گردش در ساحل آمالفی، خیره‌کننده‌ترین ساحل ایتالیا

3 سال پیش 0 دیدگاه

ساحل آمالفی در امتداد خط ساحلی شمالی خلیج سالرنو در دریای تیرنین قرار دارد. این منطقۀ خیره‌­کننده به­‌خاطر شهرهای ساحلی زیبا که در مقابل تپه‌های شیب‌دار یا بر فراز دریا قرار گرفته‌اند، مشهور است. امتداد ساحل کوهستانی در بین ناپل و سالرنو قرار دارد و بازوی شبه­‌جزیرۀ سورنتو را در بر می‌گیرد. خط ساحلی شامل چند شهر کاملاً باشکوه است که کوه‌ها را در آغوش گرفته‌اند و سواحل عالی و مناظر خیره‌­کننده‌ای دارند. اگر به مناطق بکر و زیبایی‌های خارق‌العاده طبیعت علاقه‌مند هستید، در سفر به ایتالیا بازدید از ساحل آمالفی را فراموش نکنید.

حمل­‌و­نقل به ساحل آمالفی به‌­خوبی توسعه یافته است و اتوبوس و قطار منظمی وجود دارد که به بسیاری از قسمت‌های محبوب ساحل آمالفی ایتالیا سفر می‌کند. علاوه‌براین، تعداد زیادی هتل با کیفیت بالا، رستوران‌ها و امکانات رفاهی در سطح جهانی برای اقامت در این ساحل وجود دارد. اگر می‌خواهید از ساحل آمالفی دیدن کنید، این منطقه دارای شهرهای عالی و پر از خانه‌های رنگارنگ مانند پوزیتانو، پرایانو و خود آمالفی است. همچنین، سواحل فوق‌العاده، پیاده‌روی‌های ساحلی و ویلاهایی کنار کوه وجود دارد. به‌غیر از شهرهای ساحلی و کوهستان، ساحل آمالفی مجموعه‌ای از جزایر جالب مانند کاپری و سیرنوساس را دارد که فرصت کافی برای اکتشاف و لذت را فراهم می‌کند.

ساحل آمالفی در ایتالیا

در غربی‌ترین شهر در امتداد ساحل آمالفی که پر از افراد برنزه با قایق بادبانی است، خانه‌های پاستلی گل‌کاری‌شدۀ آن را می‌بینید که از دامنۀ تپه‌ای به سمت ساحل فرو می‌روند. به‌­راحتی می‌توانید جذابیت پوزیتانو را درک کنید. به‌غیر از کلیسای قرن سیزدهمی سانتا ماریا آسونتا، با گنبدی از کاشی‌های ماژولیکا و نماد بیزانسی مدونای سیاه­‌رنگ (بر­اساس افسانه‌ها توسط دزدان دریایی به اینجا آورده شده است)، کوچه‌های باریک در نزدیک بندر و افراد مشهور در کافه‌های آن به چشم می‌خورد.

آشنایی با ساحل آمالفی در ایتالیا

بیشتر بخوانید: دیدنی‌ترین جاذبه‌های جنوا را از دست ندهید

سواحل زیبای آمالفی شامل چه چیزهایی است؟

همان‌طور که در ابتدای مقاله اشاره کردیم، ساحل آمالفی یک خط ساحلی زیبا با صخره‌های شیب­دار در ساحل شمالی خلیج سالرنو در دریای تیرنین در جنوب کشور ایتالیا است.

  • ساحل آمالفی یک سایت میراث جهانی یونسکو است.
  • 13 شهر ساحلی خیره­‌کننده در ساحل آمالفی قرار دارند.
  • ساحل آمالفی به­‌خاطر شهرهای ساحلی رنگارنگ، صخره‌­ها و سواحلش معروف است.

سواحل زیبای آمالفی

علت محبوبیت ساحل آمالفی

ساحل آمالفی، به­‌خاطر خط ساحلی خیره‌­کننده و روستاهای رنگارنگ با خیابان‌­های شیب­دار و باریک معروف است. بسیاری از شهرهای ساحلی آمالفی دارای میراث تاریخی غنی با مناظر مهم تاریخی و هنری هستند. لیموها در باغ­‌های پلکانی در سراسر ساحل آمالفی رشد می‌کنند. در نتیجه، سواحل آمالفی به­‌دلیل تولید لیمو نیز مشهور است.

بهترین شهر در ساحل آمالفی

در کل 13 شهر در امتداد ساحل آمالفی وجود دارد. برخی از آن­ها به­‌خاطر سواحل خود و برخی دیگر به­‌خاطر مکان‌های دیدنی خود شناخته شده‌اند؛ اما چیزی که بین تمام شهرهای ساحلی آمالفی مشترک است، فضای آرام‌بخش آن است. این فضای خاص برای فراغت، آرامش و لذت‌­بردن از زندگی است‌.

ساحل آمالفی ایتالیا

بیشتر بخوانید: جاذبه های دیدنی ونیز

شهر آمالفی

آمالفی شهر اصلی این منطقۀ زیبا است و اغلب مملو از گردشگران است. مانند سایر شهرهای ساحلی در این منطقه، آمالفی واقعاً خیره­‌کننده است و انبوهی از خانه‌ها و مغازه‌های رنگارنگ در آن وجود دارد. آمالفی در واقع بزرگتر از اکثر سکونتگاه‌های اینجاست و به‌همین‌دلیل، کلیسای جامع در این شهر قرار دارد. این کلیسای جامع یک جاذبۀ مهم برای گردشگران است و یکی از مکان‌های اصلی برای بازدید در آمالفی است. نمای جلوی کلیسای جامع با­شکوه است و با الگوی سنگ‌­کاری راه‌­راه و مجلل پوشیده شده است. اگر دیدن مناظر، مورد­علاقۀ شما نیست، می‌توانید به تفرجگاه بروید، مغازه‌ها را مرور کنید و در امتداد ساحل قدم بزنید.

جزایر زنجیره‌ای ساحل آمالفی در ایتالیا

زنجیرۀ جزیرۀ کوچک را می‌توان در سواحل جنوبی آمالفی در بین کاپری و پوزیتانو مشاهده کرد. آن­ها بخشی از کامپانین آشیپلاگو هستند و به­‌عنوان آژیرهای اسطوره­ای نامیده می‌شوند که گمان می‌­رود در دوران باستان در آنجا زندگی می‌کردند. این زنجیره شامل جزایر Isca ،Vetara ،Gallo Lungo ،La Castelluccia و La Rotonda است.

جزایر زنجیره‌ای ساحل آمالفی در ایتالیا

Lungo بزرگترین جزیره است و زمانی یک صومعه و یک زندان را در خود جای داده بود. امروزه می­‌توانید برج نگهبان آراگون را ببینید. اگرچه نمی‌توانید قدم در جزیره بگذارید، اما آب‌های اطراف برای شنا و غواصی مناسب هستند. سفر با قایق در اطراف این زنجیرۀ جزیرۀ جذاب یک فعالیت فوق­‌العاده است و به شما این شانس را می‌دهد که مناظر شگفت‌­انگیز و آبزیان را ببینید.

بیشتر بخوانید: معروفترین رستوران ها و کافه ها در فلورانس

قطار ساحل آمالفی ایتالیا

حمل و نقل در ایتالیا بسیار پیشرفته است و بسیاری از سفرهای بین شهری در ایتالیا به‌وسیله قطار انجام می‌شود. بخش شمالی ساحل آمالفی نیز دارای خط قطار مخصوص‌به‌خود است که به نام La Circumvesuviana Line شناخته می‌شود. این راه‌­آهن از ناپل به سورنتو می‌رود و راهی عالی برای دیدن مناظر شگفت‌­انگیز این منطقۀ ساحلی است. علاوه‌براین، La Circumvesuviana یکی از کارآمدترین راه‌ها برای سفر از ناپل به سورنتو است و قیمت بلیط قطار نیز مناسب است. این خط قطار از ناپل شروع می‌شود و از مناظر خارق‌­العاده‌ای از جمله کوه یکپارچۀ وزوویوس عبور می‌کند. سعی کنید روی صندلی کنار پنجره در سمت چپ بنشینید تا مطمئن شوید که می‌توانید از مناظر بی‌نظیر دریای مدیترانه لذت ببرید.

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات