جالب‌ترین جشن‌ها و فستیوال‌های ایتالیا

6 سال پیش 0 دیدگاه

|| 6 جشن و فستیوال جالب ایتالیا

اگر قبل از هر سفر بدانیم که جشن ها و فستیوال های هر منطقه چیست و در چه زمانی از سال برگزار می شوند، چنانچه بتوانیم این مراسم را در برنامه خود بگنجانیم، مطمئنا سفر خاطره انگیزتری خواهیم داشت. خوب است بدانید در تور ایتالیا نیز همه ساله فستیوال های زیادی را برگزار می‌شود که عمدتا به صورت رایگان قابل بازدید و حتی شرکت کردن هستند. اکثر این جشن ها بر پایه اتفاقات تاریخی شکل گرفته اند و ماهیت جشن های تاریخی به گونه ای است که شرکت کنندگان لباس ها و ماسک هایی متناسب با آن مراسم بپوشند. از معروف ترین جشن ها و فستیوال های ایتالیا می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کارناوال ونیز (Venice carnival)

یکی از معروفترین رویدادهای سالیانه ایتالیا، کارناوال ونیز است که همه ساله، چهل روز قبل از عید پاک یا همان ایستر و در ماه فوریه در ونیز برگزار می شود و معمولا 11 روز به طول می انجامد. کارناوالی با سابقه طولانی که همه ساله خیل مشتاقان را از سراسر دنیا به سمت ونیز می کشاند. فلسفه وجودی این کارناوال از میان برداشتن اختلافات طبقاتی بوده است بنابراین همه شرکت کنندگان با لباس ها و ماسک های مبدل در جشن شرکت می کنند تا ثروتمند از فقیر، قابل تشخیص نباشد.

در این کارناوال فعالیت های زیادی از قبیل نواختن موسیقی، خواندن شعر و سرود، اجرای حرکات آکروباتیک و ... انجام می شود. ونیزی های هنرمند این مراسم را بسیار باشکوه برگزار می کنند و با نورپردازی ها، رنگ افشانی ها و آذین بندی های بی نظیر، حال و هوای دیگری به شهر می بخشند. قایق هایشان را تزیین می کنند و خودشان با لباس های رنگارنگ و ماسک های زیبا بر قایق می نشینند و لحظاتی ناب و زیبا را برای گردشگران به تصویر می کشند.

کارناوال ونیز

  • مسابقات اسب دوانی بدون زین (Palio Di Sieno)

این مسابقات جذاب و مهیج که به "پالیو" معروفند، هر دوسال یکبار در میدان اصلی شهر سیه نا برگزار می شوند که قدمت برگزاری شان به قرون وسطی بر می گردد. علاوه بر اجرای این مسابقات مراسم جالب دیگری برگزار می شود که از جمله آن ها می توان به نمایش های جذاب با لباس های تاریخی و زیبا اشاره کرد.

اسب دوانی ایتالیا

  •  مسابقه قایقرانی در کانال بزرگ ونیز (The Regata Storica)

همه ساله در اولین یکشنبه ماه سپتامبر، مسابقه قایقرانی در کانال بزرگ شهر ونیز برگزار می شود. پیشینه این مسابقه به قرن 16 میلادی می رسد و مسابقه دهندگان با تزیین قایق هایشان به سبک و سیاق آن دوران، تماشاگران را با خود به اعماق تاریخ می برند. این مسابقات از چنان اهمیت و محبوبیت و شهرتی برخوردارند که همه مقامات رده بالای شهر از جمله داگ و همسرش با قایقی مخصوص و با لباس هایی سنتی در این مراسم حضور می یابند.

italy

  •     فستیوال گوبیو (La Corsa Dei Ceri, Gubbio)

سالانه در شهر گوبیو(استان پروجا) و در ماه می فستیوالی برگزار می شود که طرفداران زیادی در سرتاسر ایتالیا دارد . مردم این شهر به نیت سه قدیس به سه بخش تقسیم می شوند سپس به هر قدیس رنگ مخصوصی تعلق می گیرد: گروه سنت اوبالدو لباس های زرد، گروه سنت جورج لباس های آبی و گروه سنت آنتونیو لباس های مشکی می پوشند. نحوه مسابقه به این صورت است که هر گروه می بایست یک شمع غول پیکر را در مسیری باریک و شیب دار حمل کند و گروهی که کمترین میزان افتادن شمع ها را داشته باشد برنده است. این مسابقه که با شور و هیجان خاصی همراه است یکی از پرطرفدارترین مسابقات ایتالیا محسوب می شود.

italy

  •     مسابقه پل (Game Of The Bridge)

در آخرین یکشنبه ماه جون در شهر پیزای ایتالیا مسابقه ای نمادین برگزار می شود که تنها دو گروه شرکت کننده دارد و تمامی شرکت کنندگان مرد هستند. مسابقه به این صورت است که دو گروه اقدام به کشیدن گاری دستی درمسیر رودخانه می کنند: گروه Mezzogiorne از جنوب رودخانه آرنو و گروه Tramontana از شمال رودخانه. تیم برنده برای یک سال مالک نمادین پل است.

italy

  •     تورنمنت فلورانس (Calcio Storico Florance)

این تورنمنت هیجان انگیز و البته کمی خشن در واقع شکل اولیه فوتبال امروزی است که به سبک قرن 16 میلادی و با 27 بازیکن انجام می شده است. برخلاف فوتبال امروزی، بازیکنان می توانند در حین مسابقه مشت بکوبند و یا حتی با آرنج ضربه بزنند! قوانین رسمی این مسابقه در سال 1580 توسط  جیوانی دی باردی نوشته شد و مسابقه همچنان با شلیک توپ آغاز می شود. جایزه مسابقه از خود مسابقه جالب تر است: گاو چیانینا! چیانینا یکی از معروفترین نژادهای گاو دنیاست که به عنوان جایزه به تیم برنده اهدا می شود.

italy

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات