جاذبه ورونای ایتالیا | شهر عاشقان معروف جهان

2 سال پیش 0 دیدگاه

تقریباً در نیمه‌راه بین میلان و ونیز، جاذبه ورونای ایتالیا یکی از محبوب‌ترین شهرهای ایتالیا، گردشگران بسیاری را از تمام دنیا به‌خود جذب می‌کند تا از هنر، معماری، اپرا و شهرت ادبی آن لذت ببرند. یک رودخانه در منحنی S فراگیر رودخانه آدیج که از کوه‌های آلپ سرازیر می‌شود، بر جاذبه‌های گردشگری شهر ورونا می‌افزاید. مرکز تاریخی ورونا، جایی که بیش‌تر جاذبه‌های گردشگری این منطقه را در بر دارد با 10 پل به محله‌های کرانه چپ متصل می‌شود.

از آن‌جایی که این منطقه، اغلب تحت‌الشعاع همسایه پر زرق و برق خود، ونیز قرار دارد، معمولاً گردشگران سعی می‌کنند تا این دو شهر را در یک روز ببینند، اما واقعیت این است که بازدید از جاذبه‌های گردشگری ورونای ایتالیا به بیش‌تر از یک روز نیاز دارد.

شما می‌توانید برای سفر به ایتالیا و دیدن این جاذبه‌های فوق‌العاده تور کشور ایتالیا را با قیمتی بسیار مناسب از ما خریداری نماید.

معرفی جاذبه‌های گردشگری شهر ورونا

شهر ورونا در سال 89 قبل از میلاد به مستعمره روم و همین‌طور یک شهر مهم تبدیل شد. چندین بقایای تاریخی از این زمان در ورونا وجود دارد، از جمله آمفی تئاتر رومی که جاذبه ورونا به‌شمار می‌رود. این شهر به مانند گذشته خود مملو از کلیساهای رومی از قرن 11 و 12 است.

ورونا یک مرکز هنری مهم در رنسانس و قبل از آن، تحت خانواده قدرتمند دلا اسکالا بود. معماران برجسته قرن 15 و 16، فرا جوکوندو و میشل سانمیکلی، مسئول چندین ساختمان باشکوه و دیوارهای مستحکم شهر بودند. با این فهرست با جاذبه‌های ورونا بیشتر آشنا خواهید شد.

جاذبه‌های ورونا

بیشتر بخوانید: بهترین و شگفت‌انگیزترین سوغات ایتالیا را بشناسید

آمفی تئاتر رومی محبوب‌ترین جاذبه ورونای

شاید بتوان گفت که مهم‌ترین جاذبه ورونا این آمفی تئاتر است، یکی از بزرگ‌ترین آمفی تئاترها در نوع خود و در میان بهترین آمفی تئاترهای رومی که تاکنون حفظ شده‌اند. سالن ورونا در زمان سلطنت دیوکلتیان، حدود سال 290 پس از میلاد ساخته شد. تنها چهار طاق از دیوار بیرونی در ضلع شمالی باقی مانده است، اما نشیمنگاه طاقدار، همچنان دست نخورده است.

در استفاده منظم 44 ردیف صندلی آن می‌تواند 22000 تماشاگر را در خود جای دهد. در ماه‌های ژوئیه و آگوست، خانه فستیوال اپرای ورونا، یکی از رویدادهای موسیقی تابستانی اروپا در جشنواره‌های بایروث و سالزبورگ به‌حساب می‌آید. این میدان یک طرف میدان عریض برا، در مقابل کاخ مالفاتی تشکیل می‌دهد که توسط سامیکله که یکی از مشهورترین افراد ایتالیا است، ساخته شده است. در مجاورت ساختمان طویل گرن گاردی، خانه نگهبانی قدیمی از 1614، دروازه و برج پورتونی دلا برا قرار دارد.

جاذبه گردشگری ورونا

کلیسای سن‌زینو ماگیوره

کلیسای بزرگ قرن 11-12 سن زنو ماگیوره بهترین ساختمان رومی در شمال کشور ایتالیا محسوب می‌شود. اگر از صومعه زیبای رومی از طریق دروازه‌ای در کنار آن وارد شوید، حتماً درهای برنزی را در درگاه جلویی با نقش برجسته‌های رمانسک برجسته از مناظر کتاب مقدس و سکولار خواهید دید. فضای داخلی، دارای سقف چوبی غیرمعمول قرن چهاردهمی و سرستون‌های زیبای رومی است. در راهروهای کلیسا، نقاشی‌های دیواری مربوط به قرن 13 تا 15 و در گروه کر یک مجسمه مرمری از سنت زنو، اسقف قرن چهارم ورونا، متعلق به قرن چهاردهم قرار دارد. ضریح او در سرداب است که از نظر اندازه و برجستگی نسبت به سردر بالای آن کاملاً غیرعادی به‌نظر می‌رسد. در محراب مرتفع یک مدونای قرن پانزدهمی با قدیسان از Mantegna قرار دارد.

جاذبه‌های گردشگری ورونا

طاق اسکالیگر (آرامگاه اسکالیگری)

کلیسای کوچک دوست‌داشتنی سانتا ماریا آنتیکا که یک جاذبه ورونا است در قرن دوازدهم تکمیل شد و به کلیسای خانوادگی شاهزادگان دلا اسکالا تبدیل شد که در قرن‌های سیزدهم و چهاردهم بر ورونا حکومت می‌کردند. مقبره‌های گوتیک باابهت آن‌ها تقریباً آن را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد و در بالای آن مجسمه‌هایی با زره کامل قرار دارند. بالای درب کلیسا تابوت و یک کپی از مجسمه سوارکاری Cangrande della Scala وجود دارد که در سال 1329 درگذشت. در سمت چپ نیز بنای دیواری جیووانی، متوفی در سال 1359 و تابوت ماستینو یکم مربوط به سال 1277 دیده می‌شود. درون نرده‌ها، زیر یک سایبان، تابوت‌ها و مجسمه‌های سوارکار ماستینو دوم و کانسینیوریو که در سال‌های 1351 و 137 درگذشته‌اند، قرار دارد.

جاذبه‌های گردشگری شهر ورونا

کلیسای جامع

کلیسای جامع یک بازیلیکای رومی قرن دوازدهم با شبستان گوتیک قرن پانزدهمی است. در مجاورت آن، یک کمپین روی یک پایه رومی قرار دارد که توسط Sanmicheli طراحی شده بود، اما تا سال 1927 هنوز تکمیل نشده بود. در درگاه اصلی زیبای کلیسای جامع، پیکره‌هایی از دو پالادین شارلمانی، رولان و الیور، بین سال‌های 1139 و 1153 ساخته شده‌اند.

جاذبه‌های گردشگری ورونا ایتالیا

در داخل اولین محراب به سمت چپ، برجسته اصلی کلیسا، تیتیان در 1525 و در انتهای راهرو جنوبی، مقبره گوتیک سنت آگاتا، مربوط به سال 1353 قرار دارد. ستون‌های مرمر قرمز و گروه کر مرمری بسیار چشم‌گیری در این جاذبه ورونا به چشم می‌خورد. صفحه نمایش در سمت چپ کلیسای جامع یک صومعه رومی ساخته‌شده در سال 1123 است که با یک کف موزاییک مسیحی اولیه در سطح پایین‌تر قرار دارد.

بیشتر بخوانید: همه چیز درباره گوندولا سواری در ونیز ایتالیا

برج سنت آناستازیا

حتماً تا‌به‌حال بارها نام این جاذبه ورونا را شنیده‌اید؟ برج سنت آناستازیا، یک کلیسای آجری متعلق به اواخر قرن سیزدهم است که بر فراز میدان کوچکی در قلب ورونا قرار دارد و بهترین نمونه معماری گوتیک شهر به‌حساب می‌آید. بالای درگاه آن صحنه‌هایی از زندگی سنت پیتر حکاکی شده در سنگ و بالای آن‌ها هم نقاشی دیواری قرن پانزدهمی است.

درست در داخل، یک جفت گروتسک حکاکی شده از سنگ مرمر، قلم‌های آب مقدس را در خود جای داده است و سمت چپ نیز توسط گابریله کالیاری، پدر هنرمند پائولو ورونز طراحی شده است. به خاطر داشته باشید که نقاشی دیواری سنت جورج و پرنسس اثر پیسانلو را اصلاً از دست ندهید. این برج ناقوس باریک با ارتفاع 72 متر، به‌ خاطر 9 ناقوس‌هایش که به سبک سنتی معروف به زنگ زدن ورونز نواخته می‌شوند، معروف است.

جاذبه‌های شهر ورونا

جیاردینو جستی

در پشت قصر گیوستی قرن شانزدهمی، باغ دوست‌داشتنی Giardino Giusti قرار دارد، آن هم با مسیرهایی در میان هشت پارترس رسمی که هر کدام با الگوی متفاوتی از پرچین‌ها طراحی شده است و همراه با فواره‌ها و مجسمه‌ها جلوه‌ای خاص دارد. مسیری از پشت، از خاک‌ریز شیب‌دار به سمت باغی نه‌چندان رسمی با غار و مناظری از شهر منتهی می‌شود که با سروهای قدیمی زیبا قاب شده است. اگر چه این منطقه بزرگ‌ترین باغ ورونا نیست، اما در بین بهترین باغ‌های دوره رنسانس در ایتالیا قرار دارد، به خصوص در گرمای تابستان، این یک خلوت آرام از شهر و از جاذبه‌های گردشگری ورونا است.

جاذبه‌های شهر ورونا ایتالیا

تئاتر رومانو و پونته پیتزا

سراسر پل رومی پونته پیترا در دامنه تپه زیر کاستل سان پیترو، تئاتر رومی در قرن اول در زمان سلطنت آگوستوس ساخته و بین سال‌های 1904 تا 1939 حفاری شد. شما می‌توانید برای دیدن این جاذبه ورونا از خود تئاتر،  بقایای صحنه را ببینید.

بقایای بیشتری از سالن قابل مشاهده است که در گالری‌ها و تراس‌ها در دامنه تپه ساخته شده، از جمله کف صندلی ارکستر با سنگ مرمر هندسی منبت‌کاری شده. این تئاتر محل برگزاری جشنواره تابستانی جاز ورونا است. پل رومی، پونته پیترا، در طول جنگ جهانی دوم، مانند همه پل‌های ورونا منفجر شد، اما پس از جنگ، سنگ‌ها از رودخانه بیرون آمدند و به سختی مرتب شدند و دوباره در پلی که امروز از اینجا عبور می‌کند، جمع‌آوری شدند.

معرفی جاذبه‌های ورونا

رومئو و ژولیت

با قدم زدن در شهر می‌توانیم بسیاری از بناهای تاریخی شگفت‌انگیز و چشم‌گیر و «palazzi» را که تاریخ قدرت و ثروت آن را روایت می‌کنند، گرامی بداریم تا برسیم به مهم‌ترین جاذبه ورونا، یعنی خانه ژولیت را بازدید کنیم. هزاران بازدیدکننده هر سال می‌آیند تا داستان جادویی این دو عاشق را دوباره زنده کنند. در این‌جا بالکنی را خواهید دید که ژولیت در آن ایستاده بود و رومئو عشق خود را در آنجا اعلام کرد.

بازدید از جاذبه‌های گردشگری ورونا

سن فرمو ماگیوره

از دیگر جاذبه‌های شهر ورونا فرمول ماگیوره است. سان فرمو ماگیوره در قرن هشتم به یاد مقدسین فرمو و روستیکو ساخته شد که در آن زمان گمان می‌رفت در این میدان به شهادت رسیده‌اند. در قرن یازدهم با ساختار کنونی جایگزین شد و دخمه تنها قسمتی است که از اصل آن باقی مانده است. کلیسای فعلی، بخش پایینی خود را به سبک رومی قرن یازدهمی و بخش بالایی را نیز به سبک گوتیک متعلق به قرن سیزدهم تا چهاردهم حفظ کرده است. نما به زیبایی با سنگ مرمر تزئین شده است. در این کلیسا یک صلیب چوبی متعلق به قرن چهاردهم و ستایش شبانان الساندرو تورچی قرار دارد.

آشنایی با جاذبه‌های گردشگری شهر ورونا

بیشتر بخوانید: معرفی 8 جاذبه دیدنی و تاریخی شهر ناپل ایتالیا

محل اقامت در  شهر پرجاذبه ورونای ایتالیا

جاذبه‌های گردشگری ورونا، به استثنای معدود، در نزدیکی رودخانه آدیجه، جایی که رومی‌ها شهر خود را ساختند، قرار دارند. Castelvecchio، روم Arena، خانه ژولیت، Piazza delle Erbe، کلیسای جامع و چندین کلیسای پر از هنر، همه در این Centro Storico جمع شده‌اند. خوشبختانه برای گردشگران، چندین هتل نیز همین‌طور هستند.

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات