قبل از سفر به اسپانیا بدانید! نکات سفر به اسپانیا

3 سال پیش 0 دیدگاه

اسپانیا یکی از کشورهای دیدنی قارۀ اروپا است که جاذبه‌های فراوان و متنوعی برای گردشگران دارد و هرساله هزاران گردشگر را از سراسر دنیا به خود جذب می‌کند. اگر کشور اسپانیا را در فهرست گردشگری خود ثبت کرده‌اید، بهتر است قبل از سفر به اسپانیا از این نکات آگاه باشید. همان‌طور که می‌دانید قبل از سفر به هر نقطه‌ای از دنیا، لازم است اطلاعاتی راجع به مکان‌های دیدنی و توریستی مقصد کسب کنید. باید اطلاعاتی از کیفیت و قیمت رستوران‌ها، هتل‌ها و امکانات آن‌ها به دست آورید. شما می‌توانید اطلاعاتی جامع در قالب راهنمای مسافرت به اسپانیا در این مقاله به دست آورید.

درباره کشور اسپانیا

کشور اسپانیا در جنوب غربی اروپا در شبه‌جزیرۀ ایبری واقع شده است. کشورهای همسایۀ آن، پرتغال، فرانسه و آندورا هستند و طبق آخرین سرشماری ۴۶ میلیون نفر جمعیت دارد. واحد پول کشور اسپانیا یورو است. زبان رسمی این کشور اسپانیایی است. شماره تلفن حوادث (آتش‌نشانی، پلیس، بیمارستان) ۱۱۲ است و پیش‌شمارۀ تلفن کشور اسپانیا۳۴ + است.

راهنمای مسافرت به اسپانیا

مهم‌ترین فرودگاه‌های کشور اسپانیا

برای سفر به اسپانیا نیاز است با فرودگاه‌های مهم اسپانیا آشنا شوید:

بیشتر بخوانید:  زیباترین جزایر اسپانیا کدامند؟

آب و هوای کشور اسپانیا و بهترین زمان سفر به این کشور

کشور اسپانیا همانند کشور ایران، کشوری چهارفصل است و هر منطقۀ آن آب‌وهوای خاص خود را دارد. شما می‌توانید با توجه به آب و هوای موردنظر خود منطقۀ خاصی را انتخاب کنید. اواسط تابستان بهترین ماه سفر به اسپانیا است؛ البته به خاطر تجمع بسیار گردشگران در این زمان از نظر اقتصادی باید هزینۀ زیادی را متحمل شوید.

آب و هوای کشور اسپانیا

هزینه اقامت در هنگام سفر به اسپانیا

راحت‌ترین راه برای یافتن هتلی خوب در اسپانیا سایت‌های قابل‌اعتماد و یک آژانس‌ معتبر مسافرتی هستند. البته اسپانیا به خاطر توریستی بودن هتل‌های بسیاری دارد و شما به‌راحتی می‌توانید هتل مناسبی را برای اقامت برگزینید. اگر می‌خواهید هزینه‌ کمتری را برای اقامت خود صرف کنید، هاستل‌ها با امکاناتی کمتر از هتل‌ها، گزینۀ خوبی هستند. اقامت در اسپانیا در مقایسه با سایر کشورهای اروپای غربی بسیار ارزان است.

هزینه‌ حمل و نقل در کشور اسپانیا

شما برای بازدید از جاهای دیدنی هر کشور، هزینه حمل و نقل زیادی را متحمل می‌شوید. هزینه‌ حمل و نقل اتوبوس و قطار در اسپانیا به‌صرفه است. تاکسی‌های اسپانیا دارای تاکسی‌متر هستند؛ یعنی شما به‌اندازه‌ی مسافتی که طی کرده‌اید پول پرداخت می‌کنید. البته‌ تاکسی‌های شهرهای کوچک فاقد تاکسی‌متر هستند.

شهرهای مهم کشور اسپانیا

  • مادرید

در تور اسپانیا، مادرید گزینه‌ اول هر گردشگری است. مادرید یکی از بزرگ‌ترین شهرهای کشورهای اتحادیه‌ اروپا است. این شهر به خاطر رستوران‌ها و کافه‌های سرزنده و همیشه بیدار، در تمام طول سال پر از گردشگر است.

بیشتر بخوانید: معروف‌ترین رستوران ها و کافه ها در مادرید

  • بارسلونا

حتماً با شنیدن نام بارسلونا به یاد تیم فوتبال بارسلونا می‌افتید. بزرگ‌ترین بندر اسپانیا و یکی از جاذبه‌های شهر بارسلونا در شمال این شهر واقع شده است. اگر اهل هنر هستید در سفر به اسپانیا حتماً به بارسلون سر بزنید. معماری زیبای این شهر همچون پارک گوئل و اجرای موسیقی و تئاتر در خیابان‌های بارسلونا، حتماً برایتان تماشایی خواهد بود. در سفر به این شهر از استادیوم فوتبال معروف آن نیز دیدن کنید. تماشای بازی در اینجا یکی از بهترین کارهایی است که می‌توانید در بارسلونا، انجام دهید.

  • والنسیا

والنسیا یک شهر بسیار شگفت‌انگیز است. این شهر در اصل مستعمره‌ای رومی و زمانی پایتخت اسپانیا بود. غذاهای دریایی خوشمزه و یک تیم فوتبال محبوب دارد. این شهر گذشته و آینده را با خیابان‌های تاریخی، موزه‌های آینده‌نگر و پیاده‌روی ساحلی فوق‌العاده در خود جای داده است.

بیشتر بخوانید: 11 جاذبه دیدنی والنسیا که نباید از دست دهید!

  • جزایر قناری

جزایر قناری همیشه یکی از مکان‌های موردعلاقه برای بازدید بوده است. این جزایر اسپانیایی تنریف، گران کاناریا، فوئرتونتورا و لانزاروته نام دارند. با سفر به اسپانیا می‌توانید تپه‌های سربه‌فلک کشیده و مناظر آتش‌فشانی را ببینید، در دره‌های زیبا پیاده‌روی کنید، شهرهای کوچک زیبا را کشف کنید، غذاهای لذیذ اسپانیایی بخورید و در ساحل جزایر کوچک استراحت کنید. هر یک از این جزایر دارای مکان‌های شگفت‌انگیز و منحصربه‌فردی است که مطمئناً از آن لذت خواهید برد.

بیشتر بخوانید: برترین مراکز خرید تنریف

بهترین غذای اسپانیا

بهترین غذای اسپانیا را بچشید!

تاپاس غذای اصلی است که همراه با نوشیدنی در اسپانیا از آن لذت می‌برند و طرز تهیه و ارائۀ انواع مختلف غذا در بارها، آن را به یک غذای ضروری در این کشور تبدیل کرده است. درحالی‌که تقریباً در هر رستوران از هر شهری می‌توانید آن را میل کنید، سویل مکانی است که می‌توانید بهترین کیفیت آ‌ن‌ها را امتحان کنید. سویل شهری شگفت‌انگیز با کلیساهای زیبا و کاخ‌های تاریخی است. غذاهای خوشمزه‌ای هم دارد و به خاطر رقص فلامنکو معروف است. بدون گذراندن چند روز در اینجا نمی‌توانید از جنوب اسپانیا دیدن کنید.

نمایش فلامنکو را از دست ندهید

فلامنکو در سرتاسر کشور معروف است و تماشای آن یکی از بهترین کارهایی است که می‌توان در مادرید انجام داد. این هنر همراه با گیتار، آوازهای زیبا، رقص بی‌عیب‌ونقص و کف زدن، هم چشم و هم گوش را می‌نوازد. بهترین مکان‌ها برای تماشای فلامنکو در مادرید کاسا پاتاس، کاردامومو و ویلا روزا هستند.

اسکی بازی در اسپانیا

بهترین پیست اسکی اروپا

سیرا نوادا، بهترین پیست اسکی اروپا است. رشته‌کوه سیرا نوادا که در منطقۀ اندلس در گرانادا قرار دارد، بهترین مکان برای راه‌اندازی پیست اسکی است. پیست اسکی اینجا در سراسر جهان معروف است و بهترین پیست اسکی در اروپا است.

شرکت در جشنواره گاو بازی

 اوج هیجان را با شرکت در این جشنواره احساس کنید و نهایت لذت را ببرید. این جشنواره در ماه جولای به مدت چند روز برگزار می‌شود. شما می‌توانید در این جشنواره نوشیدنی و غذاهای محلی خوشمزه‌ای را میل کنید و با بستن شال قرمز از دیدن مراسم لذت ببرید.

نکات ایمنی در سفر به اسپانیا

حملات خشونت‌آمیز در اسپانیا متداول نیست. بااین‌حال، ممکن است جرائم کوچکی رخ بدهد و جیب‌بری در شهرهای بزرگ‌تر بسیار رایج است. یکی از قوانین سفر به اسپانیا این است که همیشه اشیای قیمتی خود را در وسایل حمل‌ونقل عمومی ایمن و دور از دید نگه دارید. دزدان فوق‌العاده سریع هستند. در بارسلونا، جایی ممکن است تلفن شما را در خیابان بدزدند یا وسایل شما را در متروهای شلوغ ببرند، بسیار مراقب باشید. همچنین وقتی در کافه یا رستوران هستید، هرگز کوله‌پشتی یا لپ‌تاپ خود را بیرون نگذارید. چون در چشم‌برهم‌زدنی ناپدید می‌شوند.

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات