آشنایی با لذیذترین غذاهای سوئیسی که نیاید از دست داد!

6 سال پیش 0 دیدگاه

غذاهای سوئیسی و دسرها و نوشیدنی‌ها مانند شکلات و فوندو در سراسر دنیا شهرت دارند و گردشگران بسیاری را به این سرزمین می‌کشاند. سوئیس همچنین در مرکز اروپا به‌خاطر دریاچه‌ها، کوه‌ها، ساعت‌ها و البته شکلات‌هایش در سرتاسر جهان شناخته شده است. سوئیس، کشوری پر از فرهنگ‌ها و سنت‌های مختلف بوده که به سه ناحیه تقسیم شده است که هر کدام زبان، جشن و مذهب خاص خود را دارند. در ادامه با معرفی محبوب‌ترین غذاهای سوئیس با ما همراه باشید.

گوشت گوساله ورقه شده  Émincé de Veau à la Zurichoise

این غذا از گوشت گوساله ورقه شده، تهیه می‌شود که آن را با قارچ به‌طور سنتی طبخ می‌کنند. این وعده غذایی پر کالری در زوریخ، طرفداران بسیاری دارد و در هوای سرد عالی است. 

غذا در سوئیس

این غذا به دلیل سادگی و خوشمزگی در سراسر کشور شهرت داشته و معمولا با سس خامه پخته می‌شود.

 

بیشتر بخوانید: ۱۱ سوغات سوئیس که حتما باید بخرید

 

فوندوی سوئیسی Swiss Fondue

فوندوی سوئیسی یکی از محبوب‌ترین غذاهای سوئیس است که طرفداران بسیاری دارد و مردم سوئیس واقعا از خوردن آن لذت می‌برند. فوندو، دستور پخت متنوعی دارد و بسته به هر منطقه، متفاوت است. برای تهیه یک فوندوی سوئیسی ساده به سادگی یک یا دو پنیر را با سیر مخلوط کنید. بعد از این مرحله مواد را در قابلمه‌ای ریخته و زیر آن، شمع بگذارید تا پنیر آب شود. سپس با استفاده از یک چنگال بلند، با یک تکه نان یا سیب از خوردن آن لذت ببرید. فوندو اغلب با چای سیاه سرو می‌شود.

غذاهای سوئیس

سوسیس کلم Papet Vaudois

مواد اصلی تشکیل‌دهنده این غذا مخلوطی از سیب‌زمینی و تره‌فرنگی پخته شده در آب به همراه سوسیس کلم است. سوسیس کلم نیز در جشن‌های سال نو در برخی شهرها طبخ می‌شود‌.

انواع غذا در سوئیس

La Cuchaule پیش‌غذای محبوب سوئیسی

La cuchaule یکی از خوراکی‌های سوئیسی است که به شکل یک گلوله پهن زعفرانی درست می‌شود. این غذای شیرین در جشنواره سنتی Benichon جزو غذاهای اصلی محسوب می‌شود. این جشنواره دستورالعمل‌های نسل گذشته را منتقل و سنت‌های آن را به نمایش می‌گذارد. این نان زعفرانی اغلب برای صبحانه یا پیش‌غذا مصرف می‌شود. همه ساکنان فریبورگ نان تست سنتی کوشاول را با کره و خردل میل می‌کنند. 

 

خوراکی‌های سوئیسی

سس خردل Moutarde de Bénichon (Bénichon Mustard)

خردل Benichon ترکیبی از آرد خردل است، هرچند با توجه به نامش، شباهت چندانی با خردل سنتی ندارد. مانند خردل طعم تندی دارد و با افزودن مواد شیرین و ادویه‌جات و ترشی‌جات، آن را به یک غذای کاملا بدیع تبدیل می‌کند. این غذا یکی از شگفت‌انگیزترین خوراکی‌های جشنواره Benichon در کانتون فریبورگ است. هر خانواده یا نانوایی، این خوراک را با شیوه‌ای متنوع طبخ می‌کنند و دستورالعمل مخصوص به خود را دارند.

بیشتر بخوانید: بازار، تفریحات و بهترین شهرها هنگام کریسمس در سوئیس را بشناسید

Malakoff de Vinzel یکی از غذاهای معروف سوئیسی

Malakoff de Vinzel یا de Luins یکی از غذاهای سوئیسی بسیار معروف است و داستان‌های مختلفی در مورد آن وجود دارد.  ناپلئون سوم در سال 1853، در جنگی که اکنون به عنوان جنگ کریمه شناخته می‌شود، علیه روسیه وارد جنگ شد. هنگامی که ارتش او از روستاهای سوئیس عبور می کرد، او مزدورانی را برای تقویت نیروهایش استخدام کرد. پس از 14 ماه جنگ، آن‌ها اولین پیروزی‌شان را به دست آوردند. در سال 1855 پس از پایان جنگ، مزدوران سوئیسی هر روز صدها نفر را به خانه می‌آوردند و  از آن‌جایی که گرسنه بودند، به این فکر افتادند که گلوله‌های پنیر را سرخ کنند. این پنیر از آن پس، قلعه تسخیرشده نام گرفت.

 

بهترین غذا در سوئیس

سوف ماهی  Filets de Perches (Perch Tenders)

سوف ماهی کمیاب در آب‌های شیرین در دریاچه‌های سوئیس یافت می‌شود. کانتون Vaud که در ساحل شمالی دریاچه ژنو قرار دارد، بیشتر به‌خاطر این غذا مشهور است. این غذا با سیب‌زمینی سرخ‌کرده یا سیب‌زمینی آب‌پز سرو شده و گاهی اوقات از کشورهای دیگر وارد می‌شود، بنابراین این غذا تا حدی اصالت خود را از دست داده است.

بهترین غذاهای سوئیس

برنج کازیمیر Casimir Rice

برنج کازیمیر یک غذای عجیب و اصیل سوئیسی محسوب می‌شود و از سال 1952 در منوی بسیاری از رستوران‌ها موجود است. این غذا با ورود ادویه‌های کاری به اروپا در سوئیس رایج شده است. کاری سوئیسی با گوشت گوساله پخته می‌شود اما می‌توان آن را با مرغ یا گوشت خوک نیز طبخ کرد. سس با مخلوطی از خامه و کاری و همراه میوه‌هایی مانند گیلاس و آناناس تهیه می‌شود.

 

معرفی انواع غذا در سوئیس

پاته Pâté Vaudois

درحالی‌که منشا پاته نامشخص است، در کانتون بسیار مصرف می‌شود. این میان‌وعده ترد و بسیار لذیذ توسط قصابان و نانواها با دستورالعمل‌های مختلف تهیه می‌شود. با کمی خردل و یک لیوان نوشیدنی از خوردن آن لذت ببرید. این غذا در سوئیس با نان تست که به چهار قسمت تقسیم شده، به عنوان پیش‌غذا با پیازهای کوچک، ترشیجات و گوشت خشک شده مانند گوشت گاو تند شده، بیکن یا سوسیس سیر سرو می‌شود.

بیسکویت لکرلی Leckerli 

غذاهای خوشمزه و پر کالری در بین مردم سوئیس طرفداران بسیاری دارند. یکی از خوراکی‌های سوئیسی که به عنوان نمادین‌ترین و محبوب‌ترین دسرهای سوئیسی نیز شناخته می‌شود، Leckerli یک بیسکویت مربع کوچک است که از نان زنجبیلی تهیه می‌شود و روی آن را با پودر شکر خوب می‌پوشانند. 

لذیذترین خوراکی‌های سوئیسی

بر خلاف سایر نان‌های ادویه‌ای، لکرلی نسبتا بافت سفتی دارد. این غذا بیشتر در منطقه بازل تولید می‌شود، اما در سراسر سوئیس نیز در دسترس است.

 

بیشتر بخوانید: آشنایی با روز ملی سوئیس و جشن‌های معروف آن

نان گرد شیرین La Salée au Sucre

La salée au sucre یک نان گرد شیرین است که روی آن مخلوطی از شکر، خامه و وانیل یا کره و یا تخم‌مرغ زده شده استفاده می‌شود‌. این نان در وو بسیار محبوب بوده، اگرچه در سراسر کشور شناخته شده است. یکی از انواع غذا در سوئیس که می توانید آن را در هر نانوایی پیدا کنید.

محبوب‌ترین خوراکی‌های سوئیسی

Swiss Chocolate شکلات سوئیسی

شکلات سوئیسی یکی از خوراکی‌های سوئیس است که محبوبیت بسیاری در سراسر دنیا دارد. سوئیسی‌ها به عنوان هدیه از شکلات شیری سوئیسی بسیار استفاده می‌کنند. برندها و انواع مختلف شکلات با کیفیت عالی در قیمت‌های مختلف در این کشور به فروش می‌رسد.

دسرها و غذاهای سوئیس

Le Gâteau Payernois (کیک Payernois)

Le Gâteau Payernois خمیری است که عمدتا از فندق و خامه تشکیل شده است، این غذا در شهر Reine Berthe بسیار طبخ می‌شود. کیک ترد، Payernois نیمه خشک بوده و دستور طبخ آن از نسلی به نسل دیگر منتقل شده است. این غذا به شهر پایرن تعلق داشته و طرفداران بسیاری دارد.

محبوب‌ترین غذا در سوئیس


 

تگ ها غذا

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات