راهنمای سفر به مجارستان

6 سال پیش 0 دیدگاه

راهنمای سفر به مجارستان شما را برای داشتن سفری ایده‌آل به این کشور راهنمایی می‌کند. مجارستان به عنوان چهارراهی در مرکز قاره با کشورهای مختلفی مانند اتریش، صربستان و اوکراین هم مرز است. این کشور در گذشته به عنوان Mitteleuropa شناخته می‌شد و تلفیق اروپای قدیم و جدید در عظمت هاپسبورگ و عظمت دوران کمونیستی در آن، قابل مشاهده است. 

مجارستان از کشورهای سابق کمونیستی شرق اروپا نیز بوده است. این جواهر اروپای شرقی با غذا، ساختمان‌ها و فرهنگ اروپایی و همچنین اسطوره‌های عجیب‌ و منحصر به فرد، هرساله گردشگران بسیاری را از سراسر دنیا به سمت خود می‌کشاند. مجارستان مردم بسیار مهربان و مهمان‌نوازی دارد که فرهنگ و سنت آن‌ها یکی از معروف‌ترین فرهنگ‌های اروپایی به شمار می‌رود. در ادامه با راهنمای گردشگری مجارستان همراه ما باشید.

در سفر به بوداپست پایتخت مجارستان از مناظر باشکوه و مناظر وسیع دانوب، جاذبه‌های تاریخی، بلوارهای قدیمی دوران امپراتوری، قهوه‌خانه‌های هنر نو، حمام‌های ترکی حباب‌زده حتما دیدن کنید. همچنین در سفری چند ساعته دورتر از بوداپست به Szentendre بروید که در مسیر کوتاهی به سمت شمال در امتداد خم دانوب قرار دارد.

منطقه‌ای آبگیری سرسبز در سواحل دریاچه بالاتون و در جنوب غربی بسیار شگفت‌انگیز است. استراحتگاه‌های تابستانی در "زمین بازی ملت" مانند سیوفوک یا ملایم ترکستلی گردشگران بسیاری را به سمت خود می‌کشاند. سوپروننزدیک در مرز اتریش، پچدر منتهی الیه جنوبی که توسط تپه‌های آلپ احاطه شده به عنوان سه شهر فرهنگی مجارستان شناخته می‌شود. شهر آرام و تاریخی وایگر نیز که در شمال شرقی بوداپست قرار دارد، افراد بسیاری را برای دیدن شراب خون گاو به سمت خود می‌کشاند. 

دشت‌های بزرگ گسترده در سراسر جنوب شرقی مجارستان، نیمی از کشور را در بر می‌گیرد که پارک‌های ملی زیبا و شهرهای بزرگ را در خود جای داده است.

مکان‌های دیدنی در مجارستان

علاوه بر بوداپست که در مرکز توجه قرار دارد، گردشگران می‌توانند از شهرهای زیبای باروک با قلعه‌ها و دژهای باستانی، طبیعت زیبای دریاچه بالاتون، مناطق مرتفع جنگلی شمالی و جاروی عظیم دشت بزرگ دیدن کنند. چشمه‌های حرارتی در رود بزرگ دانوب بسیار دیدنی است و بازدیدکنندگان را شگفت‌زده می‌کند. ورزش‌های آبی، اسب‌سواری، دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی از دیگر فعالیت‌های است که می‌توانید در این کشور انجام دهید.

نکات سفر به مجارستان

قبل از سفر به مجارستان با مشورت پزشک محلی خود مطمئن شوید که تمام واکسن‌های مناسب را دریافت کرده‌اید. به عنوان مثال، دیفتری، هپاتیت A و کزاز از جمله واکسن‌هایی است که توصیه می‌شود دریافت کنید.

آب لوله‌کشی در مجارستان کاملا سالم است اما برای احتیاط بهتر است که بطری آب معدنی را به راحتی از مغازه‌ها، هتل‌ها و رستوران‌ها تهیه کنید.

غذا و راهنمای سفر به مجارستان

گوشت، سبزیجات فصلی، میوه‌ها، نان تازه، محصولات لبنی و پنیر در رژیم‌های غذایی مجارستان وجود دارد. گولاش، سوپ گوشت گاو، سیب‌زمینی و سبزیجات با مقدار زیادی پاپریکا و ادویه از معروف‌ترین غذاهای مجارستانی به شمار می‌روند. همچنین خورش‌ها و کاسرول‌ها طرفداران بسیاری دارند که برای طبخ آن‌ها معمولا از پاپریکا استفاده می‌شود. 

در مجارستان نیز مانند سایر کشور‌های دیگر سه وعده غذایی کامل در هر وعده وجود دارد که با یک سوپ شروع می‌شود و با استفاده از سبزیجات، لوبیا و گوشت آماده می‌شود. سوپ ماهی و آبگوشت با ادویه پاپریکا که حاوی ماهی‌های صید شده در رودخانه است، طعم بی‌نظیری دارند. این آبگوشت به طور سنتی روی آتش بیرون از خانه درست می‌شود. سوپ‌های میوه‌ای سرد مخصوصا سوپ آلبالو نیز در بین گردشگران و مردم محلی بسیار محبوب است.

 شیرینی‌های مجارستانی و انواع اشترودل مخصوص به نام رته شناخته می‌شود. فلودنی از شیرینی‌های محبوب مجارستان و شیرینی لایه‌ای با استفاده از گردو، سیب، دانه خشخاش و مربا آماده می‌شود‌. پنیر با توروگومبوک، کوفته‌های پنیر شیرین با سس وانیل یا خامه ترش و شکر، تورو رودی، یک تخته شکلات پر از پنیر شیرین، برای دسر بی‌نظیر هستند.

راهنمای گردشگری و غذا خوردن ایمن در مجارستان

از آن جا که مجارستان استانداردهای بهداشتی بسیار خوبی دارد، مسافران در تعطیلات در معرض خطر بسیار پایینی قرار می‌گیرند. با این وجود هنگام سفر به مجارستان بهتر است اقدامات احتیاطی اولیه را رعایت کنید. از خوردن هر چیزی که قدیمی به نظر می‌رسد و به طور کامل پخته نشده باشد، به ویژه گوشت و ماهی اجتناب کنید. انتخاب رستوران‌های شلوغ که صف افراد محلی در بیرون آن دیده می‌شود، می‌تواند گزینه مناسبی باشد.

انعام دادن در مجارستان

پرداخت مقداری اضافی برای خدمات یک روش معمول محسوب می‌شود اما انعام دادن در مجارستان اجباری نیست. برخلاف بسیاری از کشورها، انعام به ندرت روی میز گذاشته می‌شود و مشتریان باید پول اضافی را به پیشخدمت تحویل دهند. به‌طور کلی 10-15٪ از کل صورت حساب می‌تواند مقدار مناسبی برای انعام باشد. معمولا یک انعام 2 دلاری برای پسران در هتل‌های لوکس و حدود 1 دلار در روز برای خانه‌داری پرداخته می‌شود. همچنین برای تاکسی‌ها حدود 1 دلار آمریکا می‌تواند انعام خوبی به شمار رود.

خرید سوغاتی‌های عالی در مجارستان

چینی Herend یکی از معروف‌ترین صادرات مجارستان است که به زیبایی رنگ‌آمیزی شده است و در سفر به مجارستان می‌توانید آن را به عنوان سوغاتی خریداری کنید. Herend Porcelain در سال 1826 به عنوان بزرگ‌ترین کارخانه‌های سرامیک جهان تاسیس شد. امروزه بسیاری از طرح‌های کلاسیک روی فنجان‌ها و نعلبکی‌های و همچنین پارچ‌ها نقاشی می‌شود. 

در بازارهای سراسر مجارستان، زیورآلات تزئینی و تخم مرغ‌های رنگی در هر زمانی از سال به فروش می‌ر‌سند که برای سوغاتی عالی هستند. همچنین پیراهن سنتی مجارستانی که اغلب در فستیوال‌های محلی یا رویدادهای رقص پوشیده می‌شوند گزینه مناسبی است. رومیزی‌های گلدوزی شده و روبالشی‌های گلدوزی شده نیز جذابیت‌های زیادی برای افراد دارند.

آیا چانهزنی در مجارستان قابل قبول است؟

چانه زدن در زندگی روزمره مجارستان رایج نیست و مسافران به سختی می‌توانند روی کالاها تخفیف بگیرند. گاهی اوقات، فروشندگان تنها با مشتریانی که چندین اقلام از آن‌ها خریداری کرده‌اند، بهتر معامله می‌کنند.

 مسافران زنی که به تنهایی به مجارستان سفر میکنند

قبل از سفر راهنمای کامل سفر به مجارستان را مطالعه کنید. این کشور یک مقصد عالی برای سفرهای انفرادی شناخته می‌شود و سفر بی‌دردسری خواهد بود. گردشگران بسیاری از مجارستان دیدن می‌کنند و خوشبختانه زنان خارجی در این کشور توجه زیادی را به خود جلب نمی‌کنند. اگرچه مجارستان کشور امنی است اما هنوز هم رعایت اقدامات احتیاطی اولیه مانند پرهیز از پیاده‌روی در مناطق دورافتاده در شب و به تنهایی و وقت گذراندن بیش از حد در بارها و کلوب‌ها می‌تواند خطرناک باشد.

کمک هزینه معاف از عوارض برای مجارستان چیست؟

مجارستان جزو اتحادیه اروپاست و اگر از بریتانیا سفر کنید می‌توانید محصولاتی مانند عطر، محصولات مراقبت از پوست، لوازم آرایشی، لوازم جانبی مد، هدایا و سوغاتی‌ها را با قیمت‌های مناسب و بدون پرداخت مالیات خریداری کنید. اگر از داخل اتحادیه اروپا سفر کنید، تا زمانی که کالاها برای مصرف شخصی باشد، محدودیتی در مقدار یا ارزش آن وجود ندارد.

کالاهایی که برای مقاصد تجاری وارد می‌شوند باید برایشان عوارض پرداخت شود. واردات محصولاتی مانند گوشت یا محصولات شیر ​​و گیاهان گلدانی یا ریشه‌دار خارج از اتحادیه اروپا، پورنوگرافی، مواد مخدر و سلاح‌های بدون مجوز به این کشور ممنوع است که به عنوان نکات سفر به مجارستان باید به آن‌ها دقت کنید.

واحد پول مجارستان

فورینت، واحد پول رسمی در مجارستان است که می‌توانید آخرین نرخ های ارز را در OANDA بررسی کنید. در بانک‌ها یا صرافی به راحتی می‌توان یورو، پوند انگلیس، دلار آمریکا و سایر ارزهای اصلی را قبل از حرکت تبدیل کرد. در اکثر هتل‌ها، رستوران‌ها و فروشگاه‌های بزرگ، کارت‌های اعتباری مانند ویزا و مسترکارت به طور گسترده  پذیرفته می‌شود. 

در سفر به مجارستان اگر قصد دارید از شهرهای دورتر دیدن کنید بهتر است پول نقد همراه خود داشته باشید زیرا استفاده از دستگاه‌های خودپرداز کمتر رایج هستند. چک‌های مسافرتی به دلیل دشواری در تعویض و هزینه‌های بالا توصیه نمی‌شود. در سفر به بوداپست، استفاده از حمل و نقل عمومی مانند ترامواهای محلی بسیار مقرون به صرفه خواهد بود.

هزینه سفر به مجارستان

مجارستان یکی از ارزان‌ترین مقاصد توریستی در اروپا شناخته می‌شود. اقامت در هتل‌های متوسط در هر شب ​​از حدود 30 دلار تا خوابگاه‌هایی با هزینه کمتر از 7 دلار آمریکا شروع می‌شود. با قیمتی کمتر از 5 دلار می‌توان در بازارهای خیابانی، غذا و میان‌وعده‌های خوشمزه و دلپذیر پیدا کرد. برای امتحان کردن وعده ‌غذایی مناسب باید بیشتر از 10 دلار هزینه کنید. هزینه تاکسی‌های اطراف شهر همچنین بین 5 تا 10 دلار برای یک سفر 20 دقیقه‌ای است و حمل و نقل عمومی، بسیار ارزان‌تر و کارآمدتر خواهد بود.

چه نوع دوشاخه‌ای برای مجارستان نیاز دارم و ولتاژ آن چقدر است؟

 230 ولت، AC 50 هرتز ولتاژ استانداردی محسوب می‌شود. در سفر به مجارستان به دوشاخه‌های اروپایی از نوع دو پین گرد نیاز دارید. داشتن یک آداپتور مسافرتی جهانی بسیار توصیه می‌شود. همچنین برای استفاده از لوازم خانگی به مبدل ولتاژ و آداپتور دوشاخه نیاز خواهید داشت.

آیا WiFi به طور گسترده در مجارستان در دسترس است؟

 هتل‌ها، رستوران‌ها، کافه‌ها، بارها و مراکز خرید به وای فای دسترسی دارند و معمولا سریع و قابل اعتماد هستند.

جاذبههای دیدنی مجارستان

سفر به این کشور نسبتا کوچک، بسیار شگفت‌انگیز خواهد بود‌ و چیزهای زیادی برای دیدن در آن وجود دارد. اگر در بازه زمانی محدود به مجارستان سفر کرده‌اید، برای آشنایی با چند جاذبه بی‌نظیر یک هفته زمان بسیار خوبی در این کشور می‌تواند باشد که به یک تجربه به یادماندنی تبدیل شود.

سفر خود را از سمت آفت بوداپست شروع کنید و در خیابان‌های فرعی منطقه یهودی به گشت و گذار بپردازید. زیبایی ساختمان پرآذین پارلمان، کنیسه بزرگ با یادبود دلخراش و کلیسای بزرگ سنت استفان  بازدیدکنندگان را شگفت‌زده می‌کند. پیاده‌روی از شهر قدیمی بودا از طریق پل زنجیره‌ای Széchenyi شما را به بالای تپه می‌رساند، جایی که کاخ سلطنتی، سنگر ماهیگیر و کلیسای ماتیاس وجود دارد. 

در بالای تپه از مناظر پانوراما در سراسر دانوب تا ساختمان پارلمان بسیار لذت خواهید برد. در سفر به مجارستان، یک سفر یک روزه به Szentendre داشته باشید. این شهر مجارستانی در اصل به عنوان شهر هنرمندان شناخته می‌شود که روزانه از مسافران زیادی، پذیرایی می‌کند و خیابان‌های سنگ‌فرش شده، گالری‌ها و کافه‌های بسیار جذابی هم در آن به چشم می‌خورد.

دریاچه بالاتون یک مقصد گردشگری محبوب در تابستان محسوب می‌شود و بریتانیایی‌ها و استرالیایی‌های بسیاری را به سمت خود می‌کشاند. پیاده‌روی در پارک ملی بالاتون آپلندز، ورزش‌های آبی مختلف و شرکت در جشنواره بالاتون ساوندز بسیار شگفت‌انگیز خواهد بود.

در نزدیکی دریاچه بالاتون به سادگی از حال و هوای Keszthely و زیبایی‌های طبیعی آن لذت ببرید. شهرستان Bereg در قلب سنت‌های عامیانه مجارستان، مسافران بسیاری را به سمت خود می‌کشاند. از این جا می‌توانید از ایگر، سرزمین Egri Bikavér (خون گاو)، ساختمان‌های باروک و حمام‌های حرارتی نیز دیدن کنید. 

ارگ ماهیگیر (Fisherman’s Bastion)

ارگ ماهیگیر متعلق به قرن بیستم و سبک معماری نئوگوتیک طراحی شده است. این بنا در دوران باستان به عنوان مکانی برای ماهیگیران و با هدف محافظت از دیوارهای شهر ساخته شد که در گذشته به عنوان اَرگ ماهیگیر شناخته می‌شد. برجی به نام برج هفت در این قلعه وجود دارد که نشانگر هفت ملتی بوده که در کمک به اسکان مجاری‌ها در حاشیه کارپات نقش مهمی ایفا کرده‌اند.

بازیدکنندگان با ورود به این ارگ می‌توانند رودخانه دانوب، جزیره مارگارت و پِست را تماشا کنند. منطقه بزرگ Castle District از جاذبه‌های دیدنی مجارستان و مکان‌های تاریخی مانند کاخ سلطنتی، سنگر ماهیگیر، کلیسای ماتیاس گردشگران بسیاری را به سمت خود می‌کشاند. منظره خیره‌کننده پانوراما و بازدید از جزیره مارگارت، پارلمان، کلیسای سنت استفان، پل‌ها و دانوب، تپه گلرت و خود منطقه قلعه بسیار شگفت‌انگیز هستند.

کلیسای نئوگوتیک 78 متر ارتفاع دارد و نمای زیبای ماتیاس با کاشی‌های رنگارنگ Zsolnay از بیرون بسیار چشم‌نواز است. فضای داخلی کلیسا 197 پله دارد و بهترین چشم‌انداز از تراس، قابل مشاهده است.

STEPHEN’S BASILICA

کلیسای استفان

بلندترین کلیسای بوداپست کلیسای سنت استفان (Szent István bazilika) است که ارتفاع گنبد آن به 96 متر می‌رسد. ارتفاع داخلی گنبد 65 متر و فضای داخلی آن با 50 نوع سنگ مرمر و سنگ‌های قیمتی تزئین شده است. در سفر به بوداپست از چشم‌انداز پانوراما برج حتما دیدن کنید.

THE GREAT MARKET HALL

تالار بزرگ بازار

 تالار بزرگ بازار (Nagy Vásárcsarnok) به سبب طراحی معماری شگفت‌انگیز خود مردم محلی و گردشگران بسیاری را به سمت خود می‌کشاند. سقف ساختمان با کاشی‌های زینتی توسط Zsolnay سازنده معروف مجارستانی طراحی شده است. میوه‌های تازه، سبزیجات، پنیر و همچنین شیرینی‌ها در طبقه همکف ارائه می‌شود.

به عنوان سوغات یک بسته پاپریکای خشک یا پودر شده و سوسیس را از طبقه بالا خریداری کنید. صنایع دستی، گلدوزی و محصولات با موضوع بوداپست از دیگر سوغاتی‌هایی است که می‌توان تهیه کرد. غرفه‌های غذاهای مجارستانی در زمان ناهار می‌تواند افراد بسیاری را به این تالار بکشاند. محصولات منحصر به فرد مجارستانی با نام Hungaricums در زیرزمین به فروش می‌رسند. تماشای بارهای خرابه در منطقه 7، خانه‌های متروکه مملو از زندگی، مبلمان قدیمی و کمی فضای مدرن این منطقه بسیار دیدنی است.

 Szimpla Kert

در جمعه و شنبه عصر افراد بسیاری از این منطقه دیدن می‌کنند. این بازار در طول روز یا یکشنبه‌ها به محصولات کشاورزان Szimpla اختصاص پیدا می‌کند. یکی دیگر از ویرانه‌خانه‌های محبوب، Instant-Fogas (قبلاً Fogasház) است که آخر هفته نیز شلوغ است.

 خرید فورینت مجارستان در صرافی‌های کوچک‌تر شهر

 در مرکز شهر و اطراف میدان Deák Ferenc، می‌توانید مکان‌های مبادله‌ ارز را پیدا کنید. مقداری فورینت در Ibla Change در کوچه Anker یا در Tünde Change سمت خیابان Váci وجود دارد.

بهترین زمان سفر به مجارستان

آب و هوای مجارستان به سایر نقاط اروپای مرکزی بسیار شباهت دارد و انتخاب بهترین زمان برای سفر به مجارستان تا حد زیادی به خودتان بستگی دارد. تابستان‌ها هوا گرم، بهار و پاییز، معتدل و زمستان‌ها سرد است. به همین دلیل فصل بهار و پاییز به طور کلی محبوب‌ترین زمان برای بازدید از مجارستان خواهد بود‌. تماشای خیابان‌های شهر و وقت گذراندن در پارک‌ها در تابستان، بسیار ایده‌آل خواهد بود. هرچند شلوغی و خطوط طولانی امنیتی فرودگاه و همچنین قیمت‌های بالا می‌تواند افراد را برای سفر به مجارستان در تابستان منصرف کند. با این حال سفر در تابستان این فرصت را در اختیار شما قرار می‌دهد تا از اردوگاه‌های این کشور دیدن کنید.

تعطیلات کریسمس یکی دیگر از زمان‌های عالی برای بازدید از مجارستان است. بازار کریسمس بوداپست یکی از بهترین بازارهای جهان بوده و کل شهر با جذابیت تعطیلات تزئین می‌شود. هرچند بسیاری از مغازه‌ها و خواربار فروشی‌های شهر، بارها و رستوران ها نیز برای چند روز بسته می‌شوند. 

در این زمان هوا فقط تا حدود ساعت 3 بعدازظهر روشن است و سرد خواهد بود! اگرچه تجربه کریسمس در بوداپست می‌تواند بسیار شگفت‌انگیز باشد‌. به‌طور کلی بهار و پاییز، بهترین زمان برای سفر محسوب می‌شوند. غذا، اقامت و پروازها بسیار در دسترس هستند. اکتبر نیز زمان خوبی خواهد بود. یک کت بارانی، پارکا و ژاکت گرم شما را در برابر سرما و آب و هوای ناپایدار این کشور، گرم نگه می‌دارد.

سیستم حمل و نقل عمومی در مجارستان

 سیستم حمل و نقل عمومی در مجارستان بسیار مناسب است. فرودگاه بین‌المللی Ferihegy (BUD) و فرودگاه‌هایی در Debrecen، Miskolc و Pecs نیز شرایط ایده‌آلی را برای مسافران مهیا کرده‌اند. فرودگاه لیست فرنک در حال حاضر دارای یک ترمینال عملیاتی است.

این فرودگاه به T2A، کلیه پروازهای شینگن خدمات ارائه می‌دهد. مجموعه‌ای عالی از مغازه‌ها و فروشگاه‌های غذا و نوشیدنی و همچنین WIFI رایگان و T2B در SkyCourt وجود دارند.

شرایط ویزا در سفر به مجارستان

مجارستان بخشی از منطقه شینگن بوده و اگر از خارج به مجارستان پرواز کنید، احتمالا در فرودگاه بین‌المللی Ferihegy فرود خواهید آمد. مجارستان مرزهای زیادی دارد که به راحتی با قطار یا اتوبوس قابل دسترسی هستند. اگر کشور شما جزو اتحادیه اروپاست، نیازی به بررسی گذرنامه نخواهد بود.

شهروندان استرالیا، کانادا، ژاپن، نیوزلند و ایالات متحده به ویزا نیاز ندارند و پاسپورت معتبر آن‌ها در بدو ورود مهر خواهد شد. برای سفر به مجارستان، اتباع اتحادیه اروپا تنها به کارت شناسایی ملی خود نیاز دارند. سایر ملیت‌ها باید قبل از سفر به این کشور برای ویزای شینگن اقدام کنند.

زبان در بوداپست، مجارستان

مجارستانی زبان اصلی این کشور است که در بوداپست و مجارستان صحبت می‌شود. الفبای آن به انگلیسی شباهت دارد، اما گرامر بسیار پیچیده‌ای دارد. حروف نیز بسیار متفاوت تلفظ می‌شوند. در واقع زبان مجارستانی یکی از معدود زبان‌های غیر هندو اروپایی در اروپاست که به سایر زبان‌های اورالی شباهتی ندارد. 

برای گشت و گذار در حومه شهر بهتر است با چند عبارات آشنا باشید. در سفر به بوداپست، به ویژه در مرکز شهر و مناطق توریستی‌تر، می‌توانید از  انگلیسی استفاده کنید. چندین عبارت مجارستانی مانند بله (Igen)، نه (Nem)، متشکرم (Köszi) غیر رسمی، صبح بخیر (Jó reggelt)، ببخشید (Elnézést)، آیا شما انگلیسی صحبت می‌کنید؟ (Beszél angolul؟) بسیار به شما کمک خواهد کرد. آشنا بودن با زبان مجارستانی به شما کمک می‌کند تا ارتباط بهتری با مردم محلی برقرار کنید.

نحوه سفر در مجارستان

از نکات سفر به مجارستان دانستن نحوه جابه‌جایی در این کشور است. MALÉV Hungarian Airlines

خدمات داخلی برای رفت و آمد با هواپیما داخل کشور استفاده می‌شود.

Magyar Államvasutak

شرکت راه‌آهن ملی در مجارستان همه شهرهای بزرگ را به هم متصل می‌کند. برای داشتن یک حمل و نقل راحت در داخل کشور و به شهرهای همسایه مانند پراگ، براتیسلاوا، کراکوف، ورشو، زاگرب، لیوبلیانا، بلگراد یا بخارست می‌توانید از قطارها استفاده کنید. اگر در حال حاضر به اروپا سفر می‌کنید قطار بهترین راه برای ورود به مجارستان است.

برای مسافت‌های طولانی‌تر، اتوبوس‌ها نیز کارآمد هستند. از آن جا که بیشتر مجارستانی‌ها ترجیح می‌دهند با اتوبوس سفر کنند، این سیستم حمل و نقل عمومی می‌تواند برای طولانی‌مدت کمی شلوغ شوند. بیشتر مسیرها هر روز چندین حرکت دارند. سعی کنید حداقل 30 دقیقه قبل از حرکت، حاضر شوید. بلیط را می‌توانید از ایستگاه‌های اتوبوس یا مستقیما از راننده اتوبوس خریداری کنید.

بیشتر مسافران برای تردد در بوداپست از تراموا و اتوبوس‌های واگن برقی استفاده می‌کنند. بازرسان در بسیاری از خودروها وجود دارند که در صورت نداشتن بلیط، شما را جریمه می‌کنند. هزینه سوار شدن به اتوبوس و یا مترو حدود 1.15 دلار است.

قبل از سوار شدن به تراموا یا مترو، بلیط خود را تأیید کنید. در سفر به بوداپست، می‌توانید در مرکز شهر از پیاده‌روی لذت ببرید. بنابراین با استفاده نکردن از وسایل حمل‌ونقل عمومی می‌توانید مقداری پول پس‌انداز کنید.

در مجارستان چه بخوریم؟

پاپریکا به عنوان بهترین ادویه آسیاب شده در مجارستان شناخته می‌شود که تقریبا در همه جا پیدا می‌شود. گوشت، سبزیجات فصلی، میوه‌ها، نان تازه، محصولات لبنی و پنیر در تمامی غذاهای سنتی استفاده می‌شوند. به علاوه، مجارستانی‌ها از سیر، خامه ترش فراوان استفاده می‌کنند و به نان سفید علاقه بسیاری دارند. سیب‌زمینی، رایج‌ترین سبزیجات و کلم، فلفل دلمه‌ای، سبزی‌های برگ‌دار تیره و بسیاری از سبزیجات دیگر نیز در انواع غذاهای مجارستانی یافت می‌شود.

رستوران‌های معروف مجارستان

طیف وسیعی از مکان‌ها برای غذا خوردن در مجارستان وجود دارد که از اسنک‌بار ارزان قیمت یا بوفه تا رستوران‌های با غذاخوری عالی با محیطی مجلل افراد بسیاری را به سمت خود می‌کشاند. در  شیرینی‌فروشی‌ها Cukrászda بهترین کیک‌ها و شیرینی‌ها را پیدا می‌کنید و اوقات لذت‌بخشی را در Kavehaz، کافی‌شاپ‌ها در یک عصر سرد زمستانی، سپری خواهید کرد.

قهوه و شیرینی‌های بی‌نظیر در قهوه خانه‌های زیبا به سبک وین در بوداپست طرفداران بسیاری دارند. Gerbeaud، یک آرت نوو شیک اما شلوغ است و جزو برجسته‌ترین قهوه‌خانه‌های اروپا شناخته می‌شود.

بودجه لازم برای سفر به مجارستان

از دانستنی سفر به مجارستان دقت به میزان بودجه است. مجارستان یکی از کشورهای اروپایی با مکان‌هایی بسیار زیبا مانند بزرگ‌ترین دریاچه اروپا و همچنین بهترین چشمه‌های آب گرم جهان است. هزینه‌ها در مجارستان بسیار مقرون به صرفه خواهد بود، به خصوص اگر به خارج از آن سفر کنید. این کشور در مقایسه با بسیاری از شهرهای اروپای غربی به مراتب ارزان‌تر است.

 خوردن هر وعده غذایی در بیرون از خانه، رزرو اقامتگاه لحظه آخری (در تابستان) و قطار و رفتن مانند هر جای دیگر اروپا شامل هزینه‌های بسیاری است. می‌توانید با 25 یورو در روز، یک اتاق را خارج از مرکز شهر کرایه کنید.

برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها  قدم بزنید و از یک جاذبه دیدن کنید و به جای آن از خوردن وعده‌های غذایی در رستوران‌ها لذت ببرید. استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی نیز بسیار مقرون به صرفه خواهد بود‌. قبل از سفر به کشور مجارستان، محل اقامت و قطار خود را نیز رزرو کنید! اتوتوپینگ، کار داوطلبانه، کاناپه‌سرفینگ یا اقامت در کنار دوستان‌تان و غذا درست کردن، می‌تواند در هزینه‌ها صرفه‌جویی کند.

اقامت در مجارستان

در هر گوشه از مجارستان یک هاستل وجود دارد. اما قبل رزرو هاستل، شرایط و راهنمای گردشگری مجارستان را مطالعه کنید. بسیاری از هاستل‌ها گران هستند. اتاق‌هایی که در آپارتمان شخصی موجود است، معمولا از شرایط خوبی برخوردار هستند.

بیشتر هاستل‌ها در Pest است، جایی که به جاذبه‌های اصلی، دسترسی راحتی دارد. برای اقامت، Airbnb و اجاره آپارتمان یک راه محبوب در مجارستان محسوب می‌شود. بیشتر هاستل‌ها در بوداپست هستند. اگر در تابستان به این کشور سفر کنید، می‌توانید از چادر کمپینگ نیز استفاده کنید. به عنوان مثال، در ماه‌های گرم‌تر در ایگر، می‌توانید  یک کاروان را در کمپینگی کمی خارج از شهر اجاره کنید. تعداد محدودی از محل‌های اقامت ارزان نیز در Pecs و Szeged، وجود دارند.

برای صرفه جویی در هزینه ها همچنین می‌توانید با گروه زیادی از دوستان‌تان سفر کنید اما اقامت‌های گروهی مقرون به صرفه بیشتر دور از مرکز شهر قرار دارند. یک هتل خوب و مرکزی خارج از پایتخت 36 یورو هزینه دارد. Maverick City Lodge, Budapest T Big Fish Budapest Hostel Vitae Hostel از هاستل‌های ارزان در مجارستان است.

راهنمای کامل سفر به مجارستان

 برخی از زیباترین کلیساهای اروپا، قلعه‌های بالای تپه و تجربه فرهنگی غنی با درمان‌های پزشکی، بهداشتی و سلامتی این کشور بسیار منحصر به فرد هستند. مردم محلی از گردشگران به خوبی پذیرایی می‌کنند. استفاده از حمام‌های چشمه آب گرم به سبک سنتی و آب غنی که مستقیما از مواد معدنی چشمه‌های آب گرم تامین می‌شود، بسیار لذت‌بخش هستند.

فعالیت‌های اسپا در بوداپست به قرن اول پس از میلاد برمی‌گردد. امروزه پنج حمام حرارتی اصلی در بوداپست وجود دارد، اما حمام‌های قرون وسطایی توسط یک پاشا ترک و برخی حمام‌های کوچک داخل ساختمان‌های نفیس در دوران باروک ساخته شده‌اند.

زندگی شبانه بوداپست با چند کلوب در تمام طول شب، فضای پرنشاطی را به وجود آورده است. این کافه‌ها در آغاز هزاره جدید توسط صاحبان Szimpla Kert (اولین میخانه مخروبه بوداپست) ظاهر زیبایی به شهر بخشیده‌اند. در ناحیه VII (معروف به محله یهودیان) کافه‌های بسیاری وجود دارد که هرکدام حال و هوای خاص خود را دارند. در سفر به بوداپست، طیف گسترده‌ای از ویرانه‌ها را خواهید دید که بسیار زیبا هستند. 

حومه زیبای مجارستان، علاقه‌مندان بسیاری به فضای باز را به سمت خود می‌کشاند. در حومه شهر قدم بزنید و از پارک ملی Bukk، پارک ملی Aggtelek، Bakony Hills و National Blue Trail دیدن کنید. 

به تورهای پیاده‌روی بروید

تورهای پیاده‌روی یکی از بهترین شیوه‌ها برای آشنایی با تاریخ بوداپست است. تور عمومی، تور محله یهودی، تور کمونیستی و تور بعدازظهر از تورهای برجسته مجارستان هستند. با این تورها از گشت و گذار در تاریخ شهر لذت ببرید و نگاهی به تاریخ و فرهنگ این کشور داشته باشید. 

عدم توجه به متعلقات خود از نکات سفر به مجارستان است. دقت کنید که در مناطق و رویدادهای شلوغ، همیشه مراقب سارقان و جیب‌برها باشید. کیف و وسایل قیمتی خود را بدون نظارت روی میز نگذارید. از دوست‌تان بخواهید که نگاهی به آن بیندازد یا وسایل شخصی خود را همیشه همراه‌تان داشته باشید.

مجارستان یک کشور شگفت‌انگیز و جادویی در اروپای شرقی است که با شهرها و روستاهای عجیب و جذاب، شهرهای قرون وسطایی و شگفتی‌های معماری، حمام‌های حرارتی و چشمه‌های معدنی، قلعه‌های بالای تپه توانسته به یکی از مهم‌ترین مقاصد توریستی در دنیا تبدیل شود.

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات