آداب و رسوم در ایتالیا

6 سال پیش 0 دیدگاه

|| آداب و رسوم

ارزشهای خانوادگی

ساختار اجتماعی در ایتالیا، خانواده محور است به طوری که در اکثر مواقع، تمام اعضای خانواده با هم و زیر یک سقف زندگی می کنند و از لحاظ احساسی و مالی از اعضای خود حمایت می کنند.

سبک ایتالیایی

ایتالیایی ها معتقدند که نحوه لباس پوشیدن شما می تواند نشانگر وضعیت اجتماعی شما، پس زمینه خانواده و حتی تحصیلات شما باشد. ظاهر در ایتالیا مهم است به گونه ای که مفهوم "Bella Figura" یا "تصویر خوب" اهمیت زیادی برایشان دارد و ناخودآگاه موقعیت اجتماعی دیگران را قبل از هرگونه تبادل کلمه، ارزیابی می کنند. همین موضوع سبب شده که به موضوع مد و فشن بسیار علاقه داشته باشند.

کاتولیک

مذهب اصلی در ایتالیا کاتولیک رومی است به نحوی که کلیساهای کاتولیک در گوشه و کنار ایتالیا از کلیساهای کاتولیک هر کشور دیگری بیشتر است و می توان چنین استنباط کرد که تاثیر کلیسا بر ملت امروزی ایتالیا همچنان بالاست.

روابط

سه دسته از مردم ایتالیا مورد احترام دیگران هستند: بزرگترها، افرادی که از خانواده های معتبر هستند و کسانی که موفق به کسب درجات بالا شده اند.

آداب جلسه

دست دادن معمولی همراه با تماس مستقیم چشمی و یک لبخند بین غریبه ها کافی است. وقتی رابطه نزدیکتر شد، بوسیدن هردوگونه (با شروع از گونه چپ!) مرسوم است. بسیاری از ایتالیایی ها از کارت تماس در روابط اجتماعی خود استفاده می کنند. این کارت ها معمولا بزرگتر از کارت های شناسایی معمولی هستند و شامل نام، نشانی، عنوان یا افتخار دانشگاهی (تحصیلی) و شماره تلفن هستند. اگر برای مدت زمان طولانی در ایتالیا اقامت دارید، از کارت تماس در روابط اجتاعی خود استفاده کنید و هرگز بیزنس کارتتان را در مواقع غیر رسمی ارائه ندهید!

آداب هدیه دادن

سعی کنید بیخیال دادن گل شوید! می پرسید چرا؟ گل داوودی فقط در مراسم ترحیم استفاده می شود. گل های قرمز به جز در روابط خصوصی استفاده نمی شوند. گل زرد هم نشانه حسادت است.

در انتخاب رنگ تا می توانید دقت داشته باشید مثلا هرگز هدیه خود را با رنگ سیاه نپوشانید چون رنگ عزاداری محسوب می شود همچنین از رنگ بنفش استفاده نکنید چون نشانه بدشانسی است. رسمبر این است که هدایا در زمان دریافت باز می شوند.

آداب دعوت

اگر به خانه یک ایتالیایی دعوت شدید، حتی اگر در دعوت نامه ذکر شده که تم مهمانی، لباس غیر رسمی است از لباس های شیک و نسبتا رسمی استفاده کنید. تا 15 دقیقه تاخیر برای شام و تا 30 دقیقه تاخیر برای میهمانی، قابل گذشت است. اگر برای صرف یک وعده غذا دعوت شده اید، هدیه ای ماند نوشیدنی یا شکلات همراه خود ببرید.

آداب غذا خوردن

تا زمانی که دعوت به نشستن نشده اید، پشت میز ننشینید. هنگام صرف غذا از میزبان پیروی کنید و به یاد داشته باشید که اولین نفر اوست که پشت میز می نشیند، اولین کسی است که غذا را شروع می کند و اولین کسی است که پس از پایان غذا از سر میز بلند می شود. دقت کنید تا پایان غذا خوردن آرنج خود را روی میز نگذارید. باقی ماندن بخش کوچکی از غذا در بشقاب شما ایرادی ندارد و در آخر پنیر را با چاقوی مخصوص آن بردارید و نه با دست.    

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات