بازدید از 11 موزه برتر بارسلون را از دست ندهید | موزه بارسلونا

3 سال پیش 0 دیدگاه

شهر بارسلونا هرساله میلیون‌ها گردشگر را به خود جذب می‌کند که با اشتیاق به‌دنبال تجربه‌های هنری و تاریخی فراموش‌نشدنی به این شهر پر جنب و جوش می‌روند. دو تن از بزرگ‌ترین هنرمندان قرن بیستم، یعنی پابلو پیکاسو و سالوادور دالی، موزه‌هایی در داخل و اطراف این شهر دارند. موزه‌ هنرهای معاصر بارسلونا تغییرات شهر را در طول سال‌ها به نمایش می‌گذارند که منعکس‌کننده جنبه‌های اجتماعی، فرهنگی و تاریخی در حال تغییر شهر هستند تجربه سفر با تور بارسلونا، بدون بازدید از موزه بارسلونا ناقص است. در ادامه سایر موزه‌های بارسلونا را معرفی خواهیم کرد پس همراه ما باشید.

  1. موزه پیکاسو، مهم‌ترین موزه بارسلونا

پیکاسو یکی از افراد مشهور اسپانیا و از بزرگ‌ترین هنرمندان این کشور است، که اگرچه هنر مدرن را اختراع نکرد، آن را به میزان قابل‌توجهی رشد و ارتقا داد. آثار پیکاسو در این موزه به‌خوبی نشان می‌دهد که چگونه سبک او در طول زندگی‌اش تغییر کرده است. موزه پیکاسو در نهم ماه مارس سال ۱۹۶۳ در شهر بارسلونای اسپانیا افتتاح شد و آثار هنری او در اختیار بازدید عموم قرار گرفت. حدود ۴۲۰۰ اثر هنری از این هنرمند در بهترین موزه بارسلون به نمایش گذاشته شده است. پدیدآوردن سبک کوبیسم، یکی از تأثیرات پیکاسو در عرصه هنر بوده است.

بیشتر بخوانید:  راهنمای سفر به اسپانیا!

یکی از دلایل مهم سفر گردشگران به بارسلونا، بازدید از موزه پیکاسو و آثار عجیب و شگفت‌انگیز این هنرمند است. معمولاً افراد علاقه‌مند به هنر و دانشجویان در این زمینه، بیشتر مشتاق بازدید از موزه پیکاسو و موزه هنر بارسلونا هستند. برای کسانی که درباره او و آثارش مطالعه و تحقیق کرده‌اند و دوست دارند از نزدیک آثار این هنرمند را تماشا کرده و به تجزیه و تحلیل تصاویر و افکار او بپردازند، موزه بارسلونا بهترین گزینه است؛ زیرا مجموعه‌ای گسترده از آثار سال‌های اولیه او مانند اولین اشتراک و علم و خیریه را به نمایش می‌گذارد.

موزه بارسلونا پیکاسو

  1. موزه شکلات 

یکی از موزه‌های بارسلونا که می‌تواند از جاهای دیدنی اسپانیا برای کودکان باشد، موزه شکلات است. موزه شکلات بارسلونا، تاریخچه شکلات در اروپا را نشان می‌دهد. در ابتدای این موزه می‌آموزید که چگونه شکلات توسط فاتحان اسپانیایی از آمریکای جنوبی به اروپا آورده شد. کریستوفر کلمب از وجود کاکائو اطلاع داشت. کاکائوی بدون شیرینی، نوشیدنی بسیار محبوبی در میان مردم اسپانیا نبود، اما با افزودن شکر یا عسل، بسیار زود به شهرت رسید. در سالن اول، نیز گیاهان کاکائو و میوه‌های درخت را مشاهده می‌کنید.

موزه شکلات از موزه‌های بارسلونا

  1. موزه خوان میرو؛ سورئالیستی‌ترین موزه جهان

    خوان میرو یکی از نقاشان معروف دنیا است و در موزه خوان میرو می‌توانید آثار حیرت‌انگیز این هنرمند را مشاهده کنید. سبک نقاشی این هنرمند سورئالیست است.موزه خوان میرو شامل بیش از 10000 اثر هنری میرو، از جمله نقاشی‌ها، مجسمه‌ها و طراحی‌هاست. این موزه همچنین دارای مجموعه ای از هنر معاصر از هنرمندانی مانند پابلو پیکاسو، آلبرتو جاکومتی و الکساندر کالدر است.
  2. موزه کاتالونیا

یکی از قدیمی‌ترین بخش‌های موزه بارسلون، منطقه کاتالونیاست که تاریخ طولانی و پر فراز و نشیبی دارد که با افتخار به نمایش گذاشته می‌شود و نسل‌های آینده را از فرهنگ و آداب و رسوم مردم خود آگاه می‌کند. در این موزه، شما گذشت زمان را حس نمی‌کنید. همچنین محدوده‌های سلطنتی کاخ و سه طبقه هنری خواهید دید که با میراث هنر مذهبی رومی کاتالونیا آغاز می‌شود. اگر فرصت شما کم است، توصیه می‌کنیم بیشتر وقت و توجه خود را به آثار رنگارنگ و رمانتیک قرن بیستم در طبقه سوم اختصاص دهید تا در آنجا با آثار رامون کاساس هنرمند بااستعداد آشنا شوید. در کنار آن پیکاسو و کاماراسا و مبلمان گائودی را فراموش نکنید.

بیشتر بخوانید:  زیباترین جزایر اسپانیا 

باید توجه داشته باشید که دوشنبه‌ها تعطیل است و تنها روزهای یکشنبه به‌صورت نیم روز فعالیت دارد. یافته‌های پارینه سنگی در کنار نمایشگاه‌های موقتی به نمایش گذاشته می‌شوند که نشان می‌دهند زندگی در دوران مدرن چگونه است. هر بازدیدکننده‌ای از موزه تاریخی کاتالونیا با درک بیشتری از کاتالان‌بودن و قدردانی بیشتری از فرهنگ منطقه مواجه خواهد شد. پس از کاوش در نمایشگاه‌ها می‌توانید به یک پیاده‌روی دوست‌داشتنی در زیر نور خورشید در امتداد ساحل بروید.

موزه کاتالونیا از موزه‌های بارسلونا

5. موزه تاریخ باستان بارسلونا

آیا می‌دانستید که شهر بارسلونا در دوران باستان تأسیس شده است؟ بارسلونا سکونتگاه کارتاژنی‌ها (کارتاژ در آفریقا) بود که در چند مورد میان آن‌ها و رومیان دست به دست شد. نام این شهر از خانواده بارکا گرفته شده است؛ به‌ویژه هانیبال بارکا که یکی از بزرگ‌ترین رهبران نظامی تمام دوران به حساب می‌آمد. خرابه‌های باستانی و سازه‌های قدیمی‌تر شهر به بهترین شکل در منطقه باری گوتیک دیده می‌شوند و به همین دلیل موزه تاریخ بارسلونا تنها دو دقیقه با کلیسای جامع بارسلونا فاصله دارد.

موزه تاریخ باستان بارسلونا از موزه‌های بارسلونا

6. موزه ورزشگاه نیوکمپ بارسلونا 

موزه باشگاه بارسلونا بزرگترین موزه باشگاه ورزشی در جهان است که در داخل نیوکمپ، استادیوم افسانه‌ای باشگاه فوتبال بارسلونا قرار دارد. این موزه که در سال 1984 افتتاح شد، به تاریخ باشگاه بارسلونا از بدو تأسیس در سال 1899 تا کنون اختصاص دارد. موزه ورزشگاه نیوکمپ شامل مجموعه‌ای از جام‌ها، پیراهن‌ها، توپ‌ها و سایر یادگاری‌های باشگاه است.

7. موزه فردریک مارس

یکی از موزه‌های بارسلونا، موزه فردریک مارس است که یکی از مهم‌ترین موزه‌های مجسمه‌سازی در اسپانیا به شمار می‌آید. این موزه یکی از مهم‌ترین مجموعه مجسمه‌های اسپانیایی از قرن دوازدهم تا نوزدهم است. همچنین در کاخ سابق تفتیش عقاید، درست در پشت کلیسای جامع قرار گرفته است. در زیرزمین این موزه بارسلون می‌توان عمدتاً مجسمه‌های مربوط به قرن سوم و چهارم شامل مجموعه‌ای از مصلوبان و مجسمه‌های مریم باکره و گوتیک و سایر آثار باستانی را یافت. با مجموعه زیبا از صلیب‌ها در طبقه اول این مجموعه از آثار باروک و رنسانس آشنا خواهید شد.

موزه هنر بارسلونا

8. موزه اف سی بارسلونا

باشگاه فوتبال بارسلونا، یک باشگاه فوتبال بسیار محبوب است و موزه خاص خود را دارد که در قلب استادیوم نیوکمپ واقع شده است و سالانه بیش از 1.2 میلیون بازدیدکننده را به خود جذب می‌کند. این باشگاه در سال 1984 تأسیس شد و از آن زمان تاکنون باشگاهی به‌روز بوده است. در این موزه بارسلونا شما می‌توانید عکس‌های قدیمی بازیکنان و برخی از مؤثرترین جام‌های آن‌ها را داشته باشید. این‌ها تنها بخشی از تجربه شیرین و محبوب نیوکمپ است.

موزه اف سی بارسلونا از موزه‌های شهر بارسلونا

9. موزه دریایی بارسلونا

یکی از متفاوت‌ترین موزه های اسپانیا، موزه دریایی بارسلون است.این موزه بارسلون یادآور دوران شکوه اسپانیا به‌عنوان یک قدرت برتر در دریاست. همچنین کارگاه‌های کشتی‌سازی سلطنتی و نمودارهای ناوبری عتیقه، یکی از اولین زیردریایی‌های جهان را در خود جای داده است. در سفر به بارسلونا، بازدید از موزه دریایی را که یکی از جالب‌ترین مناظر بارسلوناست فراموش نکنید. موزه در کارخانه قدیمی کشتی‌سازی دراسان و در لبه جنوبی شهر قدیمی قرار دارد. همچنین دارای مجموعه گسترده‌ای از کشتی‌ها و قایق‌ها و نمایشگاه بزرگ در ساخت کشتی‌های قایق بادبانی قرون وسطی است.

 در نمایشگاه همیشگی آن، کشتی‌های تجاری جنگ دراسانیز وجود دارد که در قرن ۱۳ تا ۱۸ ساخته شده‌اند. ساخت و ساز کشتی‌ها، برتری دریایی بارسلونا در سراسر مدیترانه را اثبات می‌کند. نمایشگاه دائمی در موزه دریایی از سال ۱۹۲۹ نیز تاریخ دریایی کاتالونیا را نشان می‌دهد. این موزه در سال ۱۹۳۶ به ساختمان گوتیک منتقل شد. در چندین مراحل ساختمان‌ها بازسازی شدند و در حال حاضر دارای یک نمایشگاه بیش از ۱۰ هزار مترمربع است. کشتی‌های نمایش داده‌شده، موزه دریایی را برجسته کرده‌اند.

موزه دریایی بارسلونا جزو معروف‌ترین موزه‌های شهر بارسلونا

در این موزه دریایی هر چیزی که مبتنی بر کشتی است وجود دارد. ساختمانی که موزه‌ها را در خود جای داده است، در زمان جنگ به‌عنوان ساختمان گالری‌ها استفاده می‌شد.

10. موزه cccd

یکی از موزه‌های بارسلونا، موزه مرکز فرهنگ معاصر است. در این منطقه نمایشگاه‌هایی از هنرمندان خاص و نمایشگاه‌های فکری، براساس موضوعاتی مانند بازی‌های ویدئویی، عکاسی، سینما و سیاست‌های اجتماعی برگزار می‌شود. این موزه بارسلونا مجموعه‌ای دائمی ندارد، اما معمولاً حداقل دو نمایشگاه در هر زمان برگزار می‌شود.

موزه هنرهای معاصر بارسلونا

11. موزه محبّه

این موزه بارسلونا، واقع در محله گوتیک بوده و به موزه تاریخ شهر بارسلونا معروف است. همچنین مکانی جذاب برای بازدید به شمار می‌آید. بازدید از این موزه به شما کمک می‌کند تا درک بهتری از تاریخ بارسلونا داشته باشید. این نمایشگاه‌ها، نمایشی بیش از 2 هزار سال تاریخ را در بر می‌گیرند. حتی می‌توانید از خرابه‌های رومی که در زیرزمین‌های موزه قرار دارند، بازدید کنید.

موزه محبّه از معروف‌ترین موزه‌های بارسلونا

بیشتر بخوانید:  بهترین سوغات اسپانیا

سخن پایانی

بسیاری از مردم با تور بارسلونا به این کشور می‌روند تا از ساحل دیدن کنند، از آب و هوای گرم‌تر آن در مقایسه با کشورهای خود لذت ببرند و به‌طورکلی اوقات خوبی را در این مکان سپری می‌کنند؛ بنابراین توصیه ما این است که قبل یا بعد از غذا و نوشیدنی از یک یا دو موزه بارسلونا دیدن کنید. شهر باستانی بارسلونا با میراث فرهنگی غنی، دارای مؤسسات متعددی است که می‌توانید درباره کاتالونیا، مردم، فرهنگ و سنت‌های آن اطلاعات بیشتری کسب کنید. قطعاً بارسلونا چندین موزه عالی برای شما دارد که تنها منتظر کشف و جست‌وجوی شماست؛ موزه‌های هنر، معماری، علم، تاریخ و فرهنگ. اگر اهل هنر هم نیستید، تماشای موزه‌های شهر بارسلونا خالی از لطف نیست. بارسلونا شهری سرگرم‌کننده با سواحل، موزه‌ها و غذاهای عالی است. حتماً باید برای گذراندن اوقاتی خوش به بارسلونا بروید. بازدید از یک موزه عالی در زمانی که در بارسلونا هستید، سفر شما را به بارسلونا خاطره‌انگیز می‌کند.

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات