­‌شود. این رستوران دارای آشپزخانۀ اوپن و فضای داخلی به سبک نوردیک است که با کاشی‌های قرن هجدهم پوشیده شده است. چهار منوی این رستوران متناسب با هر فصل تغییر می‌کند و از تازه‌ترین محصولات تولیدکنندگان کوچک ملی استفاده می‌شود. این رستوران در سال 2019 یک ستارۀ میشلن دریافت کرد.

بیشتر بخوانید: جامع‌ترین راهنمای سفر انفرادی به پرتغال

رستوران آنکوا

رستوران آنکوا در لیسبون به افتخار سرآشپز باسکی ساخته شده است که یکی از بهترین‌ رستوران‌های لیسبون پرتغال و جهان شناخته می‌شود. در لیسبون، Eneko تصمیم گرفت رستوران خود را به دو قسمت تقسیم کند؛ در یک قسمت، غذای سنتی باسکی برای مشتریان سرو می­‌شود و در طرف‌دیگر، منوهای مطبوع و فضای صمیمی‌تر وجود دارد. این ساختمان در ابتدا یک انبار و کارخانه چاپ بود و در دهۀ 1990 به یک رستوران تبدیل شد. این رستوران از دکوراسیون صنعتی و شیک تشکیل شده است و یکی از جذاب‌ترین رستوران‌های لیسبون است. این رستوران در سال 2020 یک ستارۀ میشلن دریافت کرد.

رستوران یک سیویچریا لیسبون

طراحی این رستوران پرتغالی حتماً نظرتان را جلب می‌کند. یک هشت‌­پای غول­‌پیکر روی سقف این رستوران به ‌چشم می‌خورد. در این رستوران کوچک و محبوب، یک پیش‌خدمت و تعدادی میز خوش‌­آمد می‌گویند. در این رستوران نیازی به رزرو نیست و به‌­راحتی می­توانید از غذاهای سرآشپز مشهور کیکو لذت ببرید.

رستوران‌های لیسبون در کشور پرتغال

رستوران پراچا

فضای رستوران پراجا بسیار مفرح و خنک و شاد است. غذاهای این رستوران همگی از محصولات تازه درست شده است و آشپزخانه، همیشه فضایی سرزنده دارد. قبل از انتخاب یک منو، می‌توانید یک نوشیدنی خنک بنوشید.

رستوران آونیدا

فضای رستوران آونیدا، آن را به یکی از بهترین رستوران‌های پرتغال تبدیل کرده است. محیط رستوران به‌­دلیل دیوارهای موج‌دارش که با نور پس‌زمینۀ ال‌ای‌دی روشن شده است، جلوه‌ای خاص به فضا بخشیده است. فضای داخلی آن که رنگ سفید را با رنگ‌های مختلف پر می‌کند، آن را متمایز می­‌کند و هر بار که به رستوران می‌روید، دیدگاه و تجربۀ متفاوتی خواهید داشت. سرآشپز این رستوران، متخصص طبخ غذاهای سنتی ژاپنی هست. منو فراتر از سوشی و ساشیمی است و غذاهای نه چندان معروف ژاپنی را با هم ترکیب می‌کند.

BAHr در لیسبون

این رستوران که در بالای هتل بایرو آلتو قرار دارد، دارای یک آشپزخانۀ اوپن و یک بار در یک تراس زیبا رو به رودخانه است. منوهای فصلی آن توسط سرآشپز Nuno Mendes، متمایز شده است. تراس این رستوران، جایی است که بهترین برانچ شهر با چشم‌انداز فوق‌العاده سرو می‌شود و برای شام منویی با الهام از غذاهای ملی، اما با رنگ‌های بین‌المللی وجود دارد که حتماً خاطره‌انگیز خواهد بود.

رستوران‌های لیسبون پرتغال

Bistro در لیسبون

این یکی از جذاب‌­ترین رستوران‌های لیسبون است که به دو طبقه تقسیم شده است. بهترین میز در رستوران، در طبقۀ بالا در کنار پنجره‌ای است که رو به منطقۀ چیادو است؛ اما سر هر میزی که بنشینید، مکانی برای لذت­‌بردن از غذاهایی است که سرآشپز خلاق رستوران، لیبومیر استانیشیچ، طبخ می‌کند.

رستوران بوف بائو

این رستوران نیازی به هیچ تعریف اضافه‌­ای ندارد. این یکی از رستوران‌های پرتغال است که به‌محض افتتاح آن، به یکی از داغ‌­ترین نقاط در چیادو تبدیل شد. غذاهای مختلف آسیایی ظاهراً همه را راضی می‌کند و فضای پر­جنب‌­و­جوش آن نیز باعث می‌شود همۀ مشتریان دوباره به این رستوران برگردند و غذاهای بی‌نظیر آن را به همه توصیه کنند.

رستوران JNCQUOI

 غذاخوری اصلی این رستوران، دارای یک اسکلت نمادین اژدها است که از سقف آویزان شده است؛ اما چهار قسمت این رستوران شیک با نقوش آسیایی تزئین شده است. در ورودی بار و پس از آن، رستوران غذاهای آسیایی، یک اتاق سوشی و یک تراس قرار دارد. غذاهایی از تایلند، ژاپن، چین و هند نیز در این رستوران سرو می‌شود و هر وعدۀ غذایی باید با یکی از دسرهای خاص به پایان برسد. این رستوران، با غذاهای بین­‌المللی خود، در بین گردشگران شناخته‌­شده است.

معرفی رستوران‌های کشور پرتغال

بیشتر بخوانید: معروف‌ترین رستوران ها و کافه ها در توکیو

رستوران کایس

رستوران کایس، یکی از رستوران‌های پرتغال، ابتدا یک انبار در قرن نوزدهم بود که بعدها به یکی از بزرگ‌ترین فضاهای غذاخوری صنعتی لیسبون تبدیل شد که درختان زیتون در برابر دیوارهای آجری آن، محیط این سالن را زیباتر کرده بود. آهنگ‌های اصلی، زنجیر و سقف‌های بلند این سالن غذاخوری نیز امروزه حفظ شده‌اند و روی وسایل چوبی حکاکی‌های زیبایی به‌چشم می‌خورد. منوی بین‌­المللی در این رستوران سرو می‌شود و فضای آن برای شام‌های رمانتیک عالی است.

رستوران هزار و یک شب

حتماً از نام زیبای این رستوران متوجه شدید که دربارۀ یکی از رستوران‌های ایرانی در لیسبون پرتغال صحبت می‌کنیم. این رستوران با غذاهای حلال و مطابق با سلیقه ایرانی، یکی از بهترین رستوران‌های ایرانی لیسبون است. این رستوران با ارائۀ بهترین امکانات که هماهنگ با طبع ایرانی است، گردشگران و مردم ساکن در لیسبون را به‌خود جذب می‌کند.

رستوران‌های ایرانی لیسبون

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات