معرفی مجارستان

6 سال پیش 0 دیدگاه

در معرفی مجارستان، کشوری واقع در مرکز اروپا از مقاصد منحصر به فرد، رشته‌کوه‌های کم‌ارتفاع، دریاچه‌ها و رودخانه‌ها، دشت‌ها و بسیاری از روستاهای کوچک و عجیب‌ برایتان شرح خواهیم داد. مجارستان با دسترسی آسان به اروپا به دلیل موقعیت مناسب و همچنین رشد آن به یک نیروگاه اقتصادی در منطقه، بازدیدکنندگان بسیاری را به خود جذب می‌کند. مجارستان را می‌توان به 5 منطقه تقسیم کرد که پربازدیدترین منطقه آن، بخش مرکزی از جمله شهر (پایتخت) بوداپست است.

دریاچه بالاتون مناطق زیبا و زندگی روستایی را ارائه می‌دهد، در حالی که Transdanubia منطقه تاریخی‌تری است و در واقع توسعه‌یافته‌ترین منطقه از نظر اقتصادی در داخل کشور مجارستان به شمار می‌رود. شمال مجارستان شامل انواع شهرهای تاریخی و حمام‌های غار است. پایتخت مجارستان، بوداپست، یکی از زیباترین شهرهای اروپا به شمار می‌رود که دارای پارک‌های سرسبز و موزه‌های شگفت‌انگیز است.

دومین شهر بزرگ کشور، دبرسن، احساس فرهنگی و کلیسایی بیشتر ارائه می‌دهد. مجارستان که یکی از اعضای معاهده شینگن بوده، دسترسی به این کشور را آسان و راحت می‌سازد.

در ادامه معرفی کشور مجارستان باید بگوییم این کشور محصور در خشکی با اتریش، کرواسی، رومانی، صربستان، اسلواکی، اسلوونی و اوکراین همسایه است. چشم‌انداز مجارستان شامل دشت‌های مسطح است که توسط آبراه اصلی آن یعنی دانوب به دو قسمت تقسیم شده‌اند.

نظام حکومتی آن یک دموکراسی پارلمانی است. کشور مجارستان از یک سیستم اقتصادی با برنامه‌ریزی متمرکز به یک اقتصاد بازار گذر کرده است که در آن، قیمت کالاها و خدمات در یک سیستم قیمت آزاد تعیین می‌شود. مجارستان همچنین یکی از اعضای اتحادیه اروپا (EU) است. در ادامه مقاله، اطلاعات کلی درباره مجارستان را توضیح می‌دهیم.

معرفی کامل مجارستان

در معرفی کشور مجارستان باید بگوییم این کشور اروپای شرقی، حس قوی و سنت را در هر لحظه تداعی می‌کند. بوداپست به طور موجهی با شهرهایی مانند پراگ مقایسه می‌شود و در نتیجه به بزرگ‌ترین جاذبه گردشگری این کشور تبدیل شده است. اما همه بهترین مکان‌ها و کارهایی که باید در مجارستان انجام دهید، بیشتر در پایتخت باید انجام دهید. شهرهای دیدنی در مجارستان جاذبه‌های تاریخی کلاسیک خود را حفظ کرده‌اند.

اطلاعات کلی درباره مجارستان

کشور مجارستان، تاریخ شگفت‌انگیزی دارد و مملو از سنت‌های فرهنگی غنی و متنوع است. از زمانی که این کشور از سایه کمونیسم در پایان دهه 1980 بیرون آمد، رشد زیادی کرده است. گردشگران با ترکیبی از بازدید مکان‌های طبیعی، تاریخی و فرهنگی، مطمئنا لحظات خوشی را برای خود ثبت خواهند کرد.

جغرافیای مجارستان

مجارستان کشوری محصور در خشکی و در حوضه کارپات واقع شده است. دو رودخانه طولانی آن به نام‌های دانوب و تیسا مجارستان را به سه قسمت تقسیم می‌کنند: ترانس دانوبیا (در غرب دانوب)، دشت بین رودخانه‌های دانوب و تیسا و منطقه ترانس تیسا (در شرق تیسا). "کوه‌های" مجارستان در واقع تپه‌هایی هستند که به ندرت از ارتفاع 1000 متری فراتر می‌روند. دو سوم مساحت جغرافیایی مجارستان کمتر از 200 متر از سطح دریا ارتفاع دارد.

دریاچه بالاتون با مساحت 598 کیلومتر مربع یکی از بزرگ‌ترین جاذبه‌های گردشگری این کشور است. عمق متوسط ​​دریاچه دو تا سه متر است، بنابراین آب در تابستان به سرعت گرم می‌شود. ده پارک ملی در مجارستان وجود دارد که سه مورد از آ‌ن‌ها در دشت بزرگ واقع شده‌اند - Hortobágy، Kiskunság و Körös-Maros.

حیات‌وحش و تالاب‌های شکننده، باتلاق‌ها و علفزارهای شور در پوشتای باز در شمال قرار دارند. همچنین مجارستان خانه بیش از 2000 گونه گیاهی گلدار است که بسیاری از آن‌ها معمولا در جای دیگری یافت نمی‌شوند. در اینجا حیوانات رایج اروپایی (گوزن، خرگوش وحشی، گراز، سمور سمور) و همچنین برخی از گونه‌های کمیاب (گربه وحشی، خفاش دریاچه، مارمولک پانونی) وجود دارد و سه چهارم از 450 مهره‌دار این کشور پرندگان، به ‌ویژه پرندگان آبزی هستند که توسط رودخانه‌ها، دریاچه‌ها و تالاب‌ها جذب می‌شوند.

آب و هوای مجارستان

آب و هوای مجارستان می‌تواند بسیار متفاوت باشد زیرا دارای چهار فصل مختلف است. کشور مجارستان در منطقه معتدل قرار گرفته و آب و هوای قاره‌ای نسبتا خشکی دارد. این کشور توسط رشته کوه‌های اطراف، رشته کوه‌های آلپ و کارپات‌ها از شرایط آب و هوایی شدید محافظت می‌شود. پیداکردن لباس مناسب با آب و هوا همیشه آسان نیست، اما زیبایی هر فصل قطعا ارزش دیدن دارد.

مردم و فرهنگ مجارستان

در معرفی مجارستان حالا نوبت می‌رسد به معرفی فرهنگ مجارستان، برخی از گروه‌های قومی در مجارستان زندگی می‌کنند، اما اکثریت قریب به اتفاق جمعیت، مجارستانی هستند. موسیقی به ویژه موسیقی محلی سنتی، بخش مهمی از فرهنگ مجارستان است. برای تجربیات دهقانان روستایی، موسیقی مضامینی مانند شادی، غم، آب و هوا و حتی کشاورزی دارد. مجارستان همچنین دارای تاریخ غنی موسیقی کلاسیک است. بلا بارتوک و فرانتس لیست دو تن از بزرگ‌ترین آهنگسازان این کشور هستند.

مجارستانی‌ها چشمه‌های عمومی خود را دوست دارند و قرن هاست که از آب آن می‌خورند. سنت‌های غوطه‌ور شدن در چشمه آب گرم طبیعی این کشور بسیار متداول است. مجارستان همچنین زادگاه بسیاری از افراد مشهور است. ارنو روبیک، مجسمه‌ساز و پروفسور که مکعب روبیک را در سال 1974 اختراع کرد، متعلق به این کشور است. ناگفته نماند مجارستان دارای 13 برنده جایزه نوبل است و هری هودینی شعبده‌باز نیز در بوداپست، پایتخت این کشور متولد شد.

غذا در مجارستان

غذاهای این کشور اروپای شرقی از غذاهای گوشتی تشکیل شده است. گولیاس، یک سوپ غلیظ گوشت گاو که با پیاز و سیب زمینی پخته می‌شود و در سراسر کشور محبوب است؛ همچنین هالاسله، یک سوپ ماهی غنی، غذای مخصوص این کشور است.

طبیعت مجارستان

مجارستان، دارای سه منطقه زیست محیطی اصلی است. دشت‌های مجارستانی علفزارهایی هستند که بخش‌های مرکزی و شرقی کشور را می‌پوشانند. در شمال دشت رشته کوهی به نام تپه‌های شمالی قرار دارد. این منطقه تپه‌ای در غرب رودخانه دانوب به عنوان Transdanube شناخته می‌شود.

در معرفی مجارستان باید از حیات‌وحش آن نیز یادی کنیم؛ گونه‌های مختلف در دشت‌های بزرگ مجارستان زندگی می‌کنند مانند آهو، گراز وحشی، روباه قرمز، سفند موفلون و پرندگانی مانند امپراتوری در حیات‌وحش مجارستان زندگی می‌کنند. سازمان ملل در سال 1999 هورتوباگی را در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار داد. بسیاری از گونه‌های در معرض خطر مانند ماهیان خاویاری و ماهی قزل‌آلا در رودخانه دانوب شنا می‌کند.

مجارستان دارای حیات‌وحش متنوعی است. سیاهگوش، گرگ و خرس گونه‌های بومی این کشور هستند. بیش از 400 گونه پرنده وجود دارد و برخی از بهترین مناطق برای لکه‌بینی در پارک ملی Hortobágy است.

دولت مجارستان

دولت مجارستان، یک دموکراسی نسبتا جدید است. این کشور از پایان جنگ جهانی دوم تا سال 1990 که اولین انتخابات دموکراتیک خود را برگزار کرد، کمونیست بود. (در یک جامعه کمونیستی، تمام دارایی‌ها عمومی است و مردم در ثروتی که ایجاد می‌کنند، سهیم می‌شوند.).

مجارستان در سال 2004 بخشی از اتحادیه اروپا شد و حالا یک جمهوری است. مجلس قوه مقننه دولت است که توسط یک رئیس‌جمهور رهبری و همراه با اعضای مجلس توسط مردم، انتخاب می‌شود. رئیس جمهور یک نخست وزیر را برای رهبری کابینه که قوه مجریه است، منصوب می‌کند. نخست وزیر، رئیس دولت است. جمهوری مجارستان فرمانده کل نیروهای مسلح است اما اختیارات محدودی دارد.

تاریخ مجارستان

در معرفی مجارستان، باید از تاریخ این کشور یادی کنیم. مجارها، برای اولین بار در قرن نهم در مجارستان ساکن شدند. آن‌ها جامعه‌های پررونق ساختند که در سال 1241، زمانی که جنگجویان از شرق آسیا به نام مغول به منطقه حمله کرده و آن را ویران کردند، تقریبا سرنگون شد. مجارها، مغول‌ها را مجبور به خروج از آن کردند اما بار دیگر در سال 1285 توسط جنگجویان مورد تهاجم قرار گرفتند. مجارها پس از ضرب و شتم مغولان برای بار دوم، دشمنی چند قرنی را با امپراتوری عثمانی آغاز کردند.

امپراتوری عثمانی برای اولین بار در سال 1299 تشکیل شد و بیش از 600 سال در بخش بزرگی از اروپای شرقی و مرکزی حکومت کرد. (امپراتوری در سال 1923 از هم پاشید و به کشور ترکیه تبدیل شد.) ترک‌های عثمان، کشور مجارستان را در سال 1541 فتح کردند و تا سال 169 این کشور را در دست داشتند، زمانی که اتریش همسایه ترک‌ها را بیرون انداخت، سال‌ها بر کشور حکومت کرد.

مجارستان برابر در سال 1867 به عنوان یک شریک به امپراتوری اتریش-مجارستان پیوست، اما این امپراتوری در سال 1918 پس از جنگ جهانی اول منحل شد. مجارستان از سال 1940 تا 1945 در کنار قدرت‌های سازمانی - آلمان، ایتالیا و ژاپن در جنگ جهانی دوم جنگید. اتحاد جماهیر شوروی سابق، روسیه فعلی، مجارستان را در سال آخر جنگ اشغال کرد. در نتیجه کمونیست‌ها تا سال 1990 بر مجارستان حکومت کردند، زمانی که مجارستان اولین انتخابات دموکراتیک خود را برگزار کرد.

اقتصاد مجارستان

مجارستان یکی از توسعه‌یافته‌ترین کشورهای کمونیستی سابق شرقی است. این کشور دارای صنعت خودروسازی بسیار توسعه‌یافته‌ای است که دایملر، آئودی، اوپن و سوزوکی دارای تاسیسات تولیدی در این کشور هستند. بخش‌های الکترونیک و داروسازی نیز تعداد زیادی از افراد را استخدام می‌کنند.

مجارستان همچنین به خاطر سرامیک‌های گرانبها از تولیدکنندگان Zsolnay و Herendt، و سفره‌های دست‌ساز و البته ادویه پاپریکا معروف است. مجارستان حتی دو موزه دارد که به این ادویه اختصاص داده شده است. این موزه‌ها یکی در Szeged و دیگری در Molnar قرار دارد. گندم، ذرت، چغندر قند، تخمه آفتابگردان و سیب‌زمینی از عمده محصولات کشاورزی مجارستان هستند. تجارت اصلی مجارستان آلمان با بیش از 26 درصد واردات و صادرات است. اتریش (برای واردات و صادرات) و رومانی (برای صادرات) نیز در صدر فهرست قرار دارند.

در معرفی مجارستان در بالا اشاره شد که این کشور از سال 2004 بخشی از اتحادیه اروپا شده، اما هنوز به اتحادیه پولی نپیوسته است و همچنان از فورینت به عنوان ارز استفاده می‌کند. خودرو، الکترونیک و داروسازی همه صنایع کلیدی در مجارستان هستند. کشاورزان مجارستانی با دشت‌های سالم خود، گندم، ذرت، آفتابگردان و بسیاری از محصولات مورد استفاده را می‌سازند.

گاو مجارستانی

در مجارستان، گاوهای شاخ بلند خاکستری را خواهید دید که بومی Puszta هستند. همچنین گوسفند، الاغ، بز و اسب نیز در آنجا دیده می‌شود. اجرای گله‌داران که فعالیت‌های سنتی گله‌داری گوسفند را نشان می‌دهند را می‌توان در Hortobágy Puszta نیز تجربه کرد.

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات