معرفی بهترین شهربازی‌های ژاپن

3 سال پیش 0 دیدگاه

شهربازی‌ یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری است که برای تمامی اعضای خانواده با همه رده‌های سنی و سلیقه‌ها، تفریحاتی جذاب و به‌یادماندنی دارد. کشور ژاپن چندین شهربازی و پارک دارد که در سراسر دنیا شناخته‌شده هستند. در این مطلب با بهترین شهر بازی ژاپن آشنا خواهید شد.

ژاپن سرزمین رنگ‌ها و افسانه‌ها است که از هزاران جاذبه گردشگری جذاب از آثار تاریخی و معابد باشکوه گرفته تا طبیعت بی‌نظیر و بکر در گوشه و کنار این کشور وجود دارد که هر یک به‌تنهایی دلیل خوبی است که این کشور تماشایی را به‌عنوان مقصد سفرتان انتخاب کنید. علاوه بر جاذبه‌های بسیار، ژاپن پارک‌های و شهربازی‌های زیادی دارد که بسیاری از آن‌ها در سراسر دنیا شهرت دارند مانند برندهایی مثل دیزنی و یونیورسال استودیوز. تعدادی از این پارک‌ها در نوع خود منحصربه‌فرد هستند و مانند آن را هیچ جای دیگر دنیا نمی‌توانید پیدا کنید مثلاً پارک Nikko edomura که یک پارک با تم سامورایی است. در سفر به ژاپن به‌خصوص اگر همراه فرزندان سفر می‌کنید، می‌توانید برای سر زدن به شهربازی معروف ژاپن برنامه‌ریزی بکنید و تفریحی هیجان‌انگیز را در این کشور دیدنی تجربه کنید؛ تفریحی بسیار متفاوت از جاذبه‌های گردشگری معمول.

پارک توکیو دیزنی سی (Tokyo DisneySea)

شهربازی دیزنی سی بهترین شهربازی ژاپن که تنها پارک موضوعی دریایی دیزنی در دنیا است این پارک در توکیو در سال 2001 افتتاح شده است. دیزنی سی در ابتدا برای ساخت در لانگ بیچ لس‌آنجلس طراحی شده بود؛ اما درنهایت در توکیو به اجرا درآمد. دیزنی سی به هفت پارک موضوعی کوچک‌تر تقسیم شده است که عبارت است از: بندر مدیترانه‌ای که در کنار یک کانال آب قرار گرفته اسکله آمریکایی که حال و هوای شهرهای بندری آمریکایی اوایل قرن 20 را دارد، پورت دیسکاوری و لاست ریور دلتا با تم دریای کارائیب و سواحل عربی و تالاب پری دریایی و جزیره مرموز که کوه آتش‌فشانی پرومتئوس و سمبل تکیو دیزنی سی در آن قرار دارد.

شهربازی معروف ژاپن

بیشتر بخوانید: 25 هتل عجیب و جالب در توکیو که از دیدنشان حیرت خواهید کرد

توکیو دیزنی لند

پارک دیزنی لند توکیو که یکی از جاذبه‌های دیدنی توکیو است، با الگو گرفتن از دیزنی‌لند آمریکا ساخته شده و یک قصر سیندرلا هم دارد که سمبل دیزنی‌لند توکیو است. تمامی این مجموعه به هفت قسمت موضوعی تقسیم شده است و دارای 43 جاذبه مختلف، 53 فرودگاه و 53 اوت لت غذا و نوشیدنی است و به عنوان یکی از بهترین شهر بازی ژاپن می‌شود. در نزدیک ورودی اصلی پارک دیزنی لند بازاری به نام ورلد بازار قرار دارد که فروشگاه‌های سوغات دارد. در بخش‌های مختلف این پارک جاذبه‌های بسیاری وجود دارد که برای هر سن‌وسال و سلیقه‌ای مناسب است.

در بخش جنگلی این پارک که ادونچرلند نام دارد وسایل تفریحی هیجان‌انگیزی با نام‌های جالب و کاملاً متفاوت مثلاً دزدان دریایی کارائیب وجود دارد. کروز جنگلی و سفر اکتشافی حیات‌وحش و خط آهن رودخانه غربی از دیگر جاذبه‌های تفریحی این بخش از پارک دیزنی لند است. بخش وسترن‌لند که از مناطق غربی آمریکا در قرن 19 مدل‌سازی شده ترن‌های هوایی هیجان‌انگیزی دارد. نمایش‌های رنگارنگ شبانه و حضور در کنار بازیگران محبوب دیزنی از دیگر جاذبه‌های پارک برای کسانی که اهل هیجان نیستند و ترجیح می‌دهند تفریحی آرام داشته باشند.

یونیورسال استودیوز (Universal Studios)

ایده اصلی طراحی بهترین شهر بازی ژاپن در حقیقت فراهم کردن امکانی برای تجربه‌ی دنیای شگفت‌انگیز فیلم‌ها در قالب نمایش‌ها و جاذبه‌های متفاوت است. یونیورسال استودیوز ژاپن به هشت قسمت تقسیم شده و بعد از ورودی منطقۀ هالیوود قرارگرفته است که بخشی ساخته شده بر اساس استودیوهای فیلم‌سازی هالیوود حال و هوای این بخش شما را به هالیوود آمریکا می‌برد. خود نیویورک یکی دیگر از قسمت‌های پارک است که جاذبه‌هایی با تم مرد عنکبوتی را دارد که یکی از محبوب‌ترین فیلم‌ها در یونیورسال استودیوز ژاپن است. همین‌طور نمایش‌هایی بر اساس فیلم ترمیناتور در این بخش اجرا می‌شود. قدم زدن در خیابان‌های این قسمت شما را به سفری جذاب در نیویورک می‌برد.

شهربازی‌های معروف ژاپن

بخش پارک ژوراسیک همان‌طور که از نامش مشخص است با موضوع فیلم پارک ژوراسیک ساخته شده است و جاذبه‌هایی بسیار هیجان‌انگیز دارد و اغلب بزرگ‌سالان از آن استقبال می‌کنند. بخش دهکدۀ Amity سواحل فیلم آرواره‌ها را بازسازی کرده است که نوجوانان می‌توانند از بخش مربوط به خودشان در واندرلند لذت ببرند. دنیای هری‌ پاتر بخش دیگر از این پارک است که این دنیای جادویی را به دنیای واقعی آورده است. در حال حاضر این بخش محبوب‌ترین قسمت پارک است و از بقیۀ بخش‌ها جدیدتر است.

پارک فوجی کیو هایلند (Fuji Q Highland)

این پارک در دامنه کوه فوجی در منطقه‌ی تفریحی پنج دریاچه‌ی فوجی قرار دارد و یکی از محبوب‌ترین پارک‌ها برای جوانانی است که در جست‌وجوی هیجان می‌باشند. پارک فوجی در زمینه‌های مختلف توانسته است رکورد گینس را به نام خود ثبت کند و سریع‌ترین ترن هوایی ژاپن در این پارک قرار گرفته. این پارک از زمان افتتاحش در سال 1961 تا به امروز دائماً در حال معرفی جاذبه‌های جدید و بازسازی و تغییر جاذبه‌های قدیمی است. در این پارک نه‌تنها ترن هوایی بلکه جاذبه‌ها و وسایل تفریحی متعددی برای همۀ اعضای خانواده با سنین مختلف وجود دارد و پارکی است که همه افراد با سلیقه‌ها و سن‌های مختلف می‌توانند از حضور در آن لذت ببرند. بیرون از پارک در فصل زمستان پیست اسکیت وجود دارد. همچنین امکانات استفاده از چشمه‌های آب گرم فوجی‌ قرار گرفته شده است. این پارک جاذبه‌های بسیاری دارد و بیش از همه به خاطر ترن‌های هوایی جذاب و بزرگ شهرت دارد. یکی از این ترن‌ها Dododonpa نام دارد که در کمتر از 1.56 ثانیه به‌سرعت 180 کیلومتر بر ساعت می‌رسد و در پارک دور می‌زند. یک هزارتوی جذاب و البته ترسناک در پارک وجود دارد و یک خانۀ تسخیرشده که یکی از ترسناک‌ترین‌ها در کل جهان است.

ترن‌هوایی شهربازی ژاپن

بهترین شهر بازی ژاپن | پارک Huis Ten Bosch

پارک Huis Ten Bosch یکی از مهیج‌ترین جاذبه‌های ژاپن برای کودکان است و یکی از بهترین شهربازی‌های ژاپن در تعطیلات داخلی می باشد. این پارک از سال 2013، فعالیت خود را آغاز کرده است. مساحت این پارک 1/5 میلیون مترمربع است و 6 کیلومتر راه آبی و فضای سبز دارد. در این پارک کودکان و بزرگ‌سالان در کنار یکدیگر از جاذبه‌های مختلفی مانند موزه‌ها و رستوران‌ها و هتل‌ها و فضای سبز فوق‌العاده لذت می‌برند. نمایش‌های جذاب آتش‌بازی و اجرای برنامه‌ی کارکترهای محبوب کارتونی از دیگر جذابیت‌های این پارک است.

شما هر فصلی از سال که به این پارک سر بزنید گل‌های متنوع و رنگارنگ توجه شما را به خود جلب می‌کنند. فستیوال‌های مرتبط با گل و گیاه در این پارک برگزار می‌شوند از جمله فستیوال لاله‌ها که بزرگ‌ترین مجموعه از 700 گونه مختلف لاله را در برمی‌گیرد. فستیوال رز در ماه می برگزار می‌شود و دو هزار گونه مختلف از رز در آن به نمایش درمی‌آید و نمایشگاه زمستانی ارکیده هم در پارک برگزار می‌شود.

شهربازی ژاپن توکیو

پادشاهی نورنام یکی دیگر از جاذبه‌های این پارک است که از اواخر اکتبر تا اوایل ماه می ادامه دارد و یکی از بزرگ‌ترین نمونه‌های نورپردازی و نمایش نور در جهان است که در طی آن 13 میلیون لامپ در سراسر پارک روشن می‌شود. گشت‌وگذار در گذرگاه‌های آبی با قایق‌ها و دوچرخه‌سواری در مسیرهای جذاب و تماشای نمایش‌های سه‌بعدی از دیگر جاذبه‌های پارک است.

بیشتر بخوانید: معروفترین رستوران ها و کافه ها در توکیو

پارک Hakkeijima

این پارک فقط 1 ساعت تا توکیو فاصله دارد و چهار آکواریوم و یک موزۀ دریایی دارد که سمبل پارک است. همچنین ده‌ها جاذبه‌ی دیگر با تم اقیانوس و دریا در این پارک وجود دارد. در بزرگ‌ترین مخزن پارک در موزه‌ 50 هزار ساردین نگهداری می‌شوند. نمایش شنای ساردین‌ها در کنار نورپردازی جذاب از دیدنی‌های پارک است. در آکوا استادیوم می‌توانید نماش جذاب دلفین‌ها، شیرهای دریایی و پنگوئن‌ها را تماشا کنید. آکواریوم فانتزی دلفین، یک آکواریوم جذاب با تم دلفین است و می‌توانید آن را از داخل یک تونل تماشا کنید. در Fureai Lagoon می‌توانید بعضی از نوع‌های دریایی را از نزدیک ببینید و حتی به آن‌ها دست بزنید. غذا دادن به دلفین‌ها و شنا با آن‌ها از دیگر فعالیت‌ تفریحی جذاب این پارک است.

شهربازی‌های ژاپن

یکی دیگر از آکواریوم‌های این مجموعه Umi Farm است. در این آکواریوم می‌توانید با مراحل پرورش و صید انواع ماهی آشنا شوید و حتی خودتان ماهی‌گیری کنید. اولین ترن هوایی ژاپن که از سطح آب می‌گذرد و قایق‌سواری درحالی‌که دلفین‌ها در اطراف شما شنا می‌کنند از دیگر جاذبه‌های پارک است.

ادو واندرلند (Edo Wonderland)

مرزها و خیابان‌های منطقه مرکزی شهر سامورایی‌ها و هر آنچه در این مجموعه تفریحی می‌بینید با الهام از دوره پیشامدرن ژاپن ساخته شده است. شما به‌عنوان یکی از شهروندان دوران ادو می‌توانید در کوچه‌ها و خیابان‌ها بچرخید و جاذبه‌های مختلف را ببینید. یکی از جذاب‌ترین بخش‌های این مجموعه هزارتوی نینجا است. عبور از این هزارتو بسیار هیجان‌انگیز و دشوار است البته راه‌های خروج اضطراری از آن وجود دارد. خانۀ نینجای Kai Kai جایی برای آموزش نینجاهاست که با عبور از رودخانه‌ با قایق‌های تفریحی می‌توانید با سبک زندگی اهالی ژاپن در این دوران بیشتر آشنا شوید.

شهربازی‌های معروف ژاپن

مجموعه‌ی تفریحی Nagashima Resort

این مجموعه تفریحی دومین و بهترین شهر بازی ژاپن است. از نظر وسعت بعد از دیزنی‌لند در جایگاه دوم قرار دارد و جذابیت آن به خاطر تنوع و تعدد جاذبه‌ها و تفریحات هیجان‌انگیز است. این شهربازی 10 ترن هوایی دارد که بعضی از آن‌ها در سراسر دنیا شهرت دارند. ترن هوایی اژدهای فولادی، 2479 متر طول دارد و طولانی‌ترین ترن هوایی دنیا است که در گینس به ثبت رسیده است. یکی دیگر از ترن‌های مشهور پارک بزرگ‌ترین ترن چوبی دنیا با نام گردباد سفید است. علاوه بر ترن هوایی انواع جاذبه‌ها و وسایل تفریحی هیجان‌آور در این پارک وجود دارد و از این شهربازی مکانی فوق‌العاده برای علاقه‌مندان به هیجان ساخته است.

ترسناک‌ترین شهربازی ژاپن

در مجاورت این پارک اسپا لند قرار دارد و شما می‌توانید از 16 چشمۀ آب گرم طبیعی لذت ببرید. رستوران و سالن ماساژ و اتاق‌های خصوصی همراه با حمام آب گرم از دیگر امکانات این مجموعه است. یک باغ گیاه‌شناسی در نزدیکی پارک قرار دارد که علاوه بر گیاهان جذاب به نورپردازی‌های زیبایش مشهور است.

سرزمین عجایب ادوی نیکو ادومورا

برای کسانی که دوست دارند به همراه تفریح و هیجان، کمی هم تاریخ یاد بگیرند، بازدید از نیکو را پیشنهاد می‌دهیم. سرزمین عجایب ادوی نیکو ادومورا شبیه به یک شهر دوران اِدو قرن 17 شده است. بازدید از این شهربازی یکی از ساده‌ترین راه‌های سفر زمان خواهد بود که مردم این شهر به سبک همین دوره لباس پوشیده‌اند و حتی می‌توانید نینجاهای معروف را هم در بینشان ببینید. در اینجا اجرای زنده نینجاها انتظارتان را می‌کشد و می‌توانید از نزدیک با‌ آن‌ها عکس یادگاری بگیرید و در یک هزارتوی نینجایی راهتان را پیدا کنید. شاید این پارک در قیاس با دیگر گزینه‌ها از هیجان کمتری برخوردار باشد اما افسون خاص خود را دارد.

شهربازی ژاپن توکیو

شهربازی متروکه ژاپن

شاید ما فکر کنیم که کشور ژاپن آن‌قدر جمعیت زیادی دارد که همۀ شهرهای آن مثل توکیو شلوغ است و برای سوزن انداختن هم جا نیست اما در این کشور مناطق متروک زیادی هست که سال‌ها به حال خود رها شده‌اند؛ یکی از این مکان‌های متروک و درعین‌حال ترسناک شهربازی‌ای به اسم تاکاکانونوما هست که در 250 کیلومتری شمال توکیو قرار دارد و کسی اطلاعاتی از آن ندارد و حتی جای دقیق آن‌هم مشخص نیست. این پارک را روی هیچ‌کدام از نقشه‌های ژاپنی نمی‌توانید پیدا کنید چون آن‌قدر اسرارآمیز است که بر روی هیچ نقشه‌ای وجود ندارد.

تنها اطلاعاتی که از این پارک به عنوان بهترین شهر بازی ژاپن وجود دارد این است که در سال 1973 باز و دو سال بعد هم تعطیل شد و هیچ‌کس به‌درستی نمی‌داند که چرا این پارک در سال 1975 بسته شد بعضی می‌گویند علت تعطیلی پارک سیستم بد فروش بلیت‌های آن بود اما محلی‌ها می‌گویند روی ترن هوایی این پارک بسیاری از انسان‌ها مردند تا این پارک را تعطیل کردند.

شهربازی متروکه ژاپن

بیشتر بخوانید: غذا در ژاپن

این پارک در سال 1986 دوباره باز شد اینکه چرا بعد از 11 سال دوباره این پارک را باز کردند هم عجیب بود. شاید منتظر بودند تا تعمیرات کافی روی پارک انجام شود و شاید هم می‌خواستند به‌قدر زیادی زمان بگذرد تا مردم اتفاق‌های بد پارک را فراموش بکنند اما دلیل بازگشایی دوباره آن هر چه که بود پارک دوباره در سال 1999 برای همیشه بسته شد چون آن‌قدر پارک‌های بزرگ‌تری وجود داشت که مردم تمایلی برای رفتن به این پارک نداشتند. بعد از بسته شدن پارک تمام وسایل آن به حال خود رها شدند عکس‌های این پارک نشان‌دهنده این است که چرخ‌وفلک و ترن هوایی‌های آن کاملاً زنگ زده‌اند و محوطۀ آن پر از درختان جنگلی شده است آن چیزی که این پارک را ترسناک‌تر می‌کند این است همیشه مهی غلیظ پارک را در برگرفته و فضایی اسرارآمیز به آن داده است.

بعدها در سال 2006 ادعا شد که این پارک خراب‌شده و دیگر هیچ وسیله‌ای در آن وجود ندارد اما یک سال بعد یک شهروند بریتانیایی گفت که به این پارک رفته و اثری از خرابی در آن ندیده است و برای اینکه حرف‌های خود را ثابت کند عکس‌های زیادی از قسمت‌های مختلف پارک انداخت که همان وسایل زنگ‌زده‌ی شهربازی را سر جای خود نشان می‌داد. برخی می‌گویند در یکی از عکس‌های این عکاس که ورودی مه‌گرفته پارک را نشان می‌دهد در وسط تصویر عکس دختر 6 ساله‌ای دیده می‌شود که لباس‌های سفید پوشیده و با صورتی جدی و بی‌تفاوت به عکاس زل زده است.

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات