11 تا از کشورهای دیدنی اروپا که باید قبل از مرگ ببینید

5 ماه پیش 0 دیدگاه

 اروپا، معروف به قاره سبز، یکی از زیباترین و دوست‌داشتنی‌ترین مقاصد گردشگری جهان از نظر گردشگران است که سالانه افراد زیادی از سراسر جهان به آن سفر می‌کنند. در این قاره کشورهای دیدنی و زیبایی وجود دارد که بی‌شک بازدید از تک‌تک آن‌ها ارزشمند است. همچنین سفر به این مقاصد برای شما بسیار دل‌نشین و هیجان‌انگیز خواهد بود. در این میان، تعدادی از کشورهای اروپایی از نظر گردشگران دیدنی‌تر و محبوب‌تر هستند که در این مقاله شما را با آن‌ها آشنا می‌کنیم. اگر سؤالاتی مانند اینکه کشورهای دیدنی اروپا کدام‌اند؟ سرسبزترین کشورهای اروپا چه کشورهایی هستند؟ بهترین کشورهای اروپا برای سفر چه کشورهایی هستند؟ زیباترین کشورهای اروپا از نظر گردشگران چه کشورهایی هستند؟ ذهن شما را درگیر کرده‌ است، تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

 

معرفی کشورهای دیدنی اروپا

در ادامه تعدادی از کشورهای دیدنی اروپا را به شما معرفی می‌کنیم که محبوب‌ترین مقصدها برای تور اروپا محسوب می‌شوند. 

  • کشور یونان؛ باستانی و زیبا

این کشور به‌دلیل وجود خط ساحلی بسیار طولانی و سواحل دیدنی از شهرت بسیاری در میان زیباترین کشورهای اروپا برخوردار است. یونان بیش از ۱۳۵۰۰ کیلومتر خط ساحلی بتنی دارد که این عدد در میان کشورهای اروپایی بی‌سابقه است. با وجود این، گردشگران تنها به‌دلیل سواحل زیبای یونان به این کشور سفر نمی‌کنند؛ چراکه این کشور یکی از باستانی‌ترین کشورهای جهان است و آثار تاریخی موجود در آن هر بیننده‌ای را متحیر خواهد کرد. درواقع می‌توان گفت یونان مهد شکل‌گیری تمدن غربی است و بناها و آثار تاریخی موجود در آن قدمتی هزار ساله دارند.

اگر دوست دارید از آثار تاریخی حیرت‌انگیز و شگفت‌آور یونان بازدید کنید، بهتر است به شهر رؤیایی آتن سفر کنید. همچنین اگر می‌خواهید بعدازظهری زیبا را با خانواده و دوستان خود در ساحل بگذرانید، بازدید از جزایر دلپذیر کرت، میکونوس، رودس و سانتورینی که با دریای اژه هم مرز هستند بسیار لذت‌بخش خواهد بود.

یونان؛ سرسبزترین کشورهای اروپا

  • ایتالیا؛ مهد زیبایی و غذاهای متنوع

کشور ایتالیا از دیگر کشورهای دیدنی اروپاست که هم شهرهای بزرگ و معروف و هم شهرها و روستاهای کوچک آن دیدنی هستند و از جذابیت بسیار زیادی برخوردارند. علاوه بر فرهنگ و تاریخ غنی، کشور ایتالیا دارای مناظر و آب و هوای فوق‌العاده مطلوبی است. همچنین معماری این کشور بسیار کم‌نظیر است و مانند آن را در کمتر جایی از اروپا خواهید دید. از جمله تماشایی‌ترین مناظر دیدنی در کشور ایتالیا می‌توان به کوه‌های زیبا و شگفت‌انگیز آلپ و دریاچه رویوارای اشاره کرد. همچنین این کشور مهد شکل‌گیری غذاهای معروف و دوست‌داشتنی از جمله پیتزا، پاستا، ماکارونی، لازانیا و... است. درواقع تنها در این کشور است که می‌توانید این غذاها را با دستورالعمل اصیل و خوش‌طعم ایتالیایی نوش جان کنید. برای اطلاع از قیمت تور ایتالیا، سری به صفحه اصلی رز آبی بزنید. 

 

ایتالیا، اصلی‌ترین کشور دیدنی اروپا

  • نروژ؛ کشوری افسانه‌ای

این کشور نه‌تنها یکی از زیباترین و سرسبزترین کشورهای اروپا به حساب می‌آید، بلکه در فهرست زیباترین و افسانه‌ای‌ترین کشورهای جهان قرار دارد. زیبایی‌های کم‌نظیر و خارق‌العاده متعددی را می‌توان در این کشور مشاهده کرد که دیدن آن‌ها شاید در کمتر کشوری امکان‌پذیر باشد. شفق قطبی یکی از زیباترین و هیجان‌انگیزترین تجربه‌های شما از دیدن مناظر طبیعی در نروژ خواهد بود که تجربه‌ای بسیار خاطره‌انگیز است و تا ابد در ذهن شما ماندگار خواهد شد. کوهستان‌های بلند و زیبا و یخچال‌های طبیعی یخی نیز از دیگر پدیده‌ها و شگفتی‌های طبیعی نروژ هستند.

به علاوه تفریحات بسیار متعدد و متنوعی در این کشور برای گردشگران وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها لذت ببرید. این تفریحات با توجه به آب و هوا و فصل متفاوت هستند. از جمله تفریحاتی که در فصول گرم سال مانند تابستان و بهار برای گردشگران وجود دارد می‌توان به پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری در کوهستان و قایقرانی اشاره کرد. همچنین در ایام برفی و زمستانی سال در نروژ می‌توانید از تفریحات هیجان‌انگیز از جمله سورتمه‌سواری و اسکی اسنوبرد لذت ببرید.

علاوه ‌بر تمامی موارد نام‌برده فوق، نروژ حیاتی وحشی حیرت‌انگیز نیز دارد که این کشور را خاص‌تر و دیدنی‌تر می‌کند. غیر از طبیعت زیبای این کشور، شهرهایی از جمله اسلو و برگن با معماری حیرت‌انگیز خود شما را متعجب خواهد کرد. در عین حال شما می‌توانید روز خود را در یکی از کافه‌ها یا رستوران‌های زیبا و دوست‌داشتنی این شهرها بگذرانید و از خوردن یک قهوه یا میان‌وعده‌ای خوش‌طعم لذت ببرید.

دیدنی‌های نروژ

  • اسپانیا؛ بازدید از جزایر رؤیایی و محبوب

یکی دیگر از بهترین کشورهای اروپایی که می‌تواند مقصد گردشگری خود شما باشد کشور اسپانیاست. این کشور مناظر طبیعی و دیدنی بی‌نظیر و بی‌مانندی از جمله پیرنه، سیرانوادا، خلیج بیسکای و سواحل مدیترانه دارد که گردشگران می‌توانند از تماشای آن‌ها لذت ببرند. همچنین جزایر بسیار محبوب قناری و بالئاریک در این کشور واقع شده‌اند که جزء محبوب‌ترین و پرطرفدارترین اماکن دیدنی و گردشگری جهان هستند. با این تفاسیر، جای تعجب ندارد اگر بگوییم اسپانیا از محبوب‌ترین کشورهای دیدنی اروپا و جهان است. در شهرهای بارسلونا و مادرید اسپانیا ساختمان‌ها و جاذبه‌های تاریخی دیدنی بسیاری وجود دارد. همچنین در این کشور، رستوران‌ها و غذاخوری‌های معروفی هستند که خوش‌طعم‌ترین و باکیفیت‌ترین غذاها را به مشتریان خود ارائه می‌کنند. بهترین فصل برای سفر به اسپانیا، فصول گرم سال مانند تابستان است.

 

اسپانیا

  • سوئیس؛ کشوری سرسبز و تاریخی

کشور سوئیس به‌دلیل وجود طبیعت بسیار زیبا، سرسبز و کوه‌های متعددی که دارد، معروف است و مناظر طبیعی دیدنی مختلفی را برای بازدید گردشگران در خود جای داده است. این کشور به لحاظ فرهنگی، متنوع‌ترین کشور اروپایی به حساب می‌آید و مردم آن به چهار زبان زنده دنیا صحبت می‌کنند. شهرهای برن، ژنو و زوریخ، غنی‌ترین تاریخ و فرهنگ را در میان شهرهای سوئیس دارند. همین مسئله سبب شده است این شهرها در صدر دیدنی‌ترین و جذاب‌ترین شهرهای این کشور قرار بگیرند. بیش از ۱۵۰۰ دریاچه متنوع و دیدنی این کشور میان رشته کوه‌های آلپ وجود دارند که فضای طبیعی خارق‌العاده‌ای را ایجاد می‌کنند. طبیعت‌گردی در سوئیس با انجام تفریحات متنوع و هیجان‌انگیزی مانند پیاده‌روی، شنا، اسکی و کوهنوردی همراه است که سفر شما را جذاب‌تر و خاطره‌انگیزتر خواهد کرد.

 

  • فرانسه؛ کشوری جذاب و مدرن

از دیگر کشورهای دیدنی اروپا می‌توان به فرانسه اشاره کرد. این کشور از پیشرفته‌ترین کشورهای اروپاست که فرهنگی بسیار غنی دارد. کشور فرانسه به‌‌دلیل غذاهای خوش‌طعم و لذیذ خود معروف است و مانند هر کشور اروپایی دیگری، مناظری زیبا و دیدنی دارد. دره لوار، ریویرای فرانسوی و کوه‌های آلپ، تنها تعداد کمی از جاذبه‌های طبیعی کشور فرانسه هستند. همچنین اماکن تفریحی و دیدنی دیگری از جمله دیرنی لند، کاخ ورسای و دهکده‌ها و ویلاهای لوکس و دیدنی در فرانسه وجود دارند که دیدن آن‌ها شما را شگفت‌زده می‌کند.

هر چند شهر پاریس، الماس شهرهای کشور فرانسه است، شهرهای معروف و دیدنی دیگری از جمله لیون، مارسی و استراسبورگ نیز در این کشور وجود دارند که ارزش سفر کردن و بازدید را دارند. شهر پاریس نیز به‌حدی معروف است که نیازی به معرفی ندارد. با این حال تعدادی از اماکن دیدنی پاریس شامل برج ایفل، موزه لوور و کلیسای جامع نوتردام هستند که دیدن آن‌ها قطعاً برای شما جالب خواهد بود. 

  • اتریش؛ کشوری آرام‌بخش و شگفت‌انگیز

از سرسبزترین و زیباترین کشورهای اروپا می‌توان به اتریش اشاره کرد. اتریش با وجود کوه‌های استوار، دریاچه‌های زیبا و دره‌های دیدنی از جمله زیباترین مکان‌های جهان محسوب می‌شود. به‌دلیل وجود رشته کوه‌های آلپ در این کشور، می‌توان گفت تمامی مناظر اتریش زیبا و دیدنی هستند. جذاب‌ترین و زیباترین شهرها و دهکده‌های دنیا در میان دره‌ها و در کنار دریاچه‌های کشور اتریش بنا شده‌اند. این مکان‌ها جزء آرامش‌بخش‌ترین و شگفت‌انگیزترین شهرها و روستاها برای استراحت شما هستند و آب و هوای فوق‌العاده‌ای دارند. پایتخت اتریش نیز شهر زیبای وین است که پر از بناهای تاریخی و اماکن فرهنگی است که ارزش دیدن دارند. پیاده‌روی، اسکی و اسنوبرد از تفریحات زمستانی و شنا و پیاده‌روی از تفریحات تابستانی کشور اتریش هستند.

 

  • انگلستان؛ کشوری با فرهنگ غنی و تاریخی

بهتر است بدانید انگلستان یک کشور نیست، بلکه منطقه‌ای شامل کشورهای ایرلند شمالی، ولز و اسکاتلند است. در این کشور شگفت‌انگیز و در هر نقطه از آن، منظره‌ای برای غافلگیر کردن بیننده وجود دارد و یکی از گزینه‌های اصلی بازدید در تور اروپا تابستان 1403 محسوب می‌شود. دهکده‌های زیبا، قلعه‌های تاریخی قدیمی و شهرهای شلوغ و سرزنده تنها قسمتی از دیدنی‌های بریتانیا هستند. مشهورترین شهر این کشور، شهر زیبای لندن است که با وجود بناهای تاریخی و موزه‌های دیدنی و سرزندگی شبانه در شهر معروف شده است. آکسفورد، منچستر، لیورپول و ادینبورگ از دیگر شهرهای دیدنی و زیبای بریتانیا هستند. کاخ باکینگهام، هری پاتر و لیگ برتر نیز از جاذبه‌های دیدنی معروف انگلستان هستند. این کشور دارای فرهنگ بسیار غنی بوده و در ورزش و موسیقی معروف و سرآمد است.

 

  • روسیه؛ کشوری ثروتمند و پهناور

روسیه پهناورترین و بزرگ‌ترین کشور جهان است که رفتن از شرق تا غرب آن با قطار حدود پانزده روز طول می‌کشد. این کشور زیبای اروپایی-آسیایی پر از گنج‌ها و ثروت‌های کشف‌نشده است. شهرهای مسکو و سنت پترزبورگ از بهترین و زیباترین شهرهای کشور روسیه هستند که مکان‌های دیدنی مختلفی از جمله کلیساها، قلعه‌های عظیم و قدیمی و موزه‌های پر از آثار دیدنی هنری و تاریخی را در خود جای داده‌اند. اگر به دنبال دیدن نمایش سیرک، اپرا یا باله هستید، خانه کرملین و هرمیتاژ روسیه جذاب‌ترین و دیدنی‌ترین نمایش‌ها را برای شما برپا خواهند کرد. برای جابه‌جایی در روسیه می‌توانید به‌راحتی از طریق راه‌آهن سراسری و بزرگ سیبری اقدام کنید و در مسیر، از دیدنی‌های جذاب و زیبا لذت ببرید. از جمله زیبایی‌های طبیعی روسیه می‌توان به دریاچه بایکال، قفقاز و شبه جزیره کامچاتکا اشاره کرد.

 

روسیه اروپایی

  • آلمان؛ کشوری شاعرانه و جادویی

شاید بتوان گفت کشور آلمان، جادویی‌ترین مکان دیدنی اروپاست که شهرهای بسیار قدیمی و باستانی قرون وسطایی، مناظر زیبا و قلعه‌های افسانه‌ای را در خود جای داده است. این کشور از بزرگ‌ترین کشورهای اروپایی است که جمعیت زیادی در آن زندگی می‌کنند. دریای بالتیک، جنگل سیاه، دره روستایی رود راین و موزه‌های بزرگ برلین از دیدنی‌ترین جاذبه‌هایی هستند که در زمان سفر به آلمان نباید از آن‌ها غافل شد. آلمان از جمله کشورهای دیدنی اروپاست که از لحاظ تاریخی و فرهنگی بسیار غنی است و غذاهای متنوع، لذیذ و بی‌نظیری نیز دارد.

  • هلند؛ مهد گل و گیاه

کشور هلند، معروف به کشور گل و گیاه، از جمله سرسبزترین کشورهای اروپاست که طبیعتی کم‌نظیر و جذاب دارد. این کشور وسعت کمی دارد و درنتیجه به‌راحتی و در کوتاه‌ترین زمان ممکن می‌توانید از شهرهای آن یکی پس از دیگری بازدید کنید. کانال‌ها و آسیاب‌های بادی، دشت‌های گل لاله و زمین‌های کشاورزی هلند بسیار مشهور هستند. موزه‌های هنری آمستردام، خیابان‌های زیبا و سنگفرش شده و زندگی شبانه در این شهر، از جذابیت‌های فوق‌العاده هلند هستند.

 

هلند، کشور سرسبز اروپا

سخن پایانی

در این مقاله تعدادی از معروف‌ترین و دیدنی‌ترین کشورهای اروپایی را به شما معرفی کردیم که هر کدام از آن‌ها، جذابیت و زیبایی منحصر به فرد و خاص خود را دارند. البته اروپا کشورهای دیدنی بسیاری دارد که مجال معرفی تک‌تک آن‌ها نیست، اما چنانچه تجربه سفر به هریک از کشورهای اروپایی را دارید، از شما درخواست می‌کنیم تجربیات و نظرات خود را در قسمت نظرات با ما و خوانندگان این مطلب در میان بگذارید تا بتوانیم از این تجربه‌ها نهایت بهره را ببریم. پیشنهاد می‌کنیم که امسال با رزرو تور اروپا نوروز 1403، از این کشورهای زیبا بازدید کنید. 

 

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات