10 مورد از حیرت‌انگیزترین موزه‌های تورین

2 سال پیش 0 دیدگاه

آشنایی شما با موزه‌های تورین چقدر است؟ تورین یکی از پرجمعیت‌ترین شهرهای کشور است که در قسمت شمالی و در منطقه پیمونت ایتالیا واقع شده است. این شهر از قرن شانزدهم یک مرکز سیاسی بزرگ در اروپا بود و حتی به‌عنوان اولین پایتخت پادشاهی ایتالیا در قرن نوزدهم نیز به شمار می‌رفت. از آن زمان به بعد، تورین به یک مرکز تجاری و فرهنگی تبدیل شده است که در "مثلث صنعتی" ایتالیا با جنوا و میلان گنجانده شده است.

به علت تاریخ غنی و فرهنگ آن، جاذبه‌های جالب متعددی از جمله کاخ‌های زیبا، میدان‌های جذاب و گالری‌های هنری در تورین وجود دارد. شهر تورین همچنین به دلیل معماری زیبای خود که سبک‌های مختلفی مانند رنسانس، روکوکو، نئوکلاسیک، باروک و حتی هنر نو را درهم می‌آمیزد، مشهور است.

بیشتر بخوانید: گشت‌وگذار در قلعه‌های تاریخی ایتالیا + راهنمای بازدید

شهر تورین بیش از 40 موزه را به بازدیدکنندگان ارائه می‌دهد که برخی از آن‌ها اهمیت جهانی دارند. موزه‌های تورین مانند موزه ملی سینما واقع در ساختمان مول آنتونلیانا، نماد تورین که با 167 متر بلندترین موزه جهان به شمار می‌رود و موزه مصر تورین، دومین موزه از نظر اهمیت و کیفیت است.

چنانچه با تور ایتالیا به شهر تورین سفر کنید، می‌توانید از موزه‌های متنوع این شهر دیدن فرمایید و نهایت لذت را ببرید. 

موزه فوتبال تورین

باشگاه یوونتوس اف‌سی یکی از معروف‌ترین تیم‌های ایتالیاست که در طول سال‌های گذشته در مجموع 36 عنوان قهرمانی لیگ را به دست آورده است. این باشگاه فوتبال تاریخی به‌طور مداوم یکی از بزرگ‌ترین تیم‌های فوتبال اروپا در دهه‌های اخیر بوده است. از زمان ورود کریستیانو رونالدو، این باشگاه بیش از پیش مدعی جایگاه خود به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین برندها در دنیای فوتبال جهانی شده بود.

برخی از مشهورترین بازیکنان فوتبال در طول دوران حرفه‌ای خود در اینجا بازی کرده‌اند. بازیکنانی از جمله زلاتان ابراهیموویچ، الساندرو دل پیرو، جانلوئیجی بوفون و بسیاری دیگر.

موزه‌ تورین | موزه فوتیال

 

موزه ملی سینما تورین

موزه ملی سینما در مول آنتونلیانا، نماد تورین و مجموعه‌ای غنی از تجهیزات نوری پیش‌سینما (فانوس‌های جادویی)، مواد فیلم‌های قدیمی و مدرن، پوسترهای فیلم، لباس‌ها و سایر یادگاری‌های ملی و بین‌المللی را ارائه می‌دهد. این موزه در سال 1941 در مجموعه تورین افتتاح شد، پروژه‌ای توسط ماریا آدریانا پرولو که یک مورخ بود، آغاز به کار کرد.

بیشتر بخوانید: جاذبه ورونای ایتالیا | شهر عاشقان معروف جهان

در سال 1942، شهر تورین اتاق‌هایی از مول آنتونلیانا را به موزه پیشنهاد داد تا چیزهایی را که کلکسیونر جمع‌آوری می‌کرد، در آن‌جا نگه‌داری و نشان دهد. از سال 1953 این موزه که عضو فدراسیون بین‌المللی بایگانی فیلم (FIAF) در سال 1992 بود، به لطف حمایت منطقه پیمونت، شورای شهر تورین، استان تورین و بانک Cassa di Risparmio به یک بنیاد تبدیل شد.

موزه‌ تورین | موزه ملی سینما

امروز موزه ملی سینما، پس از چند جابجایی به جایگاه اصلی خود در مول آنتونلیانا بازگشته است. نمایشگاه تماشایی معمار فرانسوا کانفینو که در ژوئیه 2000 افتتاح شد، نماد بنای یادبود شهر را به موزه‌ای تبدیل کرده که در سال 2009 راه‌اندازی شده است. این موزه که به پنج سطح تقسیم شده است، با مساحت 3200 متر مربع، کاملا خود را با معماری غیرمعمول مول منطبق ‌کرده و از آن برای ارائه چشم‌اندازهای هوایی شگفت‌انگیز استفاده می‌کند.

روی دیوارها، پوسترهای متحرک فیلم‌ها و در کلیسا تاریخ بیش از یک قرن سینما، از انیمیشن سینمایی تا فیلم‌های علمی تخیلی و فیلم‌های ترسناک تا سینمای عشق و مرگ به چشم می‌خورد.

موزه‌ تورین | موزه ملی سینما تورین

 

موزه مصرشناسی تورین

موزه مصرشناسی، یکی از موزه‌های تورین است که بعد از موزه قاهره مهم‌ترین موزه در جهان است. مجموعه‌های این موزه که ارزش تاریخی زیادی دارند، دوره‌ای بیش از 4000 سال را پوشش می‌دهند و همه دانش تمدن مصر را که یکی از جذاب‌ترین تمدن‌های گذشته است، در دسترس قرار می‌دهند.

موزه مصر تورین یکی از بهترین مجموعه‌های مصنوعات مصری است که خارج از قاهره وجود دارد. بازدیدکنندگان جوان بدون‌شک از اتاق‌های تدفین بازسازی‌شده و همچنین تعداد بی‌شمار مومیایی‌هایی لذت خواهند برد که همیشه منبع جذابیت‌های وحشتناکی هستند.

موزه‌ تورین | موزه مصرشناسی

موزه ملی اتومبیل تورین

تورین دارای سابقه و سنت طولانی در طراحی و ساخت وسایل نقلیه موتوری است. Fiat، Lancia، Iveco، Pininfarina، Bertone، Giugiaro، Ghia، Cisitalia همه در اینجا تأسیس شدند. بنابراین طبیعی است که مهم‌ترین موزه اتومبیل در کشور ایتالیا در این شهر واقع شود. ساختمان موزه تورین و نمایشگاه دائمی این موزه که در سال 1960 افتتاح و به Giovanni Agnelli، بنیانگذار فیات تقدیم شد، در سال 2011 به‌طور کامل بازسازی شد. MAUTO امروزه یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های توریستی تورین هم برای "سران بنزین" و هم برای عموم مردم است.

موزه ملی اتومبیل تورین که در نوع خود در ایتالیا بی‌نظیر است، در 20 مارس 2011 به روی عموم بازگشایی شد. از مبدأ تا تکامل معاصر اندیشه خلاق، بازنگری تمام مراحل جامعه مدرن، در این‌جا به نمایش گذاشته می‌شود. موزه ملی جدید ماشین تورین با صحنه‌پردازی که توسط معمار و صحنه‌نگار فرانسوا کانفینو خلق شده است و با طراحی سبک مدرن و نوآورانه طراحی‌شده‌اش نه تنها برای کسانی که عاشق اتومبیل هستند، بلکه با سلیقه تعداد زیادی از بازدیدکنندگان نیز سازگار است.

موزه تورین | موزه ملی اتومبیل تورین

 کاخ ماداما تورین

یکی دیگر از موزه‌های تورین کاخ ماداماست که ترکیبی از تاریخ دو هزارساله شهر تورین را نمایش می‌دهد. این کاخ در قرن پانزدهم ساخته شده و یکی از جذاب‌ترین دستاوردهای سبک باروک اروپایی به شمار می‌رود. درحال‌حاضر شامل موزه مدنی هنرهای باستانی با نمایشگاه بسیار مهمی از آثاری مثل مجسمه‌های باستانی و یک گالری هنری است.

موزه‌ تورین | کاخ ماداما تورین

مجموعه موزه‌های سلطنتی

مجموعه موزه‌های سلطنتی تورین (Polo Reale) در یک مکان معماری منحصربه‌فرد در میان مهمترین موزه‌های تورین ترکیب شده‌اند: کاخ سلطنتی، نمونه‌ای باشکوه از معماری قرن هفدهم و اقامتگاه پادشاهان ساردینیا تا سال 1659 و سپس ویتوریو امانوئل دوم تا سال 1865است.

بیشتر بخوانید: بهترین و شگفت‌انگیزترین سوغات ایتالیا را بشناسید

اسلحه‌خانه سلطنتی، یکی از غنی‌ترین مجموعه‌ها در جهان از سلاح‌های گرم، سلاح‌های سفید، قطعات گرانبهای قرون وسطایی، آثار ناپلئونی و زره متعلق به پادشاهان ساووی است. گالری ساباودا، یکی از مهم‌ترین گالری‌های هنری ایتالیاست و موزه باستان‌شناسی با یافته‌های مهم منطقه که از طریق یک مسیر بازدید اخیرا تجدید شده است؛ و همچنین نمایشگاه هزاران قطعه، چشم‌انداز وسیعی از باستان‌شناسی پیمونت را ارائه می‌دهند.

دیگر تمدن‌های باستانی در ایتالیا، از دوران پیش از تاریخ تا قرون وسطی و کتابخانه سلطنتی در این‌جا به نمایش گذاشته می‌شود که عمدتا تاریخ ایالت‌های ساووی و علوم تاریخی را گردآوری می‌کنند.

موزه‌ تورین | مجموعه موزه‌های سلطنتی

موزه ریسورجیمنتو تورین

موزه Risorgimento تورین، درهای خود را از 18 مارس2011 با یک نمایشگاه کاملا بازسازی شده، افتتاح کرد. این موزه با 30 اتاق که در آن بازدیدکنندگان می‌توانند 2400 قطعه انتخاب شده از بین بیش از 50000 اثر حفظ شده را تماشا کنند، دوباره به روی عموم باز می‌شود. این موزه در Palazzo Carignano و در چند قدمی موزه مصر است.

 

موزه‌ تورین | موزه ریسورجیمنتو تورین

موزه هنرهای شرقی

موزه هنر شرقی یکی دیگر از جالب‌ترین موزه‌های تورین است. این موزه، درست در وسط مرکز شهر واقع شده است و به بازدیدکنندگانش بینش عمیقی از فرهنگ و هنر بسیاری از کشورهای آسیایی ارائه می‌دهد. موزه هنرهای شرقی در سال 2008 افتتاح شده و درحال‌حاضر بیش از 1500 اثر از کشورهای مختلف آسیا را ارائه می‌دهد. این موزه از 5 بخش تشکیل شده است: جنوب آسیا، چین، ژاپن، منطقه هیمالیا و کشورهای اسلامی.

موزه‌ تورین | موزه هنرهای شرقی

موزه قرون وسطایی

دهکده قرون وسطایی تورین که توسط گروهی از هنرمندان به مناسبت نمایشگاه بین‌المللی سال 1884 ایجاد شد، نمونه قابل توجهی از بناها و تزئینات اواخر قرون وسطی است. در خیابان‌های دهکده، خانه‌ها، میدان‌ها و فواره‌ها از ویژگی‌های هنری و معماری بیش از 40 ساختمان از Piedmont و Valle d'Aosta الهام گرفته شده‌اند که قدمت آن به قرن 15 بازمی‌گردد. قلعه مشرف به روستا، اتاق‌ها و باغ یک اقامتگاه نجیب قرن پانزدهم را بازتولید می‌کند.

موزه‌ تورین | موزه قرون وسطایی

موزه کفن

یکی دیگر از موزه‌های تورین، موزه کفن است که در سال 1936 تأسیس شد. این نمایشگاه تصاویر سه بعدی، عکس‌های بزرگ و اسناد توضیحی، تحقیقاتی را که از سال 500 برای درک منشأ این پارچه مرموز انجام شده است، دنبال می‌کند. این موزه همچنین عبادتگاه نقره‌ای و سنگ‌های سخت قرن شانزدهم را در خود جای داده که تا سال 1998 کفن در آن نگهداری می‌شد.

موزه‌ تورین | موزه کفن

موزه کفن تورین شاید جالب‌ترین اثری باشد که در کلیسای جامع تورین نگهداری می‌شود. این یک پارچه کتانی است که تصویر یک مرد را در خود دارد و ادعا می‌شود که کفن عیسی ناصری در آن پیچیده شده است. تاریخچه این موزه بسیار جالب و تاریخچه سفره‌های پارچه در آن از قبل از اواسط قرن چهاردهم مشخص نیست، اما از سال 1357 به بعد به خوبی ثبت شده است.

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات