معرفی جاذبه‌های واتیکان | کوچکترین کشور دنیا

2 سال پیش 0 دیدگاه

 جاذبه‌های واتیکان، به عنوان کوچک‌ترین کشور دنیا بسیار زیاد است. از سال 1929، زمانی که پاپ با موسولینی به توافق رسید، واتیکان به عنوان کوچک‌ترین کشور جهان با 0.44 کیلومتر مربع مساحت یک کشور مستقل به شمار می‌رود.

اما در داخل دیوارهای واتیکان جاذبه‌های گردشگری واتیکان رم و سرگرمی‌های کافی وجود دارد که گردشگران را برای چندین روز مشغول نگه دارد، بنابراین اولویت‌بندی مکان‌های دیدنی واتیکان مهم است. در این مقاله، شما اطلاعات کاملی از تاریخچه و جاذبه‌های گردشگری این شهر به دست می‌آورید.

تاریخچه کشور واتیکان

همان‌طور که اشاره شد، واتیکان با وسعت تنها 0.44 کیلومتر مربع، کوچک‌ترین کشور جهان است که به دلیل زیبایی خود در سراسر جهان مشهور است. این کشور با رم، مرز مشترک دارد و به عنوان مقدس‌ترین مکان در تمام جاهای دیدنی اروپا شناخته می‌شود. واتیکان رم، مکان‌های مذهبی و فرهنگی بسیاری دارد، به ویژه مکان‌هایی مربوط به جامعه کاتولیک و خانه پاپ که رهبر کلیسای کاتولیک در سراسر جهان است. کاوش در بسیاری از شگفتی‌های معماری و مکان‌های دیدنی واتیکان، حس آرامش و رضایت را در روح شما القا می‌کند. به همین دلیل است که ما برخی از بهترین جاذبه‌های دیدنی واتیکان را در این فهرست قرار داده‌ایم تا بتوانید با آن برنامه‌ریزی کنید.

جاذبه‌های گردشگری واتیکان

معرفی جاذبه‌های واتیکان

 دو جاذبه‌ دیدنی واتیکان که در سفر به ایتالیا و رم باید حتما از آن‌ها بازدید کنید، کلیسای سنت پیتر و کلیسای سیستین هستند؛ کاخ واتیکان نیز شامل اتاق‌های باشکوهی است که توسط بزرگ‌ترین هنرمندان زمان خود تزئین شده‌اند و مجموعه‌های گران‌قیمتی در بیش از دوازده موزه دارد. در واتیکان، علاوه بر موزه‌های بزرگ، مجموعه‌های کوچک‌تر نیز مورد توجه علاقه‌های تخصصی قرار خواهند گرفت: مجسمه‌های باستانی موزه هنرهای سکولار، یافته‌های موزه هنر مقدس از دخمه‌ها و کلیساهای اولیه مسیحی، گالری نقشه، گالری شمعدان‌ها و ملیله‌ها، تنها بخش کوچکی از جاذبه‌های گردشگری کشور واتیکان هستند. همچنین اشیایی مثل کالسکه‌های پاپ، ماشین‌های قدیمی و مجموعه‌ای بیش از 800 اثر هنری مدرن مذهبی را در این کشور خواهید دید که توسط مبلغان، ماتیس، دالی، مونک، روو و دیگران، گرد آورده شده‌اند.

بیشتر بخوانید: لوکس‌ترین هتل های رم برای اقامت رویایی

جاذبه‌های گردشگری شهر واتیکان

کلیسای سنت پیتر

کلیسای باشکوه سنت پیتر که مرکز واتیکان رم است، بین قرن‌های 16 و 18 ساخته و جایگزین سازه‌های قبلی شد که در سال 326 در جایی که تصور می‌شود سنت پیتر در آن دفن شده، بنا شد. با تأسیس این ساختمان در قرن شانزدهم بود که مارتین لوتر، تحریک شد تا اصلاحات پروتستانی را آغاز کند. آثار هنرمندان مشهور را قبل از ورود به کلیسا می‌توانید ببینید؛ مثلا در رواق، مجسمه سوارکاری کنستانتین اثر برنینی و تکه‌هایی از موزاییک جوتو، بالای در اصلی دیده می‌شود. این درهای دوبل برنزی از کلیسای قدیمی است.

شبستان عظیم - 185 متر طول و 46 متر ارتفاع-  به گنبدی 119 متری بالا می‌رود و می‌تواند جماعتی بیش از 60000 نفر را در خود جای دهد. آن را با ابعاد کلیساهای بزرگ دیگر که در کف مشخص شده‌اند، مقایسه کنید. در سمت راست و پشت شیشه‌های محکم، مجسمه‌ای معروف از میکل آنژ قرار دارد. همچنین در سمتی دیگر، کلیسای مقدس با تزئینات فراوان، خیمه برنینی و مشبک برنزی رقیبش بورومینی قرار دارد.

گنبد میکل‌آنژ بر روی چهارپایه پنج ضلعی عظیمی قرار دارد و زیر آن، زیر بالداکینو (سایبان) برنزی باشکوه باروک برنینی، محراب پاپ زیر مقبره سنت پیتر قرار دارد. تخت برنزی در اپسید که توسط مقبره‌های پاپ احاطه شده نیز اثر برنینی است. مقبره‌های پاپ‌های واتیکان در راهروی سمت راست قرار دارند. در نزدیکی محل تعمید، پله‌هایی (یک آسانسور در بیرون نزدیک کلیسای گریگوریان است) به پشت بام قرار دارد که از آن می‌توانید از 330 پله شیب‌دار داخل گنبد شوید و تا فانوس بالا بروید تا بتوانید ساختار گنبد و مناظر باشکوه میدان سنت پیتر را ببینید. در زیر کلیسا، نکروپلیس واتیکان، آخرین محل استراحت چند پاپ سابق قرار دارد که گفته می‌شود بقایای جسد خود سنت پیتر در آن قرار دارد.

جاذبه های گردشگری کشور واتیکان

گالری عکس (پیناکوتکا)

دیگر جاذبه واتیکان، گالری تصاویر واتیکان رم است. با وجود این که ناپلئون بسیاری از گنجینه‌های گالری را ربوده است، پیناکوتکا شامل 16 اتاق از هنرهای ارزشمند از قرون وسطی تا آثار معاصر است. این تصاویر که به ترتیب زمانی مرتب شده‌اند، مجموعه‌ای کامل از پیشرفت نقاشی غربی است. هنر قرون وسطایی شامل نقاشی‌های بیزانس، سینی، اومبریا و توسکانی و همچنین سه‌گانه جوتو و مدونا و سنت نیکلاس باری اثر فرا آنجلیکو است. سه‌گانه‌ای از فیلیپو لیپی، تاج‌گذاری باکره توسط پینتوریکیو و مدونا از پروجینو در این گالری وجود دارد. اتاقی به ملیله‌های کارتون‌های رافائل اختصاص داده شده است. مدونای فولینو و آخرین نقاشی او، تغییر شکل معروف 1517 و پرتره‌ها شامل سنت جروم ناتمام داوینچی، مدونای تیتانی و مقبره کاراواجو از دیگر نقاشی‌های این گالری هستند.

جاذبه‌های دیدنی واتیکان

میدان سنت پیترو واتیکان رم

میدان بزرگ سن پیترو یکی از جاذبه‌های گردشگری واتیکان، مقابل کلیسای سنت پیتر و توسط برنینی بین سال‌های 1656 و 1667 ساخته شد. هدف او از تاسیس این میدان، فراهم کردن محیطی برای تجمع مومنان از سراسر جهان بود که هنوز هم به شیوه تحسین‌برانگیزی به این هدف عمل می‌کند و هر یکشنبه، عید پاک و در مناسبت‌های مهم دیگر، تمام ظرفیت میدان سنت پیترو پر می‌شود.

در هر انتها، منطقه بیضی شکل بزرگ به طول 372 متر توسط ستون‌های نیم‌دایره‌ای محصور شده که به وسیله نرده‌ای با 140 مجسمه از قدیسین پوشانده شده است. در دو طرف بیضی، فواره‌ها وجود دارد و در مرکز آن، یک ابلیسک 25.5 متری مصری توسط کالیگولا در سال 39 پس از میلاد از هلیوپولیس آورده شده و در سیرک او نصب شده است.

این بنا در سال 1586 به اینجا منتقل شد که کار بسیار مشکلی در آن دوره بود چون وزن آن 35 تن بود. با این حال نقطه کانونی، نمای کلیسایی است که پاپ از بالکن مرکزی آن، برکات خود را ارائه می‌دهد و جشن‌های مبارک و مقدس را اعلام می‌کند. همچنین عضو ارشد کالج کاردینال‌ها از همین نقطه، نام پاپ جدیدی را که توسط مجمع انتخاب می‌شود را اعلام می‌کند.

جاذبه دیدنی واتیکان

گورستان واتیکان رم

در زیر گنبد بزرگ و نقاشی‌های دیواری گرانبهای سنت پیتر، گنجینه‌ای از یافته‌های باستان‌شناسی در انتظار گردشگران است. بسیاری از غارهای پاپ در زیر کلیسای جامع وجود دارد که پاپ‌های سابق در بخش‌های خصوصی آن دفن شده‌اند. چیزی که بسیاری از مردم نمی‌دانند این است که خرابه‌های گسترده بسیار عمیقی در زیر زمین، حفاری شده‌اند که محل دفن‌های مربوط به قرن اول قبل از میلاد را نشان می‌دهند. عمیق‌ترین سطح، محل دفن بت‌پرستان است و سطح بعدی شامل گورهای بت‌پرستان و مسیحیان و همچنین خرابه‌هایی از جمله دخمه‌های سنگی و طاق‌هایی است که قدمت آن به قرن پنجم می‌رسد.

با این حال، مهم‌ترین کشف، گورستانی است که گمان می‌رود بقایای خود سنت پیتر را در خود جای داده است. یادگاری که واتیکان با دقت فراوان به حفاری آن ادامه می‌دهد. تعداد محدودی از گردشگران هر روز مجاز به بازدید هستند و معمولا بلیط‌ها را باید مستقیماً از دفتر حفاری واتیکان خریداری کرد، بنابراین به شدت توصیه می‌شود که گردشگران، یک تور خصوصی از پیش تعیین شده از قبرستان واتیکان را رزرو کنند که پذیرش آن‌ها را در این جاذبه واتیکان تضمین می‌کند.

مکان‌های دیدنی واتیکان

باغ واتیکان رم

اولین قسمت‌های باغ واتیکان برای پاپ نیکلاس دوم در قرن سیزدهم ساخته شد که قرار بود فضایی برای تأمل مسالمت‌آمیز باشد. در طول قرن‌ها، باغ‌های محوطه‌سازی‌شده، فضاهای چمن‌زار و باغ‌های میوه رشد کرده‌اند و تقریباً نیمی از مساحت این شهر کوچک را پوشش می‌دهند و با زیباترین باغ‌های کشور ایتالیا رقابت می‌کنند.

بازدیدکنندگان علاوه بر باغ رسمی فرانسوی، بسیاری از گیاهان گلدانی را در امتداد مسیرها پیدا خواهند کرد که حاوی آزالیاهای خیره‌کننده و سایر گل‌های سرسبز هستند. در میان این درختان، چندین درخت کمیاب از جمله بلوط ابریشم استرالیایی کاشته شده است. شاید مهم‌ترین آنان، درخت زیتون باشد که توسط دولت اسرائیل برای نماد روابط صلح آمیز با رئیس کلیسای کاتولیک ارائه شد. گشت و گذار در باغ باید از قبل از طریق موزه واتیکان ترتیب داده شود.

واتیکان رم

موزه اتروسک واتیکان رم

هیچ سفری به شهر واتیکان بدون سفر به موزه‌ها و بازدید از آنان کامل نمی‌شود. این موزه‌های شگفت‌انگیز از 54 گالری تشکیل شده‌اند که کنار هم قرار گرفته‌اند تا مجموعه بزرگ پاپ‌ها با بیش از 20000 اثر را در خود جای دهند. معماری باشکوه و تزیینات مجلل در داخل سالن، فضایی فوق‌العاده ایجاد می‌کند که جزو زیباترین جاذبه‌های رم محسوب می‌شود. این موزه‌ها که عمدتاً تحت تسلط دوره رنسانس هستند، مصنوعاتی از مصر باستان، یونان و امپراتوری روم را نیز به نمایش می‌گذارند و تضمین می‌کنند که برای همه سلیقه‌ها جذابیت کافی دارند.

موزه اتروسک که توسط پاپ گریگوری شانزدهم در اواسط قرن نوزدهم تأسیس شد، دارای 18 اتاق از آثار باستانی است که زندگی اتروسک‌ها و ایده آن‌ها از زندگی پس از مرگ را روشن می‌کند. در میان یافته‌های گورهای اتروسکی که در سرتاسر توسکانی حفاری شده‌اند، فقط وسایل تدفین به چشم نمی‌خورد بلکه آثار هنری و اشیایی از زندگی روزمره این مردم مرموز نیز یافت می‌شود. اثاثیه قبرهای یافت شده در مقبره Regolini-Galassi در Cerveteri، مریخ Todi، سر آتنا و تعدادی گلدان بسیار زیبای اتروسکی بسیار برجسته هستند.

جاذبه واتیکان رم

مجموعه هنرهای دینی نوین

میان تمام آثار باستانی و هنر رنسانس، نوبت به یک جاذبه خاص واتیکان می‌رسد که در سال 1973، در نتیجه ابتکار پاپ پل ششم در بخش جدیدتری از گنجینه واتیکان افتتاح شد. پاپ به شکاف بین کلیسای کاتولیک و هنر معاصر اشاره کرد و امیدوار بود که این گنجینه را به ارمغان بیاورد.

بیشتر بخوانید: دیدنی‌ترین جاذبه‌های جنوا را از دست ندهید

مانند سایر موزه‌های واتیکان، تمام این مجموعه که تعداد آن‌ها بیش از 8000 است به نمایش گذاشته نمی‌شود، اما آثاری که در گالری‌های بین آپارتمان Borgia و کلیسای سیستین نمایش داده می‌شوند، نمای کلی از نقاشی‌های مذهبی قرن بیستم را نشان می‌دهند. آثار مربوط به مضامین مذهبی در این مجموعه، شامل آثاری از سالوادور دالی، ونسان ون گوگ، مارک شاگال، فرانسیس بیکن، اتو دیکس، جورجیو دی کیریکو و هانری ماتیس هستند. یک اتاق کامل به کلیسای تسبیح ماتیس در ونس فرانسه اختصاص داده شده است.

جاذبه‌های واتیکان رم

کتابخانه واتیکان رم

 محتویات این کتابخانه، 7000 انکونابول (چاپ قبل از 1501)، 25000 کتاب دست‌نویس قرون وسطی و 80000 نسخه خطی است که از زمان تأسیس آن در سال 1450 جمع‌آوری شده و این جاذبه واتیکان را به غنی‌ترین کتابخانه جهان تبدیل کرده است. کتاب‌های این کتابخانه، تمام کتاب‌هایی که از اواخر قرن پانزدهم چاپ شده‌اند را در بر نمی‌گیرد.

در سالن 70 متری کتابخانه که توسط دومنیکو فونتانا ساخته شده است، می‌توانید برخی از گرانبهاترین گنجینه‌های آن را ببینید: انجیل‌های زیبا با دست نور، کدهای کتاب مقدس، کتاب‌های چاپ اولیه، نسخه‌های خطی پوستی و طومارها و پاپیروس‌های باستانی. این کتابخانه همچنین دارای مجموعه‌ای از سکه‌ها و مدال‌های پاپی است که اخیراً در آن به نمایش گذاشته شده است.

موزه مصر واتیکان رم

موزه مصر در کورتیل دلا پیگنا در سال 1839 توسط پاپ گریگوری شانزدهم مجدداً تأسیس شد، اولین مجموعه که قبلا توسط پیوس هشتم جمع‌آوری شده بود. بیشتر این مجموعه از ویلا آدریانا در تیوولی آورده شد، جایی که امپراتور هادریان آن‌ها را جمع آوری کرده بود. مکمل مجموعه هادریان، مصنوعاتی است که توسط مجموعه‌داران قرن نوزدهم جمع‌آوری شده است.

نه اتاق این مجموعه، نمونه‌های خوبی از هنر مصر را از هزاره سوم تا قرن ششم قبل از میلاد به نمایش می‌گذارد. آثار برجسته آن شامل بازالت و تابوت‌های چوبی، مجسمه‌های خدایان و فراعنه، برنز، سرهای مومیایی شده، نقش برجسته‌های تدفین، استلاهایی با کتیبه‌های هیروگلیف، مجسمه‌های خدایان و حیوانات و پاپیروس‌هاست. در دو اتاق آخر این جاذبه واتیکان، هنرهایی از بین النهرین باستان، گلدان‌ها و برنزهایی از سوریه و نقش برجسته‌هایی از کاخ‌های آشوری را خواهید دید.

 

جاذبه واتیکان در رم

موزه کیارمونتی

یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری شهر واتیکان، موزه کیارمونتی است که توسط پاپ پیوس هفتم در اوایل قرن نوزدهم تأسیس شد و در یک گالری طولانی منتهی به کاخ پاپ و در Braccio Nuovo قرار دارد. این موزه با تمرکز بر آثار هنری یونانی و رومی، تعدادی کپی رومی از آثار قبلی برخی از مشهورترین مجسمه‌سازان یونانی را در خود جای داده است که تنها اثری از آن‌ها باقی مانده است.

موزه کیارمونتی در سال 1807 توسط مجسمه‌سازی به نام کانوا افتتاح شد. این نام به نام پاپ پیوس هفتم کیارمونتی به این موزه داده شده و جزو کاخ‌های واتیکان است که حدود 1000 مجسمه عتیقه از پرتره رومی در آن وجود دارد. این موزه مملو از هنر و فرهنگ باستانی است و آثاری از جمله برجسته‌ترین مجسمه‌ها، دیوارها و نقش‌های برجسته، آگوستوس پریما پورتا، مجسمه امپراتور که در ویلای همسرش لیویا یافت شده است، مجسمه‌ای از خدای نیل، نیزه حامل و نسخه‌ ای از اثر پولیکلتوس در آن یافت می‌شود.

در سالا دلا بیگا، دو پرتابگر دیسک، کپی‌هایی از آثار قرن پنجم قبل از میلاد و بنای یادبود خاکسپاری آسیابان متعلق به قرن اول در اوستیا قرار دارندکه گمان می‌رود دو طاووس برنزی طلاکاری شده باشکوه از مقبره هادریان آمده باشند.

 

کولوسئوم

کولوسئوم یا "آمفی تئاتر فلاویان" به عنوان یکی از عجایب هفت‌گانه جهان به شمار می‌رود که نمونه بارز زیبایی معماری و سنگ‌تراشی روم باستان است. این بنا شاید بزرگ‌ترین آمفی تئاتری باشد که تا کنون ساخته شده و شاهد ظهور و نابودی امپراتوری روم بوده است. این جاذبه تا شهر واتیکان فقط 15 دقیقه با تاکسی فاصله دارد.

دیدنی‌هایی کاخ واتیکان رم

این اتاق‌ها که برای آپارتمان‌های پاپ کاخ واتیکان توسط پاپ ژولیوس دوم و بعداً توسط پاپ لئو دهم سفارش داده شد، با مجموعه‌ای از نقاشی‌های دیواری باشکوه رافائل پوشانده شده‌اند. رافائل در کشف دوباره سنت‌های نقاشی تاریخی، یک سنت هنری را آغاز کرد که قرار بود قرن‌ها دنبال شود. در هر یک از صحنه‌ها، او از تقارن کلاسیک در ترکیب‌بندی استفاده می‌کند و شخصیت‌ها را در پرسپکتیو حول یک نقطه کانونی مرکزی قرار می‌دهد.

در حالی که برخی از صحنه‌ها توسط دانش‌آموزان یا دیگر هنرمندان بزرگ پس از مرگ او نقاشی شد، Stanza della Segnatura و Stanza di Eliodoro هر دو توسط خود رافائل نقاشی شدند. این آثار و دیگر آثار موجود در کلیسای سیستین که بین سال‌های 1508 تا 1511 تکمیل شده‌اند، دستاورد عالی نقاشی رنسانس هستند.

دیدنی‌های کشور واتیکان

این نقاشی‌ها، فرهنگ آن دوره را با تمام شکوه و عظمت آن منتقل می‌کنند و مضامین اومانیستی را نشان می‌دهند. علوم طبیعی که بدون وحی الهی، فلسفه، تاریخ، ریاضیات، قانون مدنی و عدالت قابل دستیابی هستند. پاپ الکساندر ششم، یک بورگیا و یک اقامتگاه خصوصی برای خود و خانواده‌اش در داخل کاخ واتیکان ساخته بود که امروزه به نام آپارتامنتو بورجیا شناخته می‌شود. بین سال‌های 1492 و 1495، پینتوریکیو و دستیارانش مجموعه‌ای از صحنه‌ها را ترسیم کردند که موضوعات مسیحی را با مضامین اومانیستی باستانی و رنسانس ترکیب می‌کرد.

اتاق اول این جاذبه واتیکان، پیامبران و سیبیل‌ها را نشان می‌دهد. اتاق دوم، عقیده با پیامبران و رسولان. اتاق سوم با تمثیل‌های هفت هنر آزاد تزئین شده و اتاق چهارم با افسانه‌های مقدسین تزئین شده است و صحنه‌هایی از عهد جدید قسمت پنجم را پوشش می‌دهد. وقتی اتاق‌های رافائل را ترک و از Sala dei Chiaroscuro عبور می‌کنید، ممکن است به راحتی این جواهر کوچک را از دست بدهید، جایی که توجه شما روی سقف چوبی خواهد بود. اما در گوشه‌ای از درگاه کوچکی به نمازخانه نیکلاس پنجم که به نام Cappella Niccolina نیز شناخته می‌شود، نقاشی دیگری از عهد عتیق وجود دارد که به طور کامل در نقاشی‌های دیواری توسط راهب فلورانسی اوایل رنسانس، Fra Beato Angelico کشیده شده است.

موضوعات نقاشی‌های دیواری، زندگی و شهادت سنت استفان و سنت لارنس است و مانند تمام آثار فرا آنجلیکو، از سادگی، ملایمت و فداکاری فریبنده‌ای صحبت می‌کنند که تقریباً باعث می‌شود نبوغ این هنرمند با استعداد را تحسین کنید.

کلیسای سیستین

کلیسای سیستین که توسط پاپ سیکستوس چهارم در سال‌های 1473-1484 ساخته شد، یک سالن مستطیل شکل و کلیسای کوچک پاپ است که برای خدمات و مناسبت‌های خاص نیز استفاده می‌شود. پس از مرگ یک پاپ، کنفرانس برای انتخاب جانشین او در اینجا برگزار می‌شود. نقاشی‌های دیواری توسط میکل آنژ و دیگران که دیوارها و سقف را می‌پوشانند، به عنوان اوج نقاشی رنسانس شناخته می‌شوند. این جاذبه واتیکان از سال 1980 تا 1994 به طور گسترده بازسازی شد و لایه‌هایی از دوده شمع، گرد و غبار، لاک، گریس و رنگ‌های بیش از حد را از بین بردند تا رنگ‌های اصلی آن آشکار شود.

دیوارهای جانبی کلیسا با نقاشی‌های دیواری بزرگ از صحنه‌های کتاب مقدس در پس زمینه و مناظر اومبریا و توسکانی پوشانده شده که برای سیکستوس چهارم، توسط مشهورترین نقاشان آن روز یعنی پروجینو، بوتیچلی، روسلی، پینتوریکیو، سیگنورلی و گیرلاندایو نقاشی شده است. این نقاشی‌های اواخر قرن پانزدهم در حال حاضر، ایده‌های اومانیسم را منعکس می‌کنند و انسان‌ها را به‌عنوان افراد مهم در حادثه‌های تاریخی می‌شناسند. دیوار سمت چپ، صحنه‌های عهد عتیق و دیوار سمت راست، صحنه‌های عهد جدید را نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید: جاذبه‌های بونولیا ایتالیا را از دست ندهید

نقاشی‌های دیواری روی سقف توسط میکل آنژ، تقریباً به طور کامل بدون کمک دستیاران و در زمان سلطنت پاپ ژولیوس دوم، بین سال‌های 1508 و 1512، کشیده شده است. آفرينش خورشيد و ماه، جدا كردن خشكی و دريا، خلقت آدم و سپس حوا و ادامه داستان نوح به تصویر کشیده شده است. در زیر طاق، نماهای عظیمی از پیامبران و سیبیل‌ها دیده می‌شود. میکل آنژ کار بر روی نقاشی دیواری بزرگ دیوار محراب را در سال 1534 آغاز کرد که آخرین صحنه در داستان جهان، یعنی آخرین داوری را به تصویر می‌کشد. نمایش دراماتیک و ظرافت هنری آن را به عنوان یکی از بزرگ‌ترین دستاوردهای نقاشی اروپایی رتبه‌بندی می‌کنند.

دیدنی‌های واتیکان رم

 

پونته سنت آنجلو

یکی از بهترین جاذبه‌های گردشگری شهر واتیکان توسط امپراتور هادریان ساخته شده است. او پل پونته سنت آنجلو را ساخت که قرار بود به عنوان ورودی بزرگ به مقبره او، Castel Sant'Angelo باشد و به معنای پل فرشته مقدس است و بر روی رودخانه تیبر قرار دارد. این برنینی بود که این پل را در قرن هفدهم به یک شاهکار تبدیل کرد. او ده مجسمه فرشته را طراحی کرد که در هر یک، نماد مربوط به مصلوب شدن عیسی مسیح از جمله یک شلاق و خار وجود دارد.

 

مقبره سنت پیتر

 کلیسای مدرن امروزی از بقایای کلیسای اصلی قرن چهارم وجود دارد. باستان‌شناسان معتقدند این مکان، مقبره سنت پیتر است که در حدود سال‌های ۶۴ تا ۶۷ پس از میلاد درگذشت. در سال 1942 استخوان‌های یک مرد مسن و قوی در جعبه‌ای پشت دیوار پیدا شد. واتیکان هرگز ادعای قطعی در مورد این که استخوان‌ها متعلق به چه کسی است را مطرح نکرده است، اما پاپ پل ششم اظهار داشت که فرآیند شناسایی «قانع‌کننده» بوده است.

مجموعه یادبود سانتو اسپیریتو

این بنای قرن هشتمی، زمانی محل اقامت زائران ساکسون بود و سپس توسط پاپ اینوسنت سوم به یک مجتمع بیمارستانی تبدیل شد.Sixtus IV یک حیاط زیبا و دو سالن پر از نقاشی‌های دیواری رابه این مکان اضافه کرد. این ساختمان عظیم که اکنون به صورت خصوصی برای کنفرانس‌ها اداره می‌شود، بسیار پر ابهت است.

 

 

دیدنی‌های کشور واتیکان

 

غارهای مقدس واتیکان رم

غار مقدس آخرین محل استراحت پاپ‌هاست. اگر وقتی زیر باسیلیکا هستید، به سقف نگاه کنید، کفپوش آهنی را خواهید دید. برخی از پاپ‌های قبلی که در اینجا به خاک سپرده شده‌اند، عبارتند از: پاپ هادریان چهارم، پاپ بونیفاس هشتم، پاپ پل ششم. پاپ ژان پل دوم قبل از انتقال به کلیسای سنت سباستین در سال 2011 پس از تعزیه در اینجا به خاک سپرده شد.

 

سنت استفان حبشی

 کلیسای کاتولیک رومی به استفان اولین شهید تقدیم شده است و کلیسای ملی اتیوپی است. مراسم عشای ربانی در اینجا بر اساس آیین‌های اسکندریه کلیسای اتیوپی برگزار می‌شود. این یکی از تنها سازه‌هایی است که از تخریب کلیسای اصلی سنت پیتر جان سالم به در برده است و همچنین قدیمی‌ترین کلیسای بازمانده در شهر واتیکان رم به شمار می‌رود.

 

بیشتر بخوانید: گردش در ساحل آمالفی، خیره‌کننده‌ترین ساحل ایتالیا

قصر حواری

کاخ حواری یکی دیگر از جاذبه‌های واتیکان، محل اقامت رسمی پاپ حاکم و در بخش شمال شرقی کلیسای سنت پیتر در نزدیکی کاخ گریگوری سیزدهم و سنگر نیکلاس پنجم واقع است. قدمت ساختار فعلی به قرن شانزدهم باز می‌گردد. این کاخ که به نام کاخ واتیکان نیز شناخته می‌شود، از چندین آپارتمان پاپی، برخی از دفاتر دولتی کلیسای کاتولیک، موزه‌های واتیکان، کتابخانه واتیکان، رصدخانه واتیکان و چندین کلیسای کوچک خصوصی و عمومی تشکیل شده است. تقریباً 1000 اتاق در داخل کاخ وجود دارد که اتاق‌های رافائل و کلیسای سیستین جزئی از آن‌ها هستند. پیشنهاد می‌کنیم که با خرید تور رم، از این جاذبه بازدید کنید.

 

جاذبه توریستی واتیکان

قلعه سنت آنجلو

 سنت آنجلو که به عنوان مقبره هادریان نیز شناخته می‌شود، قلعه‌ای است که در ساحل راست رودخانه تیبر قرار دارد. این مقبره استوانه‌ای شکل که توسط امپراتور هادریان روم در قرن دوم به عنوان محل استراحت او و خانواده‌اش در زمان مرگ آن‌ها ساخته شد، در قرن چهاردهم به یک قلعه نظامی تبدیل شده و اکنون به عنوان موزه مشغول به فعالیت است. در حالی که Castel Sant'Angelo از نظر فنی در رم واقع شده است، هنوز هم در این لیست این جاذبه واتیکان از جمله بناهای برتر است.

                 جاذبه‌های توریستی واتیکان

دیدار با پاپ

دیگر جاذبه واتیکان، بازدید از یک مکان تاریخی یا جذاب نیست، بلکه بازدید از یک شخص مهم است. حتی اگر مذهبی نیستید، دیدن پاپ در زندگی واقعی یک تجربه عالی است. شهر واتیکان خانه رسمی پاپ، رئیس کلیسای کاتولیک رومی است. اگر در زمان مناسب سفر می‌کنید، چرا به تماشای مخاطبان عمومی ملحق نمی‌شوید؟ هزاران نفر در این دیدار شرکت می‌کنند، زیرا پاپ چندین دعا و برکت برای جمعیت انجام می‌دهد. این راهی عالی برای دیدن فرهنگ ایتالیایی از نزدیک است. نگران نباشید؛ اگر غیر مسیحی هستید یا اصلا مذهبی نیستید، در واتیکان رم به روی همه باز است.

 

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات