معرفی 8 جاذبه دیدنی و تاریخی شهر ناپل ایتالیا

3 سال پیش 0 دیدگاه

ناپل سومین شهر بزرگ ایتالیا است که بیش از یک میلیون نفر جمعیت دارد و مرکز اقتصادی و فرهنگی جنوب این کشور به‌حساب می‌آید. ناپل که به ناپولی نیز شهرت دارد، یکی از شهرهای نمادین و محبوب برای گردشگری در دنیا محسوب می‌شود. ناپولی کلمه یونانی به‌معنای شهر جدید، در قرن هشتم توسط ساکنان اولیۀ آن نام‌گذاری شد. این شهر با تاریخچه­‌ای بیش از 3000 سال به یونان باستان می‌رسد که در قرن هشتم قبل از میلاد تأسیس شد. در آن زمان، این شهر جنوبی ایتالیا دست‌خوش دگرگونی‌های فراوان بود و امپراطوری‌های روم، بربرها و امپراطورهای اسپانیا و اتریش در دوره‌های مختلف بر این شهر حکومت می‌کردند. خلیج ناپل محل زندگی گونه‌های مختلف ماهی تن، ماهی کهربا و کوسه خالدار کوچک است. مرکز تاریخی شهر در سال 1995 در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار گرفت. حقایق جالبی در مورد ناپل ایتالیا وجود دارد. در ادامه، با ما همراه باشید تا در مورد این شهر تاریخی بیشتر بدانیم.

جاذبه‌های دیدنی شهر ناپل

ناپل که به سبب خیابان‌های رنگارنگ و غذاهای بی‌نظیرش شهرت دارد، یکی از شهرهای تاریخی مهم در ایتالیاست که مهد هنرمندان بی‌شماری بوده و آثار هنری ارزشمندی دارد. ترانه‌های ناپل با سبک بل کانتو، یکی از معروف‌­ترین سبک‌های موسیقی، بسیار شنیدنی هستند. از بین غذاهای ایتالیایی، پیتزا و اسپاگتی محبوبیت بسیاری در این شهر دارد.

جاذبه‌های ناپل ایتالیا

بیشتر بخوانید: قوانین عجیب‌وغریب کشور ایتالیا چست | آشنایی با قانون‌های عجیب ایتالیا

موزه ملی باستان­‌شناسی ناپل

این موزه یکی از مهم‌ترین مکان‌ها در ایتالیاست که محل نگهداری بقایای رومی باستان است. این مجموعه‌ شامل آثاری از دوران یونان، روم و رنسانس است که ارزش تاریخی مهمی دارد. مجموعه‌­ای از جواهرات حکاکی­‌شده از جمله جام فارنیز، کاسه بطلمیوسی ساخته­‌شده از عتیق و مرمرهای فارنیز، جزو معروف‌­ترین گنجینه‌های این موزه به‌شمار می‌رود. در کنار این بقایای با­ارزش، پاپیروس‌هایی که در فوران آتشفشان کوه وزوویوس در سال 1752 یافت‌شد، جزو آثار قابل توجه این موزه است. ساختمان این مکان که در ابتدا به­‌عنوان پادگان نظام در سال 1585 ساخته شد، در سال 1616 تا 1777محل دانشگاه ناپل بود و در قرن نوزدهم به‌عنوان موزه مورد استفاده قرار گرفت و تغییرات زیادی در ساختار آن اجرا شد.

جاذبه‌های ناپل در ایتالیا

آتشفشان وزوو

تنها آتشفشان‌های فعال اروپا در کشور ایتالیا وجود دارد و این موضوع به‌­علت قرار­گرفتن ایتالیا بین سفره زمینی اوراسیا و آفریقا در فاصلۀ کوتاهی از جنوب است. یکی از آتشفشان‌های قابل­‌توجه که در ناپل ایتالیا وجود دارد، در 200 هزار سال پیش سرچشمه گرفته است. در سال 79 فوران این آتشفشان شهرهای پمپئی و اوپلونتیس را زیر گدازه‌های خود مدفون کرد. پس از چند قرن که آتشفشان غیر­ فعال به نظر می‌رسید، در 16 دسامبر 1631 پس از چند زمین‌­لرزه، این آتشفشان دوباره فعال شد و بسیاری از روستاهای اطراف خود را از بین برد؛ حدود 3000 نفر در این حادثه کشته شدند. این گدازه‌ها راه خود را به دریا پیدا کردند و آسمان برای روزها تاریک شده بود. بقایای این شهرها هنوز به‌همان شکل باقی مانده و در وضعیت باستانی نگهداری می‌شود. دامنۀ این کوه که از فوران آتشفشان همان سال‌ها تشکیل شده است، یکی از جالب‌ترین مکان‌های دیدنی در ناپل محسوب می­‌شود.

جاذبه‌های ناپل

قلعه ماسکیو آنجوینو

قدمت این قلعه به دوران رنسانس می‌رسد. این قلعه قرون وسطایی به‌خواست چالز اول آنژو در سال 1266 برای محافظت از شهر در برابر تهاجمات دشمن ساخته‌شد. این بنای باشکوه در قرن سیزدهم با پنج برج استوانه‌ای بزرگ، یکی از اصلی‌ترین نمادهای شهر ناپل است که در ناحیه پورتو قرار داد. شکل ظاهری امروزی قلعه با آنچه ناپلی‌ها ساخته بودند، تفاوت بسیاری دارد. این قلعه خانه فرمانرواها و مهمان‌های برجسته بود و پس از مرگ چالز اول، این بنا میزبان پادشاه جدید شد. ساخت این بنای مهم با توجه به مساحت و معماری خارق‌­العادۀ آن، یکی از شاهکارهای ناپل است. امروزه این قلعه میزبان رویدادهای فرهنگی و هنری است و همچنین کتابخانه تاریخ ناپل در این مکان وجود دارد.

جاذبه‌های شهر ناپل

قلعه دل اوو، یکی از قدیمی‌ترین بناهای شهر ناپل

قلعه‌ای باشکوه که در خلیج ناپل قرار دارد، در طول تاریخ طولانی خود، به­‌عنوان یک زندان و یک اقامتگاه سلطنتی از شهر دفاع کرده است. این قلعه یکی از قدیمی‌ترین بناهای شهر ناپل است. بر­اساس یک افسانه، یک شاعر رومی در پایه‌های قلعه یک تخم­‌مرغ پنهان کرده و قول داده است که اگر تخم­‌مرغ شکسته شود، شهر دچار فجایع بزرگ خواهد شد. ازهمین‌رو، این قلعه به قلعه تخم‌­مرغ شهرت پیدا کرد. این قلعه ساحلی در قرن دوازدهم توسط نورمن‌ها ساخته شد. این قلعه که امروزه به‌­عنوان نمایشگاه‌های هنری مورد استفاده قرار می‌گیرد، یکی از مکان‌های تاریخی مهم در ناپل ایتالیا محسوب می‌شود. در قرن نوزدهم دهکده ماهیگیری کوچکی به‌نام مارینارو در اطراف دیوار شرقی قلعه توسعه یافت. امروزه این قلعه به­‌عنوان موزه، محل نگهداری اشیای باستانی بی‌نظیری مانند سرامیک، مصنوعات فلزی و سفال استفاده می‌شود. همچنین، رستوران‌های زیادی وجود دارد که در هنگام صرف غذا می‌توانید از فضای تاریخی این منطقه، لذت کافی را ببرید.

جاذبه‌های گردشگری ناپل ایتالیا

بیشتر بخوانید: بررسی بهترین هتل‌های میلان | میلان دومین شهر بزرگ ایتالیا

تئاتر سان کارلو

تئاتر سان کارلو نام خود را از شاه چالز بوربون گرفته‌است. چالز که قصد داشت از ناپل یک پایتخت بزرگ اروپایی بسازد، در کنار قصرها و قلعه‌های باشکوه، دستور ساخت سالن تئاتر سن کارلو را داد. این سالن تئاتر که یکی از نمادهای ناپل در ایتالیاست، امروزه یکی از قدیمی‌ترین خانه‌های اپرا محسوب می‌شود که در اروپا مشغول فعالیت است. این بنا ظرف مدت کوتاهی از مارس تا اکتبر 1737 به مدت هفت ماه ساخته‌شد.

جاذبه‌های شهر ناپل

این سالن با اپرایی که توسط آهنگساز دومنیکو ناتال نوشته شده بود، افتتاح شد. سان کارلو در مجاورت کاخ سلطنتی ناپل ساخته شد تا شاه بتواند بدون نیاز به بیرون‌­رفتن از کاخ، به سالن تئاتر برود. این سالن باشکوه توجه تمام تماشاگران تئاتر اروپا را به خود جلب کرد که در سال­های 1761 و 1762 شاهد نمایش دو اپرا از یوهان کریستین باخ بوده است. ظاهر سالن که در گذشته شبیه به نعل اسب طراحی شده بود، حدود 3000 نفر را در خود جای می‌داد و تا امروز تغییرات زیادی در ساختار آن به‌وجود آمده است و فقط 1400 نفر ظرفیت دارد.

جاذبه‌های شهر ناپل ایتالیا

کاخ سلطنتی ناپل، دیدار با زندگی مجلل پادشاهان

یکی از بزرگ‌ترین و پر­بازدیدترین بناهای شهر، کاخ سلطنتی ناپل است که قدمت آن به قرن هفدهم باز می‌گردد. دیدن این کاخ باشکوه تجربه‌ای مملو از گنجینه‌های فراموش‌­نشدنی با مناظر خیره‌کننده و غذاهای خوب است که بهترین سیاحتی است که می‌توانید در تابستان ایتالیا داشته باشید. وقتی در این مکان خیره‌­کننده قدم می‌زنید، با حقایق شگفت‌انگیز ناپل آشنا می‌شوید. این کاخ یکی از چهار اقامتگاه سلطنتی در اطراف ناپل است که توسط پادشاهان بوربون در زمانی که بر پادشاهی دو سیسیل حکومت می‌کردند، استفاده می‌شد. ساخت کاخ در سال 1600 آغاز شد که تاکنون بازسازی‌های زیادی در آن انجام شده است. سالن دی سان کارلو و کتابخانۀ ملی در محوطۀ این کاخ قرار دارد. بازدیدکنندگان با تماشای این کاخ با سبک زندگی مجلل پادشاهان و ملکه‌های گذشته آشنا می‌شوند.

جاذبه‌های گردشگری ناپل

میدان عمومی پیازا دل پلبیسیتو

این میدان نیم­‌دایره‌ای­‌شکل که در نزدیکی خلیج ناپل و کاخ سلطنتی شرقی و کلیسای سن قرار دارد، پس از همه‌­پرسی در اکتبر 1860 نام‌گذاری شد. این میدان عمومی عظیم در مرکز ناپل، محل بسیاری از نمادین‌ترین ساختمان‌های شهر و یکی از زیباترین مکان‌ها در ناپل ایتالیاست. در مجاورت این میدان، ساختمان‌های معروفی چون کاخ سالرنو و آینه آن و کلیسای باشکوه سان فرانچسکو دی پائولا قرار دارد. یک سازۀ نئوکلاسیک باشکوه که در مقابل یک گالری نیمه‌دایره­‌شکل با ستون‌های عظیم قرار گرفته است و یکی از جالب­‌ترین مکان‌های تاریخی شهر است که بینندگان خود را متحیر می‌کند. در سال‌های اول قرن نوزدهم، مورات، پادشاه ناپل، این میدان را برای ادای احترام به امپراتور طراحی کرد. در فضای میدان گه­‌گاه کنسرت‌هایی از هنرمندان اجرا می‌شود. هنرمندان محبوب ایتالیایی و ناپلی چون فرانکو باتیاتو و پینو دانیله و ستارگان مشهور بین‌المللی، مانند التون جان در این مکان اجرا داشته‌اند.

جاذبه‌های گردشگری شهر ناپل

کلیسای جامع ناپل

کلیسای جامع به سبک گوتیک آنژوین به دستور پادشاه چالز اول ساخته شد. ساخت آن تا سلطنت جانشین او، چالز دوم ادامه یافت و در اوایل قرن چهاردهم تحت فرمان روبرت آنژو به پایان رسید. این بنا به جای دو کلیسای قدیمی ساخته‌شد که هنوز آثار آن به روشنی قابل مشاهده است. کاخ سلطنتی درست در مجاورت کلیسای جامع قرار دارد. از جاذبه‌های دیدنی در داخل کلیسا نقاشی‌های دیواری دومینیچینو وجیوانی لانفرانکو و همچنین مجسمه‌های محراب اثر فرانچسکو سولیمناسی است. این کلیسا در اواخر قرن نوزدهم توسط انریکو آلوینو بازسازی شد. از موضوعات جالب در مورد این کلیسا، شیشه‌ای از خون ژانواریوس است که در این مکان نگهداری می‌شود و سه بار در سال در اولین شنبه ماه می در 19 سپتامبر و 16 دسامبر خون خشک‌­شده بیرون آورده می‌شود. در افسانه‌ها گفته شده اگر خون نتواند دوباره مایع شود، ناپل باید منتظر یک فاجعه باشد.

جاذبه‌های ناپل ایتالیا، کلیسای جامع ناپل

بیشتر بخوانید: گردش در ساحل آمالفی، خیره‌کننده‌ترین ساحل ایتالیا

حقایقی در مورد ناپل ایتالیا

ناپل تنها در اکتبر 1860 به­‌عنوان بخشی از جنبش اتحاد ایتالیا جزوی از ایتالیای جدید محسوب شد. مرکز شهر تاریخی ناپل 4200 هکتار در سراسر شهر وسعت دارد که بزرگترین مرکز شهر در اروپاست. این شهر تاریخی پایتخت منطقۀ کامپانیاست که به معنای «حومه روستایی حاصل‌خیز» است. اگرچه این شهر از حیث مکان‌های تاریخی بسیار ارزشمند است، اما نمای شهر به سبب قرار­گیری ساختمان‌های مرتفع در کنار بافت قدیمی و کوچه‌های تنگ، شکل ناهمگونی به‌خود گرفته است. اختلاف طبقاتی در این شهر نیز به‌­وضوح احساس می‌شود؛ به‌­نحوی که در قسمت غربی در مرکز، ثروت بیشتری متمرکز است. حومۀ شهر ناپل از لحاظ اجتماعی و اقتصادی و نبود زیر­ساخت‌های مناسب شهری با قدمت ارزشمند ناپل هماهنگ نیست.

آشنایی با جاذبه‌های ناپل در ایتالیا

اقتصاد اصلی ناپل از طریق صنعت گردشگری تأمین می‌شود و در کنار آن، صنایع کشتی‌سازی و مواد شیمیایی، غذایی، آهن، فولاد و ماشین‌­سازی رونق دارد. ناپل در ایتالیا شهری زیبا و نمادین به‌حساب می‌آید که بسیار پرجنب‌­و­جوش است. این شهر اگرچه از لحاظ سیستم شهرسازی مردن نتوانسته است استانداردها را رعایت کند، شهری با قدمت تاریخی ارزشمند است که بازدیدکنندگان بسیاری از سراسر دنیا دارد و همه ساله افراد زیادی خواهان سفر به ایتالیا و بازدید از این شهر تاریخی و زیبا هستند.

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات