همه‌چیز درباره باغ وحش و باغ گیاه‌شناسی بوداپست مجارستان

2 سال پیش 0 دیدگاه

 باغ وحش بوداپست و باغ گیاه‌شناسی آن از قدیمی‌ترین بناهای طبیعی بوداپست است. بوداپست پرجمعیت‌ترین و بزرگ‌ترین شهر در کشور مجارستان است که باغ وحش و باغ گیاه‌شناسی آن در نوع خود و با قدمت و تنوع بالایی که دارد بی‌نظیر است. در ادامه بیشتر درباره باغ وحش بوداپست و باغ گیاه‌شناسی بوداپست توضیح می‌دهیم تا این تجربه جذاب را در سفر به مجارستان از دست ندهید.

تاریخچه باغ وحش بوداپست

در این جاذبه تفریحی و جالب شهر بوداپست حدود 1050 گونه حیوانی از نقاط مختلف جهان مانند سامانه آفریقا تا نواحی قطبی آورده شده و 2 هزار گونه گیاهی نیز پرورش داده می‌شود.

مجموعه باغ وحش بوداپست به عنوان یکی از قدیمی‌ترین باغ وحش‌های طبیعی در جهان در مرکز بوداپست قرار گرفته است. در ابتدای شروع به کار این باغ وحش که در سال 1866 آغاز شد تنها چند میمون بومی ساکن در این باغ وحش مشاهده می‌شد، اما اکنون با گذر زمان گونه‌های جانوری بسیار زیادی مانند کومودو و... در آن افزایش پیدا کرد.

 
                   باغ گیاه شناسی بوداپست مجارستان

جنگ جهانی دوم و مشکلات دیگری مانند گذر زمان، موجب نابودی باغ وحش بوداپست مجارستان و همچنین باغ گیاه‌شناسی بوداپست شد، اما شهرداران و مدیران، آن را دوباره سر پا کردند و قسمتی از پارک را به تفریحات خانوادگی اختصاص داده‌اند که موجب معرفی این مکان به خانواده‌ها شد.

باغ وحش بوداپست در مجارستان در سال 1907 به حراج گذاشته شد و توسط پایتخت بوداپست به تصرف رسید، اما با حمایت شهردار این شهر، بازسازی کاملی بین سال‌های 1909 و 1912 انجام گرفت و این باغ وحش دوباره افتتاح شد، حتی بناهای تاریخی باغ وحش نیز عمدتاً مربوط به این زمان است.

جالب است بدانید اولین کرگدنی که با تلقیح مصنوعی متولد شده در سال 2007 در این باغ وحش به دنیا آمد. این مکان، ترکیبی از حیوانات متنوع است و به همین دلیل نیز صرفاً در آن حیوانات مجارستانی را تماشا نمی‌کنید، بلکه حیوانات متعددی نیز از سایر نقاط دنیا در آنجا وجود دارند.

 بیشتر بخوانید: دریاچه هویز مجارستان | با زیباترین دریاچه آب‌گرم دنیا آشنا شوید

درباره باغ وحش و باغ گیاه‌شناسی بوداپست

باغ گیاه‌شناسی بوداپست در مجارستان سراسر باغ بیشه‌های سرسبز و گل و گیاه‌های خارق‌العاده‌ای دارد که این محل را به مکانی خوش آب و هوا برای فرار از شلوغی شهر تبدیل کرده است. باغ گیاه‌شناسی بوداپست یکی از جاذبه‌هایی است که به هیچ‌وجه نباید بازدید آن را از دست بدهید، زیرا گشت و گذار در این باغ بسیار سرگرم‌کننده است و حتی برای کودکان نیز یک زمین بازی در نظر گرفته شده است.

سرتاسر این منطقه را تعدادی بنا با معماری جذاب احاطه کرده که هر کدام از آن‌ها زیستگاه موجودات زنده هستند، مانند خانه نخل خانه پرنده خانه فیل که در نگاه اول، معماری جذاب آن‌ها نظر شما را به خود جلب می‌کند. جاذبه‌های نمادین پارک مانند چرخ و فلک 100 ساله که تنها گوشه‌ای از چشم‌اندازهای نمادین این باغ است.

 

هنگام گشت و گذار در باغ گیاه‌شناسی بوداپست مجارستان می‌توانید خوراکی‌هایی مانند بستنی و اسنک بخرید، البته رستوران‌های جذابی هم در باغ وجود دارد و یکی از محبوب‌ترین آن‌ها رستوران کوچک صخره‌ای است که غذا خوردن در آن لذت خاصی دارد.

 در باغ وحش و باغ گیاه‌شناسی بوداپست چند اثر هنری ساخته‌شده که مهم‌ترین آن‌ها خانه فیل است و به سبک هنر نو درست شده است. این بخش در سمت راست ورودی اصلی باغ وحش قرار گرفته است و در بالای خانه فیل، برجی کوچک است که از بالای آن می‌توان چشم‌انداز این باغ را تماشا کرد. در سمت چپ ورودی این باغ نیز یک خانه درخت نخل قرار گرفته که به زیستگاه گیاهان انبوه استوایی پرندگان خزندگان و ماهی‌های رنگارنگ و زیبا تبدیل شده است. زمانی که وارد این خانه می‌شوید تصور می‌کنید که وارد جنگل‌های استوایی جنوب شرق آسیا شده‌اید، درست با همان آب و هوا!

 

باغ وحش بوداپست مجارستان


جالب است بدانید برای اینکه جانوران در این باغ احساس نکنند که در محیطی خارج از محیط زندگی خود هستند محیطی به وجود آورده‌اند که شبیه به محیط زندگی آن‌ها است. یکی از این محیط‌ها تپه جادویی است که در نوع خود، متفاوت است و جذابیت منحصربه‌فردی را پدید آورده است. در ادامه با این محیط‌ها بیشتر آشنا خواهیم شد.

 

تپه جادویی در دل سنگ به وجود آمده و تعامل بین حیوانات، انسان‌ها و محیط طبیعت را به نمایش درآورده است و به وسیله گونه‌های متفاوت و گوناگونی که در آن وجود دارد بازدیدکنندگان بسیاری را در خود جای داده است.

حیوانات وحشی در خانه یانوس نگهداری می‌شود و برای تماشای آن‌ها می‌توانید به این منطقه بروید. این بخش از باغ وحش بوداپست توسط اولین مدیر این مجموعه افتتاح شد و گونه‌های نادری از حیوانات وحشی در آن نگهداری می‌شوند و می‌توانید انواع متفاوت از آن‌ها را ببینید، البته توجه داشته باشید که این حیوانات در محیط کاملاً امن نگهداری می‌شوند و آسیبی به شما نمی‌رسانند.

 

                   باغ گیاه شناسی بوداپست در مجارستان

این مجموعه از قدیمی‌ترین بناهای تاریخی در کشور مجارستان است که در طول زمان وقایع زیادی را مشاهده کرده است.

منطقه ساوانا در باغ وحش بوداپست مکانی است که جانوران بسیاری از جمله نازل‌ها و زرافه‌ها را در بر می‌گیرد. این منطقه، امکان بازدید از پستانداران کوچک و حشرات را نیز برای علاقه‌مندان فراهم کرده است.

 بیشتر بخوانید: پارک ملی آگتلک | پارکی با غارهای شگفت‌انگیز در مجارستان

شما می‌توانید برای تماشای پروانه‌های رنگارنگ زیبا به خانه پروانه بروید. آنجا مملو از پروانه‌های متنوعی است که تماشای آن‌ها برایتان فراموش‌نشدنی خواهد بود. در کنار باغ، حیوانات بومی مزارع مجارستان را نیز مشاهده می‌کنید که زیستگاهشان همان مزارع قدیمی و زیباست. در این منطقه حتی می‌توانید از جانوران منقرض‌شده‌ای مانند دایناسورها در موزه نیز دیدن کنید. در این باغ وحش کنسرت‌های زیادی بر خانه نخل برگزار می‌شود.

در قسمتی از باغ وحش بوداپست منطقه‌ای به نام منطقه استرالیا در کنار دریاچه قرار گرفته که شامل موجودات استرالیایی مانند گوزن‌ها و... می‌شود. همچنین دوزیستان، ماهی‌ها و... را نیز می‌توان در این منطقه مشاهده کرد و با گونه‌های گیاهی و جانوری این منطقه بدون سفر به کشور استرالیا آشنا شد.

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات