۹ دلیل برای اینکه حداقل یک‌بار به پروانس سفر کنید

3 سال پیش 0 دیدگاه

شهر پروانس فرانسه منطقه‌ای در جنوب ‌شرقی فرانسه است که بین ایتالیا و دریای مدیترانه واقع شده است. سفر و بازدید از جاذبه‌‌های پروانس، به‌دلیل مناظر باشکوهی مانند کوه‌های آلپ جنوبی، جنگل‌های کاج، دشت‌های وسیع کاماگ، تاکستان‌های غنی، باغ‌های زیتون و مزرعه‌های خوش‌عطر اسطوخودوس، سفری خاطره‌انگیز خواهد بود. پروانس هنوز ظاهر روستایی و سنتی خود را حفظ کرده و دنیای مدرن تأثیری بر این منطقه نداشته است. شاید بتوان گفت این شهر یکی از رمانتیک‌ترین نقاط جهان است. در این مقاله، تنها چند مورد از دیدنی‌های جذاب را که در سفر به پروانس فرانسه می‌توانید تجربه کنید، مرور می‌کنیم.

مزارع آفتابگردان در سفر به پروانس

پروانس ممکن است به‌دلیل مزارع اسطوخودوس دوست‌داشتنی و زیبایش معروف باشد، اما در فصل تابستان نیز مملو از گل‌های آفتابگردان بوده و این یکی از بهترین دلایل برای رفتن به پروانس است. اگر در اواسط تابستان از جاذبه‌‌های پروانس دیدن کنید، تماشای مزارع گل‌های آفتابگردان لذت‌بخش خواهد بود.

مزارع آفتاب‌گردان از جاذبه‌‌های دیدنی پروانس

بیشتر بخوانید: حیرت‌انگیزترین و برترین جاذبه‌های طبیعی فرانسه که نباید از دست داد

شهر باستانی سنت پل دوانس

سنت پل دوانس که به‌عنوان «زیباترین دهکده در پروانس» شناخته می‌شود، یکی از قدیمی‌ترین شهرهای قرون وسطایی است که در امتداد ریویرای فرانسه واقع شده است و مناظری عالی از تاکستان‌های خاکی و همچنین چشم‌اندازهای خیره‌کننده در سراسر منطقه پروانس دارد. مسیرهای سنگفرش‌شده و معماری فوق‌العاده آن، عکس‌های زیبایی را خلق می‌کند.

جاذبه‌‌های دیدنی پروانس

  • آوینیون، محله‌ی قرون وسطایی

چشم‌گیرترین محله تاریخی در بازدید از جاذبه‌‌های پروانس، آوینیون است. مناظر قرون وسطایی در آوینیون خودنمایی می‌کنند. کاخ پاپ (محل اقامت پاپ‌ها در دوره اقامت پاپ در آوینیون)، پل دیدنی سنت‌بنزه (پل آوینیون)، نوتردام دِدومز کلیسای جامع، قصر کوچک و دیوارهای حکاکی‌شده، همگی از جاذبه‌هایی است که در سفر به پروانس خواهید دید. علاوه بر بازدید از این جاذبه‌ها، به شما توصیه می‌کنیم در خیابان‌های سنگفرش شده شهر قدیمی قدم بزنید و از حال و هوای میدان بزرگ شهر لذت ببرید.

شهر پروانس فرانسه

  • آرل، مکانی به قدمت امپراتوری روم

اگر دوست دارید از خرابه‌های تاریخی بازدید کنید، یکی از مکان‌های مورد علاقه‌ برای بازدید از جاذبه‌‌های پروانس، آرل است. ون‌گوگ، نقاش معروف نیز مدتی در این شهر در سواحل رودخانه رون زندگی کرد. آرل مملو از ساختمان‌هایی است که قدمت آن‌ها به امپراتوری روم بازمی‌گردد و این شهر قدیمی در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارد.

جاذبه‌‌های دیدنی پروانس | آرل

آرل یک کلیسای رومی فوق‌العاده به نام آمفی‌تئاتر آرل، یک تئاتر رومی، دخمه زیرزمینی و حمام‌های کنستانتین دارد. علاوه بر ویرانه‌های رومی می‌توانید در خیابان‌های باریک شهر قدیمی که منظر دیدنی و جالبی برای ثبت عکس دارند، گشت و گذار کنید.

  • مزارع اسطوخودوس، رویایی‌ترین مکان پروانس

در تابستان بازدید از مزارع شکوفه اسطوخودوس، بهترین کار ممکن در پروانس است. هر تابستان مزارع اسطوخودوس به دریایی ارغوانی رنگ تبدیل می‌شوند. نشستن در میان گل‌ها در مزرعه اسطوخودوس، لذت‌بردن از عطر مطبوع آن و گوش‌دادن به صدای وزوز زنبورهای عسل، یکی از عاشقانه‌ترین کارهایی است که در سفر به پروانس انجام می‌شود. مزارع اسطوخودوس در نواحی مختلف هم‌زمان شکوفا نمی‌شوند، ولی تا آخر تابستان کل مزرعه شکوفا می‌شود.

مزارع اسطوخودوس مزارع آفتاب‌گردان از جاذبه‌‌های دیدنی پروانس

  • گوردس، دهکده‌ای با خانه‌های سنگی

شاید ندانید که گوردس همیشه در فهرست زیباترین روستاهای پروانس و کل فرانسه قرار داشته است. این دهکده که در بالای یک تپه قرار دارد، با خانه‌های سنگی و سقف‌های سفالی‌اش، منظره زیبایی به منطقه می‌دهد. پیاده‌روی در میان خیابان‌های سنگفرش‌شده با حال و هوای قرون وسطایی آن، بازدید از قلعه و لذت‌بردن از مناظر اطراف که الهام‌بخش مارک شاگال و بسیاری دیگر از افراد مشهور است، لذتی واقعی است.

جاذبه‌‌های دیدنی پروانس | گوردس

  • روسیلون، دهکده‌ای با صخره‌های رنگارنگ

یکی از زیباترین دهکده‌هایی که در سفر به پروانس باید از آن دیدن کرد، روسیلون است، روستای کوچک پروانس که کمی بیش از هزار نفر جمعیت دارد. در نزدیکی روسیلون، در روستای پروانس می‌توانید بسیاری از صخره‌های رنگارنگ را ببینید.

جاذبه‌‌های دیدنی پروانس

بیشتر بخوانید: ۱۰ تفریح در فرانسه که حتما باید تجربه کنید

جزیره‌ای روی رودخانه

بسیاری از مردم L'Isle-sur-la-Sorgue (جزیره روی رودخانه) را به‌عنوان ونیز پروانس می‌نامند. اگرچه مقایسه ونیز با این منطقه طبق معمول اغراقی بزرگ است، اما یکی از زیباترین روستاها در جنوب فرانسه است. کافه‌های کنار رودخانه، آسیاب‌های آبی که هنوز کار می‌کنند و قایق‌های معمولی که در کنار رودخانه دیده می‌شوند، همگی به خلق چنین فضای خاص کمک می‌کنند.

جزیره‌ای روی رودخانه از جاذبه‌‌های دیدنی پروانس

کاخ پاپ، بزرگ‌ترین کاخ گوتیک جهان

کاخ پاپ از مهم‌ترین کاخ‌های فرانسه می باشد، این کاخ محلی است که هر گردشگری در زمان بازدید از جاذبه‌‌های پروانس، از آنجا بازدید می‌کند. این کاخ در آوینیون فرانسه کنار پل رودخانه رون قرار دارد. همچنین یکی از مهم‌ترین بناهای گوتیک قرون وسطایی در اروپا و بزرگ‌ترین کاخ گوتیک در جهان است. این کاخ که به‌عنوان یک قلعه و کاخ ساخته شده است، در قرن چهاردهم زمانی که پاپ از رم به آوینیون نقل مکان کرد، به محل اقامت پاپ و قلب مسیحیت غربی تبدیل شد. در این کاخ 6 نشست پاپ برگزار شد که به انتخاب شش پاپ انجامید.

کاخ پاپ شهر پروانس فرانسه

 هرکدام از این پاپ‌ها آثاری از خود به جا گذاشتند و کاخ نماد نفوذ قدرت برتر کلیسای کاتولیک در آن زمان بود. کاخ پاپ کتابخانه بزرگی دارد که بزرگ‌ترین کتابخانه اروپاست که محل اجتماع دانشمندان، موسیقی‌دانان و فیلسوفان بود. این کاخ امروزه یک جاذبه مهم توریستی و تاریخی است.

کاخ پاپ از جاذبه‌‌های دیدنی پروانس

 غذاهای محلی پروانس

یکی از بهترین کارهایی که در سفر به شهر پروانس فرانسه باید انجام دهید، امتحان‌کردن غذاهای مدیترانه‌ای آن است که با متد غذای فرانسوی ترکیب شده است. نتیجه این ترکیب یک غذای بی‌نظیر دریایی را به گردشگران هدیه می‌دهد. به پروانس سفر کنید و منتظر غذاهای زیتونی و انواع ماهی باشید.

خوراک معروف شهر پروانس فرانسه

برای کسانی که گیاه‌خوار هستند و گوشت نمی‌خورند، غذاهای شیرین فراوانی وجود دارد. هنگام بازدید از جاذبه‌‌های پروانس حتماً بستنی با طعم اسطوخودوس را امتحان کنید. وقتی صحبت از نوشیدنی‌ها می‌شود، به غیر از پاستیس، نوشیدنی‌هایی با طعم بادیان نیز در این منطقه، ارزش یک‌بار امتحان‌کردن را دارند.

بستنی معروف شهر پروانس فرانسه

بهترین زمان سفر به پروانس با تور

با اینکه پروانس منطقه‌ای آفتابی است و به داشتن روزهای آفتابی و مزارع بی‌پایان اسطوخودوس شهرت دارد، ممکن است تعجب کنید اگر بدانید پروانس می‌تواند در زمستان بسیار سرد باشد. البته بهترین زمان از سال برای بازدید از پروانس به چیزی که می‌خواهید ببینید و انجام دهید بستگی دارد. زمان مناسب از سال برای دیدن مزارع اسطوخودوس و بهترین زمان برای استراحت در پروانس تابستان است.

تور سفر به شهر پروانس فرانسه

بیشتر بخوانید: بهترین شهرهای فرانسه برای سفر و گردشگری کدامند؟

جمع‌بندی

پروانس یکی از مناطق پرگردشگر در کشور فرانسه بوده و اوج زیبایی این منطقه در فصل بهار و تابستان است. این چند مورد، تنها برخی از جاذبه‌‌های دیدنی پروانس هستند، اما مکان‌های بسیار جالب‌تری برای کاوش در این منطقه جادویی وجود دارد؛ مثلاً معماری زیبای فرانسوی یکی از مهم‌ترین دلایل انتخاب جنوب فرانسه به‌عنوان قطب گردشگری آن است.

شهر پروانس فرانسه

 

 

 

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات