معروف‌ترین رستوران‌ها و کافه‌ها در توکیو

5 سال پیش 0 دیدگاه

رستوران‌های توکیو در ژاپن، در انواع مختلفی یافت می‌شود. توکیو سرشار از انرژی و ستاره‌های میشلین است که می‌تواند برای دوستداران غذا، جالب باشد. از غذاهای ساده یاکیتوری که مرغ کبابی سیخ‌شده سرو می‌کنند گرفته تا ضیافت‌های سنتی کایسکی، غذاها با دقت و احترام به مواد فصلی تهیه می‌شوند. اما عظمت آشپزی این شهر به غذاهای ژاپنی محدود نمی‌شود: ایتالیایی خارق‌العاده، چینی تصفیه شده و سبک ژانر فرانسوی که شایسته دسته‌بندی خاص خود است نیز میان این غذاها به چشم می‌خورد.

در زیر تعدادی از انواع رستوران‌ها و بهترین کافه‌های توکیو را معرفی می‌کنیم.

رستوران‌های معروف توکیو

آشنایی با رستوران‌های معروف توکیو

این رستوران‌های توکیو فقط در یک نوع غذا تخصص دارند:

رستوران  Sushi-ya

Sushi-ya از بهترین رستوران‌های توکیو هستند که در سوشی تخصص دارند. در بیشتر رستوران‌های سوشی یا، مشتریان می‌توانند پشت یک میز معمولی یا پشت پیشخوان (سوشی بار) که سرآشپز سوشی پشت آن کار می‌کند، بنشینند.

رستوران udon-ya

رستوران Kaitenzushi

Kaitenzushi رستوران‌های سوشی ارزان‌تری هستند که در آن، ظروف سوشی روی تسمه نقاله به مشتریان ارائه می‌شوند. مشتریان می‌توانند آزادانه ظروف مورد علاقه خود را هنگام عبور از مقابل خود انتخاب کنند. قیمت سوشی در بشقاب‌های رنگی متفاوت مطابق با سطوح قیمتی مختلف (معمولا 100 تا 500 ین در هر بشقاب) یا با نرخ ثابت است. در پایان بشقاب‌ها شمارش شده و مبلغ کل، مشخص می‌شود.

بیشتر بخوانید: جاذبه‌های دیدنی توکیو

رستوران udon-ya

Soba-ya در غذاهای نودل سوبا و udon-ya در udon تخصص دارند، اما در عمل هر دو سوبا و udon اغلب در هر یک از انواع رستوران‌های توکیو یافت می‌شوند. بیشتر غذاهای رشته فرنگی در یک آبگوشت داغ یا با سس سرد شده در کنار آن سرو می‌شود. نودل‌ها را می‌توان با چاشنی‌های مختلف (تمپورا، سبزیجات و غیره) سفارش داد و منو اغلب با تغییر فصول، تغییر می‌کند.

رستوران‌های عمومی توکیو

رستوران Ramen-ya

یکی از بهترین رستوران‌های شهر توکیو Ramen است‌. رشته فرنگی به سبک چینی که در سوپ با چاشنی‌های مختلف سرو می‌شود. هر ramen-ya سوپ مخصوص به خود را ایجاد کرده که مهم‌ترین عنصر برای موفقیت یک رستوران است. چندین غذای دیگر با منشاء چینی مانند گیوزا و برنج سرخ شده نیز معمولا در رامن یا در دسترس هستند.

رستوران‌های عمومی توکیو

در زیر برخی از مشهورترین رستوران‌های توکیو وجود دارد که طیف وسیع‌تری از غذاها را نسبت به رستوران‌های تخصصی ارائه می‌دهند:

رستوران ایزاکایا

رستوران ایزاکایا (1000 تا 5000 ین)

ایزاکایا مانند کافه‌ها، مکان‌های نوشیدنی معمولی هستند که انواع غذاهای کوچک مانند یاکیتوری، سایر غذاهای کبابی، سالادها و فینگرفودها را نیز سرو می‌کنند. آن‌ها از محبوب‌ترین انواع رستوران در ژاپن هستند که بسیاری از آن‌ها اطراف ایستگاه‌های قطار و مناطق خرید یافت می‌شوند.

 رستوران خانوادگی توکیو

رستوران خانوادگی (500 تا 2000 ین)

رستوران‌های خانوادگی (famiresu) مانند Gusto، Royal Host، Saizeria و Joyful، رستوران‌های معمولی برای صرف غذا در ژاپن هستند که به طور معمول متعلق به زنجیره‌ای در سراسر کشور هستند و انواع غذاهای غربی، چینی و ژاپنی را ارائه می‌دهند. رستوران‌های خانوادگی معمولا در حومه شهر بیشتر از مراکز بزرگ شهری یافت می‌شوند.

رستوران شوکودو (500 تا 1500 ین)

شوکودو رستوران‌های معمولی، شبیه به رستوران‌های خانوادگی اما معمولا کوچک و دارای مالکیت مستقل هستند و غذاهایی به سبک ژاپنی مانند سوبا، اودون، دونبوری و کاری دارند. این رستوران‌های توکیو معمولا در اطراف مکان‌های توریستی یافت می‌شوند.

رستوران  Teishoku-ya

رستوران  Teishoku-ya

Teishoku-ya رستوران‌هایی هستند که منوهای تنظیمی (teishoku) سرو می‌کنند. تیشوکو معمولا از یک غذای اصلی مانند گوشت ماهی، یک کاسه برنج پخته، ترشی و سوپ میسو تشکیل شده است. Teishoku-ya به ویژه در مناطق تجاری بسیار زیاد است. این رستوران‌های توکیو در زمان ناهار مملو از جمعیت می‌شود.

کافه Kissaten

کافه Kissaten

Kissaten یکی از بهترین کافه‌های توکیو هستند که معمولا مقداری شیرینی، ساندویچ یا سالاد نیز سرو می‌کنند. برخی از آن‌ها چند غذای گرم مانند پاستا نیز ارائه می‌دهند. آن‌ها اغلب در موزه‌ها، مناطق خرید و فروشگاه‌های بزرگ یافت می‌شوند. کافی‌شاپ‌های زنجیره‌ای مانند Starbucks، Doutor، Komeda و Tully's نیز بسیار پرطرفدار و متعدد هستند.

رستوران ryotei

Kaiseki ryori را می‌توان یک رستوران با نمونه "آشپزی عالی ژاپنی" نامید. این یک سبک پخت و پز چند منظوره است که بر فصلی بودن، سادگی و ظرافت تأکید دارد. این غذا را می‌توان در رستوران‌های ویژه کایسکی ریوری یا در رستوران‌های ژاپنی گران‌قیمت و انحصاری ریوتی میل کرد.

رستوران‌های خارجی توکیو

رستوران‌های خارجی توکیو

بسیاری از بهترین رستوران‌های شهر توکیو در غذاهای خارجی مانند غذاهای کره‌ای، چینی و ایتالیایی تخصص دارند. فست فود به سبک آمریکایی نیز از محبوبیت زیادی برخوردار است.

رستوران Yoshoku

رستوران Yoshoku

Yoshoku-ya در یوشوکو ریوری در غذاهای غربی که در دوره میجی (1868-1912) در ژاپن معرفی و متعاقبا ژاپنی شدند، تخصص دارد. غذاهای معمولی که در yoshoku-ya سرو می‌شود، شامل برنج املت، استیک هامبورگ و گوشت گاو هش شده روی برنج است که در سفر ژاپن باید امتحان کنید!

رستوران‌های ایتالیایی توکیو

رستوران‌های ایتالیایی (1000 تا 3000 ین)

غذاهای ایتالیایی بسیار محبوب هستند و رستوران‌های پاستا را می‌توان در سراسر ژاپن یافت. بسیاری از آن‌ها برخی از غذاهای ماکارونی ژاپنی را در منوی خود دارند (به عنوان مثال اسپاگتی تاراکو) در کنار غذاهای معمولی، پاستا نیز سرو می‌شود‌.

بیشتر بخوانید: معرفی ژاپن

رستوران‌های فرانسوی (1500 تا 20000 ین)

رستوران‌های فرانسوی از بهترین رستوران‌های توکیو هستند که در سراسر ژاپن محبوب هستند. غذای این رستوران‌ها  معمولا مد روز و گران هستند و اغلب در هتل‌های خوب یافت می‌شوند.

فست فود همبرگر توکیو

فست فود همبرگر (300 تا 1500 ین)

رستوران‌های فست فود همبرگر زیادی در سراسر ژاپن وجود دارد. آن‌ها شامل فروشگاه‌های زنجیره‌ای بزرگ آمریکایی مانند مک‌دونالد و برگرکینگ هستند، اما فروشگاه‌های زنجیره‌ای مختلف محلی مانند Mos Burger، Freshness Burger و Lotteria نیز به چشم می‌خورند.

رستوران‌های هندی توکیو

رستوران‌های هندی (700 تا 2000 ین)

رستوران‌های هندی در سرتاسر ژاپن، به ‌ویژه اطراف ایستگاه‌های اصلی قطار و مراکز خرید، نسبتا رایج هستند. آن‌ها برخلاف کاری به سبک ژاپنی، کاری هندی سرو می‌کنند و اکثر آن‌ها غذاهای گیاهی را در منوی خود دارند.

غذاهای قومی توکیو

غذاهای قومی (700 تا 2000 ین)

در ژاپن، "آشپزی قومی" به غذاهای جنوب شرقی آسیا مانند غذاهای تایلندی، اندونزیایی و ویتنامی اطلاق می‌شود. این رستوران‌های توکیو به اندازه سایر رستوران‌های ذکر شده در بالا رایج نیستند.

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات