آیا با موزه و ورزشگاه نیوکمپ بارسلونا آشنا هستید؟

2 سال پیش 0 دیدگاه

اگر از علاقه‌مندان فوتبال باشید، قطعاً نام لیونل مسی را شنیده‌اید و اگر نام او را شنیده‌اید، حتماً نام باشگاه بارسلونا و درباره باشگاه نیوکمپ بارسلونا چیزهایی شنیده‌اید. روزهای بازی در ورزشگاه بارسلونا بسیار دیدنی است. محلی‌ها و گردشگران، لباس‌های راه‌راه آبی و قرمز به تن می‌کنند و بارها و رستوران‌ها مملو از هواداران هستند. به نظر می‌رسد شادی عمومی در روزهای مسابقات در خیابان‌ها غوغا می‌کند. این حال و هوای شاد در ورزشگاه نیوکمپ، از قلب و روح تپنده صحنه فوتبال بارسلونا منتشر می‌شود. در سفر با تور بارسلونا می‌توانید از موزه این ورزشگاه مشهور دیدن کنید.

موزه باشگاه فوتبال بارسلونا به‌عنوان خانه باشگاه محلی فوتبال بارسلونا نیز عمل می‌کند. این کشور میزبان مراسم افتتاحیه جام‌جهانی فوتبال 1982 و چندین بازی نهایی لیگ قهرمانان اروپا و رقابت‌های فوتبال در بازی‌های المپیک 1992 بود. در اینجا همه چیزهایی را که باید درمورد موزه و ورزشگاه نیوکمپ بارسلونا بدانید، از جاذبه‌های موجود در آن تا نحوه دسترسی به آن آمده است.

معرفی ورزشگاه نیوکمپ بارسلونا

نیوکمپ به معنای زمین جدید با ظرفیت 99354 نفر، بزرگ‌ترین ورزشگاه اروپا و چهارمین استادیوم بزرگ فوتبال در جهان است. ساخت و ساز این مکان سه سال طول کشید ( 1954-1957) و استادیوم در 24 سپتامبر 1957 با مسابقه‌ای بین بارسلونا و تعدادی از بازیکنان شهر ورشو افتتاح شد. تیم کاتالان در این دیدار با نتیجه 4 بر 2 پیروز شد. در همان سال، در 6 اکتبر، اولین بازی رسمی در نیوکمپ برگزار شد و تیم میزبان 6 بر 1 رئال را شکست داد.

همان‌طور که اشاره شد، این ورزشگاه بزرگ‌ترین ورزشگاه اروپاست که ابعاد آن چشمگیر است. در «تور کمپ نو» می‌توانید یک نمای پانوراما از کل ورزشگاه را مشاهده کنید. اتاق رختکن را ببینید و از نمازخانه دیدن کنید؛ همان‌طور که برخی بازیکنان قبل از بازی این کار را انجام می‌دهند. همچنین می‌توانید پیاده‌روی از طریق تونل بازیکنان تا پناهگاه ورزشگاه را تجربه کنید. اکنون در عصر شکوفایی و دریافت جوایز متعدد توسط لیونل مسی، نیوکمپ رکوردی در جذب بازدیدکنندگان موزه و تورهای استادیوم دارد و در حال حاضر بزرگ‌ترین استادیوم پنج ستاره یوفا محسوب می‌شود.

ورزشگاه نیو کمپ بارسلونا

طبق یک اطلاع‌رسانی در سال 2014، برنامه‌ای برای افزایش ظرفیت استادیوم به 100 هزار نفر همراه با نوسازی طبقه اول و تکمیل طبقه‌ سوم و سقف بسیار بزرگ استادیوم وجود دارد. طرح نوسازی استادیوم در می سال 2017 آغاز و در فوریه سال 2021 به پایان رسید. درواقع فرایند ساخت و ساز به اندازه سه فصل و نیم مسابقات فوتبال زمان می‌برد؛ بدون اینکه خللی در میزبانی بارسلونا در مسابقات ایجاد شود. همچنین می‌توانید اتاق مطبوعات را مشاهده کنید؛ جایی‌که مربیان و مدیران اجرایی کنفرانس‌های مطبوعاتی را برگزار می‌کنند، سپس مستندهایی درباره باشگاه بارسلونا را خواهید دید.

بیشتر بخوانید: بهترین هتل‌های بارسلونا + معرفی هتل‌های ساحلی بارسلون

امنیت بالا در ورزشگاه در طول بازی‌های خانگی باشگاه بارسلونا

همان‌طور که اشاره شد، ورزشگاه نیوکمپ بارسلونا، جایزه 5 ستاره یوفا را دریافت کرد. دریافت این جایزه، مستلزم تدابیر امنیتی خاصی در ورزشگاه است. این باشگاه یکی از موفق‌ترین و محبوب‌ترین باشگاه‌های فوتبال در جهان محسوب می‌شود که عناوین داخلی و بین‌المللی متعددی از جمله لالیگا، کوپادل‌ری و لیگ قهرمانان اروپا را به دست آورده است. باشگاه بارسلونا همچنین به‌دلیل آکادمی جوانان خود، لاماسیا، بازیکنان موفق زیادی را در طول سال‌ها پرورش داده است که معروف‌ترین آن‌ها لیونل مسی، ژاوی، آندرس اینیستا و کارلس پویول هستند.

 برای مثال، ورزشگاه با دوربین نظارت می‌شود و شورش یا ضرب‌ و شتم بین «گروه‌های هوادار» در ورزشگاه بسیار کم اتفاق می‌افتد. درواقع بیشتر تماشاگران تنها می‌خواهند یک مسابقه فوتبال جذاب را ببینند. به‌طورکلی، مشکل طرفداران خشن فوتبال در اسپانیا بسیار کمتر از بسیاری از کشورهای دیگر است.

موزه نیوکمپ کجاست

تاریخچه موزه باشگاه بارسلونا

موزه ورزشگاه نیوکمپ، که از موزه‌های بارسلونا به‌شمار می‌رود، تاریخی غنی دارد که به سال 1984 بازمی‌گردد؛ یعنی زمانی که تحت ریاست جوزپ لوئیس نونیز افتتاح شد. رؤیای هر فرد فوتبالی و هوادار بارسلونا این است که از این موزه بازدید کند. با دیدن موزه نیوکمپ می‌توانید با پشت‌صحنه تیم بارسلونا آشنا شوید. موزه نیوکمپ بخش‌های مختلفی دارد که در ادامه به معرفی آن‌ها می‌پردازیم:

  • در بخشی از آن جواز و افتخارات باشگاه نیوکمپ بارسلونا قرار دارد.
  • در بخشی دیگر محصولات تولیدی باشگاه به فروش می‌رسد که هر طرفدار بارسایی باید از آن خرید کند.
  • در قسمتی دیگر راهروی عکس‌های بازیکنان است که در این قسمت می‌توانید با بازیکنان (ماکت بازیکنان) بارسا عکس بگیرید.
  • همچنین می‌توانید در این موزه به دروازه‌بان رباتی گل بزنید.
  • همچنین با عینک مجازی پا به زمین مسابقه فوتبال بگذارید و در کنار دیگر بازیکنان فوتبال بازی کنید.

تاریخچه موزه باشگاه بارسلونا

بازدید از موزه فناوری پیشرفته باشگاه بارسلونا آغاز می‌شود؛ جایی که صفحه‌های لمسی عظیم به بازدیدکنندگان اجازه می‌دهد لایه‌های پنهان تیم افسانه‌ای را کشف کنند. همچنین می‌توانید ویدئوهایی از صحنه‌های هنرمندانه بازیکنان را تماشا کنید. بازدید از موزه نیوکمپ  همه روزه، به‌جز روزهایی که تیم مسابقه یا تمرین دارد از ساعت 10 صبح تا غروب صورت می‌گیرد. برای بازدید از موزه باید از قبل نوبت خود را رزرو کنید.

بیشتر بخوانید: معرفی فرودگاه بارسلونا در اسپانیا

سخن پایانی

 هیچ‌چیز بهتر از بزرگی ورزشگاه نماد عظمت این باشگاه نیست. استادیوم باشگاه فوتبال بارسلونا که به‌دلیل امکاناتش معروف است، حدود 100 هزار نفر گنجایش دارد و از این نظر سومین استادیوم بزرگ جهان است. این ورزشگاه در سپتامبر 1957 به‌عنوان جایگزین ورزشگاه قدیمی Les Corts افتتاح شد و تاکنون چندین بار بازسازی شده است. شما به مدت دو ساعت می‌توانید از استادیوم دیدن کنید، از طریق تونل به رختکن بروید (که در آن ماکتی از باکره مونتسرات نیز وجود دارد) و بوی چمنی را که توسط ستاره‌های بزرگ این باشگاه زیر پا گذاشته شده است، حس کنید. این موزه یکی از فوتبالی‌ترین موزه های اسپانیا است.

 موزه باشگاه بارسلونا

همچنین می‌توانید با تاریخچه باشگاه فوتبال بارسلونا از طریق موزه آن آشنا شوید؛ جایی که می‌توانید جام‌های کسب‌شده در طول تاریخ آن را تحسین کنید و نقاط عطف باشگاه را به یاد آورید. شما می‌توانید با گشت و گذار در این استادیوم باورنکردنی و نمادین‌ترین گوشه‌های آن، تجربه‌ای فراموش‌نشدنی کسب کنید. موزه اف ‌سی ورزشگاه نیوکمپ بارسلونا را می‌توان در داخل استادیوم مشاهده کرد که دارای نمایشگاه‌های دائمی مدرن از تاریخ باشگاه است. جدا از تمام یادگاری‌ها هر جامی که باشگاه تا به حال کسب کرده است، به نمایش گذاشته می‌شود. باید گفت بعد از موزه پیکاسو، نیوکمپ دومین موزه پربازدید در بارسلوناست. پس اگر عاشق فوتبال هستید و مسافر تور اسپانیا هستید، این موزه را حتما ببینید. 

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات