جاذبه‌های پورتوفینو زیباترین بندر ایتالیا

2 سال پیش 0 دیدگاه

پورتوفینو به عنوان یکی از جذاب‌ترین بندرهای کشور ایتالیا، هر ساله مورد بازدید گردشگران بسیاری قرار می‌گیرد. این بندر یکی از زیباترین بندرهای اروپا محسوب شده و از آن‌جایی که از سالیان گذشته محل زندگی تعداد زیادی دلفین بوده است، به آن "پورتوفینو" به معنای بندر دلفین‌ها می‌گویند.

زیبایی‌ها و جاذبه‌های گردشگری کشور ایتالیا به حدی است که آن را در فهرست پر بازدیدترین کشورهای توریستی قرار داده است. بندر پورتوفینو که به "دهکده ساحلی" نیز شهرت دارد، یکی از ده‌ها جاذبه‌ ایتالیا است که در ادامه به بررسی کامل آن می‌پردازیم.

شما می‌توانید برای سفر به ایتالیا و دیدن جاذبه‌های پورتوفینو، تور کشور ایتالیا را با قیمتی بسیار مناسب از ما خریداری نماید. 

بندر پورتوفینو کجاست؟ پورتوفینو کدام قسمت از کره زمین را به خود اختصاص داده است؟

درست در مرکز ریویرای ایتالیا در دریای لیگوریا، یک شهر ساحلی با طبیعت منحصربه‌فردش خودنمایی می‌کند. بندر پورتوفینو که در واقع به عنوان عروس منطقه شمال غربی ایتالیا می‌درخشد، هلالی شکل است و مجموعه‌ای از باغ‌های زیتون و درختان انگور کوچک در آن قرار دارد.

جاذبه‌های شهر پورتوفینو ایتالیا

شهرت این منطقه بیشتر به‌خاطر طبیعت منحصربه‌فرد و ساختمان‌های رنگارنگش است. این موضوع به خوبی در کارت پستال‌هایی که شهر پورتوفینو روی آن نقش بسته هم به تصویر کشیده است. تصویر پورتوفینو روی این کارت‌ها به شکل یک بندرگاه زیبا در کنار میدانی است که با خانه‌های پاستلی کوچک زرد، سبز و آبی احاطه شده است.

بیشتر بخوانید: دریاچه گاردا، بزرگ‌ترین دریاچه ایتالیا که باید از جاذبه‌های آن دیدن کرد

تاریخچه بندر پورتوفینو

پورتوفینو، این بندر هلالی شکل آرام، تاریخی بسیار کهن دارد. تولد این شهر ساحلی به دوران روم باستان باز می‌گردد و اولین بار پلینیوس، مورخ رومی، آن را به نام پورتوس دلفینی (بندر دلفین‌ها) خواند. در سال 1400 Benedictine‌ها درست در محل هتل Splendido کنونی صومعه‌ای را تاسیس کردند و طی سال‌های 1500 به دلیل حملات مکرر دزدان دریایی به این ساحل، مجبور به ترک صومعه شدند.

جاذبه‌های شهر پورتوفینو در ایتالیا

ویرانه‌های این صومعه سال‌ها باقی ماند تا این‌که در سال 1800 یک خانواده اروپایی آن را به عنوان یک ویلای تابستانه بازسازی کردند. زمانی جاذبه‌های طبیعی پورتوفینو مورد توجه بسیاری قرار گرفت که در سال 1850، اشراف بریتانیایی با حمایت و توجه ویژه خود به این شهر ساحلی، موجب رونق بازدید از آن شدند. دلیل اصلی حمایت یکباره اشراف بریتانیایی از پورتوفینو نیز این بود که بر این باور بودند پیکر سنت جورج، قدیس حامی انگلستان در کلیسای این محله آرام گرفته است.

جاذبه‌های دیدنی شهر پورتوفینو

به شهر ساحلی پورتوفینو خوش آمدید!

در پورتوفینو، این شهر ساحلی زیبا که همانند یک قاب نقاشی می‌ماند، فقط 500 نفر زندگی می‌کنند. این جمعیت اندک عموما شامل ماهیگیران و خانواده‌هایشان، صاحبان مغازه، افرادی که رستوران و هتل دارند و نیز آن‌هایی می‌شود که در جنوا کار می‌کنند. فضای این شهر بسیار آرام است و با ورود به پورتوفینو زنانی را مشاهده خواهید کرد که مشغول راهنمایی گردشگران از سراسر دنیا هستند.

جاذبه‌های گردشگری پورتوفینو

همچنین سالخوردگان این شهر را مشاهده خواهید کرد که در آستانه ورودی خانه‌شان نشسته و به دریا خیره شده‌اند. البته علاوه‌بر بافت سنتی و شهری پورتوفینو، هتل‌ها و استراحتگاه‌های لوکسی را مشاهده خواهید کرد که پذیرای گردشگران بسیاری هستند. جاذبه‌های پورتوفینو تنها محدود به طبیعت بکر و منحصربه‌فردش نمی‌شود، بلکه بناهای تاریخی به جا مانده از دوران فلورانس در این شهر نیز بسیار تماشایی است که در ادامه به معرفی آن‌ها خواهیم پرداخت:

جاذبه‌های گردشگری پورتوفینو

تعدادی ساختمان‌ و آثار به جا مانده از گذشته‌های دور در پورتوفینو به جذابیت بازدید از این شهر می‌افزاید که به شما توصیه می‌کنیم حتما از آن‌ها دیدن فرمایید. این آثار عبارتند از:

  • مجسمه مسیح در اعماق:

مجسمه مسیح در اعماق که از جنس برنز است، در عمق دریای مدیترانه در ایتالیا، درست بین کامولی و پورتوفینو در 35 کیلومتری شرق جنوا در عمق بیش از ۱۵ متری خلیج سن فروتوزو قرار گرفته است. این مجسمه به سفارش یکی از دوستان یک غواص ایتالیایی به نام "گونتزاتی" که برای اولین بار از وسایل غواصی استفاده کرد، ساخته شد و در محل مرگ این غواص، درست در اعماق دریا قرار گرفت.

مجسمه مسیح در اعماق  از جاذبه‌های شهر پورتوفینو ایتالیا

مجسمه مسیح 2.5 متر ارتفاع و 260 کیلوگرم وزن دارد و توسط مجسمه‌ساز ایتالیایی به نام "گیدو گالتی" ساخته شده است. اگر می‌خواهید در گشت‌و‌گذار خود در پورتوفینو تجربه‌ای هیجان‌انگیز کسب کنید، بازدید از این تندیس بسیار مهیج است؛ چرا که تنها راه دسترسی به آن دریاست و باید با تورهای موجود در پورتوفینو یا دهکده کوچک سن فروتوزو به اعماق دریا سفر کرده و این مجسمه را ببینید.

بیشتر بخوانید: جزیره پاناریا بهشتی گمشده در ایتالیا

  • کلیسای سن جورجیو:

یکی از ساختمان‌های تماشایی در پورتوفینو کلیسای سنت جورج است. از میدان پورتوفینو به سمت شبه جزیره که بالا می‌روید، پس از چند دقیقه پیاده‌روی به این کلیسا می‌رسید که چشم‌انداز زیبایی هم دارد. همچنین می‌توانیداز آن‌جا فارو دی پورتوفینو را ببینید. فانوس دریایی در بندر پورتوفینو بسیار نزدیک به کلیسای سنت جورج واقع شده است.

  • موزه پارک:

این موزه، فضایی متفاوت با تمام موزه‌هایی دارد که تا الان دیده‌اید. این موزه دارای باغ پلکانی بی‌نظیری است که چشم‌انداز زیبایی نیز از کل شهر به شما می‌دهد. همچنین آثار تماشایی این موزه، مجسمه‌هایی است که در فضای باز قرار گرفته‌اند. در میان این مجسمه‌ها می‌توانید آثاری از هنرمندان و مجسمه‌سازان مشهور جهان همچون مان ری، آلبرتو بوری، پیترو کانساگرا و آرمان را نیز مشاهده کنید.

موزه پارک از جاذبه‌های شهر پورتوفینو در ایتالیا

  • قلعه براون:

قلعه براون یکی از قلعه‌های تاریخی ایتالیا است.این قلعه در نزدیکی کلیسای سنت جورج و فانوس دریایی قرار گرفته و فاصله چندانی با آن‌ها ندارد. در قلعه براون یک موزه هم وجود دارد که هزینه ورودی آن برای هر نفر 5 یورو است.

  • قایق تاکسی پورتوفینو:

یکی از جاذبه‌های گردشگری پورتوفینو که در کمتر جایی در دسترس است، قایق تاکسی است. در این شهر ساحلی می‌توانید از تورهای با قایق استفاده و یک دید کلی از شهر، پیدا کنید. این تور در تمامی فصول سال به جز زمستان قابل اجراست و یکی از جذابیت‌های آن، حضور یک محلی به عنوان راهنمای تور است که تاریخ پورتوفینو را نیز برای‌تان روایت می‌کند. علاوه‌براین بسته به فصل، فعالیت‌هایی مانند غواصی و آفتاب گرفتن هم ممکن است جزو برنامه‌های تور باشد.

قایق تاکسی پورتوفینو از جاذبه‌های دیدنی شهر پورتوفینو

  • پنج سرزمین:

این منطقه جزو جاذبه‌های گردشگری پورتوفینوست که شهرت بسیاری دارد و دارای استراحتگاه‌ها و رستوران‌های بسیاری است. برای دسترسی به این منطقه، را‌ه‌های مختلفی وجود دارد. از قطار که کمترین هزینه را برای شما دارد گرفته تا تاکسی که هزینه‌ای بالغ بر 100 یورو دارد. همچنین چندین تور قایق خصوصی هم وجود دارد که معمولا 1 الی 5 روز طول می‌کشند اما بهترین گزینه برای سفر به پنج سرزمین محسوب می‌شوند؛ چرا که در اکثر روستاهایی که پنج سرزمین را تشکیل می‌دهند، توقف می‌کند.

بیشتر بخوانید: جاذبه ورونای ایتالیا | شهر عاشقان معروف جهان

  • دهکده کوچک سن فروتوزو:

این دهکده اسرار آمیز فقط با قایق یا پیاده قابل دسترسی است. صومعه قرون‌وسطایی که در سن فروتوزو وجود دارد، قرن‌هاست که در چین‌های صخره این دهکده خودنمایی می‌کند و زیبایی خاصی به آن بخشیده است.

 

دهکده کوچک سن فروتوزو از جاذبه‌های گردشگری پورتوفینو

  • میدان مارتینی دلوویتا:

در قلب پورتوفینو، درست در میدان اصلی شهر مارتینی دلوویتاست که در امتداد بندر قایق‌رانی قرار دارد. فضای این‌جا یادآور دهکده ماهیگیران کوچک پورتوفینو در گذشته است. رستوران‌های غذاهای دریایی و ماهی، قایق‌های ماهیگیری و ساختمان‌های رنگارنگ رو به ‌دریا در این میدان، قابل‌مشاهده است.

  • کاموگلی:

این منطقه که سابقا دهکده ماهیگیری محسوب می‌شد و امروزه یکی از جاذبه‌های گردشگری پورتوفینو است، در ساحل لیگوریا در کنار پورتوفینو قرار دارد. عموما توریست‌ها از کاموگلی به واسطه نزدیکی‌اش به پورتوفینو و استراحتگاه‌های مناسبی که دارد، استقبال زیادی می‌کنند.

کاموگلی از جاذبه‌های گردشگری پورتوفینو

برای آن‌که از کاموگلی به پورتوفینو برسید، می‌توانید از اتوبوس شماره 882 استفاده کنید. این اتوبوس در مسیر خود یک توقف به کاموگلی دارد و قیمت بلیط آن بسیار ناچیز است.

 

 

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات