جاذبه‌های دیدنی ونیز

6 سال پیش 0 دیدگاه

جاذبه ونیز گردشگران بسیاری را به این شهر شگفت‌انگیز می‌کشاند. در خیابان‌ها و گذرگاه‌های کوچک دلربا قدم بزنید و از جاذبه‌های بی‌شمار این شهر دیدن کنید. پیازا سن مارکو و کانال بزرگ و دیگر جاذبه‌های دیدنی ونیز شما را بسیار شگفت‌زده خواهند کرد. سن مارکو در مرکز از سه طرف توسط یک حلقه بزرگ در کانال احاطه شده است. در سراسر پل ریالتو، محله صنعتگران سان پولو و در آن سوی کانال بزرگ در جنوب، دورسودوروی شیک با موزه‌های هنری معتبر و میدان‌های پرجنب‌وجوشش بازدیدکنندگان بسیاری دارد.

در ادامه با ما همراه باشید تا با جاذبه‌های دیدنی این شهر زیبا بیشتر آشنا شوید‌. 

کلیسای جامع سینت مارکو (Saint Mark's Basilica) 

این ساختمان در ابتدا قرار بود تلفیقی از کاخ دوج باشد، اما ساخت کلیسای سنت مارک که در سال 828 آغاز و در سال 832 به پایان رسید، برای نگه‌داری جسد سنت مارکو رسول ساخته شد که از اسکندریه به آن‌جا آورده شده بود. هدف از این کار تبدیل ونیز به عنوان یک مقر اسقفی مستقل بود. در سال 1063 کلیسا به سبک بیزانسی ساخته شد تا قدرت جمهوری پر رونق ونیزی را نشان دهد. این بازیلیکا با احترام به الگوی دو کلیسای شهر باستانی امپراتوری بیزانس با گیاهی مرکزی به شکل صلیب یونانی، با پنج گنبد بزرگ و ترکیبی خاص از هنر باستانی و شرقی ساخته شده است و به عنوان یکی از جاذبه‌های دیدنی ونیز شناخته می‌شود.

با گذشت زمان، کلیسا با اضافه شدن طاق‌های گوتیک نوک تیز، طاق سنت آلیپیو، مجسمه‌های قرن 17 و 18 و موزاییک‌های نمای اصلی و نقش برجسته‌هایی که نشان‌دهنده حرفه‌ها و علائم زودیاک دروازه مرکزی است، تغییر یافت. از ویژگی‌های دیگر کلیسا می‌توان به مرمرهای شرقی، پیکره‌های پورفیری تترارک‌ها و اسب‌های سنت مارک اشاره کرد. امروزه این کلیسا با یک پایه صلیبی یونانی و پنج گنبد در سال 1807 به کلیسای جامع شهر تبدیل شده و دارای بیش از 4000 متر مربع موزاییک است که بسیاری از آن‌ها متعلق به قرن سیزدهم هستند و همچنین شامل 500 ستون از قرن سوم می‌شود.

آدرس/شماره تلفن/وب‌سايت:

آدرس: Piazza San Marco, 328, 30100 Venezia VE, Italy

وب‌سایت:  www.basilicasanmarco.it   

جاذبه‌های دیدنی ونیز

بیشتر بخوانید: همه چیز درباره گوندولا سواری در ونیز ایتالیا

کانال بزرگ (Grand Canal)

کانال بزرگ معروف‌ترین و مهم‌ترین کانال ونیز ایتالیاست که به‌طور متوسط ​​حدود 5 متر عمق دارد (16.5 فوت). اما مانند عرض، عمق آن نیز در طول کانال متفاوت خواهد بود. این جاذبه توریستی ونیز به دلیل قصرهای چند صد ساله‌ای که در دو طرف آب قرار دارند، در سراسر جهان مشهور است. بیشتر آن‌ها به قرن سیزدهم تا هجدهم یعنی زمان جمهوری ونیزی می‌رسد. این ساختمان‌های باشکوه، ثروت خانواده‌های ونیزی در زمان جمهوری قدرتمند ونیز را نشان می‌دهد.

آدرس/شماره تلفن/وب‌سايت:

آدرس: Grand Canal, 30100 Venice, Metropolitan City of Venice, Italy

 

معرفی جاذبه‌های دیدنی ونیز

قصر دوج (Doge's Palace)

کاخ دوج (Palazzo Ducale) یکی از زیباترین و قابل‌تشخیص‌ترین بناهای اروپا محسوب می‌شود. این کاخ نه تنها به عنوان مرکز حکومت در جمهوری ونیز شناخته می‌شد، بلکه محل اقامت دوج نیز بود. کاخ در گذشته پس از چندین آتش‌سوزی به شکل یک قلعه چوبی معمولی و غم‌انگیز با برج‌های دفاعی عظیم درآمد و پس از بازسازی در قرن چهاردهم به یک قصر به سبک بیزانس تغییر یافت.

نمای مشرف به پیاتزتا متعلق به نیمه اول قرن پانزدهم است. اگرچه این کاخ درحال‌حاضر به عنوان یک موزه فعالیت می‌کند، برخلاف بسیاری از موزه‌ها، نقاشی‌های مخصوص تزئین کاخ دوج طراحی شده‌اند. آثار هنری این موزه، زیبایی نمادین و همچنین تاریخ شگفت‌انگیز آن باعث شده گردشگران بسیاری از آن دیدن کنند.

آدرس/شماره تلفن/وب‌سايت:

آدرس: Piazza San Marco, 1, 30124 Venezia VE, Italy

تلفن: 390412715911+

ساعات بازدید: 8:30AM - 5:30PM

وب‌سایت: palazzoducale.visitmuve.it

جاذبه‌های گردشگری شهر ونیز

پل ریالتو (Rialto Bridge)

Ponte di Rialto (پل ریالتو) در قلب ونیز قرار گرفته است که بین سال‌های 1588 و 1591 به ‌عنوان جایگزینی دائمی برای پل قایق و سه پل چوبی در نظر گرفته شد. این پل از قرن دوازدهم در زمان‌های مختلف بر روی کانال بزرگ قرار داشت و تنها راه عبور از این کانال بود، تا این که پل آکادمیا در سال 1854 ساخته شد. طاق 7.5 متری پل ریالتو برای عبور گالی‌ها طراحی شده و حدود 12000 شمع چوبی با گذشت بیش از 400 سال هنوز پل را نگه می‌دارند.

این پل توسط آنتونیو دا پونته طراحی شده و دارای سه راهروست که دو مسیر در امتداد نرده‌های بیرونی و یک گذرگاه مرکزی گسترده‌تر بین دو ردیف مغازه کوچک قرار دارد. انواع جواهرات، کتان، شیشه مورانو و سایر اقلام برای تجارت توریستی در این مغازه‌ها به فروش می‌رسند.

آدرس/شماره تلفن/وب‌سايت:

آدرس: Sestiere San Polo, 30125 Venezia VE, Italy

وب‌سایت: www.comune.venezia.it

جاذبه‌های ونیز

میدان سنت مارکو (Piazza San Marco)

همه برای دیدن و دیده شدن به میدان سنت مارکو (پیازا سن مارکو) می‌آیند. این تنها میدان ونیز است که "پیازا" نامیده می‌شود و یکی از جاذبه‌های گردشگری شهر ونیز است که از زمان‌های گذشته، بازار و مرکز زندگی مدنی و مذهبی مردم بود. میدان سنت مارکو از سه طرف توسط طاق‌های باشکوه، ساختمان‌های عمومی و از طرف دیگر، توسط گنبدها و طاق‌های باسیلیکا دی سان مارکو احاطه شده است.

آدرس/شماره تلفن/وب‌سايت:

آدرس: Piazza San Marco, 30100 Venezia VE, Italy

دیدنی‌های ونیز

موزه کاریتزونیکو (Ca' Rezzonico)

این موزه  قرن هجدهمی در یکی از زیباترین کاخ‌ها در کانال بزرگ ونیز قرار دارد. این کاخ در گذشته متعلق به خانواده Rezzonico از مالکان ثروتمندی بود که بخشی از اشراف جدید شدند. آن‌ها ونیزی نبودند، اما به لطف ثروت فوق‌العاده خود، ‌توانستند عنوان اشراف را به دست آورند. معمار جورجیو ماساری در سال 1756 ساخت این بنا را تکمیل کرد و در سال 1936 این مکان به عنوان محل موزه در نظر گرفته شد. مبلمان اصلی، راه‌پله‌های زیبا و اتاق‌های بزرگ و مهم‌تر از همه، سالن رقص زیبا از ویژگی‌های متمایزکننده این قصر زیباست.

آدرس/شماره تلفن/وب‌سايت:

آدرس: Dorsoduro, 3136, 30123 Venezia VE, Italy

ساعات بازدید: 10:00AM – 05:00 PM (سه شنبه ها تعطیل)

تلفن: 390412410100+

وب‌سایت: carezzonico.visitmuve.it

جاذبه توریستی ونیز

سانتا ماریا دلا سلوته (Basilica di Santa Maria della Salute)

کلیسای باشکوه Baldassare Longhena در نزدیکی ورودی کانال بزرگ قرار دارد، سنگ‌های سفید، مجسمه‌های باشکوه و گنبدهای بلند آن به‌طور چشم‌گیری زیر نور خورشید می‌درخشند. این کلیسا با ساختار قدرتمند خود از طیف وسیعی از سنت‌های معماری و معنوی الهام گرفته و محققان معماری به شباهت‌های قابل‌توجهی بین ساختار هشت ضلعی گنبدی غیرمعمول لانگنا و معابد الهه یونانی-رومی و نمودارهای کابالای یهودی این ساختمان اشاره می‌کنند. 

خطوط ساختمان زیر گنبد به هم می‌رسند و گردابی را بر روی کف‌های مرمر منبت‌کاری شده تشکیل می‌دهند. برخی بر این باورند که نقطه سیاه در مرکز انرژی، شفابخش است. در فضای داخلی نور از طریق دیسک‌های شیشه‌ای رنگ‌پریده که گنبد فوق‌العاده بلند را احاطه کرده است، عبور کرده و فضای بسیار زیبایی خلق می‌کند‌. 

آدرس/شماره تلفن/وب‌سايت:

آدرس: Dorsoduro, 1, 30123 Venezia VE, Italy

وب‌سایت: http://basilicasalutevenezia.it

آشنایی با جاذبه‌های دیدنی ونیز

قصر سانتا سوفیا Palazzo Santa Sofia Ca' d'Oro

این خانه‌ بزرگ در کرانه شمالی کانال بزرگ ونیز قرار دارد که با نمای مرمری تزئین شده و بر شکوه اصلی آن افزوده است. کاخ سانتا سوفیا یا Ca D'Oro (خانه طلا) یکی از برجسته‌ترین نمونه‌های معماری گوتیک اواخر ونیزی محسوب می‌شود که سبک معماری گوتیک، مور و بیزانس را با هم ترکیب کرده است و نمادی از امپراتوری جمهوری ونیزی به شمار می‌رود که زیبایی‌شناسی منحصربه‌فردی دارد.

این کاخ به عنوان اقامتگاه بزرگ تاجر و سیاستمدار ثروتمند ونیزی مارین کونتارینی ساخته شد و امروزه به عنوان یک موزه از آثار با ارزش نقاشی و مجسمه‌سازی قرون وسطی نگهداری می‌کند.

آدرس/شماره تلفن/وب‌سايت:

آدرس: Fondamenta Trapolin, 3932, 30121 Venezia VE, Italy

ساعات بازدید: 08:15AM – 07:15 PM

تلفن: 390415200345+

وب‌سایت: www.cadoro.org

تور ایتالیا، جاذبه‌های دیدنی ونیز

کلیسای سان جورجو ماجوره (Church of San Giorgio Maggiore) 

این کلیسا در جزیره سان جورجیو ماگیوره، روبروی کلیسای تاریخی سان مارکو قرار دارد و در سال 1566 توسط آندریا پالادیو و در سال 1610 توسطوینچنزو اسکاموزی طراحی شد. این جاذبه توریستی ونیز یکی از اولین مناظری است که مسافرانی که از طریق دریا وارد می‌شوند، آن را می‌بینند. نمای کلاسیک که تحت سلطه یک پدینت مرکزی است، توسط دو نیمه یک پدینت شکسته قرار دارد. این ساختمان همچنین به دلیل فضای داخلی پر نور و بزرگ خود و همچنین ستون‌ها بلندش، بسیار قابل توجه است.

آدرس/شماره تلفن/وب‌سايت:

آدرس: Isola San Giorgio Maggiore, 30133 Venice, Italy

وب‌سایت: www.turismovenezia.it

جاذبه‌های گردشگری شهر ونیز، سفر به ایتالیا

پل آه یا پل افسوس (Bridge of Sighs)

این پل آهکی در ونیز  روی کانال باریک (ریو دی پالاتزو) بین کاخ دوج و زندان‌ها قرار دارد و به سفارش دوج مارینو گریمانی به سبک باروک در حدود سال 1600ساخته شد. نشان خانوادگی او در مرکز نما به تصویر کشیده شده است. این پل توسط آنتونیو کونتینو طراحی و به‌خاطر «آه‌های» زندانیانی که از روی آن عبور می‌کردند، به این عنوان نام‌گذاری شد. افسانه‌ها می‌گویند اگر زوجی در حین عبور از زیر پل در گوندولا یکدیگر را ببوسند، از عشق ابدی برخوردار خواهند شد.

آدرس/شماره تلفن/وب‌سايت:

آدرس: Piazza San Marco, 1, 30100 Venezia VE, Italy

وب‌سایت: palazzoducale.visitmuve.it

دیدنی‌ها و جاذبه‌های ونیز

برج ناقوس سنت مارک (St Mark's Campanile)

این برج ناقوس بزرگ در میدان سنت مارک، نزدیک کلیسای سنت مارک و کاخ دوج و کانال بزرگ قرار دارد. در مجاورت این نما جاذبه‌های دیگر مانند Campanile di San Marco Torre dell'Orologio، Piazza San Marco، Museo Correr و Museo Archeologico Nazionale di Venezia بسیار قابل‌توجه و دیدنی هستند.

آدرس/شماره تلفن/وب‌سايت:

آدرس: Piazza San Marco, 30124 Venezia VE, Italy

ساعات بازدید: 09:45AM – 07:00 PM

تلفن: 390412708311+

وب‌سایت: www.basilicasanmarco.it

جاذبه‌ها و دیدنی‌های ونیز

کلیسای سانتا ماریا گلوریسا دی فراری (Santa Maria Gloriosa dei Frari)

این کلیسای گوتیک در منطقه سن پولو ونیز واقع شده و از نمایی ساده و زیبا برخوردار است. استفاده تله‌کابین این فرصت را به شما می‌دهد مستقیما وارد کلیسا شوید. کلیسای سانتا ماریا گلوریوسا دی گردشگران بسیاری را به سمت خود می‌کشاند که از تأثیرات تاریخی آن هیجان‌زده خواهند شد. این کلیسای قرن 12 با شیشه‌های رنگی و نقاشی‌ها و مجسمه‌های چشم‌گیر، بسیار زیبا و قابل‌توجه است.

آدرس/شماره تلفن/وب‌سايت:

آدرس: Calle del Scaleter, 3072, 30125 Venezia VE, Italy

تلفن: 390412728611+

وب‌سایت: www.basilicadeifrari.it

معرفی جاذبه توریستی ونیز

بیشتر بخوانید: جالب‌ترین جشن‌ها و فستیوال‌های ایتالیا

تئاتر بزرگ لا فنچه (Teatro la Fenice)

این سالن یکی از بهترین دیدنی‌های ونیز است که در سال 1792 ساخته شد. در قرن نوزدهم، اولین نمایش جهانی اپراهای متعددی در این خانه اپرا به روی صحنه رفت. از اولین نمایش‌های جهانی فیلم‌های The Rake's Progress استراوینسکی، The Turn of the Screw اثر بریتن، L'angelo di fuoco اثر پروکوفیف، Intolleranza را می‌توان نام برد. این سالن ظرفیت بیش از یک هزار نفر را دارد و دارای آکوستیک عالی، ارکستر 98 نفره و کر اپرا 66 نفره و متعلق به شهرداری ونیز است که توسط Fondazione Teatro La Fenice اداره می‌شود. مهم‌ترین آثار رپرتوار اپرایی ایتالیایی و بین‌المللی، از جمله قطعاتی از آهنگسازان فرانسوی، اسلاو، بریتانیایی و آلمانی در این سالن اجرا شده است.

آدرس/شماره تلفن/وب‌سايت:

آدرس: Campo San Fantin, 1965, 30124 Venezia VE, Italy

تلفن: 39041786654+

وب‌سایت: www.teatrolafenice.it

محبوب‌ترین جاذبه‌های دیدنی ونیز

برج ساعتی Torre dell'Orologio)(St Mark's Clocktower))

برج باشکوه Torre dell'Orologio، به سفارش دوج آگوستینو بارباریگو در سال 1493 و توسط Maurizio Codussi ساخته شد و به عنوان برج ساعت سنت مارک و "برج ساعت مور" شهرت یافت. این نما روبروی میدان سان مارکو قرار دارد که معماری شگفت‌انگیز  قرن 15 را به روشنی نشان می‌دهد. این ساعت زمان، فاز ماه و علامت غالب زودیاک را نشان داده و افسانه ونیزی می‌گوید در 1 فوریه 1499 به‌قدری زیبا بوده که دوج ساعت‌ساز را کور کرد تا او نتواند ساعت دیگری را برای رقابت با آن بیافریند.

آدرس/شماره تلفن/وب‌سايت:

آدرس: Piazza San Marco, 30124 Venezia VE, Italy

تلفن: 39848082000+

وب‌سایت: torreorologio.visitmuve.it

تور ایتالیا | جاذبه‌های دیدنی ونیز

مجموعه پگی گوگنهایم (Peggy Guggenheim Collection)

موزه مجموعه پگی گوگنهایم یکی از مشهورترین موزه‌ها و از جاذبه‌های دیدنی ونیز است و از محبوب‌ترین موزه‌ها در سراسر جهان محسوب می‌شود. این موزه هنر معاصر سال 1900 تشکیل شده و  مجموعه شخصی آثار هنری پگی گوگنهایم نیویورکی، همسر سابق هنرمند مکس ارنست و برادرزاده سلیمان آر گوگنهایم را به نمایش گذاشته است. این موزه در گذشته محی اقامت پگی گوگنهایم مالک Palazzo Venier dei Leoni در ونیز بود. The Poet اثر Picasso، Birth of Liquid Desiresو اثر Dali و Alchemy اثر Pollock از آثار با ارزش این موزه هستند.

آدرس/شماره تلفن/وب‌سايت:

آدرس: Dorsoduro, 701-704, 30123 Venezia VE, Italy

ساعات بازدید: 10:00AM – 06:00 PM (سه شنبه ها تعطیل)

تلفن: 390412405440/419+

وب‌سایت: www.guggenheim-venice.it

تور ایتالیا و جاذبه‌های گردشگری شهر ونیز

پل پونته دل آکادمیا (Ponte dell'Accademia)

Ponte dell'Accademia پل بر روی کانال بزرگ در ونیز، ایتالیا قرار دارد و از انتهای جنوبی کانال عبور می‌کند که به‌خاطر Accademia di Belle Arti di Venezia نام‌گذاری شده است. از سال 1807 تا 2004 Scuola della Carità همراه با گالری dell'Accademia در این منطقه قرار دارد.

آدرس/شماره تلفن/وب‌سايت:

آدرس: 30100 Venice, Metropolitan City of Venice, Italy

جاذبه‌های ونیز | سفر به ونیز

گالری دل آکادمیا (Gallerie dell'Accademia)

گالری دل آکادمیا دارای بزرگ‌ترین مجموعه هنری ونیزی است که از مهم‌ترین گالری‌های هنری در جهان به شمار می‌رود. این گالری در سال 1817 به روی عموم باز شد که تمام هنرهای ونیزی قبل از قرن نوزدهم در آن نگهداری می‌شود. این مجموعه به لطف کمک‌های مالی و تملک‌های خصوصی رشد کرد و درحال‌حاضر از بیش از 800 نقاشی تشکیل شده است. آثار هنری هنرمندان مشهور ایتالیایی مانند Veronese،Canaletto، Tintoretto، Titian و Bellini در این گالری بسیار قابل‌توجه است.

آدرس/شماره تلفن/وب‌سايت:

آدرس: Campo della Carita, 1050, 30123 Venezia VE, Italy

ساعات بازدید: 08:15AM – 07:15 PM

تلفن: 390415222247+

وب‌سایت:  www.gallerieaccademia.it

دیدنی‌های ونیز | تور ونیز

ساحل لیدو (Lido di Venezia)

یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری شهر ونیز جزیره لیدو دی ونزیا است. این جزیره بیشتر به‌خاطر ساحل و جشنواره فیلمی که در آن‌جا برگزار می‌شود، شهرت دارد. در زمستان به‌طرز شگفت‌انگیزی فضای آرامی وجود دارد و در ماه‌های جولای و آگوست این جزیره، گردشگران زیادی را به‌خود جذب می‌کند. این جزیره، همراه با لیدو پلسترینا، مانعی را بین تالاب ونیزی و دریای آدریاتیک تشکیل می‌دهد. 

جاذبه توریستی ونیز | تور ونیز

Caribe Bay

بزرگ‌ترین ترین پارک آبی در ایتالیا

Caribe Bay بزرگ‌ترین پارک آبی در ایتالیا درست در قلب Jesolo واقع شده است و ساحل دریای کارائیب با ماسه سفید و دریای شفاف در نزدیکی این پارک قرار دارد. از ویژگی‌های جذاب این پارک می‌توان به یک گالن دزدان دریایی، یک تالاب و قلعه توپ‌ها اشاره کرد که کودکان را بسیار سرگرم می‌کند.

آدرس/شماره تلفن/وب‌سايت:

آدرس: Via Michelangelo Buonarroti, 15/A, 30016 Lido di Jesolo VE, Italy

ساعت کاری: 10AM–6PM

تلفن : 390421371648+

وب‌سایت:  www.caribebay.it

جاذبه‌های دیدنی ونیز و مکان‌های دیدنی ونیز

Murano and Burano

در هنگام سفر به ایتالیا و شهر ونیز از مسیر تالاب مورانو، خانه کارگران شیشه‌ای افسانه‌ای ونیز را خواهید دید که بسیار دیدنی است. در قرن سیزدهم این شیشه‌ها به این امید فرستاده شدند که خطر آتش‌سوزی ناشی از یکی از کوره‌های شیشه‌ای را که از مرکز ونیز عبور می‌کند، کاهش دهند. شورای ده نفره ونیزی‌ها در سال 1454 دستور داد اگر شیشه‌گر مهارت خود را به کشور دیگری ببرد، به او دستور داده می‌شود که بازگردد و در غیر این صورت نزدیک‌ترین بستگانش را زندانی خواهند کرد تا او را وادار به بازگشت کنند‌.

آدرس/شماره تلفن/وب‌سايت:

آدرس: Municipality 1 Venezia-Murano-Burano, Venice, Metropolitan City of Venice, Italy

بهترین جاذبه‌های دیدنی ونیز

Ghetto and Museo Ebraico di Venezia

ونیزی‌ها کارخانه ریخته‌گری این منطقه را گتو نامیدند و در سال 1516 دستور داده شد که همه یهودیان شهر در این جزیره زندگی کنند که منشأ کلمه «گتو» است. ساکنان فقط در روز می‌توانستند آن‌جا را ترک کنند و در هنگام شب، دروازه‌ها قفل و محافظت می‌شد. این جاذبه توریستی ونیز امروزه با Sestiere Cannaregio و حضور متمایز یهودیان، همچنین کنیسه‌ها و Museo Ebraico di Venezia (موزه یهودیان) با مصنوعات زندگی یهودیان که متعلق به قرن هفدهم است، گردشگران بسیاری را به این منطقه می‌کشاند. روبه‌روی میدان گتو نووو، تابلوهای برنز که در سال 1980 توسط هنرمند آربیت بلاتاس ساخته شد، قربانیان تبعید در طول اشغال شهر توسط نازی‌ها در سال 1943 را یادآوری می‌کنند.

آدرس/شماره تلفن/وب‌سايت:

آدرس: Museo Ebraico di Venezia، Campo del Ghetto Nuovo، ​​Cannaregio

Santa Maria dei Miracoli

سانتا ماریا دی میراکولی شاهکاری از معماری رنسانس اولیه توسط پیترو لومباردو طراحی شده است. این گنجینه ارزشمند از سنگ مرمر منبت‌کاری شده پاستلی از سال 1481 تا 1489 ساخته شد تا تصویری معجزه‌آسا از ویرجین را به تصویر بکشد. برخلاف دیگر کلیساهای ونیز که نمایشان با شکوفه‌های معماری و مجسمه‌ها تزیین شده، لومباردو از سنگ مرمر رنگی الگوهای ظریفی از گل رز، دایره، هشت ضلعی و صلیب بر روی نما استفاده کرده است.

سقف گنبدی طلایی و دیوارهای مرمری خاکستری و مرجانی آن بینندگان خود را محسور می‌کند. شبستان با نرده‌ای نفیس از دوران رنسانس اولیه که با مجسمه‌ها از اتاقک جدا می‌شود، این مکان را به یکی از جاذبه‌های دیدنی ونیز تبدیل کرده است و‌ بسیاری از ونیزی‌ها مراسم ازدواج خود را در آن برگزار می‌کنند.

آدرس/شماره تلفن/وب‌سايت:

آدرس: Campiello dei Miracoli, 30121 Venezia VE, Italy

10:30AM–1:30PM, 2:30–5PM

تلفن: 390412750462+

وب‌سایت:  http://www.chorusvenezia.org

سفر به ایتالیا + معرفی جاذبه‌های گردشگری شهر ونیز

Torcello Island

جزیره تورچلو در قرن هفتم تأسیس شد و در قرن دوازدهم به عنوان یک شهر تجاری پررونق فعالیت می‌کرد. از کاخ‌ها، کلیساها، کارخانه‌های کشتی‌سازی و اسکله‌های آن، تنها دو کلیسا و تعداد انگشت‌شماری خانه باقی مانده‌ که بر فراز جزیره بزرگ پراکنده شده‌اند.

می‌توانید از کلیسای جامع تورچلو که در سال 639 به سانتا ماریا آسونتا اختصاص داده شده است، دیدن کنید که از بهترین نمونه‌های باقی‌مانده از معماری ونیزی-بیزانسی در نظر گرفته می‌شود. این کلیسا در سال‌های 834 و 1008 بازسازی و در قرن نهم رواق و دو قسمت جانبی به آن افزوده شد. محراب بلند در قدیمی‌ترین کلیسا این جزیره با فرشتگان قرن یازدهمی که مدالیونی با بره خدا را حمل می‌کنند، تأثیر قوی بیزانسی را نشان می‌دهند. 

پدران کلیسا؛ گریگوری، مارتین، آمبروز و آگوستین؛ بعدا به همراه مجسمه مسیح در عظمت بین دو فرشته بزرگ اضافه شدند. در مجاورت کلیسای جامع، کلیسای کوچک قرن یازدهمی سانتا فوسکا قرار دارد که شامل موزه تاریخی کوچک جالب با آثار باستانی تا قرن شانزدهم است.

آدرس/شماره تلفن/وب‌سايت:

آدرس: Torcello, 30142 Venice, Metropolitan City of Venice, Italy

 

جاذبه‌های ونیز، مکان‌های تاریخی شهر ونیز

بیشتر بخوانید: آداب و رسوم در ایتالیا

The Arsenal and the Museum of Naval History

آرسنال، کارخانه کشتی‌سازی جمهوری ونیزی، تا پایان قرن هفدهم بزرگ‌ترین و شلوغ‌ترین کارخانه در جهان بود. از زمان تأسیس در سال 1104، به‌طور مداوم گسترش یافت تا این که در دوران شکوفایی خود، 16000 کارگر را استخدام کرد.

آرسنال قادر است یک کشتی کاملا آماده دریا را در یک روز بسازد. در گذشته تنها از طریق یک زمین و یک مسیر دریایی قابل دسترسی و امنیت آن، چنان شدید بود که توانست تا حدود سال 1550 هنر کشتی‌سازی خود را مخفی نگه دارد. در ورودی زمین باشکوه آن، طاق پیروزی به سبک رنسانس وجود دارد که توسط شیرهایی که پس از فتح مجدد پلوپونز در قرن هفدهم از یونان به عنوان غنیمت آورده شده‌اند، محافظت می‌شود. در مجاورت کشتی‌سازی، موزه تاریخ نیروی دریایی از غنایم چشمگیر جنگ‌های دریایی متعدد نگه‌داری می‌کند که بسیار قابل‌توجه هستند.

همچنین مجموعه‌های شگفت‌انگیز نقاشی‌هایی که روی پانل‌های چوبی کشیده شده برای تشکر از نجات در دریا به نمایش ‌گذاشته شده است. این تصاویر جذاب نه به‌خاطر ظرافت هنری‌شان، بلکه به‌خاطر به تصویر کشیدن زندگی دریایی بسیار ارزشمند هستند. مدل‌ها و مصنوعات مربوط به کشتی‌سازی، انواع کشتی‌های شناور در دوره‌ای که ونیز یک قدرت دریایی بود و سنگرهای جمهوری در سراسر آدریاتیک در این منطقه قرار دارند. همچنین یک مدل بزرگ از کشتی افسانه‌ای ایالت بوسینتورو، گالری رسمی مجلل دوج نظر شما را بسیار جلب خواهد کرد.

آدرس/شماره تلفن/وب‌سايت:

آدرس: Riva degli Schiavoni، Castello، ونیز

 

جاذبه‌های گردشگری و دیدنی‌های ونیز

Ca' Pesaro و Galleria d'Arte Moderna

نمای چشم‌گیر Ca' Pesaro مشرف به کانال بزرگ، الهام گرفته از کتابخانه Sansovino یکی از جاذبه‌های ونیز است که در مقابل کاخ Doge قرار دارد. این گالری یک قرن قبل ساخته شده و فضای داخلی مجلل باروک اواخر ونیزی به شدت با هنر نمایش داده شده در آن‌جا تضاد دارد، زیرا کاخ اکنون گالری هنر مدرنا را در خود جای داده است.

این مجموعه که یکی از بهترین مجموعه‌های هنر مدرن کشور ایتالیا به شمار می‌رود، شامل آثاری از نقاشان و مجسمه‌سازان مهم قرن 19 و 20 از جمله گوستاو کلیمت، مارک شاگال و آگوست رودن می‌شود. آثار برجسته دیگری مانند هنرهای تزئینی قرن بیستم، شیشه‌های ساخته شده توسط کارلو اسکارپا در دهه‌های 1930 و 1940 و مبلمان کمیاب توسط کابینت‌ساز کارلو بوگاتی در این مجموعه قرار دارند.

جاذبه توریستی ونیز و مکان‌های دیدنی شهر ونیز

در طبقه سوم موزه هنر شرقی با مجموعه‌ای از هنرهای زیبا و کاربردی از آسیا بسیار قابل‌توجه است. همچنین گلدان‌های چینی و میناکاری‌های ژاپنی، چینی‌ها و زره‌های دوره ادو از نکات برجسته آن هستند.

آدرس/شماره تلفن/وب‌سايت:

آدرس: Santa Croce, 2076, 30135 Venezia VE, Italy

تلفن: 39041721127+

وب‌سایت: https://capesaro.visitmuve.it/en/

 

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات