جاده اقیانوس اطلس؛ زیباترین جاده دنیا

3 ماه پیش 0 دیدگاه

رانندگی در میان اقیانوس‌! بله درست خواندید. در دنیا جاذبه‌های فراوانی وجود دارند که از وجود آن‌ها شگفت‌زده می‌‌شوید. یکی از این جاذبه‌های زیبا جاده اقیانوس اطلس است که گذری هیجان‌انگیز را برای شما رقم می‌زند. اقیانوس‌ها از شگفت‌انگیزترین جاذبه‌های روی زمین هستند که هیچ‌گاه از تماشای آن‌ها سیر نخواهید شد.

معمولاً دیدن اقیانوس‌ از نزدیک یا پیدا کردن جاده‌ای که از کنار آن گذر کند کار بسیار دشواری است. چنانچه عاشق این هستید که در جاده‌های نزدیک اقیانوس رانندگی کنید، جاده اقیانوس اطلس این فرصت استثنایی را به شما می‌دهد. برای آشنایی بیشتر با جاده زیبای اقیانوس اطلس تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

همه چیز درباره جاده اقیانوس اطلس

نروژی‌ها در ابتدا می‌خواستند با ریل‌کشی قطار شمال نروژ تا جنوب آن را به یکدیگر متصل کنند، اما مدتی بعد تصمیم گرفتند جاده‌ای را احداث کنند تا مردم رانندگی در کنار اقیانوس را تجربه کنند و از آن لذت ببرند. تکمیل این پروژه حدود ۱۹ سال زمان برد و از سال ۱۹۷۰ آغاز شد و در سال ۱۹۸۹ به پایان رسید.

احتمالاً تا به حال شنیده‌اید که جاده اقیانوس اطلس یکی از زیباترین جاده‌های جهان است که هر کسی آرزوی دیدن آن را دارد. شاید برایتان سؤال باشد که چه زمانی برای بازدید از این جاده زیبا مناسب‌تر است؟ باید بگوییم آب و هوای این جاده اقیانوسی قابل پیش‌بینی نیست و ممکن است شما در ساعات اولیه صبح آن را آفتابی ببینید، اما هنگام عصر بارش برف را در آنجا مشاهده کنید، اما نگران نباشید؛ زیرا این جاده در برابر هیچ چیز حتی طوفان‌های سهمگین کوچک‌ترین آسیبی ندیده و استحکام بسیار بالایی دارد.

همان‌گونه که می‌دانید یکی از بهترین کشورهای دیدنی اروپا نروژ است. علاوه بر این جاده زیبا، این کشور جاذبه‌های دیدنی دیگری هم دارد که بی‌شک از زیبایی آن‌ها شگفت‌زده خواهید شد. به شما پیشنهاد می‌کنیم حتماً از این جاذبه‌ها دیدن کنید. طول مسیر این جاده زیبا و حیرت‌انگیز حدود ۸ تا ۹ هزار متر و عرض آن حدود ۶.۵ متر است. هیجان و لذت رانندگی در این جاده در هیچ جای دیگر در دنیا وجود ندارد. رانندگی در این جاده مانند رانندگی در لبه پرتگاه است؛ با این تفاوت که در این جاده بدون هیچ‌گونه احساس ترس، از تماشای منظره اقیانوس لذت خواهید برد.

این جاده زیبا از شمال تا جنوب نروژ کشیده شده و شامل هفت پل عجیب و پیچ‌خورده است این پل‌ها به همراه مناظر زیبا و چشم‌اندازهای جذاب اطراف آن سبب شده‌اند تجربه سفر در این جاده به یکی از منحصربه‌فردترین تجربه‌های زندگی هر فرد تبدیل شود. در اطراف و نزدیکی این جاده رستوران‌ها و مراکز خرید برای گردش و استراحت شما وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها دیدن کنید. علاوه بر این مکان‌هایی برای ماهیگیری و غواصی نیز ساخته شده است تا درصورت علاقه به آنجا سر برنید. اگر شانس سفر با تور اروپا را داشتید حتماً از جاده اقیانوس اطلس بازدید کنید.

پل استورزایساندت به ناکجاآباد!

نروژی‌ها این پل را به ناکجاآباد می‌شناسند، اما نامی که برای آن انتخاب شده، استورزایساندت است. این پل یکی از هفت پل جاده اقیانوس اطلس نروژ است که کمی با دیگر پل‌ها تفاوت دارد. این پل به طرزی عجیب ساخته شده است؛ به‌طوری‌که حتی اگر از دور آن را تماشا کنید سرگیجه می‌گیرید. قوس عجیب و ارتفاع بلند این پل سبب شده است از سراسر جهان مردم ماجراجو را به سمت خود بکشاند. رانندگی در این قسمت جاده روی اقیانوس اطلس ممکن است کمی هولناک باشد، اما جذاب نیز هست.

نکته‌ای که رانندگان باید به آن توجه کنند این است که محو شکل و شمایل این پل نشوند و تنها تمام حواسشان روی مسیر جاده باشد؛ چون کوچک‌ترین خطا می‌تواند سبب سقوط شود. اگر دوست دارید به این مکان سفر کنید، اما نمی‌دانید که برای سفر به اروپا چقدر پول لازم است، بهتر است در این باره با مشاوران ماهر آژانس‌های مسافرتی مشورت کنید و از آن‌ها کمک بخواهید.

اگر علاقه دارید علاوه بر جاده حیرت‌انگیز اقیانوس اطلس از دیگر مکان‌های جالب نروژ هم دیدن کنید، می‌توانید به دریاچه Sørvágsvatn بروید که یکی از عجیب‌ترین دریاچه‌های اروپا است. دیدن این دریاچه این حس را به شما می‌دهد که این مکان حدود ۱۰۰ متر بالاتر از سطح دریاست، در صورتی که تنها ۳۰ متر بالاتر از سطح دریا قرار دارد و صخره‌های بلند اطراف آن سبب ایجاد این منظره شده است.

سخن پایانی

به جرئت می‌توان گفت یکی از بهترین جاهای دیدنی اروپا، جاده اقیانوس اطلس نروژ است که هر ساله گردشگران زیادی را به سمت خود می‌کشاند. هر چقدر در این مسیر رانندگی کنید باز هم کم است و دوست دارید این جاده بی‌انتها باشد. اگر عاشق دیدن طلوع آفتاب هستید، می‌توانید حوالی همین ساعت‌ها به این جاده بروید و زیباترین طلوع آفتاب را در طول زندگی خود را تماشا کنید. پیشنهاد می‌کنیم حتماً از این مکان دیدن کنید. در این متن همه چیز درباره جاده شگفت‌انگیز اقیانوس اطلس را به شما گفتیم. امیدواریم این مطالب برای شما مفید واقع شده باشد.

سؤالات متداول

جاده اقیانوس اطلس چند متر طول دارد؟

این جاده حدود ۸ هزار و ۲۷۴ متر طول دارد و عرض آن نیز ۶.۵ متر است. ارتفاع این پل در برخی از قسمت‌های جاده به ۳۰ متر هم خواهد رسید.

چه زمانی برای رانندگی در جاده اقیانوس اطلس نروژ مناسب‌تر است؟

در تمام طول روز این جاده زیباست، اما اگر می‌خواهید جذاب‌ترین حالت آن را ببینید بهتر است هنگام طلوع آفتاب خودتان را به آنجا برسانید و از این منظره دلنشین لذت ببرید.

پل استورزایساندت کجاست؟

این پل یکی از هفت پل جاده اقیانوس اطلس است که پیچ و قوس زیاد آن سبب شده است قدری شگفت‌انگیز باشد. به گونه‌ای که حتی اگر از دور هم به آن نگاه کنید از قوس عجیب آن دچار سرگیجه شوید.

جاذبه‌های توریستی اطراف جاده زیبای اقیانوس اطلس کدام‌اند؟

در اطراف این جاده مراکز خرید و رستوران‌ها برای گردش شما وجود دارند. همچنین مکان‌هایی برای ماهیگیری و غواصی نیز هستند که درصورت علاقه می‌توانید از آن‌ها بهره ببرید.

آیا جاده اقیانوس اطلس تنها برای تردد با ماشین مناسب است؟

بهتر است بدانید این جاده برای پیاده‌روی خیلی مناسب نیست و بهتر است با ماشین شخصی یا موتور به آنجا بروید. درصورت خلوت بودن جاده شاید بتوانید برای مدت کوتاهی در کنار آن پیاده‌روی کنید.

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور یونان

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات