جاذبه استراسبورگ | با مناطق توریستی فرانسه آشنا شوید

2 سال پیش 0 دیدگاه

جاذبه‌های استراسبورگ، هفتمین شهر بزرگ فرانسه، بسیار زیاد است. این شهر تاریخی، فرهنگ‌های بسیاری از گذشته تاکنون به خود دیده است و تا مدت‌ها بر سر مالکیت آن بین دو کشور آلمان و فرانسه کشمکش‌های فراوانی بوده است. استراسبورگ که در مرز آلمان و فرانسه قرار دارد، مشرف به رودخانۀ راین است. این شهر مرزی هم‌­اکنون جزو خاک فرانسه محسوب می‌شود، اما ریشۀ آلمانی فرهنگ و تاریخ در این شهر به‌­خوبی مشهود است.

استراسبورگ شهری است دارای خانه‌های چوبی، میدان‌های سنگ‌­فرش­‌شده و یکی از بزرگ‌ترین محله‌های قرون وسطایی در اروپا به‌حساب می‌آید. این شهر نمونۀ واقعی شهرهایی است که در کارتون‌های والت‌­دیزنی دیده‌اید؛ آن­قدر جاذبه‌های فرهنگی و تاریخی آن زیاد است که برای مشاهدۀ تمامی آن‌­ها ممکن است زمان کم بیاورید! همچنین، این شهر یکی از باشکوه‌ترین و جذاب‌ترین بازارهای کریسمس فرانسه را در بین سایر شهرها دارد؛ به­‌حدی که به پایتخت کریسمس فرانسه مشهور است. 

شما می‌توانید برای سفر به فرانسه و دیدن این جاذبه‌ها تور کشور فرانسه را با قیمتی بسیار مناسب از ما خریداری نماید. در ادامه، با معرفی تعدادی از اماکن دیدنی این شهر شگفت­‌انگیز با ما همراه باشید:

 

جاذبه‌های گردشگری استراسبورگ

1. کلیسای جامع نوتردام:

این کلیسا یکی از مشهورترین جاذبه‌های توریستی استراسبورگ است که قطعاً نام آن را بسیار شنیده‌اید. کلیسای نوتردام استراسبورگ یکی از شگفت‌­انگیزترین نمونه‌های معماری گوتیک در جهان محسوب می‌شود. البته در بسیاری از بخش‌های این جاذبۀ تاریخی، معماری رومانسک نیز به‌چشم می­خورد.

جاذبه‌های استراسبورگ

این کلیسا که با نام‌های دیگری همچون «کلیسای جامع بانوی ما» و «کلیسای جامع استراسبورگ» خوانده می‌­شود، با ارتفاع 142 متر بین سال‌های 1647 تا 1874 بلندترین بنای جهان محسوب می‌شد و حتی امروزه نیز مرتفع‌ترین ساختمان به­‌جا­مانده از قرون وسطی است. هر یک از بازدید­کننده‌های این کلیسا می‌توانند پس از مشاهدۀ اقلام تاریخی و گران­‌بهای داخل کلیسا، به تماشای نمای خارق­‌العادۀ شهر، دشت‌های راین، جنگل سیاه و کوهستان وُژ از بالای برج بپردازند.

بیشتر بخوانید: آشنایی و نحوه بازدید از کلیسای سنت شاپل

2. محلۀ فرانسۀ کوچک:

یکی‌دیگر از جاذبه‌های توریستی استراسبورگ که برای پیاده‌­روی بسیار مناسب است، فرانسۀ کوچک است. این محله نه فقط یکی از جاذبه‌های استراسبورگ، بلکه یکی از زیباترین محله‌های قدیمی اروپا محسوب شده و در آن خانه‌های چوبی قرون وسطایی به­‌جا­مانده از قرن 16 و 17 میلادی وجود دارد. فرانسۀ کوچک در طی قرون 16 و 17 میلادی خانۀ دباغان چرم و ماهی‌گیران بود و ازاین‌رو، به محلۀ دباغ‌­ها نیز مشهور است. این محله، بخشی از «گراند ایل» بوده و جزو یکی از منطقه‌های میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. فرانسۀ کوچک با خیابان‌های سنگ‌­فرش­‌شدۀ خود و هزارتوی کانال‌ها، فرصتی را برای پیاده‌­روی و استفاده از رستوران‌ها و کافه‌های زیبا برای گردشگران فراهم آورده است.

جاذبه‌های استراسبورگ فرانسه

3. موزۀ لوور نوتردام:

خانۀ کار نوتردام یا همان موزۀ لوور نوتردام در سال 1349 توسط کارگرانی که در کلیسای جامع نوتردام مشغول به‌کار بودند، ساخته شد. ضلع غربی این موزه، بعدها در سال­های 1579 تا 1585 ساخته شد و قدیمی‌ترین بخش آن، یعنی جناح شرقی، در قرن 16 بازسازی شد. در این موزه می‌توانید به تماشای مجسمه‌های کلیسای جامع و برخی از آثار برجسته‌ترین هنرمندان سرزمین راین بالا مشغول شوید. همچنین، این موزه محل نگهداری یکی از ارزشمندترین مجموعه‌های هنر قرون وسطایی اروپاست.

جاذبه‌های توریستی استراسبورگ

4. میدان گوتنبرگ:

«گوتنبرگ» نامی آشنا برای اهالی صنعت چاپ و دوست‌داران مطالعه است. یوهانس گوتنبرگ مخترع ماشین چاپ و صنعت چاپ است که برای یادبود وی، مجسمه‌اش در قرن 19 میلادی ساخته و در این میدان نصب شد. میدان گوتنبرگ مکان مورد­علاقۀ افرادی است که شیفته و خریدار کتاب‌های قدیمی هستند؛ زیرا هر هفته کتاب­‌فروشان به برپایی غرفه‌های خود پای این مجسمۀ معروف اقدام می‌کنند. همچنین، این میدان چشم‌­انداز بسیار زیبایی به کلیسای جامع دارد. علاوه‌بر‌این، می‌توانید معروف‌ترین ساختمان رنسانسی استراسبورگ، یعنی اتاق تجارت را ببینید.

جاذبه‌های گردشگری استراسبورگ

5. پارک اورانژری:

یکی از جاذبه‌های استراسبورگ که می‌تواند برای افراد علاقه‌مند به طبیعت بسیار دوست‌­داشتنی باشد، پارک اورانژری است. این پارک قدیمی‌ترین پارک استراسبورگ است که در ضلع جنوب شرقی «کاخ اروپا» واقع شده است. قدمت این پارک زیبا به اوایل قرن 19 باز می‌گردد؛ زمانی که به دستور پادشاه برای همسرش، ملکۀ ژوزفین ساخته شد. این پارک محیطی عاشقانه و مناسب پیک‌­نیک دارد و امکانات دیگری همچون دریاچه، آبشار، مزرعۀ مینیاتوری، باغ‌­وحش کوچک و رایگان، رستوران و سالن بولینگ، زیبایی آن را تکمیل می‌کند. امروزه از این پارک طبیعی برای برگزاری نمایشگاه‌ها و مهمانی‌های مختلف استفاده می‌شود.

جاذبه گردشگری استراسبورگ

6. کاخ روهان فرانسه:

کاخ روهان در اوایل دهۀ 1700 میلادی ساخته شد و زمانی محل اقامت شاهزادگان اسقف و کاردینال‌های خاندان روهان بوده است. این کاخ جزو معروف‌ترین کاخ‌های فرانسه به‌شمار می‌رود و شاهکاری از سبک معماری باروک فرانسه محسوب می‌­شود که تا انقلاب فرانسه در دست خاندان روهان بود. این کاخ در طی عمر 400 سالۀ خود، مهمانان و صاحبان بسیاری همچون ماری آنتوانت و ناپلئون را به‌خود دیده است. امروزه، این کاخ باشکوه به موزۀ هنرهای زیبا، هنرهای تزئینی و باستان­‌شناسی تبدیل شده است و بازدید­کنندگان می‌توانند به نظارۀ آثار هنرمندان مطرح جهان، همانند بوتیچلی، کوربت، دلاکروا و جیوتو بپردازند.

جاذبه‌های گردشگری استراسبورگ فرانسه

بیشتر بخوانید: بهترین و معروف‌ترین سوغات فرانسه چیست؟

7. محلۀ کروت نو: 

اگر می­‌خواهید لذت پیاده‌­روی در فضایی گرم و صمیمی را از دست ندهید، محلۀ کروت نو را فراموش نکنید. این محله یکی از سرزنده‌­ترین و پرشورترین مناطق استراسبورگ محسوب می‌شود که افسون دنیای قدیم را با رستوران‌های مد روز، مغازه‌های مدرن و گالری‌های هنری تلفیق می‌کند. محلۀ کروت نو زمانی محل زندگی قایق‌­رانان و ماهی‌گیران بوده است. شما می‌توانید با یک پیاده‌­روی شبانه از جو با­نشاط این محله و مناظر خیال‌­انگیز دریا لذت ببرید.

معرفی جاذبه‌های استراسبورگ

8. باغ نارنجی فرانسه:

یکی‌دیگر از جاذبه‌های گردشگری استراسبورگ، باغ نارنجی فرانسه است که بازدید از آن بسیار توصیه می‌شود. این باغ عظیم وسعتی بالغ بر 26 هکتار داشته و در سال 1801 توسط André Le Nôtre تأسیس شده است. این باغ در مقابل ساختمان شورای اروپا، در محله‌ای به نام اورنجری واقع شده است. از آن‌جایی‌که در طول انقلاب فرانسه بسیاری از درختان نارنج مصادره و در این باغ کاشته شد، این باغ به باغ نارنجی معروف گشت.

9. پل وبان:

پل وبان از دیگر جاذبه‌های استراسبورگ است که زمان احداث آن به قرن 17 و حملۀ دشمنان به استراسبورگ بر می‌گردد. در آن زمان، برای ایجاد سیل و ممانعت از حملۀ دشمنان به استراسبورگ، این سازۀ آهکی صورتی روی رودخانۀ ایل احداث شد. این پل که به نام «قفل بزرگ» نیز شناخته می‌شود، یادگار به­‌جا­مانده از آن روزهاست که به محلی برای تماشای مسافران تبدیل شده است. بازدید­کنندگان پل وبان می‌توانند علاوه بر پیاده‌­روی درون راهروی این پل سرپوشیده، از چشم‌اندازهای زیبای مناطق اطراف پل نیز لذت ببرند.

معروف‌ترین جاذبه‌های استراسبورگ فرانسه

10. موزۀ رازهای شکلات:

اگر شما هم جزو عاشقان شکلات محسوب می‌شوید که فهمیدن راز تهیه و ساخت این خوراکی خوشمزه برایتان جذاب است، پس حتماً از این جاذبۀ گردشگری خوشمزه دیدن کنید. موزۀ رازهای شکلات که به نام «موزۀ شکلات» نیز شناخته می‌شود، در فاصلۀ 10 دقیقه‌ای از مرکز شهر استراسبورگ واقع شده است. فضای این موزه مشتمل بر یک حیاط، در ورودی و تعدادی فروشگاه است و موضوع اصلی آن، شکلات است. گردشگران در موزۀ شکلات استراسبورگ با تاریخ دانه‌های کاکائو از زمان آزتک‌ها آشنا می‌شوند و می‌توانند از بخش‌های مختلف موزه مانند ورک­شاپ‌‌ها، اتاق کنفرانس و رستوران لذت ببرند. 

لیست جاذبه‌های توریستی استراسبورگ

11. کنیسۀ صلح:

جدا از کلیساهای زیبا و قدیمی که از قرون وسطا به جا مانده‌­اند و امروزه جزو جاذبه‌های استراسبورگ محسوب می‌شوند، جاذبه‌های تاریخی –مذهبی دیگری هم وجود دارند که کنیسۀ صلح یکی از آن‌­هاست. این کنیسه در سال 1954 در محل کنیسه‌ای قدیمی‌تر که در جریان حملۀ نازی‌ها به استراسبورگ ویران شد، ساخته شد. این کنیسه با اینکه عظمت و شکوه بنای پیشین را ندارد، اما همچنان یکی از جاذبه‌های مهم استراسبورگ برای یهودیان به‌شمار می‌رود. پشت این مجموعه، پارکی بزرگ و آرام قرار دارد که دارای مسیرهای سرسبز و زیباست. در تابستان‌ها، کنسرت‌های موسیقی و رویدادهای فرهنگی مختلفی در پارک برگزار می‌شود.

بهترین جاذبه‌های گردشگری استراسبورگ

بیشتر بخوانید: قبل بازدید از کاخ ورسای پاریس این نکات را بدانید + راهنمای بازدید

12. موزۀ تاریخ استراسبورگ:

یکی از مهم‌ترین چیزهایی که توریست یک منطقه دوست دارد دربارۀ آن بداند، تاریخ و سیاست آن منطقه است و هیچ جایی جز موزۀ تاریخ آن شهر برای فهمیدن این موضوعات مناسب نیست.

بازدید از جاذبه‌های گردشگری استراسبورگ

موزۀ تاریخ استراسبورگ در ساختمان قدیمی بازار گوشت شهر واقع شده است و در آن مجموعه‌های بزرگی از نقاشی‌ها، هنر گرافیکی، سلاح و ... به نمایش گذاشته می‌شود. این مجموعه‌ها متعلق به دورۀ قرون ‌وسطی تا انقلاب فرانسه است و بخشی از آن هم به دورۀ ناپلئون و مدرن اختصاص دارد. با بازدید از این موزه می‌توان ضمن آشنایی با سیاست، جامعه و اقتصاد استراسبورگ در آن دوران، با نحوۀ پوشش، لوازم و سبک زندگی شهروندان عادی استراسبورگ در طول این سال­‌ها آشنا شد. علاوه‌بر‌این، در موزۀ تاریخ استراسبورگ، مجسمه‌هایی از شخصیت‌های مهم تاریخی، از جمله ژنرال ژان باتیست کلبر وجود دارد.

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات