بهترین و شگفت‌انگیزترین سوغات ایتالیا را بشناسید

3 سال پیش 0 دیدگاه

هنگام آماده­‌شدن برای تور ایتالیا و سفر چیزهای سرگرم‌­کنندۀ تقریباً بی‌­حدو­حصری برای رویاپردازی وجود دارد و برنامه­‌ریزی برای خرید در ایتالیا قطعاً یکی از آن­‌هاست. سوغاتی‌های ایتالیا راهی فوق‌العاده برای آوردن بخشی از سفر خود به خانه هستند و قطعاً هنگام خرید در ایتالیا می‌توانید برای هر سلیقه‌ای سوغاتی پیدا کنید. اگر مطمئن نیستید چه چیزی بخرید، در این‌جا بهترین سوغاتی ایتالیا را نام خواهیم برد. اگر قصد دارید یک سفر شخصی داشته باشید، بدون شک می‌خواهید یک سوغاتی ایتالیایی، یا حتی بیشتر بخرید تا ماجراهای ایتالیایی خود را به‌یاد بیاورید. دقیقاً به همین دلیل است که ما این راهنمای سوغاتی ایتالیایی را نوشتیم تا به شما کمک کنیم بهترین سوغاتی‌ها را از ایتالیا بیابید و بخرید.

معرفی سوغاتی ایتالیا

آیا قصد سفر به ایتالیا را دارید و به این فکر می‌کنید که در ایتالیا چه چیزی بخرید تا به­‌عنوان سوغاتی عالی ایتالیایی به خانه برگردید؟ از «شهر ابدی» رم گرفته تا شهر تاریخی و باشکوه فلورانس، تا چیچ میلان یا پولیا جذاب‌، در هر گوشه‌ای یک شگفتی وجود دارد. با تنوع بسیار زیاد مناظر، طعم‌ها و سنت‌های ایتالیایی که همگی در یک کشور شگفت‌انگیز جمع شده‌اند، اصلاً جای تعجب نیست که ایتالیا تقریباً در فهرست آرزوهای هر مسافری قرار دارد و قطعاً باید حداقل یک‌بار در طول زندگی از آن بازدید کرد.

سوغاتی معروف ایتالیا

بیشتر بخوانید: معرفی 8 جاذبه دیدنی و تاریخی شهر ناپل ایتالیا

بهترین سوغاتی‌ خوراکی ایتالیا

  • از بین بهترین سوغاتی‌ ایتالیا، باید اعتراف کنیم روغن زیتون یک سوغات کلاسیک است که به‌­راحتی به خانه ارسال می‌شود و این درحالی است که این یک سوغاتی محبوب در تمام سال است. اگر به­‌اندازۀ کافی خوش‌­شانس باشید که در طول برداشت زیتون در پاییز از آن بازدید کنید، بدون شک باید حتماً مقداری روغن زیتون تازه بردارید.
  • ادویه‌جات یکی از ارزان‌ترین و آسان‌ترین سوغاتی‌ کشور ایتالیا است که حمل­‌و­نقل آن آسان است و می‌تواند هر غذایی را متحول کند.
  • چند قطرۀ روغن ترافل را روی ماکارونی بریزید و احساس کنید در ایتالیا هستید. روغن ترافل همچنین یک سوغات ایتالیایی مناسب برای خانواده و دوستان شماست.
  • از پروشوتو، ژامبون پارما گرفته تا سوسیس‌های فراوان و گوشت‌های پخته‌­شده، جزو سوغاتی‌های ایتالیا هستند که بهتر است هنگام خرید سوغات ایتالیا این موارد را فراموش نکنید.
  • با خرید سوغاتی ایتالیا مثل روغن و ادویه‌جات، شما به یک کتاب آشپزی ایتالیایی نیاز دارید که پس از بازگشت به خانه برخی از غذاهای ایتالیایی مورد­علاقۀ خود را دوباره درست کنید.

کوکی‌ها و شیرینی‌های ایتالیا

پیدا­کردن سوغاتی ایتالیایی مناسب برای به‌­یاد­آوردن سفرهایتان یا حتی هدیه‌­ای برای یک دوست، کاری دشوار است. خوشبختانه، ایتالیا مملو از سوغاتی‌های فوق‌العاده است. چه اهل غذا باشید و چه اهل مد یا طراحی داخلی، یادگاری‌هایی عالی را برای خود پیدا خواهید کرد. شیرینی‌ها و کوکی‌‌ها، از سوغاتی‌های مخصوص ایتالیا هستند که روشی ارزان و سرگرم‌کننده برای آوردن طعم لا دولچه ویتا به خانه است.

سوغات خوراکی ایتالیا

سرکه بالزامیک، یک سوغاتی گران قیمت

سرکۀ بالزامیک ممکن است پیشنهاد عجیبی برای یک سوغاتی از ایتالیا به‌نظر برسد؛ اما این سرکۀ خاص از مودنای ایتالیا می­‌آید و فرآوری آن بین 12 تا 25 سال طول می­کشد. سرکۀ بالزامیک، یک سوغاتی گران‌قیمت ایتالیا محسوب می‌­شود.

لیمونچلو

طعم لذیذ لیمونچلو مسلماً یکی از اصلی‌ترین طعم‌های ایتالیایی است که می‌توانید امتحان کنید. این لیکور معروف ایتالیایی در ابتدا در منطقۀ اطراف ساحل آمالفی تولید می­شد. این سوغاتی ایتالیا، امروزه در سراسر کشور ایتالیا عرضه می‌شود.

دکور و کلکسیون ایتالیا

سرامیک‌ها در سرتاسر ایتالیا محبوب هستند. در ساحل آمالفی و به‌­ویژه در توسکانی، گزینه‌های بسیار زیبا و نقاشی­‌شده با دست را خواهید دید. یکی از سوغاتی‌های مورد­علاقۀ شخصی ما از ایتالیا، کوزۀ نقاشی­‌شده با دست از ساحل آمالفی است.

شیشه مورانو

نمونه‌هایی از شیشۀ مورانو با رنگ‌ها و نقش‌های متمایزش در قلعه‌ها، کاخ‌ها و دیگر ساختمان‌های مجلل در سراسر جهان یافت می‌شود و قطعاً می‌تواند یک سوغاتی باورنکردنی از ایتالیا به‌شمار آید. شما می‌توانید شیشۀ مورانو را در سرتاسر ایتالیا بیابید، ولی مهم‌ترین سوغات ونیز ایتالیا محسوب می­‌شود.

سوغات ونیز ایتالیا

زیورآلات کریسمس

 یکی‌دیگر از سوغات ایتالیا برای خرید، زیور­آلات کریسمس در بازارهای سالانۀ کریسمس است. شما می‌توانید زیورآلات کریسمس را در تمام طول سال خریداری کنید.

عطر، سوغات فلورانس ایتالیا

عطر آیتم مهمی است که ایتالیا را به صدر مد جهان آورده است. بنابراین، این یکی از سوغاتی‌های جالب با سبک جسورانۀ ایتالیایی خواهد بود که گردشگران می‌توانند به اقوام یا دوستان خود، به­‌ویژه معشوقشان هدیه‌ دهند. توجه داشته باشید که بسته به برند و خط تولید، عطر ایتالیایی قیمت‌های متفاوتی خواهد داشت. هنگام خرید سوغات ایتالیا، خرید یک عطر را از داروخانۀ قرن سیزدهم سانتا ماریا نوولا در فلورانس امتحان کنید.

سوغات فلورانس ایتالیا

ابریشم کومو

بیش از چهار قرن است که ابریشم در کومو و اطراف آن پرورش داده می‌­شود. پرورش کرم ابریشم چینی به شرق مدیترانه، سیسیل و سپس شمال ایتالیا و در پنهایت، به شهر کومو گسترش یافت. بااین‌حال، تا زمانی که ایتالیا در قرن 18 شروع به صنعتی‌­شدن کرد، کومو به بزرگترین تولید­کنندۀ ابریشم در ایتالیا تبدیل شد. کومو همچنان برند خود را حفظ کرده است. کومو 85 درصد ابریشم ایتالیا و 70 درصد ابریشم اروپا را تأمین می‌کند. همچنین، ابریشم را برای بسیاری از خانه‌­های مد بزرگ در میلان، پاریس، نیویورک و بسیاری از جاهای دیگر صادر می­‌کند. شاید متوجه شوید که ابریشم در کومو و بلاژیو با قیمت­‌های نسبتاً مناسب به فروش می­‌رسد. هنگامی که در فروشگاه‌­ها قدم می‌­زنید، محصولات مد باکیفیت را می­بینید که با بسیاری از طرح­‌ها و مدل­‌های جدید موجود است.

اجناس چرمی

پوشاک و اکسسوری‌های چرمی از جمله کاپشن، کیف، کمربند، کفش و غیره، از محبوب‌ترین کالاهای صنایع دستی هستند که در ایتالیا و به­‌خصوص توسکانی به فروش می‌رسند.

لوازم‌­التحریر ایتالیایی

آیا فکر نوشتن روی یک کاغذ نقاشی­‌شده با دست با استفاده از یک خودکار شیک و درجه یک را دوست دارید؟ یا شاید یک دفتر خاطرات چرمی صحافی­‌شده را ترجیح می­‌دهید. شما می‌توانید بهترین لوازم­‌التحریر را از ایتالیا خریداری کنید. لوازم‌­التحریر جزو سوغات فلورانس است. فلورانس و ونیز برای این سوغاتی‌­های ایتالیایی شناخته‌­شده هستند. این‌­ها یک هدیۀ خاص برای خود یا خانواده و دوستان خواهند بود. اگر با تور ونیز به این کشور سفر می‌کنید، لوازم‌التحریر یک سوغاتی به‌صرفه و هیجان‌انگیز است.

سوغاتی کشور ایتالیا

تسبیح و سایر اقلام مذهبی، سوغات رم

اگر مذهبی هستید یا دوستان مذهبی دارید، می‌توانید اقلام مذهبی را خریداری کنید. اقلام مذهبی جزو سوغات رم ایتالیا محسوب می­‌شوند. یک تسبیح استثنایی خاطرات شما را در رم ایتالیا زنده می‌کند.

آهن‌ربا

آهن‌رباها احتمالاً یکی از سوغاتی‌های جمع‌­آوری­‌شده در سراسر جهان هستند. فهمیدن دلیل آن آسان است. آهن‌رباها،  زیبا، ارزان و سبک‌­وزن هستند و جای زیادی نمی‌گیرند.

زمانی که درحال بازدید از میلان، رم، بولونیا، سیه‌نا یا تقریباً هر مکان دیگری در ایتالیا باشید، به‌­طور تصادفی با فروشگاه‌های سوغاتی مواجه خواهید شد که مجموعه‌ای جالب از آهن‌رباها را می‌فروشند.

کارت پستال

کارت پستال یکی‌دیگر از سوغات ایتالیا به‌شمار می­‌رود. آن­ها مانند آهن‌رباها نسبتاً ارزان هستند، تصاویر زیبایی دارند و حمل‌­و­نقل آن­‌ها آسان است. یک ایدۀ عالی این است که خاطرات خود را از مقصدی که آن­ها را خریداری کرده‌­اید، یادداشت کنید و کارت را برای خود پست کنید. به‌این‌ترتیب، یک سوغاتی ایتالیایی در انتظار شما در بازگشت به خانه است و همچنین مجموعه‌ای از با­ارزش‌ترین خاطرات خود خواهید داشت.

سوغاتی‌های ایتالیا

بیشتر بخوانید: همه چیز درباره برج پیزا | علت کج‌بودن برج پیزا

جواهرات و طلا

اگر به‌­دنبال خرید سوغاتی ایتالیایی باکیفیت هستید، جواهرات و طلا برای شما مناسب است. بیش‌ترین طلای فروخته­‌شده در ایتالیا حداقل 18 قیراط است و صنعتگران انواع لوازم زیبا را می‌سازند. درحالی‌که این سوغاتی گران‌تر است، اما احتمالاً برای دهه‌های آینده دوام خواهد داشت. حتی می‌توانید آن را به فرزندان خود نیز بدهید. اگر به‌­دنبال خرید این نوع سوغاتی هستید، به فلورانس بروید و یک مغازۀ طلافروشی در امتداد پونته وکیو پیدا کنید. همچنین می‌توانید از جواهرات طراحی­‌شده از یک برند ایتالیایی مانند بولگاری خرید کنید.

طلای ایتالیایی به­‌دلیل کیفیت بالای خود، شناخته­‌شده است. مطمئناً در آنجا کمی بیش‌تر هزینه خواهید کرد، اما اگر در بازار به‌­دنبال یک سوغاتی طلا از ایتالیا هستید، بی‌شک خاطره‌انگیزترین مکان برای خرید آن از یکی از (بسیار) مغازه‌های کنار پونته‌کیو در فلورانس است.

ساعت ایتالیایی

ایتالیا به‌خاطر فرصت‌های خرید مد روز معروف است و این شامل ساعت‌ها نیز می‌شود. اگر می‌خواهید به­‌زودی ساعتی را بخرید، ایتالیا مکانی عالی برای انجام این کار است.

سوغات میلان ایتالیا

کفش‌های دست‌ساز

یکی از محبوب‌ترین سوغاتی‌های ساحل آمالفی این است که یک جفت صندل چرمی دست­‌ساز برای شما در محل تهیه شود؛ اما این سنت فراتر از ساحل آمالفی است و سوغاتی مخصوص ایتالیاست.

سفرۀ پروجا

آیا می‌خواهید یک قطعه از هنر ایتالیایی را با خود به خانه ببرید تا سفر خود به اروپا را به‌یاد بیاورید؟ باید به فکر تهیۀ یک سفرۀ کتان از پروجا باشید. این رومیزی‌های سفید دارای نقوش هندسی آبی هستند و از قرن سیزدهم رایج بوده‌­اند. درواقع، آن‌ها به­‌قدری مورد تحسین قرار گرفته‌اند که در نقاشی‌های هنرمندان مشهوری مانند پیترو لورنتستی از سینا به‌نمایش درآمده‌اند.

کلون درب طرح شیر

یکی از سوغات ونیز ایتالیا کوبندۀ درب شیر است. همان­‌طور که در خیابان‌های ونیز قدم می­زنید، احتمالاً متوجه مجموعۀ بی‌­پایانی از کوبنده‌های برنجی درب خواهید شد. این­‌ها دارای سر انسان یا شیر هستند که دومی نماد ونیز است.

سوغاتی مخصوص ایتالیا

ماسک ونیزی

یکی از معروف‌ترین سوغاتی‌های ایتالیا، ماسک ونیزی، تاریخچه‌ای جذاب دارد. این ماسک‌های استادانه برای محافظت از هویت افراد استفاده می‌شد. درحالی‌که در شهر قدم می‌زنید و برخی از مکان‌های دیدنی معروف ایتالیا را تحسین می‌کنید، هم ماسک‌های ارزان‌­قیمت وارداتی از چین و هم ماسک‌های دست­‌ساز منحصر­به‌­فرد را برای انتخاب پیدا خواهید کرد.

روسری ابریشم ایتالیا

روسری ابریشمی ایتالیایی به یکی از نمادهای این کشور تبدیل شده است. پس حتماً وقتی به ایتالیا می‌آیید، این سوغات ایتالیا را خریداری کنید. این روسری هنگام استفاده در زمستان مفید خواهد بود. هم گرم و شیک است و هم با لباس‌ها ست می‌شود. وقتی در خیابان راه می‌روید، با یک روسری رنگارنگ روی شانه‌­هایتان بسیار شیک به‌نظر می­‌رسید. با روسری­‌هایی که رنگ روشن و ظرافت ملایمی دارد، شما شبیه به یک خانم زیبای ایتالیایی خواهید شد.

سوغاتی ایتالیا رم

لباس

بدیهی است که خرید در ایتالیا نمی‌تواند بدون خرید پوشاک و لباس باشد؛ زیرا ایتالیا صاحب برندهای مد است. شما به­‌راحتی می‌توانید هم لباس‌های لوکس از برندهای معروف دنیا را پیدا کنید و هم لباس­‌هایی با قیمت ارزان از دست­‌فروشان خیابانی که گردشگران را جذب می‌کنند، تهیه کنید.

اجناس چرمی

اجناس چرمی از دیگر سوغات فلورانس و از محبوب‌ترین محصولات کشور ایتالیا به‌شمار می‌­آیند. از کت و کفش چرمی گرفته تا کیف و کمربند، یک سوغاتی جاودانۀ ایتالیایی برای شما محسوب می­‌شوند. از بهترین مکان‌ها برای خرید این اجناس در ایتالیا، فلورانس است؛ جایی که صنعتگران از قرن سیزدهم تولید محصولات چرمی را به کمال رسانده‌­اند. این­ها همچنین هدایای عالی برای دوستان یا خانواده محسوب می­‌شوند که تا آخر عمر باقی خواهند ماند.

آشنایی با سوغاتی‌های ایتالیا

توری بورانو، سوغاتی ونیز ایتالیا

توری بورانو نیز به­‌اندازۀ شیشۀ مورانو یک اثر هنری واقعی است. این توری‌­ها در اصل از جزیرۀ بورانو که فقط یک ساعت با قایق از پ فاصله دارد، آمده است. این توری از طریق تکنیک پیچیده‌ای ساخته می‌شود و بیش‌تر آن­ها با استفاده از ماشین‌ها ساخته می‌شوند. امروزه می‌توانید اقلام زیادی را که توری بورانو را در خود جای داده­‌اند، خریداری کنید؛ مانند روسری و رومیزی. اما مراقب باشید! برخی از فروشگاه‌ها سعی می‌کنند توری‌های ساخته‌­شده در چین یا تایوان را به‌­عنوان توری بورانو معرفی کنند؛ بنابراین، حتماً برچسب را بررسی کنید.

این توری پیچیده و زرق‌­و­برق‌­دار یکی‌دیگر از سوغاتی‌های ویژۀ ایتالیا است که خاطرات کاوش در ونیز و اطراف آن را به شما یادآوری می­‌کند.

بیشتر بخوانید: گردش در ساحل آمالفی، خیره‌کننده‌ترین ساحل ایتالیا

نکاتی در مورد خرید سوغاتی ایتالیا

خرید سوغات ایتالیا بسیار سرگرم­‌کننده است. ایتالیا دارای مناطق مختلف و مراکز خرید سوغاتی در سطح جهانی است؛ بازارهایی با بسیاری از متخصصان معروف با تزئینات زیبا و مغازه‌های لوکس که توسط طراحان ایتالیایی مدت‌هاست که در سراسر جهان شناخته شده‌اند. با‌این‌حال، چند نکتۀ مهم وجود دارد که باید قبل از ادامۀ خرید خود در نظر بگیرید:

  • مطمئن شوید که سوغاتی اصالت دارد. برای تأیید و اصل‌­بودن آن را بررسی کنید؛ به­‌خصوص در هنگام خرید اقلام با ارزش بالا.
  • اقلامی را از منطقه­‌ای که در آن هستید، خریداری کنید.
  • قبل از رفتن به سفر، ایده‌­ای در مورد نوع سوغاتی که می‌خواهید تهیه کنید، داشته باشید.
  • بررسی کنید که آیا قوانین یا هزینه‌های حمل­‌و­نقل روی برگرداندن سوغاتی‌هایتان به خانه تأثیر می‌گذارد یا خیر. برخی از کشورها ممکن است محدودیتی بر میزان الکل، تنباکو یا حتی نوع محصولات غذایی که از یک کشور خارجی وارد می‌شود، اعمال کنند. حتماً در این مورد از قبل تحقیق کنید.
  • همیشه کیفیت را بر کمیت ترجیح دهید.

مطمئن شوید که فضای کافی برای تمام سوغاتی‌های ایتالیا در چمدان خود باقی می‌گذارید.

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات