آشنایی با نان‌های معروف فرانسوی معروف

2 سال پیش 0 دیدگاه

فرانسه بدون نان مانند پاریس بدون برج ایفل است. وقتی صحبت از نان باگت و کروسان می‌شود، هیچ‌چیز به اندازه نانوایی‌های معروف فرانسوی مهم نیست! فرانسوی‌ها آن را دوست دارند و در هر وعده غذایی می‌خورند: صبحانه، ناهار و شام. نان که از آرد، نمک و آب تهیه می‌شود، یک غذای ضروری است که تقریباً در هر سفره فرانسوی یافت می‌شود. باگت نیز یکی از نمادهای معمولی فرانسه همراه با شراب و پنیر است. اما انواع نان‌های فرانسوی وجود دارد که شکل، طعم و دستور پخت متفاوتی دارند. در این مقاله انواع نان فرانسوی ارائه شده در نانوایی‌ها را بیابید. ما بهترین نانوایی‌ها و شیرینی‌های فرانسوی را برای شما فهرست کرده‌ایم!

 

انواع نان‌های فرانسوی

  1. نان باگت

نان باگت معروف‌ترین نان فرانسوی و طول آن حدود 65 تا 70 سانتی‌متر و وزن آن 250 گرم است. معمولا در عرض 24 ساعت تازه می‌ماند و می‌توانید آن را در همه جا پیدا کنید و از مخلوط آرد گندم برای پخت و پز، آب آشامیدنی، نمک پخت و پز، مخمر یا خمیر ترش درست می‌شود. ممکن است حاوی مقدار بسیار کمی آرد گندم و تعداد محدودی از مواد افزودنی تعریف شده نیز باشد. همچنين، وزن و شکل خمیر، باگت را از سایر نان‌ها متمایز می‌کند. پوسته آن بسیار ترد و طلایی بوده درحالی‌که داخل آن سفید و کرکی است.

نان‌های فرانسه

در اصل اگر روی آن فشار دهید، دوباره شکل خود را از سر می‌گیرد كه اين روش تستی است برای بررسی این که آیا نان مرغوب است یا خیر. در میان انواع نان‌های فرانسوی، باگت بدون شک ستاره بوده زيرا نرم و ترد است و با شکل ظریف و کشیده‌اش، خرده‌های سفید و پوسته‌اش که زیر دندان ترک می‌خورد، قابل تشخیص است و همراه با تمام وعده‌های غذایی مصرف می‌شود و مخصوصا برای ساندویچ مناسب است. اين نوع نان در یک نسخه سنتی نیز وجود دارد كه خرده‌های آن کهربایی‌تر است، ورز دادن طولانی‌تر، پخت و پز ملایم‌تر و ماندگاری بیشتری دارد. باگت سنتی از آرد تهیه می‌شود که نباید حاوی هیچ‌گونه افزودنی باشد.

بیشتر بخوانید: بهترین و جادویی‌ترین بازارهای کریسمس فرانسه

  1. نان باگت سنتی

باگت سنتی که کمی گران‌تر از باگت معمولی است، پوسته تیره‌تر و نسبت به باگت معمولی، تخمیر طولانی‌تری دارد كه طبق مصوبه سال 1993 فقط با استفاده از چهار ماده آرد، آب، مخمر و مقداری نمک درست می‌شود.

  1. فلوت نان فرانسوی

بسته به منطقه‌ای که بازدید می‌کنید، une Flûte یا دو برابر بزرگ‌تر حدود 400 گرم یا دو برابر کوچک‌تر (حدود 100 گرم از باگت معمولی است. نان بلند و نازک کلاسیکی که خمیر آن توسط قانون فرانسه تعریف شده است. معمولا حدود 65 سانتی‌متر طول دارد، اما می‌تواند تا یک متر هم برسد. همچنين، نیم باگت یک نان به اندازه ساندویچ قابل خوردن است.

انواع نان‌های فرانسوی

  1. نان Une ficelle

Une ficelle که به عنوان یک رشته ترجمه می‌شود، یک نسخه کوچک‌تر و لاغرتر از باگت است. اگر کراست را دوست دارید یا نمی‌خواهید نان بزرگ‌تری سفارش دهید، اين نان یک انتخاب عالی است که اغلب پنیر یا دانه کنجد بر روی آن پاشیده می‌شود.

نان فرانسوی

     5. نان Un pain de campagne

باگت تا دهه 1920 به معمول‌ترين نان‌های فرانسوی تبدیل نشد. قبل از آن زمان، به جای نان باگت، نان لاغرتری که با آن آشنا هستید، در یک نان بزرگ و تقریبا گرد شکل می‌گرفت. بنابراین، مدت بیشتری تازه ماند. این نوع نان را امروزه می‌توانید با نام «نان کشور» خریداری کنید.

معرفی نان‌های فرانسه

گاهی اوقات می‌توانید آن را با نام دیگری پیدا کنید: un pain boule (نان توپی) که اتفاقا کلمه boulangerie از آن گرفته شده است. گاهی اوقات به جای مخمر تجاری با مایه خمیر طبیعی درست می‌شود که طعمی شبیه نان خمیر ترش آمریکایی به آن می‌دهد.

  1. نان ساندویچی

آیا طرفدار نان فرانسوی با پوسته ضخیم و ترد نیستید؟ اين نان شبیه به نان ساندویچی است که در سراسر ایالات متحده می‌توانید آن را پیدا کنید و در فرانسه معمولا فقط برای تهیه نان تست یا ساندویچ استفاده می‌شود و اغلب به صورت برش‌خورده فروخته می‌شود.

  1. نان Un pain aux céréales

یک نان غلات علاوه‌بر گندم معمولی، از انواع مختلفی آرد نیز استفاده می‌کند. هر نانی دستور پخت مخصوص به‌خود را دارد، اما اغلب با استفاده از ترکیبی از ذرت، جوی دوسر، ارزن و غیره درست می‌شود. برخی از نانوایی‌ها نیز دانه‌هایی مانند آفتابگردان، کنجد، خشخاش، کتان و غیره را به آن اضافه می‌کنند.

بهترین انواع نان‌های فرانسوی

  1. نان سبوس‌دار

نان سبوس‌دار يكی از نان‌های فرانسوی به این شهرت دارد که از نان آردی معمولی و تصفیه شده سالم‌تر است. این نان اغلب متراکم‌تر و تیره‌تر از سایر انواع نان و برای سلامتی شما بسیار مفید است! نان سبوس‌دار از آرد کامل یا یکپارچه تهیه می‌شود که دارای تمام عناصر دانه گندم و بسیار غنی از فیبر رژیمی است که به آن اجازه می‌دهد تا بسیار سیرکننده باشد. اگر آرد مورد استفاده عموما آرد گندم باشد، می‌توان نان چاودار یا نان سبوس‌دار را یافت. اين نوع از نان‌های فرانسوی برای ساندویچ‌های صبحانه یا به عنوان میان وعده با یک تکه ژامبون و کمی پنیر بسیار مناسب هستند.

بیشتر بخوانید: ۹ دلیل برای اینکه حداقل یک‌بار به پروانس سفر کنید

  1. نان فوگاس

فوگاس‌ها اکنون در همه جای فرانسه یافت می‌شوند كه بی‌شباهت به فوکاچیای ایتالیایی نیست که با پوسته نازک‌تر و سبک‌تر از نان فرانسوی و صاف‌تر از نان معمولی است. بسیاری از نانوايی‌ها آن را به شکل‌های زیبا و گل مانند در می‌آورند و مواد مختلفی مانند روغن زیتون، زیتون، گوجه فرنگی خشک شده و غیره را به خمیر اضافه می‌کنند. همچنين، این نان مخصوص با تکه‌های زیتون یا بیکن تزئین می‌شود كه بسیار سازگار است و می‌توان آن را به عنوان یک وعده غذایی استفاده کرد.

انواع نان فرانسوی

  1. نان روستایی یا نان دهقانی

نام این نان‌ها در نیمه دوم قرن بیستم در کشور فرانسه آورده شده است كه از آرد گندم توليد شده‌اند. در فرآیند تولید (خمیر، تخمیر و پخت) باید از سفید شدن خمیر، ایجاد طعم ترش نان جلوگیری شود. در واقع بايد گفت كه این نان خمیر ترش روستایی که به «نان روستایی» ترجمه می‌شود، گرد است و معمولا با مخلوطی از آرد سفید و گندم کامل/چودار درست می‌شود و طرفداران بسياری در كشور فرانسه و سراسر جهان دارد.

 

  1. نان چاودار

نان چاودار يكي از نان‌های فرانسوی حاوی 2/3 آرد چاودار (حداقل 65٪) و 1/3 آرد گندم است. آرد چاودار که به تنهایی استفاده می‌شود، برای تهیه نان دشوار است، به همین دلیل همیشه با آرد گندم همراه است که امکان تهیه نان لانه زنبوری را فراهم می‌کند. لطفا توجه داشته باشید که نان چاودار Pain au Rye حاوی حداقل 10٪ آرد چاودار است و نه 65٪.

لذیذترین نان‌های فرانسه

اين نوع نان‌‎های فرانسوی باید حداقل 65 درصد آرد چاودار و حداکثر 35 درصد آرد گندم داشته باشد که باعث می‌شود برای افراد حساس به گلوتن قابل هضم‌تر باشند. آرد چاودار را نمی‌توان به تنهایی استفاده کرد زیرا تهیه نان سخت است و به همین دلیل آن را با آرد گندم ترکیب می‌کنند تا نان لانه زنبوری و خوشبو شده‌ای به دست آید. اين نان فرانسوی از نظر طعم و مزه و تغذیه بسیار جالب بوده و مغذی، سرشار از کلسیم و سایر مواد معدنی و همچنین فیبر برای احساس سیری است.

  1. نان مخصوص

نان مخصوص از نان‌های فرانسه حاوی مواد اضافی مانند شکر، شیر، کره، آرد است. نان‌های غلات بخشی از نان‌های مخصوص و آرد گندم هستند که به آن غلات (ذرت، ارزن، جو و غیره) و/یا دانه‌ها و میوه‌های خشک (زغال اخته، کشمش، کتان، خشخاش، آفتابگردان...) اضافه می‌شود. اين نان در واقع نوعی نان شیرین یا بدون شیرینی است که مشخصه آن عدم وجود پوسته ترد و نرمی خرده‌های آن است که بسیار سفید به نظر می‌رسد. همچنین حاوی مواد باگت و کره، شیر و شکر است.

معرفی خوشمزه‌ترین انواع نان‌های فرانسوی

در واقع بايد گفت كه نان‌های مخصوص به نان‌هایی گفته می‌شود که حاوی مواد اضافی مانند دانه‌ها، چربی‌ها، محصولات شیرین، میوه‌ها، مواد افزودنی، لبنیات و انواع مختلفی از نان‌های به اصطلاح خاص هستند که به چند نمونه اشاره می‌کنیم:

  • نان ساندویچ: دستور اصلی اين نان فرانسوی، اغلب حاوی شکر، شیر و چربی است که آن را برای ساندویچ‌های صبحانه یا ساندویچ‌های پیک‌نیک خوشمزه و ایده آل می‌کند.
  • نان غلات یا دانه‌ای: که از آرد گندم تهیه می‌شود و به آن غلاتی مانند ذرت، ارزن، جو دوسر یا دانه‌هایی مانند آفتابگردان، کتان یا خشخاش اضافه می‌شود.
  • نان با آجیل، انجیر، برای یک میان وعده سالم و لذیذ.
  • نان شیر یا نان وینی
  1. بریوش

نان سبک، پف کرده و شیرین حاوی تخم‌مرغ و کره است كه به آن وینویزری مي‌گويند كه نامی بوده که به اقلامی به روشی مشابه نان اما با مواد افزوده مانند کروسانت و شکلات می‌دهند و اغلب با چای مصرف می‌شود.

بهترین نان فرانسوی

  1. نان خمیر مایه كه از آرد تخمیر شده تهیه می‌شود

همان‌طور که از نامش پیداست، از خمیر ترش درست می‌شود. اما خمیر مایه چیست؟ خمیری است که از آرد گندم یا چاودار، آب و احتمالا نمک درست می‌شود که تحت فرآیند تخمیر طبیعی قرار می‌گیرد. این نان با طعم کمی تند، طعم خام‌تر، پوسته قهوه‌ای مایل به قرمز توليد مي‌شود و با سایر نان‌ها متفاوت است و می‌توان آن را به صورت روزانه و بدون مشکل مصرف کرد.

بیشتر بخوانید: جاذبه استراسبورگ | با مناطق توریستی فرانسه آشنا شوید

  1. نان كروسان

کروسان، نان خوش‌طعمی است که حالت هلالی دارد. یک شیرینی viennoiserie که منشا آن اتریش و در فرانسه معروف است. کروسان دارای لایه‌های مختلف خمیر مایه است که تا و رول می‌شود تا بافتی پوسته پوسته ایجاد کند.  

معرفی لذیذترین نان‌های فرانسه

کروسان در بسیاری از فرهنگ‌های اروپایی یکی از اعضای خوشمزه صبحانه قاره‌ای به شمار می‌رود. این نان در قرن نوزدهم متولد شد، زمانی که مردم فرانسه دستور کیپفرل را تطبیق دادند و آن را به کروسان معروف تبدیل کردند.

  1. نان Un pain de seigle

اين نوع از نان‌های فرانسه معمولا با صدف سرو می‌شود و تیره‌تر از نان معمولی است و از آرد چاودار و گندم درست می‌شود.

محبوب‌ترین انواع نان‌های فرانسوی

نكات پايانی

نان یکی از اولین چیزهایی است که وقتی به غذاهای معمولی فرانسوی فکر می‌کنید به ذهن‌تان می‌رسد. اکثر مردم فرانسه هر روز و تقریبا در هر وعده غذایی، از صبحانه گرفته تا ناهار و شام، نان می‌خورند. بنابراین، در همه جای کشور، از جمله در روستاهای کوچک، نانوایی‌ها را خواهید یافت. سفر شما به فرانسه بدون امتحان نان‌های خوشمزه فرانسوی کامل نمی‌شود! نان‌های فرانسوی زیادی در فرانسه وجود دارد که آردها، مواد و شکل‌های متفاوتی دارند كه ما در اين مقاله با نان باگت شروع کرديم و سپس انواع نان‌های فرانسوی و سپس غذاهای فرانسوی مخصوص نان مانند کروسان و غیره را فهرست کرديم.

امیدواریم این مقاله به شما کمک کرده باشد تا نسخه‌های مختلف نان فرانسوی و نام آن‌ها را پیدا کنید. اما به راستی كه نان فرانسوی مورد علاقه شما چیست؟ در نظرات به ما اطلاع دهید!

 

تگ ها غذا

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات