آشنایی با شهر سگد از جاهای دیدنی و متفاوت کشور مجارستان

2 سال پیش 0 دیدگاه

در این مقاله به جاذبه‌های شهر سگد خواهیم پرداخت، بنابراین اگر قصد سفر به مجارستان و شهر سگد را دارید، با ما همراه باشید.

شهر سگد مجارستان اغلب به عنوان "شهر آفتاب" شناخته می‌شود، زیرا ساعات زیادی از نور خورشید دریافت می‌کند که با حدود 2000 ساعت آفتابی در سال، مطمئناً هوای خوبی خواهد داشت! اگرچه سگد از قرن اول مسکونی بوده است، اما در قرن دوم بود که یک پست تجاری رومی در جزیره‌ای در رودخانه تیسا ایجاد شد. بقایای یک قلعه اولیه سگد هنوز هم قابل مشاهده است.

معرفی شهر سگد مجارستان

سگد با ایفای نقش محوری در میان شهرهای دشت بزرگ جنوبی، یک مرکز تجاری مهم و گذرگاه آبی در منطقه بود. این شهر در طول حمله مغول به اروپا ویران و متعاقبا بازسازی شد، قبل از این که در اوایل دهه 1500 توسط ترک‌ها مورد حمله قرار گیرد. سگد آزادی خود را بازیافت و به عنوان یک شهر رشد کرد و به دلیل اکتشافات علمی و استعداد فرهنگی و هنری خود مشهور شد.

در نتیجه سیل بزرگ سال 1879 که در آن بیشتر ساختمان‌های شهر Szeged به معنای واقعی کلمه از بین رفتند، شهر سگد کشور مجارستان دوباره ساخته شد. سگد امروزی ساختمان‌های مجلل، خیابان‌های وسیع و پارک‌ها و میدان‌های عمومی زیبا دارد و یکی از بهترین دانشگاه‌های کشور را در خود جای داده است.

شهر سگد مجارستان

در میدان کانونی Dóm tér با برج Dömötör، قدیمی‌ترین ساختمان در سگد، قبل از لذت بردن از یک halászlé (سوپ ماهیگیر) تند در کنار رودخانه Tisza، پرسه بزنید. سوار یکی از ترامواهای قدیمی شوید یا از Belvárosi híd (پل مرکز شهر) عبور کنید تا بخش مسکونی شهر را ببینید. قبل از این‌که بازدید خود را با یک یا دو نوشیدنی در باغ نیوگی به پایان برسانید، کیک ها و شیرینی‌های سنتی را در اطراف میدان Klauzal امتحان کنید. جاذبه‌های شهر سگد بسیارند که می‌توانند شما را برای دو تا سه روز مشغول نگه دارند.

بیشتر بخوانید: همه‌چیز درباره باغ وحش و باغ گیاه‌شناسی بوداپست مجارستان

جاذبه‌های گردشگری سگد

یکی از جاذبه‌های دیدنی سگد Móra Ferenc Múzeum، در ساحل رودخانه تیسا در نزدیکی پل بلواروس، احتمالا برجسته‌ترین نقطه عطفی است که در طول رونق ساختمانی و پس از سیل سال 1879 ساخته شده است. این بنای تاریخی دارای یک موزه چند رشته‌ای است که نمایشگاه‌های موقتی باکیفیتی را برپا می‌کند.

در چند سال گذشته، نمایشگاه‌هایی برای نقاش مشهور مجارستانی میهالی مونکاچی و تابوت‌ها و آثار باستانی مصر باستان برگزار شده است. نمایشگاه‌های دائمی به تاریخ طبیعی و فرهنگ و صنایع‌دستی منطقه می‌پردازند که همگی با مدل‌های متحرک، چند رسانه‌ای و نمایش‌های تعاملی توضیح داده شده‌اند. همچنین آثار باستانی ارزشمندی مانند قطعاتی از گنجینه طلای هونیک ناگیسزکسوس که مربوط به قرن ششم و دهم و در سال 1926 کشف شده، به نمایش گذاشته شده است.

شهر سگد در مجارستان

دومین کنیسه بزرگ مجارستان و چهارمین کنیسه بزرگ در جهان، کنیسه نئولوگ هم به دلیل ابعاد و هم زیبایی تزئینات آبی عاج و طلایی‌اش بسیار جذاب است. این جاذبه سگد در سال 1907 تکمیل و با ترکیبی از تاریخ گرایی و هنر نو طراحی شد که نمادهای زیادی در داخل آن پنهان شده است. گنبد مرکزی تقریبا 50 متر ارتفاع دارد و دارای پنجره‌های آبی ستاره‌ای است که توسط نقاش شیشه‌ای استاد Manó Róth کشیده شده که بقیه شیشه‌های رنگی اثیری کنیسه را تولید کرده است. 24 ستون گنبد نماد ساعات روز است، درحالی‌که گل‌های رز، نماد وحی هستند.

در طاق پیروزی می‌توانید فرمان دوم "همسایه خود را مانند خود دوست بدار" را ببینید که به زبان عبری و مجارستانی نوشته شده است. کنیسه آکوستیک، درجه بالایی دارد و اغلب برای برگزاری کنسرت‌های کلاسیک استفاده می‌شود. سگد که به مرز مدرن بین دو کشور نزدیک بود، صدها سال اقلیت صرب زیادی داشت. این تا حدی نتیجه پیشروی عثمانی بود که به نبرد کوزوو در قرن چهاردهم بازمی‌گردد. هنگامی که سگد در سال 1686 از دست عثمانی‌ها آزاد شد، صرب‌ها به تعداد بیشتری وارد شدند.

این بنای تاریخی درست در پشت کلیسای Votive در پایان قرن هجدهم ساخته شد که دومین کلیسای ارتدکس در این مکان و چهارمین کلیسایی بود که در شهر ساخته شد. معماری اواخر باروک، کم‌اهمیت است و هیچ نشانی از نماد خارق‌العاده روکوکو در انتهای شبستان وجود ندارد. بسیاری از 74 آیکون برای سلف کلیسا توسط هنرمند باروک صرب، Jovan Popović در سال 1761 نقاشی شده است که همگی در شبکه‌ای از طلای طرح‌دار چیده شده‌اند.

شهر سگد کشور مجارستان

بنای یادبود نئوباروک زرد رنگ در ضلع غربی میدان سچنی، سومین تالار شهری است که در این مکان قرار دارد و یکی از جاذبه‌های سگد به شمار می‌رود. آخرین نسخه در سیل سال 1879 به شدت آسیب دید و معماران Ödön Lechner و Gyula Pártos یک طبقه اضافی و گلدسته مرکزی نمادین را طراحی کردند. همچنین از بیرون می‌توانید پل آه‌ها را ببینید، یک گذرگاه سرپوشیده با الهام از ونیز که تالار شهر را به ساختمان شورای همسایگی متصل می‌کند.

امپراتور فرانتس ژوزف در سال 1883 برای افتتاح تالار شهر جدید از سگد بازدید کرد و قول او مبنی بر این که "سگد زیباتر از گذشته خواهد شد" در پنجره وسط راه‌پله مرکزی ثبت شده است. اشاره دیگر به سیل را می‌توان در مجسمه ققنوس روی پدینت نما مشاهده کرد. اگر از قبل هماهنگ کرده باشید، می‌توانید با تور به آن‌جا بروید که در تابستان موسیقی در فضای باز در حیاط اجرا می‌شود.

شهر سگد در کشور مجارستان

خیابان‌ها و میدان‌های زیبای شهر سگد

میدانSzéchenyi زمین‌آرایش‌شده پنج هکتاری توسط عمارت‌ها و بناهایی به‌سبک التقاطی مانند تالار شهر و هتل تیساست که زمانی مغناطیسی برای نویسندگان، آهنگ‌سازان و شاعران مشهور بود. تا سیل سال 1879، میدان سچنی یک بازار و محل رژه بود که توسط دیوارهای غربی قلعه شهر محصور شده بود. پس از این که سگد از دست عثمانی‌ها آزاد شد و رتبه خود را به عنوان یک شهر سلطنتی آزاد در سال 1715 به دست آورد، این میدان به مرکز اداری شهر تبدیل شد.

فراتر از اندازه و عظمت معماری اطراف، چیزی که شما را در میدان Széchenyi بیشتر تحت تاثیر قرار می‌دهد، سرسبزی است که توسط درختان چنار، درختان ملکه و ماگنولیا فراهم می‌شود. در میان تخت‌های گل، بناهای یادبودی برای شخصیت‌های مهم مجارستانی مانند ایستوان سچنی، سیاستمدار همنام و لایوس تیسا وجود دارد که بر بازسازی سگد پس از سیل نظارت داشت.

جاذبه‌های دیدنی سگد

میدان کلاوزال و خیابان کلاوزال، درست در جنوب میدان Széchenyi، به‌طور کامل بازسازی شدند، پروژه‌ای که جایزه نوسترا اروپا را برای میراث در سال 2004 به Szeged به ارمغان آورد. این میدان طولانی و مستطیل شکل، فضای شگفت‌انگیزی است که جلوی آن، سه طبقه بزرگ قرار دارد. عمارت هایی به سبک‌های التقاطی، نئوکلاسیک و آرت نو در اواخر قرن 1800 و اوایل دهه 1900.

بیشتر بخوانید: پارک ملی هورتوباجی مجارستان | بزرگ‌ترین مرتع طبیعی اروپا

تعداد زیادی کافه در میدان وجود دارد و در مرکز آن، مجسمه‌ای از لایوس کوسوث، رئیس‌جمهور مجارستان در جریان انقلاب 1848-1849 علیه امپراتوری هابسبورگ به چشم می‌خورد.

جاذبه‌های سگد

در ساحل سمت چپ تیزا یک پارک آبی سرپوشیده و مجموعه استخر با سرسره برای جوانان و امکانات تناسب اندام و درمان‌های حرارتی برای بزرگسالان قرار دارد. در این جاذبه سگد 13 سرسره وجود دارد که مجموعا به طول یک کیلومتر می‌رسد.

این شامل طولانی‌ترین سرسره سرپوشیده اروپا در طول سال، آبی آناکوندا است که 272 متر طول دارد و از یک سکوی 30 متری شروع می‌شود. یکی از آن‌ها برای بچه‌های بزرگ‌تر، کامیکازه است که تقریبا شبیه سقوط آزاد است و فقط دو ثانیه طول می‌کشد تا به حوضچه آب برسد. والدین می‌توانند پوشش‌های گلی، حمام دی اکسید کربن، ماساژ با جت زیر آب و خدمات فیزیوتراپی را رزرو کنند. همچنین خدمات سونا فنلاندی، اتاق بخار، جکوزی و استخر آموزشی 25 متری نیز وجود دارد.

جاذبه گردشگری سگد

بزرگ‌ترین باغ‌وحش این کشور 2.5 کیلومتر از مرکز شهر سگد فاصله دارد. این باغ وحش در سال 1989 افتتاح و برای حفاظت از حیوانات طراحی شده است و زیستگاه‌هایی را می‌سازد که دقیقا مثل محیط‌های طبیعی گونه‌های جانوری هستند. از این باغ‌وحش به یک جاذبه گردشگری سگد مجارستان نام برده می‌شود.

همه چیز از نظر جغرافیایی سازماندهی شده است، بنابراین رفت‌وآمد در آن بسیار آسان است و می‌توانید سعی کنید زمان بازدید خود را با جلسات معمول غذا خوردن همزمان کنید. باغ‌وحش سگد درگیر برنامه‌های پرورش مورچه‌خواران غول‌پیکر، مارموست‌ها و پلنگ‌های برفی است و در سال 2012 زمانی که سه توله پلنگ برفی در این‌جا متولد شدند، خبر را منتشر کرد.

جاذبه گردشگری سگد مجارستان

هنگامی که دانشگاه کولوسوار در دهه 1920 به سگد نقل مکان کرد، فضای وسیعی در قسمت جنوبی شهر برای یک باغ گیاه‌شناسی اختصاص داده شد. این جاذبه سگد نام خود را برای دو گونه ایجاد کرده است: متاسکویا (Redwood) سربه‌فلک کشیده، درختی مخروطی که منشأ آن از جنوب چین است، و نیلوفر آبی هندی که بیش از هشت دهه پیش در این‌جا کاشته شد و در حوضچه‌ای با تزئینات بودا رشد می‌کرد.

بیشتر بخوانید: معرفی غارهای مجارستان | محل زندگی انسان‌های ماقبل تاریخ

اگر در ماه جولای در سگد هستید، باید از کنار باغ بیایید تا نیلوفر آبی را در حال شکوفه زدن ببینید. این باغ همچنین دارای مجموعه‌ای از گونه‌های گیاهی صنعتی و کشاورزی است که با توجه به هدف‌شان اعم از تغذیه، رنگ، دارو یا الیاف طناب و پارچه کاشته می‌شوند.

برج آبی 46 متری که قدمت آن به سال 1904 برمی‌گردد، در میدان چمن‌زار Szent István قرار دارد. یکی از چیزهایی که این سازه را خاص می‌کند، این است که در نوع خود در مجارستان اولین بود که از بتن مسلح ساخته شد. Szilárd Zielinski پیشگام این نوع ساخت‌وساز بود. این برج بیش از 1000 متر مکعب آب در خود جای داده است.

معرفی جاذبه‌های شهر سگد مجارستان

از آوریل تا اکتبر می‌توانید از مناظر سگد استفاده کنید و در حین تماشا، نمایشگاهی در زمینه فیزیک از جمله آونگ فوکو برای نشان دادن چرخش زمین را هم ببینید. در مسیر پیاده‌روی آسفالت‌شده پایین برج، مجسمه‌های برنزی معمارانی قرار دارند که منظره شهر Szeged را پس از سیل تغییر دادند.

 

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات