جاذبه‌های دیدنی شانگهای

6 سال پیش 0 دیدگاه

جاذبههای شانگهای

جاذبه‌های شانگهای، بزرگ‌ترین شهر چین، فرصت‌های دیدنی و جذاب بسیاری را برای مسافران فراهم می‌کند. این شهر شلوغ ۲۴ میلیون جمعیت دارد و جاذبه‌های گردشگری آن معمولا مملو از بازدیدکننده است؛ هرچند تعدادی از مناطق و مکان‌های تاریخی ساکت‌تر نیز در کنار بسیاری از مکان‌های گردشگری جدیدتر به چشم می‌خورد. در شانگهای، فعالیت‌های زیادی برای انجام دادن وجود دارد که می‌توان به بازدید از موزه‌ها و گالری‌های هنری در سطح جهانی شهر مانند موزه شانگهای و موزه هنر چین، رفتن به باغ‌ها و پارک‌های دوست‌داشتنی و یا خرید کردن به خصوص در منطقه عابر پیاده "دنیای جدید" با بوتیک‌ها و گالری‌های لوکس اشاره کرد. همچنین بازید از معابد زیبا و قدیمی شهر و بتکده‌های سنتی، تجربه بسیار شگفت‌انگیز و به‌یادماندنی خواهد بود.

اگر قصد سفر به چین را دارید، در ادامه با معرفی هیجان انگیزترین شهر چین با ما همراه باشید.

جاذبه‌های دیدنی شانگهای

جاذبه‌های گردشگری شهر شانگهای

خرید در خیابان نانجینگ Nanjing Road

خیابان نانجینگ (Nánjing Lù) به عنوان یکی از جاذبه‌های دیدنی شانگهای در نیمه دوم قرن نوزدهم ساخته شد و از ژونگشان لو چندین مایل به سمت غرب امتداد دارد. خیابان اصلی خرید که در امتداد آن می‌توان به آسودگی قدم زد و هر نوع محصولی را که نیاز داشته باشید، می‌توان از  فروشندگان خیابانی خریداری کرد که سوغاتی‌هایی با مضمون چینی می‌فروشند.

همچنین بوتیک‌های گران‌قیمت با ارائه هنرهای سنتی و صنایع دستی و تعدادی مرکز خرید و فروشگاه بزرگ مانند Yibai و Jiubai در اطراف خیابان وجود دارد. از دیگر امکانات رفاهی این خیابان می‌توان به رستوران‌ها و سینماهای و همچنین مرکزی برای نمایش‌های خیابانی اشاره کرد که بسیار سرگرم‌کننده هستند. این منطقه در تعطیلات مهم مانند سال نوی چینی به نقطه کانونی جشن‌ها و آتش‌بازی تبدیل می‌شود و بازدیدکنندگان بسیاری را به خود جذب می‌کند.

 آدرس/شماره تلفن/وب‌سايت:

آدرس: Nan Jing Lu Bu Xing Jie, Huang Pu Qu, Shang Hai Shi, چین

جاذبه شانگهای

 کلیسای جامع Xujiahui و کلیسای Sheshan با نمایش میراث غنی چند ملیتی شانگهای

یکی دیگر از جاذبه‌های باشکوه و میراث غنی چند ملیتی شانگهای، کلیسای جامع Xujiahui است که به عنوان کلیسای جامع سنت ایگناتیوس نیز شناخته می‌شود. این جاذبه توریستی شانگهای در سال 1911 به سبک نئورومانسک ساخته شد و در منطقه جنوبی شهر Xujiahui قرار دارد. این کلیسا بزرگ‌ترین مکان عبادت کاتولیک رومی در شانگهای است که به سبب فضای سبز زیبا و برج‌های ناقوس دوقلوی50 متری و فضای داخلی بازسازی‌شده با رنگ‌آمیزی زیبا، گردشگران بسیاری از آن بازدید می‌کنند.

آدرس/شماره تلفن/وب سايت:

آدرس: چین، Shanghai, Xuhui District, Xujiahui, 蒲西路158号 邮政编码200030

تلفن: +86 21 6438 2595

 

دیدنی‌های شانگهای

کلیسای Sheshan، زیارتگاه ملی شانگهای

کلیسای ششان و زیارتگاه ملی یکی دیگر از مکان‌های مذهبی مهم در شانگهای است که بر روی قله غربی قرار دارد که به نام آن نامگذاری شده است. در طول انقلاب فرهنگی چین، این مکان متحمل آسیب‌های بسیاری شد و در سال‌های اخیر بازسازی‌های گسترده‌ای در آن صورت گرفت. یک مکان زیارتی مهم که از ویژگی‌های برجسته آن می‌توان به 14 ایستگاه صلیب که از تپه به سمت کلیسا به صورت زیگزاگ قرار گرفته و همچنین مناظر باشکوه اطراف اشاره کرد.

آدرس/شماره تلفن/وب‌سايت:

آدرس: Hilltop of Xishen Hill, Sheshan Town, Songjiang District, Shanghai 201600, China

تلفن: +862157651521

جاذبه توریستی شانگهای

جاذبه توریستی در شانگهای

موزه علم و فناوری شانگهای  the Shanghai Science and Technology Museum

این موزه جزو دیدنی‌ترین جاذبه‌های این شهر به شمار می‌رود که ارزش بین‌المللی بسیاری دارد و در سال 2001 افتتاح شده است. علاوه بر موزه باشکوه شانگهای، موزه عظیم علم و فناوری به عنوان بزرگ‌ترین موزه در چین و یکی از برترین جاذبه‌های گردشگری شهر شانگهای شناخته می‌شود. در این موزه شگفت‌انگیز، چیزهای زیادی برای دیدن و انجام دادن وجود دارد و گردشگران بسیاری از آن  دیدن می‌کنند.

نمایشگاه‌های چند رسانه‌ای تعاملی، نمایش‌های دائمی و تئاترهای علمی پیشرفته از جمله ویژگی‌های قابل توجه این موزه است. همچنین مجموعه بزرگی از حیوانات بومی منطقه، دستاوردهای علمی، نمایشگاهی جذاب در مورد روباتیک و همچنین نمایشگاه‌هایی با تمرکز بر سفر فضایی از دیگر بخش‌های سرگرم‌کننده و جذاب موزه به شمار می‌روند.

خانواده‌ها می‌توانند اوقات لذت‌بخشی را در آکواریوم اقیانوس شانگهای و دیگر بخش‌های موزه مانند تونل 120 متری زیر آب سپری کنند. در این تونل می‌توانید نمای نزدیکی از حیات دریایی متنوع منطقه و مجموعه بزرگی از گونه‌های بومی از جمله پانداهای غول‌پیکر و ببرهای چین جنوبی را در باغ‌وحش شانگهای تماشا کنید.

بیشتر بخوانید: معبدهای شانگهای چین | زیباترین معابد شانگهای که باید ببینید

آدرس/شماره تلفن/وب‌سايت:

 آدرس: 2000 Century Ave, Pudong, Shanghai

تلفن: +86 21 6854 2000

وب‌سایت: http://en.sstm.org.cn

دیدنی‌های شهر شانگهای

 موزه هنر چین یا کاخ هنر The China Art Museum

(Zhonghuá Yìshù Gong) موزه هنر چین به عنوان کاخ هنر، بزرگ‌ترین گالری هنری در آسیاست که با ارزش‌ترین مجموعه‌های هنر مدرن کشور را به نمایش گذاشته است. تنها بازمانده رویداد اکسپوی 2010 شهر که به یک هرم وارونه شباهت دارد. از مجموعه‌های جذاب این موزه می‌توان به هنر مدرن چینی، نمایشگاه‌های هنرمندان برجسته چینی و همچنین آثار متعدد مربوط به توسعه فرهنگی شانگهای اشاره کرد. 

مرکز هنر شرقی، همچنین یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های شانگهای است که با برگزاری اجرای موسیقی کلاسیک، اپرا و نمایش تئاتر علاقه‌مندان بسیاری به هنر را به این مجموعه می‌کشاند. تئاتر بزرگ شانگهای به دلیل فهرست منظم کنسرت‌ها، اپرا، اجراهای باله و تئاتر سنتی توجه بسیاری از گردشگران را به خود جلب می‌کند.

آدرس/شماره تلفن/وب‌سايت:

آدرس: 205 Shangnan Road, Pudong, Shanghai

ساعات کاری: 10AM-6PM

تلفن: +86 400 921 9021

وب‌سایت: www.artmuseumonline.org/art/art/index.html

جاذبه‌های دیدنی در شانگهای

 موزه هنر چین یا کاخ هنر

 دیزنی‌لند شانگهای  Shanghai Disney Resort

Shanghai Disney Resort در چین در سال 2016 افتتاح و به یکی از پروژه‌های موفقیت‌آمیز این کشور تبدیل شد. این منطقه در محل پارک دیزنی‌لند شانگهای با 1000 هکتار زمین در پودونگ شهر قرار گرفت و با امکانات رفاهی و سرگرم‌کننده مانند هتل و منطقه سرگرمی و خرید دیزنی، بازدیدکنندگان بسیاری را به سمت خود کشانده است.

حدود 10 میلیون نفر هرساله از این مجموعه دیدن می‌کنند و به یکی از بهترین جاذبه‌های دیدنی شانگهای تبدیل شده است. در خیابان میکی، با ملاقات شخصیت‌ها و خوشامدگویی‌ها و مغازه‌های سوغاتی‌فروشی، سفر هیجان‌انگیز خود را شروع کنید و از باغ‌های تخیل، باغ‌های چینی دلپذیر و چرخ فلک دامبو و سرزمین فانتزی، دیدن کنید و لحظات فراموش‌نشدنی زیبایی را در  پارک‌های "قلب و روح" سپری کنید. 

بیشتر بخوانید:  راهنمای بازدید از پارک ملی جنگلی ژانگجیاجی در چین

در این پارک شگفت‌انگیز، قلعه‌های زیبا و انبوهی از شاهزاده خانم‌های کوچک را خواهید دید که منتظرند تا نگاهی اجمالی به خانواده سلطنتی مورد علاقه خود در دیزنی داشته باشند. Treasure Coveهمچنین محل هیجان‌انگیز سواری دزدان دریایی کارائیب است.

آدرس/شماره تلفن/وب‌سايت:

آدرس: 310 Huangzhao Road, Pudong, Shanghai

وب‌سایت: www.shanghaidisneyresort.com/en/

دیزنی‌لند شانگهای

Shanghai Disney Resort

برج جین مائو و اسکای واک، "ساختمان شکوفایی طلایی" Jin Mao Tower and Skywalk

کشور چین به خاطر آسمان‌خراش‌های فوق‌العاده بلند خود شناخته می‌شود و این جاذبه شانگهای با  93 طبقه رو به آسمان 420.5 متر ارتفاع دارد. این ساختمان غول‌پیکر در زبان چینی به "ساختمان شکوفایی طلایی" شهرت دارد. یکی از بلندترین سازه‌های مستقل جهان که به دلیل یک سکوی بزرگ در طبقه ۸۸ شهرت بسیاری دارد.

این اسکای واک به طور همزمان بیش از ۱۰۰۰ نفر را در خود جای می‌دهد. تماشای مناظر شهر و بوند از بالای ساختمان بسیار چشمگیر است و فضای داخلی با طراحی منحصر به فرد و تماشایی، نظر بسیاری را به خود جلب کرده است. در این ساختمان می‌توانید از مرکز خرید بزرگ در پایه برج و همچنین از دیگر آسمان‌خراش‌های اطراف از جمله برج 121 طبقه شانگهای و مرکز مالی جهانی شانگهای دیدن کنید. از برج جین مائو، بلندترین آسمان‌خراش‌های بسیار بلند جهان نیز قابل مشاهده هستند.

آدرس/شماره تلفن/وب‌سايت:

آدرس: 88 Shiji Blvd, Lujiazui, Pudong, چین، 200120

تلفن: +86 21 5047 6688

وب‌سایت: http://www.jinmao88.com/sc/index.php

برج جین مائو و اسکای واک

Jin Mao Tower and Skywalk

موزه تاریخ طبیعی شانگهای Shanghai Natural History Museum

موزه تاریخ طبیعی یکی از جاذبه‌های گردشگری شهر شانگهای که در سال 1956 تأسیس شد و در سال 2015 در مکان جدید و پیشرفته خود در پارک مجسمه‌سازی جینگان قرار گرفت. یکی از بزرگ‌ترین موزه‌های کشور که 40000 متر مربع مساحت دارد و از مجموعه‌های با ارزشی از 240000 مصنوع از  نمونه‌های کمیاب حیوانی و گیاهی نگهداری می‌کند. برخی از آن‌ها ببش از 140 میلیون سال قدمت دارند که شامل اسکلت دایناسورهای بزرگ انیماترونیک می‌شود که در بیش از چهار طبقه ایستاده‌اند. این سازه به روشنی اندازه، قدرت و ظاهر این جانوران منقرض شده را نشان می‌دهد.

آدرس/شماره تلفن/وب‌سايت:

آدرس: Jing'An, چین، 200041

تلفن: +86 21 6321 3548

وب سایت: http://www.snhm.org.cn/

موزه تاریخ طبیعی شانگهای

Shanghai Natural History Museum

شهر آبی ژوجاجیائو  Watertown - Zhujiajiao

شهر آبی ژوجاجیائو در نزدیکی شانگهای قرار دارد و شما می‌توانید در طول مسیر از کانال‌های جذاب، پل‌ها و معماری این شهر قدیمی دیدن کنید. یکی از راه‌های رسیدن به این منطقه استفاده از قایق یا کشتی است که کوتاه‌ترین مسیر از کانال اصلی در وسط شهر محسوب می‌شود.

آدرس/شماره تلفن/وب‌سايت:

آدرس: Shanghai, شانگهای، چین

شهر آبی ژوجاجیائو

 قطار  the Maglev - the world's fastest train 

قطار Maglev از فرودگاه پودونگ به مرکز شهر، این فرصت را در اختیار شما قرار می‌دهد تا در شهر مدرن شانگهای سفر کنید. این قطار با سرعت ۴۳۱ کیلومتر در ساعت حرکت می‌کند که تقریبا دو برابر سرعت یک ترن هوایی در پارک موضوعی است که از سراسر شهر عبور می‌کند. از ویژگی‌های قابل توجه این قطار می‌توان به تهویه مطبوع، فضای فوق‌العاده تمیز و سرعت بالای آن اشاره کرد. این قطار می‌تواند ۳۰ کیلومتر را تنها در ۸ دقیقه طی ‌کند، بدون این که اصلا متوجه حرکت آن شوید. برای آشنایی با  این شاهکار مهندسی و تاریخچه آن، می‌توانید از موزه Maglev دیدن کنید.

آدرس/شماره تلفن/وب‌سايت:

آدرس: ایستگاه جاده Maglev Longyang، طبقه 1. اطلاعات بیشتر در مورد Maglev.

 قطار

the Maglev - the world

معماری قدیمی اروپایی در شانگهای چین Shanghai's European architecture

بسیاری از معماری قدیمی اروپایی را می‌توان در شهر زیبای شانگهای تماشا کرد. اروپایی‌ها ساختمان‌های بسیاری را به سبک‌های مختلف ملی و به سبک‌های دوره‌های مختلف تاریخی طراحی کرده‌اند. در منطقه بوند بهترین ساختمان‌های اروپایی به یک جاذبه توریستی شانگهای تبدیل شده است که در آن، ساختمان‌های تجاری و دولتی باشکوه در کنار رودخانه قرار دارند. ساختمان‌های مسکونی متعددی به سبک فرانسوی در این منطقه در میان خیابان‌های پر درخت ساخته شده‌اند.

منطقه مسکونی_تجاری Xintiandi با حفظ معماری قدیمی به عنوان یک منطقه خرید و غذاخوری لوکس شهرت بسیاری دارد‌‌. فضای داخلی با ساختمان‌ها، مغازه‌های قدیمی، اجناس عتیقه و رستوران‌های سنتی مراجعه‌کنندگان بسیاری را به خود جذب می‌کند. معماری باشکوه و زرق و برق دار می‌تواند غذا خوردن در رستوران‌های این ساختمان را به یک تجربه شگفت‌انگیز تبدیل کند.

آدرس/شماره تلفن/وب‌سايت:

 آدرس: 245 Madang Rd, Huangpu, Shanghai, چین، 200020

معماری قدیمی اروپایی در شانگهای چین

 کیبائو یکی از جاذبههای شانگهای traditional architecture in Qibao 

شهر شانگهای با باغ‌ها، آلاچیق‌ها و مسیرهای سنگی در کیبائو یکی از جاذبه‌های شانگهای است که به قدمت آن به حدود 1000 سال پیش برمی‌گردد. اقامتگاه‌های مجلل چینی با معماری بی‌نظیر اروپایی تضاد بسیاری دارد که در نوع خود، بسیار منحصر به فرد و برخی مناطق دارای امتیاز خارجی هستند. یک منطقه مسکونی قدیمی چینی که این فرصت را به گردشگران می‌دهد تا از شهر مدرن پر هیاهو دور شده و از استراحت و امتحان کردن غذاهای شانگهای  لذت ببرند. در اطراف خطوط آبی قدم بزنید و خوردن چای چینی را در چایخانه‌های سنتی امتحان کنید. همچنین باغ‌ها، معابد، مغازه‌ها و رستوران‌‌های شانگهای، شما را بسیار سرگرم می‌کند.

آدرس/شماره تلفن/وب‌سايت:

آدرس: چین، Shanghai, Minhang District, Fuqiang St, 富强路 邮政编码: 201101

کیبائو یکی از جاذبه‌های شانگهای

 

پارک قرن بزرگ‌ترین پارک شانگهای the Century Park and Exercise

پارک قرن بزرگ‌ترین پارک شانگهای است که در نزدیکی منطقه پودونگ قرار دارد. بهترین مکان برای ورزش کردن، آفتاب گرفتن و لذت بردن از یک سرسبزی بی‌نظیر است. در دریاچه‌ای که در این پارک قرار دارد، می‌توانید قایق‌های برقی را کرایه کنید که از مسیرهای جالبی در میان مناطق ساحلی و باغ‌ها عبور می‌کنند. همچنین دویدن و دوچرخه‌سواری از دیگر فعالیت‌های لذت‌بخش در این پارک است.

آدرس/شماره تلفن/وب‌سايت:

آدرس: چین، Shanghai, Pudong, 花木路409号 邮政编码: 201204

پارک قرن بزرگ‌ترین پارک شانگهای

 

دنیای سیرک شانگهای  the Shanghai Circus World

از جاذبه‌های دیدنی شانگهای که گردشگران بسیاری را به سمت خود می‌کشاند و انواع اجراهای زنده داخلی و بین‌المللی، رقص، مسابقات موسیقی، نمایش و حرکات آکروباتیک بسیار سرگرم‌کننده در آن اجرا می‌شود. از نمایش‌های پر جنب و جوش حیوانات که در دنیای سیرک شاد نمایش داده می‌شوند، می‌توان به اجرای شیرهای دریایی و اجرای خروس جنگی اشاره کرد.

آدرس/شماره تلفن/وب‌سايت:

آدرس: 2266 Gonghexin Rd, Zhabei Qu, Shanghai, چین، 200072

تلفن: +86 21 5665 6622

وب‌سایت: www.shanghaimaxicheng.com

دنیای سیرک شانگهای

غذاهای شانگهای

غذا از جاذبه‌های توریستی شانگهای به شمار می‌رود که در همه‌جا شما را شگفت‌زده می‌کند. انواع رستوران‌های چینی و بین‌المللی با ارائه تنقلات اصیل محلی و غذاهای خیابانی تا رستوران‌های ستاره دار میشلین، طرفداران بسیاری دارند. غذاهای شانگهای به شیوه‌ای خاص و با طراوت طبخ می‌شوند که بسیار جذاب هستند.

غذاهای شانگهای

بهترین تور روز شانگهای

بهترین تور روز شانگهای 

برای بازدید از تمام جاذبه‌های برتر شانگهای از بهترین تور روز شانگهای استفاده کنید. یک مینی ون را انتخاب کرده و در سراسر شهر از جاذبه‌های دیدنی مانند گالری مروارید، باغ یووان و موزه شانگهای لذت ببرید. برای دوری از هیاهوی شهر و آشنایی با سبک زندگی سنتی چینی‌ها یک سفر یکروزه به روستای آبی سوژو و ژوژوانگ داشته باشید تا با طعم زندگی روستایی بیشتر آشنا شوید.

در این گشت و گذار می‌توانید  بازدید از باغ‌های سوژو، گوندولا سواری در امتداد آبراه‌های ژوژوانگ و بازدید از یک کارخانه ابریشم چینی را نیز تجربه کنید. یکی دیگر از سفرهای یک روزه خارج از شهر، سفر یک روزه به Hangzho است که شما را با ریشه‌های ستنی چینی آشنا می‌کند. در این سفر می‌توانید از بتکده شش هارمونی (پاگودا لیوهه) و مراسم سنتی چای چینی دیدن کرده و از گشت و گذار در دریاچه زیبای غرب لذت ببرید. این شهر همچنین در میراث جهانی یونسکو قرار گرفته است.

شهر تاریخی هانگژو

شهر تاریخی هانگژو

این شهر تنها دو ساعت با شانگهای فاصله دارد که بازید از آن بسیار لذت‌بخش خواهد بود. هانگژو به خاطر معابد زیبای فراوانش از جمله معبد یوفی که متعلق به قرن سیزدهم است، بسیار مورد توجه قرار گرفته است. همچنین دریاچه غربی شش کیلومتر مربعی با پارک‌ها و بتکده‌های زیبا، بازدیدکنندگان بسیاری را به خود جذب می‌کند.

بیشتر بخوانید: معروفترین رستوران ها و کافه ها در هانگزو

منطقه باستانی تاریخی Qinghefang همچنین مکانی عالی برای گشت و گذار با پای پیاده است؛ با وجود خیابان‌های سنگ‌فرش‌شده قدیمی، میدان‌های عجیب، رستوران‌های سنتی و مراکز خرید که شما را بسیار سرگرم می‌کنند.

شانگهای یکی از پرجمعیت‌ترین شهر‌های جهان

شانگهای یکی از پرجمعیت‌ترین شهر‌های جهان

شهرداری شهر شانگهای چین به صورت مستقیم کنترل اوضاع شهر را برعهده دارد. یکی از پرجمعیت‌ترین شهر‌های جهان با بیش از۲۴ میلیون نفر که از مراکز مهم اقتصادی جهان محسوب می‌شود. این شهر همچنین با شلوغ‌ترین بندر کانتینر جهان، یک قطب حمل و نقلی مهم است که بر روی دلتای رودخانه یانگتزه قرار گرفته دارد. این بندر در حاشیه جنوبی مدخل این رودخانه و در بخش مرکزی ساحل شرقی چین واقع شده و از جاذبه‌های دیدنی شانگهای به شمار می‌رود.

طیف گسترده‌ای از مناظر شگفت‌انگیز در چین آن را به یکی از مقاصد توریستی در دنیا تبدیل کرده است. شانگهای، بزر‌گ‌ترین و مرفه‌ترین شهر چین با فضای سرزنده و جذاب گردشگران بسیاری را به خود جذب می‌کند. این شهر با جاذبه‌های منحصر به فرد و دیدنی‌، یکی از مهم‌ترین مقاصد گردشگری در دنیاست.

 

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات