خیابان ویا دل کورسو در رم جایی که نباید برای خرید از دست بدهید

2 سال پیش 0 دیدگاه

خیابان ویا دل کورسو یکی از خیابان‌های اصلی و تاریخی رم، پایتخت ایتالیا است، سرتاسر این خیابان با ساختمان‌های قدیمی، مراکز خرید و رستوران پوشیده شده است که در سفر با تور رم می‌توانید از آن دیدن کنید. قدمت این خیابان به 220 سال قبل از میلاد مسیح بازمی‌گردد؛ بهتر است بدانید که این خیابان در ابتدا ویا لاتا نامیده می‌شد اما به علت برگذاری مسابقات اسب سواری در این خیابان آن را ویا دل کورسو نامیدند. البته برگزاری مسابقات اسب‌سواری در قرن پانزدهم ممنوع شد، اما نام ویل دل کورسو همچنان روی این خیابان ماند! این خیابان نه تنها یکی از خیابان‌های مهم رم محسوب می‌شود، بلکه در دنیای گردشگری نیز یکی از خیابان‌های مهم جهان به شمار می‌رود.

معرفی خیابان ویا دل کورسو

در این خیابان علاوه‌بر رستوران‌ها و مراکز خرید، کلیسا‌هایی به نام سانتا ماریا در مونتسانتو، سانتا ماریا دل میراکولی نیز وجود دارند که با سبک باروک ساخته شده‌اند و  می‌توان آن‌ها را یکی از جذاب‌ترین دیدنی‌های این خیابان نامید. هنگامی که به ویا در کورسو در رم می‌روید، علاوه‌بر مراکز خریدی که با ویترین‌های چشم‌نواز خود توجه شما را جلب می‌کنند، متوجه تعداد زیادی ساختمان قدیمی می‌شوید که می‌توان گفت قدمت آن‌ها به دوران رنسانس برمی‌گردد!

جالب است بدانید که در خیابان ویا دل کورسو یک قصر هم وجود دارد! قصر دوریا پَمفیلی که در گذشته به خانواده پمفیلی تعلق داشته، امروزه به یکی از ارکان گردشگری رم تبدیل شده، لازم به ذکر است که در این قصر که در خیابان دل کورسو واقع شده تعداد زیادی نقاشی و مجسمه نفیس و تاریخی وجود دارد که ارزش این مکان را چندین برابر کرده‌اند. جالب است بدانید، در آخر هفته ها این خیابان برای ساعاتی به پیاده راه تبدیل می‌شود و خودرو ها امکان عبور از آن را ندارند.

خرید در خیابان ویا دل کورسو رم

ویا دل کورسو در رم یکی از پاتوق‌های همیشه شلوغِ عاشقان مد است که به همین علت به آن خیابان مد نیز گفته می‌شود، دلیل این نام‌گذاری هم وجود بوتیک‌ها و برندهای لاکچری و مطرح دنیا در این خیابان است. فراموش نکنید که اگر به این شهر سفر کردید و اگر عاشق خرید کردن هستید، این خیابان را از قلم نندازید.

نکته‌ی دوست داشتنی ماجرا اینجاست که هنگام خرید در ویا دل کورسو با قیمت های عجیب و غریب مواجه نمی‌شوید، زیرا در این خیابان انواع برندهای مختلف با دامنه قیمتی متفاوت وجود دارند که افراد با طبقه معمولی هم به راحتی می‌توانند در این خیابان خرید کنند؛ وجود برندهای متوسطی مانند زارا باعث شده که اکثر گردشگران بتوانند لذت خرید در خیابان دل کورسو را بچشند.

بیشتر بخوانید: معرفی جاذبه‌های واتیکان | کوچکترین کشور دنیا

وجود نمایندگی هایی مانند nike، adidas، lacoste و puma در این خیابان باعث شده تا ورزشکاران و ورزش دوستان زیادی به این نقطه جذب شوند. در خیابان ویا دل کورسو می‌توانید شاهد اجتماع برندهایی مانند لویی ویتون، گوچی، دیور و... در کنار یکدیگر باشید. در این خیابان اکثر برندهای زنانه، مردانه و بچه گانه حضور دارند که علاوه‌بر این که تنوع زیادی به وجود می‌آورند و دست شما را در انتخاب باز می‌گذارند به همان اندازه هم انتخاب یک لباس و دل کندن از یک لباس دیگر را برای شما سخت می‌کنند. علاوه‌بر بوتیک‌ها، پارچه فروشی‌ها و گالری‌های جواهرات متعددی هم در این خیابان وجود دارد، به طور کلی اگر جاذبه‌های تاریخی و گردشگری این خیابان را فاکتور بگیریم، این خیابان یک منبع نامتناهی برای عاشقان خرید است!

موقعیت خیابان ویا دل کورسو

خیابان دل کورسو، از جذاب‌ترین دیدنی‌های رم، درست در مرکز شهر رم قرار دارد و به همین علت شما با انواع وسایل نقلیه و حتی با پای پیاده قادر خواهید بود خود را به راحتی به این خیابان برسانید؛  اگر قصد دارید با خودرو‌ی شخصی خود به این مکان بروید خیلی راحت می‌توانید وسیله نقلیه خود را در پارکینگ‌های تعبیه شده اطراف خیابان پارک کنید و به گشت‌وگذار بروید. موقعیت خیابان ویا دل کورسو رم بسیار در دسترس است به همین علت در هرکدام از هتل‌های داخل شهرِ رُم اقامت داشته باشید، می‌توانید پس از طی مسافتی کوتاه خود را به ویا دل کورسو برسانید.

بیشتر بخوانید: جاذبه‌های مانارولا | شهری رنگین کمانی در ایتالیا

رستوران‌های ویا دل کورسو

اگر قصد بازدید از خیابان دل کورسو در رم را دارید بهتر است که فرصت چشیدن طعم غذاهای ایتالیایی در این خیابان اصیل را از دست ندهید. وجود رستوران‌های متعدد در خیابان ویا دل کورسو باعث شده همواره گردشگرهای خسته از خرید فرصت استراحت و تجدید قوای دوباره برای گشت‌وگذار را داشته باشند و بتوانند از زمان خود بهترین استفاده را ببرند.

حضور در رستوران‌های خیابان دل کورسو بهترین فرصت برای مزه کردن پیتزای ایتالیایی اصیل است، فراموش نکنید که شما به مهد پیتزا سفرکرده‌اید؛ پس فکر ترک این کشور بدون امتحان کردن پیتزای ایتالیایی را از سر خود بیرون کنید!

به طور کلی اگر قصد سفر به ایتالیا و اقامت در رُم را دارید بازدید از خیابان ویا دل کورسو را در اولویت قرار دهید و از ترکیب مدرنیته و دنیای کلاسیک لذت ببرید.

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات