دریاچه هویز مجارستان | با زیباترین دریاچه آب‌گرم دنیا آشنا شوید

3 سال پیش 0 دیدگاه

دریاچه هویز در کشور مجارستان قرار دارد. طبیعت و مناظر منحصر‌به‌فرد این دریاچه، در قلب اروپا واقع شده است. این کشور دارای 1100 سال تاریخ غنی است. مجارستان حدود 150 سال پیش مستقل شد و در بین فرهنگ‌های اروپایی، غنی‌ترین فرهنگ‌ها را دارد. این کشور دارای جاذبه‌های تارخی و توریستی و طبیعی بی‌شماری است که باعث می‌شود سالانه توریست‌ها و گردشگران زیادی هوس سفر به مجارستان را پیدا کنند. یکی از معروف‌ترین جاذبه‌های طبیعی مجارستان دریاچه هویز است. این دریاچه بزرگ‌ترین دریاچه آبگرم دنیا است که املاح معدنی زیادی داشته و دارای خاصیت درمانی است. در ادامه این مقاله قصد داریم با جاذبه توریستی دریاچه هویز آشنا شویم.

معرفی دریاچه هویز در مجارستان

اگرچه دریاچه هویز مهم‌ترین جاذبه توریستی کشور مجارستان نیست اما مجارستان کشوری است که باید در آن گشت‌و‌گذار کرد و نقاط مختلف آن را دید و کشف کرد. طبیعت بکر این کشور و سابقه تاریخی غنی که دارد، همیشه برای شما جای بیش‌تر کشف کردن و بیش‌تر فهمیدن را باز می‌گذارد.

اگر از آن دسته افرادی هستید که از بودن در طبیعت و تماشای مناظر طبیعی لذت می‌برید، شاید بیشتر از بناهای تاریخی، همین مناظر و حتی دریاچه هویز توجه‌تان را جلب کند. در اطراف این دریاچه می‌توانید ساعت‌ها در طبیعت بنشینید و یا به یک دریا یا دریاچه پناه ببرید و در ساحل آن آرامش از دست رفته‌تان را دوباره پیدا کنید.

دریاچه هویز در فاصله 8 کیلومتری Keszthely قرار گرفته است و بزرگ‌ترین چشمه آبگرم دنیا می‌باشد که می‌توانید در آن شنا کنید. این دریاچه جریان آب تندی دارد و هر 3 تا 4 روز یک بار آب کاملا عوض می‌شود. شیمی خاص این دریاچه و ترکیبات و دمای منحصر‌به‌فردی که دارد، باعث شده است که حیات گاهی و جانوری منحصر‌به‌فردی در این منطقه شکل بگیرد که دیدن آن‌ها از نزدیک خالی از لطف نیست. با وقت گذراندن در این دریاچه قطعا احساس خواهید کرد که در یک جهان دیگر ورود کرده‌اید.

دریاچه آبگرم هویز

ترکیبات شیمیایی آب دریاچه شامل اسید کربنیک، کلسیم، منگنز، هیدروژن کربنات، ترکیبات کم گوگرد و اکسیژن در آب است. همین ترکیبات باعث می‌شوند که حین شنا کردن در این آب بیماری‌هایی مانند روماتیسم یا اختلالات حرکتی درمان شوند. دریاچه هویز در کشور مجارستان به‌خصوص برای همین خواص درمانی و شفا بخش است که مورد توجه توریستان و گردشگران قرار می‌گیرد. البته به جز توریستان، خود هالی کشور مجارستان هم گاهی به دریاچه هویز سری می‌زنند و از آب گردم شفابخش آن بهره‌مند می‌شوند. مردم مجارستان به سلامت خود اهمیت زیادی می‌دهند و به قدرت شفابخش هویز اعتقاد بالایی دارند.

شهر هویز در سواحل شمالی دریاچه بالاتون در نیمه غربی مجارستان واقع شده است و به‌خاطر وجود چشمه‌های آبگرمش معروف است. هویز آب‌و‌هوای مدیترانه‌ای داشته و در تپه‌های سرسبز احاطه شده است.

دریاچه آبگرم هویز مجارستان

بیشتر بخوانید: مهیج ترین جاذبه های بوداپست برای کودکان

مشخصات دریاچه هویز

دمای آب دریاچه هویز 30 درجه سانتی‌گراد است و حتی در زمستان هم می‌توانید در آن شنا کنید چرا که دمای آب در زمستان هم زیاد پایین نمی‌آید.

چشمه‌های آب گرم در این کشور سرشار از املاح معدنی هستند و از عمق یک کیلومتری زمین تغذیه می‌شوند. از آن‌جایی که چشمه‌های تغذیه کننده دریاچه، خروجی‌‌های زیادی دارند، آب این دریاچه در عرض 72 ساعت کاملا عوض می‌شود به این ترتیب اثری از آلودگی در آب این چشمه نمی‌بینید. در کنار این دریاچه 9 استخر آبگرم هم هست که دمای آب آنها حدود 35 درجه سانتی‌گراد است. سطح آب این دریاچه 4.44 هکتار است و پیرامون آن را منابع طبیعی حفاظت شده به وسعت 60.5 هکتار تشکیل می‌دهد.

یکی از جاذبه‌های دریاچه آبگرم هویز که توجه توریستان را به‌خود جلب کرده است، وجود گل‌های نیلوفر آبی است که در نقاط مختلف سطح آب دیده می‌شوند و زیبایی خاصی ایجاد کرده‌اند. وجود همین نیلوفرهای آبی باعث شده است که شنا کردن در این دریاچه تجربه منحصر‌به‌فردی برای شما ایجاد کند. این دریاچه مناظر دیدنی و زیبایی دارد و گردشگران زیادی برای اینکه تعطیلات تابستانی خود را در آن‌جا سپری کنند، به این دریاچه می‌روند. دریاچه هویز به خصوص در ماه آگوست، بهترین شرایط دمایی را دارد.

دریاچه‌ی آبگرم هویز

سال‌هاست که مردم از خواص درمانی این دریاچه آگاه هستند و برای استفاده از این خواص به چشمه‌های آب گرم می‌روند. این دریاچه در اوایل دهه 1900 به اوج شهرت خودش رسید و یک هتل مدرن هم در کنار آن ساخته شد تا همه گردشگرانی که به دیدن دریاچه ی هویز می‌روند، بتوانند در هتل اقامت کنند. مردم مجارستان اهمیت زیادی به سلامتی می‌دهند و خودشان هم هرچندوقت یک‌بار برای اینکه از خواص این دریاچه بهره‌مند شوند، به آن‌جا می‌روند. بنابراین این هتل روزانه میزبان توریستان و عده زیادی از اهالی مجارستان است.

اگر دوست داشتید به کنار چشمه‌های آب گرم بروید، قطعا شهر هویز کشور مجارستان انتخاب خوبی برای شما خواهد بود. آب گرم این دریاچه و خواص معدنی که دارد، شرایط خوبی برای شنا فراهم می‌کند. به‌خاطرهمین است که توریست‌های زیادی به اطراف دریاچه می‌روند. با بازدید از این دریاچه، از میزان تمیز بودن آب غافل‌گیر خواهید شد. همان‌طور که گفتیم آب این دریاچه هر 3 تا 4 روز یک بار عوض می‌شود. اگر به بیماری‌های حرکتی و مشکلاتی مانند روماتیسم دچار هستید، حتما از پتانسیل درمانی دریاچه هویز برای رفع این مشکل استفاده کنید.

دریاچه هویز مجارستان

بیشتر بخوانید: دیدنی ترین جاذبه های بوداپست

دمای دریاچه هویز چرا بالا است؟

دمای آب این دریاچه همیشه بالا 30 درجه سانتی‌گراد است و حتی در زمستان هم آب سرد نمی‌شود. این آب از املاح معدنی سرشار شده است و از دمای زمین در عمق یک کیلومتری تامین می‌شود. این دریاچه از چشمه‌هایی ایجاد می‌شود که از عمق 1 کیلومتری زمین به بیرون راه پیدا کرده و در دریاچه جمع می‌شوند.

چطور به شهر هویز برویم؟

برای اینکه از بوداپست به هویز برسید، باید حدود 2 ساعت رانندگی کنید. می‌توانید از قطار و اتوبوس هم استفاده کنید. بعد از دیدن این دریاچه به سراغ دریاچه بالاتون بروید. این دریاچه هم فاصله کمی با دریاچه هویز دارد و وسعت آن به اندازه‌ای است که به دریای مجارستان معروف شده است.

سفر به دریاچه هویز کشور مجارستان

بیشتر بخوانید: افراد مشهور در مجارستان

تاثیر دریاچه هویز کشور مجارستان در جذب توریست

همان‌طور که در بالا هم اشاره کردیم، دریاچه هویز سالانه گردشگران زیادی را به مجارستان جذب می‌کند و همین امر باعث شده است که تاثیر خوبی در صنعت توریسم و گردشگری این کشور داشته باشد. وجود استخرهای آبگرم زیاد در اطراف این دریاچه باعث شده است که سالانه گردشگران بسیاری برای شنا به این استخرها بروند و از خواص درمانی این آب‌ها بهره مند شوند. دریاچه هویز مجارستان از سال 1900 مورد توجه قرار گرفت و زمینه رشد و توسعه صنعت گردشگری مجارستان را مهیا کرد. باید بدانید که مردم و مسئولان مجارستان همه تلاش‌شان را می‌کنند که از این دریاچه محافظت کرده و آن را تمیز نگه دارند.

 

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات