جاذبه‌های مانارولا | شهری رنگین کمانی در ایتالیا

2 سال پیش 0 دیدگاه

روستای مانارولا، دومین روستای Cinque Terre است. اين روستا از نظر دیگران، شاید زیباترین روستا باشد که از خانه‌های رنگارنگ مشرف به کوچه‌ها و خیابان اصلی، تشکیل شده است. شهر مانارولا شکل عجیبی در نقشه دارد و در واقع از قرون وسطی، سنت تولید روغن زیتون فوق بکر تولید شده را دارد. خانه‌های اين روستا بلند و باریک و همه دارای تراس هستند که به آن کاسولا می‌گویند.

 مانارولا یک شهر مسحورکننده است که مستقیما مشرف به دریای لیگوریاست و توسط تپه‌های سبز احاطه شده است. پس با جاذبه‌های مانارولا آشنا شويد و بدانيد که در تور ایتالیا و سفر به این شهر چه چیزی ببینید، کجا غذا بخورید و چه کاری را در اين شهر انجام دهید!

تاريخچه روستای مانارولا

مانارولا بخشی از شهرداری ریوماگیوره در استان لا اسپزیاست. این دهکده دلنشین با خانه‌های رنگارنگ و تراس پشت بام بوده که با چشم‌انداز و آبشار صخره‌ای مشرف به دریا یکی می‌شود. کل منطقه ساحلی با تپه‌های درختان زیتون و مزارع انگور مشخص می‌شود.  

جاذبه مانارولا

جاذبه‌های دیدنی مانارولا

روستای مانارولا همراه با روستای ورنازا، یکی از پرعکس‌ترین و نمادین‌ترین روستاها در میان تمام روستاهای Cinque Terre است. مانارولا بخشی از شهرداری ریوماگیوره در استان لا اسپزیاست. این دهکده در دره جریان گروپو احداث شده و تا دریای لیگوریان امتداد دارد.

کدام جاذبه‌های مانارولا را نباید از دست داد؟ در زیر، لیستی از چیزهایی که باید ببینید تا دیوانه‌وار عاشق مانارولا شوید را بيان كرديم.

جاذبه‌های دیدنی مانارولا

مسیر Belvedere

یکی از زیباترین مناظر برای لذت بردن از منظره مشرف به دریا و دهکده کوچک مانارولا، مسیر Belvedere است. می‌توان از قسمت پایین شهر، نزدیک اسکله تفریحی از جایی که جاده به میدان کوچک Eugenio Montale، معروف به "بالکن مشرف به دریا" بالا می‌رود، به این منطقه رسید. اين مسير علاوه بر این که یکی از خیابان‌های اصلی شهر است، یکی از بهترین نقاط بکرای لذت بردن از چشم‌انداز و منظره مشرف به دریا و روستای کوچک به شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید: جاذبه ورونای ایتالیا | شهر عاشقان معروف جهان

قلعه مانارولا

از جاذبه‌های مانارولا  قلعه قدیمی آن است كه فقط یک سنگر از آن باقی مانده و امروزه به یک اقامتگاه خصوصی تبدیل شده که در خانه‌های مرکز تاریخی گنجانده شده است. محیط قلعه باستانی مشرف به دریا را از روی برج ناقوس می‌توان حدس زد.

قلعه مانارولا

کلیسای سن لورنزو

کلیسای سن لورنزو در میدان اینوسنزو چهارم واقع شده و کلیسای اصلی در تمام مانارولاست. این بنا که به سبک گوتیک لیگوریا با ماسه سنگ محلی ساخته شده، در داخل به سبک باروک است. برج ناقوس کلیسا از سازه جدا شده است و به عنوان یک برج ناقوس دیده‌بانی برای مشاهده دریا و حملات احتمالی دزدان دریایی عمل مي‌كند.

شهر مانارولا

در واقع از بالای برج ناقوس، تصویر پانورامای اسن منطقه وسیع و باشکوه است. ساخت کلیسا در سال 1338 آغاز شد که به گواه حکاکی روی پلاک قرار گرفته در سمت راست نما از بیرون به سبک گوتیک و در داخل به سبک باروک است. این بنا یک مکان مهم عبادت کاتولیک و کلیسای اصلی است. مصالح استفاده شده برای ساخت کلیسای سن لورنزو ماسه سنگ برای نما و سنگ مرمر کارارا برای پنجره است. در کلیسا مجسمه‌ای وجود دارد که نشان‌دهنده شهادت غم‌انگیز سن لورنزو است. گفتنی است این کلیسا 3 شبستان دارد.

کلیسای سن لورنزو

مسیر آبی

مسیر آبی یکی از معروف‌ترین مسیرهای Cinque Terre است زیرا تمام روستاهای Cinque Terre را در یک پیاده‌روی آسان متحد می‌کند. در واقع مسیری که Manarola را به Corniglia متصل می‌کند، در حال حاضر به دلیل رانش زمین به روی عموم بسته شده و در انتظار عملیات تثبیت است که به آن اجازه بازگشایی می‌دهد.

جاهای دیدنی مانارولا

راه عشق

Via dell'Amore تاکنون رمانتیک‌ترین و فتوژنیک‌ترین مسیر در Cinque Terre و Liguria و از جاذبه‌های گردشگری مانارولا است. این مسیر بسیار کوتاه و کمی کمتر از یک کیلومتر یا 900 متری است که Manarola را از Riomaggiore جدا و از امتداد صخره، عبور می‌کند. اين جاده پس از حادثه سال 2012 به روی عموم بسته شد اما تا بهار سال 2023 بازگشایی مي‌شود.

Cinque Terre Express

Cinque Terre Express قطاری است که روستاهای Cinque Terre را به یکدیگر و به مرکز La Spezia متصل می‌کند. با یک بلیط می‌توانید سوار و در ایستگاه موردنظر پیاده شوید و در صورت تمایل با قطار دیگری برگردید تا به روستای دیگری بروید. این قطار از مارس تا اوایل نوامبر و هر 15 دقیقه یک بار حرکت می‌کند.

جاذبه‌های گردشگری مانارولا

سواحل مانارولا

ساحل Cinque Terre شیب‌دار و صخره‌ای است. از ساحل مانارولا می‌توان از مرکز شهر و به سمت مارینا رفت. با این حال، در نظر بگیرید که این صخره، بسیار کوچک و یکی از سواحل محاصره شده توسط گردشگران در فصل تابستان است. در حدود 3 کیلومتر پیاده‌روی به ساحل Corniglia و بدون مشکل به سایر سواحلCinque Terre می‌رسید.

سواحل مانارولا

تپه مانارولا

اگر در ماه دسامبر یا ژانویه از تپه مانارولا دیدن کنید، نمی‌توانید بزرگ‌ترین صحنه شبستان در جهان را از دست بدهید. در سال 1976، ماریو آندرولی شروع به پوشاندن تمام تپه مانارولا با نورپردازی‌های خود کرد، 30 سال طول کشید و در پایان، چیزی را خلق کرد که اکنون بي‌نظير است. حدود 8 کیلومتر کابل برق، 17000 لامپ و بیش از 300 مجسمه در اندازه واقعی برای ساخت آن استفاده شده است که همگی با مواد بازیافتی ایجاد شده و با انرژی پاک تغذیه می‌شوند. اين نور هر سال از 8 دسامبر تا پایان ژانویه، هنگام غروب خورشید روشن می‌شود و از گوشه و کنار شهر قابل مشاهده است.

سواحل مانارولا ایتالیا

چگونه به شهر مانارولا در ایتالیا برسيم؟

اگر تصمیم گرفته‌اید به مانارولا سفر کنید یا شاید در حال برنامه‌ریزی تعطیلات خود در این دهکده خارق‌العاده هستید، بدانید که دسترسی به آن با ماشین آسان نیست.

با ماشین: اگر تصمیم گرفته‌اید با ماشین به شهر برسید، بدانید که باید با یک جاده پر پیچ و خم و مهم‌تر از همه با تعداد کمی پارکینگ این مسیر را بگذرانيد.

تپه مانارولا

با قطار: ما همیشه توصیه می‌کنیم با قطار به Cinque Terre برسید و مانارولا نیز از این قاعده مستثنی نیست. می‌توانید از ایستگاه La Spezia Centrale یا از Sarzana با قطار به Manarola بروید.

با هواپیما: اگر از راه دور می‌آیید و وسیله اصلی حمل و نقل شما هواپیماست، نزدیک‌ترین فرودگاه گالیله در پیزا قرار دارد.

 بیشتر بخوانید: جاذبه‌های پورتوفینو زیباترین بندر ایتالیا

مناطق تفریحی شبانه و بهترین کلوپ‌ها

خوشبختانه در تمام طول سال، گردشگری در شهر مانارولا ايتاليا وجود دارد. با این حال، Cinque Terre دقیقا برای زندگی شبانه مناسب نیست. در اين شهر و در عصر، ترجیح می‌دهید یک پیاده‌روی آرام داشته باشید و از کمی سکوت و عطر دریا لذت ببرید. اگر قصد دارید عصر را در مانارولا بگذرانید،توصیه می‌کنیم که در کافه‌هایی که تا دیروقت باز هستند، با دوستان خود وقت بگذرانید و نوشیدنی بنوشید.

شهر مانارولا در ایتالیا

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات