راهنمای بازدید از پارک ملی جنگلی ژانگجیاجی در چین

2 سال پیش 0 دیدگاه

اگر تابه‌حال تصاویری از پارک جنگلی ملی Zhangjiajie را دیده‌اید، به احتمال زیاد آن را خواهید شناخت. گفته می‌شود که کوه‌های باورنکردنی این ذخیره‌گاه طبیعی چینی، الهام بخش جیمز کامرون برای خلق کوه‌های شناوری بوده که در فیلم آواتار دیده می‌شود.

بدون شک، پارک ملی جنگلی ژانگجیاجی مکانی است که هنگام بازدید از چین باید به آن بروید. این پارک دارای کوه‌های باشکوهی است که در ستون‌های بلند در سرتاسر پارک قرار گرفته‌ و اغلب توسط مه احاطه شده‌اند. جای تعجب نیست که افسا‎‌نه‌های زیادی درباره این مکان گفته می‌شود.

مسیرهای پیاده‌روی شگفت‌انگیز و همچنین زیرساخت‌های توریستی فراوانی برای کشف مرتفع‌ترین و پست‌ترین مناطق آن وجود دارد. علاوه‌براین، مکان‌های زیادی خارج از پارک وجود دارد که ارزش بازدید دارند. سفر به پارک ملی ژانگجیاجی یکی از مکان‌های موردعلاقه در کشور چین است. اگر خود را در استان هونان یافتید، مطمئن شوید که این شگفتی طبیعی باورنکردنی را از دست ندهید.

بهترین زمان برای بازدید از پارک ملی جنگلی ژانگجیاجی چین

مهم نیست چه زمانی از Zhangjiajie بازدید می‌کنید، پارک احتمالا شلوغ خواهد بود. آوریل تا نوامبر، فصل اصلی گردشگری و بهترین زمان برای بازدید از پارک ملی ژانگجیاجی چین از نظر آب‌وهواست. بااین‌حال، اگر می‌خواهید برخی از زیباترین مناظر را ببینید، در اواخر پاییز برای دیدن شاخ و برگ‌های خیره‌کننده به آن‌جا بروید. اگر لباس‌های گرم با خود ببرید، زمستان نیز می‎‌تواند زمان خوبی برای بازدید باشد، زمانی که پارک با لایه نازکی از برف پوشیده شده است. در هر صورت، در زمان تعطیلات بزرگ چین از بازدید این پارک خودداری کنید.

معرفی پارک ملی  ژانگجیاجی چین

بیشتر بخوانید: مقبره چنگیزخان مغول کجاست؟ | کشف قبر چنگیزخان

چگونه به پارک جنگلی ملی Zhangjiajie برویم؟

از آن‌جایی‌که پارک ملی جنگلی ژانگجیاجی در چین بسیار محبوب است، ممکن است دور افتاده بودن آن، عده‎‌ای را غافلگیر کند، بنابراین رسیدن به آن‌جا می‌تواند کمی سخت باشد. رایج‌ترین راه برای رسیدن به Zhangjiajie پرواز به شهر چانگشا و سوار شدن به قطار از آن‌جاست. اتوبوس نیز موجود و کمی ارزان‌تر است. با آن که فرودگاه Zhangjiajie خارج از شهر است، اما سوار شدن به قطار بسیار بهتر از پرواز است. برای رفتن به پارک ملی ژانگجیاجی چین از شهر Zhangjiajie، اتوبوس‌های محلی و همچنین تاکسی وجود دارد. مدت زمان سفر حدود 40 دقیقه است.

جاذبه‌های گردشگری پارک ملی جنگلی ژانگجیاجی در چین

تماشای مناظر پارک جنگلی ملی Zhangjiajie

این پارک به دو بخش تقسیم می‌شود: منطقه دیدنی Yuanjiajie و منطقه کوهستانی Tianzi.

کوه هاللویا

کوه هاللویا بخش خیره‌کننده‌ای از جنگل آواتار و شاید قابل تشخیص‌ترین کوه در پارک است.

آسانسور بایلونگ

آسانسور Bailong که به‌عنوان بزرگ‌ترین آسانسور فضای باز در جهان شناخته می‌‎شود، به تنهایی یک تجربه است. هنگامی که به قله رسیدید، مناظری باورنکردنی از پارک را در همه جهات خواهید دید.

بازدید از پارک ملی جنگلی ژانگجیاجی چین

کوه‌های تیانزی

کوه‌های تیانزی ممکن است، دیدنی‌ترین قسمت پارک ملی ژانگجیاجی چین باشد. سوار یک تله‌کابین طولانی می‌شوید و برای دیدن مناظر باورنکردنی به بالای آن می‌روید.

پل شیشه‌ای Zhangjiajie و گرند کانیون

با آن‌که پل شیشه‌ای Zhangjiajie واقعا در پارک قرار ندارد، مکان فوق‌العاده‌ای برای بازدید است. از روی پل، می‌توانید مناظر باورنکردنی را به سمت بیرون و هم به سمت پایین مشاهده کنید.

غار هوانگلونگ

Huanglong که با نام دیگر "غار اژدهای زرد" شناخته می‌شود، یک سیستم زیرزمینی عظیم از غارها و تونل‌هاست که با استالاکتیت‌ها، استالاگمیت‌ها و نورهای رنگارنگ تزئین شده است.

گشت‌وگذار در پارک ملی ژانگجیاجی

دریاچه بائوفنگ

برای دور شدن از شلوغی شهر از این دریاچه آرام دیدن کنید. شما می‌توانید در این‌جا از یک معبد دوست‌داشتنی دیدن کنید و همچنین اطراف برخی از آبشارها قدم بزنید.

فنگ‌هوانگ

گفته می‌شود که Fenghuang یکی از زیباترین شهرهای کوچک چین است. چند ساعت با اتوبوس از Zhangjiajie فاصله دارد، اما ارزش سفر برای یک یا دو شب را دارد.

بیشتر بخوانید: خیابان‌های معروف پکن | بهترین خیابان‌های پکن برای خرید

کوه تیانمن

هنگام بازدید از Zhangjiajie، پارک ملی کوه تیانمن را نباید از دست داد. این پارک که غار چشم‌گیر تیانمن، پیاده‌روی شیشه‌ای و جاده سرگیجه‌آور «99 Bends» را در خود جای داده است، به اندازه پارک جنگلی ملی Zhangjiajie خیره‌کننده است.

 پارک ملی ژانگجیاجی

پیاده‌روی در پارک ملی جنگلی ژانگجیاجی

پیاده‌روی بهترین راه برای دیدن Zhangjiajie است. از آن‌جایی که بیش‌تر گردشگران با اتوبوس‌های توریستی برای تماشای چشم‌اندازها و مناظر استفاده می‌کنند، مسیرهای پیاده‌روی را برای خود خواهید داشت. از این طریق می‌توانید بهترین مناظری را در طول مسیر ببینید که دیگران هرگز نخواهند دید.

هزینه بازدید از پارک ملی جنگلی ژانگجیاجی

به‌طورکلی حمل‌ونقل داخل و اطراف پارک، کاملا مقرون‌به‌صرفه است. سفر با اتوبوس از شهر Zhangjiajie تا پارک ملی جنگلی ژانگجیاجی حدود 1.40 دلار آمریکا (12 ین) برای شما هزینه دارد، درحالی‌که هزینه تاکسی برای همان سفر حدود 14 دلار آمریکا (100 ین) خواهد بود.

بلیط ورودی 3 روزه پارک بسته به فصل بین 20-23 دلار آمریکا (140-260 ین) هزینه دارد. بلیط برای سه روز خوب است و شامل اتوبوس گشت‌وگذار در سراسر پارک می‌شود. همچنین امکان خرید بلیطی 7 روزه نیز وجود دارد. بسیاری از جاذبه‌های گردشگری فردی از جمله تله کابین، آسانسور و قطار، هزینه‌های جداگانه خود را دارند. برخی از قیمت‌ها به شرح زیر است:

تله‌راه روستای هوانگشی: 9 دلار آمریکا (65 ¥) در هر طرف. رفت و برگشت 17 دلار آمریکا (118 ین).

آسانسور Bailong :10 دلار آمریکا (72 ¥) در هر طرف. رفت و برگشت 20 دلار آمریکا (144 ین).

تله‌کابین Yangjiajie :10 دلار آمریکا (76 ین) در هر طرف

قطار کوتاه گالری ده مایل: 5 دلار آمریکا (38 ¥) در هر مسیر. سفر رفت و برگشت ۷ دلار آمریکا (۵۲ ین).

غار اژدهای زرد: 14 دلار آمریکا (100 ین) برای هر نفر

دریاچه باوفنگ: 13 دلار آمریکا (96 ین) برای هر نفر

پارک ملی جنگلی ژانگجیاجی در چین

به‌طورکلی، غذا و اقامت در پارک ملی جنگلی ژانگجیاجی چین کاملا مقرون‌به‌صرفه است. گزینه‌هایی با قیمت مناسب زیادی برای اقامت، و همچنین خانه‌های دنج و هتل‌های لوکس وجود دارد. غذا بسیار مقرون‌به‌صرفه است، اما به‌خاطر داشته باشید که موادغذایی داخل پارک، گران‌تر می‌شوند.

جایی که در پارک غذا بخوریم

در پارک ملی جنگلی ژانگجیاجی مواد غذایی زیادی وجود ندارد، اما می‌توانید چند رستوران کوچک در مکان‌های مختلف را در طول مسیر پیدا کنید. برای بازدید بی‌وقفه در طول روز، ناهار را بسته‌بندی کنید و آن را با خود ببرید.

محل اقامت در نزدیکی پارک جنگلی ملی Zhangjiajie

هنگام انتخاب مکانی برای اقامت، می‌توانید در پارک ملی جنگلی ژانگجیاجی چین یا در شهر Zhangjiajie اقامت کنید. درحالی‌که هر دو گزینه کاملا مناسب هستند، اولی چند مزیت بیش‌تر دارد. مثلا مناظری باورنکردنی از هتل، هاستل یا مهمانخانه خود خواهید داشت. اگر شهر خیلی شلوغ و اقامت در پارک بسیار گران به‌نظر می‌رسد، اقامت در شهر Wulingyuan را در نظر بگیرید، شهری بسیار زیباتر در شمال که به ورودی پارک نیز نزدیک‌تر است.

نکات بازدید پارک ملی جنگلی ژانگجیاجی چین

Yu Hotel Zhangjiajie Catalpa Eco Resort

اگر می‌خواهید در طول سفر خود به پارک جنگلی ملی Zhangjiajie کمی اشراف داشته باشید، این هتل بوم‌گردی خیره‌کننده یک گزینه عالی است. ساختمان راحت Yu Hotel Zhangjiajie Catalpa Eco Resort در جنگل قرار گرفته است و پس از بازدید در طول روز، حس آرامش باورنکردنی را به شما القا می‌کند.

نکاتی برای یک سفر عالی به پارک ملی جنگلی ژانگجیاجی

برای پیادهروی زیاد آماده شوید

مسافت زیادی برای طی کردن در پارک وجود دارد که مقدار زیادی از آن با پای پیاده خواهد بود. آماده باشید و کفش‌های پیاده‌روی مناسب بپوشید.

آب و هوای پارک ملی ژانگجیاجی

بیشتر بخوانید: جاذبه های دیدنی شانگهای

با ازدحام و شلوغی کنار بیایید

ازدحام، بخشی اجتناب‌ناپذیر از بازدید از این منطقه است. اگرچه در پارک جنگلی ملی Zhangjiajie مناطق شلوغ کم‌تری وجود دارد، اما به‌ندرت تنها خواهید بود. آگاهی از این موضوع، تجربه بسیار دلپذیرتری همراه خواهد داشت.

نوشیدن آب

برای پیدا کردن آب یا نوشیدنی‌های مقرون‌به‌صرفه در پارک مشکل خواهید داشت، پس همراه خودتان بیاورید.

پارک ژانگجیاجی

یک ژاکت ضدآب بیاورید

آب‌وهوا در پارک ملی  ژانگجیاجی چین می‌تواند کاملا بارانی، مه‌آلود و مرطوب باشد. بهتر است یک ژاکت ضدآب یا حتی چتر به همراه داشته باشید. کی یا روکش کوله‌پشتی را فراموش نکنید، به خصوص اگر دوربین همراه خود دارید. Zhangjiajie یکی از آن مکان‌هایی است که شایسته یک جایگاه در فهرست گردشگری هر مسافری است. با وجود شلوغی و آب‌و‌هوای بی ثبات، این پارک به‌طور غیرقابل‌انکاری باشکوه است که در هنگام سفر به چین نباید آن را از دست داد.

 

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات