معرفی دریاچه‌های اروپا؛ بهشتی روی زمین

7 ماه پیش 0 دیدگاه

 آیا تا به حال در میان انبوهی از رشته‌کوه‌ها و قله‌های برفی شنا کرده‌اید؟ آیا لذت لمس آب‌های یخبندان را چشیده‌اید؟ آیا در عمق 400 متر پا گذاشته‌اید، درحالی‌که سرشار از هیجان و شوق هستید؟ اگر تاکنون هیچ‌یک از تجربه‌های فوق را نداشته‌اید، به اروپا سفر کنید و از مشاهده و شنا در دریاهای این قاره زیبا شگفت‌زده شوید. بهترین دریاچه‌های اروپا برای افرادی مناسب است که قصد دارند استراحتی بدون شلوغی و سر و صدا داشته باشند. در این مقاله، با بهترین دریاچه‌ها و جاذبه های گردشگری اروپا آشنا می‌شویم و در دنیایی از آبی و زلالی قدم می‌گذاریم.

دریاچه ژنو- سوئیس؛ مرزی زلال میان فرانسه و سوئیس

دریاچه ژنو درست در مرز بین فرانسه و سوئیس قرار دارد و دریاچه‌ای هلالی‌شکل در کوه‌های آلپ است. حجم بیشتر این دریاچه در سوئیس است و از قایق‌سواری گرفته تا پیاده‌روی در خیابان‌های سنگفرش‌شده اطراف مردم را به اینجا می‌کشاند. ساحل غربی ژنو درست روبه‌روی قله برفی مونت بلان قرار دارد و صحنه زیبایی را به وجود آورده است. این دریاچه 310 متر عمق دارد و 116 ساحل را در بر می‌گیرد.

دریاچه ژنو

 

دریاچه بلد- اسلوونی؛ ورزش در قرون‌وسطی

دریاچه بلد در شمال غربی اسلوونی قرار دارد و به‌دلیل وجود جزیره‌ای کوچک در وسط آن بسیار معروف است. آب این دریاچه سبز مایل به آبی و بسیار زیباست. برج ناقوس و قلعه‌ای مربوط به قرون‌وسطی بر فراز صخره‌ای دیده می‌شوند. ورزش‌هایی همچون دوچرخه‌سواری، پیاده‌روی و فعالیت‌های آبی در دریاچه بلد معروف هستند. مناطق اطراف دریاچه به‌عنوان یک اقامتگاه برای گردشگران در نظر گرفته شده است. شمال شرقی این منطقه به چشمه‌های آب گرم دسترسی دارد و هتلی قدیمی برای گردشگران نیز در دسترس است.

دریاچه بلد اسلوونی

دریاچه کومو- ایتالیا؛ لذت تفریحات آبی

کومو یکی از عمیق‌ترین دریاچه‌های اروپا در ایتالیا است. این دریاچه بیش از 400 متر عمق دارد و از زمان روم باستان، تاجران ثروتمند، خانواده‌های سلطنتی و بازدیدکنندگان زیادی را به خود جذب کرده است. سواحل دریاچه کومو خانه بسیاری از سرشناسان هالیوود، ورزشکاران و ستارگان بین‌المللی است و گردشگران تور ایتالیا را به سوی خود کشانده است. دهکده‌های اطراف و چشمه‌های معدنی این دریاچه در جهان بسیار معروف است. افرادی که به ورزش‌های آبی علاقه‌مند هستند می‌توانند در دریاچه کومو، ورزش‌هایی همچون اسکی روی آب، ویک برد، قایقرانی، موج‌سواری و غواصی را تجربه کنند.

دریاچه کومو ایتالیا

دریاچه هالشتات- اتریش؛ قدم گذاشتن در عصر یخبندان

یکی از چشمگیرترین مناظر آبی در اتریش دریاچه هالشتات است که قدمت آن به عصر یخبندان برمی‌گردد. هالشتات نام روستای کوچکی است که در مقابل این دریاچه قرار دارد و نام‌گذاری آن نیز به همین دلیل است. عمق این دریاچه 125 متر است و آبی شفاف با اکوسیستمی غنی دارد که غواصان بسیاری را به خود جذب می‌کند. هالشتات سالانه بیش از 1 میلیون بازدیدکننده دارد و بازدید از این منطقه به‌خصوص در زمستان شما را با مناظر بی‌نظیری روبه‌رو می‌کند.

دریاچه لوسرن- سوئیس؛ حرکت کشتی‌ها در مناظر برفی

لوسرن یکی از دیدنی‌ترین دریاچه‌های سوئیس محسوب می‌شود. این دریاچه با کشتی‌های بخار در فصل زمستان، صحنه‌ای بی‌نظیر از مناظر برفی به وجود می‌آورد. در امتداد ساحل مسیرهایی برای پیاده‌روی، اسکیت و دوچرخه‌سواری وجود دارد و بازدیدکنندگان می‌توانند برای خرید عتیقه‌جات و چیزهای مختلف به اینجا سر بزنند. دریاچه 114 کیلومتر مربع وسعت دارد و یکی از قدیمی‌ترین جوامع سوئیس در اطراف لوسرن اقامت دارند.

دریاچه لوسرن

دریاچه‌ پلیتویس- کرواسی؛ خانواده‌ آبشارها

پلیتویس در کرواسی از 16 آبشار تشکیل شده است. این دریاچه‌ها سبب متصل شدن پارک‌های ملی شده‌اند. این دریاچه‌های کوچک و بزرگ به‌وسیله سدهای آبی طبیعی کوچک، جلبک‌ها و خزه‌ها از هم جدا شده‌اند. رنگ‌های آبی متنوعی در این دریاچه‌ها مشاهده می‌شود؛ مانند لاجوردی، سبز، خاکستری، آبی نقره‌ای و... که زوایای مختلف نوری و برخورد آن به آب‌ها در تغییر رنگ آن مؤثر است.

پلیتویس 300 کیلومتر مربع مساحت دارد و 7 مسیر متفاوت برای گشت و گذار در پارک را برای بازدیدکنندگان فراهم کرده است. این پارک به‌صورت جنگل است و پل‌های چوبی، شیب‌های تند، درختان انبوه و... از مواردی است که در مسیر با آن مواجه می‌شوید.

 

دریاچه‌ پلیتویس کرواسی

 

دریاچه آنسی- فرانسه؛ شنا در میان برف و شن

یکی از تمیزترین دریاچه‌های اروپا در قلب کوه‌های آلپ فرانسه قرار دارد. آنسی سومین دریاچه بزرگ فرانسه است. 82 متر عمق و آبی شفاف و خیره‌کننده برای شنا و تفریحات دارد. دریاچه آنسی در اطراف خود کوه‌هایی پر از برف و ساحل‌های شنی زیبایی دارد که وجود این رنگ‌ها و بافت‌های مختلف در کنار هم زیبایی خیره‌کننده‌ای را به وجود می‌آورد.

دریاچه آنسی فرانسه

دریاچه گاردا- ایتالیا؛ پیاده‌روی یا شنا؟

گاردا بزرگ‌ترین دریاچه ایتالیا در لبه دولومیت‌ها و مکانی بسیار عالی برای افرادی است که به دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی علاقه هستند. شهر سیرموین که در اطراف این دریاچه قرار دارد دارای چند کلیسا از قرون‌وسطی و قلعه‌ای متعلق به قرن سیزدهم است که از جاذبه‌های دیدنی آن محسوب می‌شوند. گردشگران با استفاده از قایق می‌توانند به شهرهای دیگری همچون ریوا نیز بروند.

مناطق اطراف دریاچه گاردا ایتالیا آب و هوایی معتدل دارند و برای بازدیدکنندگان مکانی عالی محسوب می‌شوند. یکی دیگر از دلایلی که دریاچه گاردا به مکانی محبوب برای شنا تبدیل شده است، وجود آب‌های تمیز و سواحل مجهز است.

 

دریاچه گاردا ایتالیا

دریاچه‌های کیلارنی- ایرلند؛ گذری در عصر مس و سنگ

سه دریاچه به نام‌های lough leane, muckross lake و upper lake که در پارک ملی کیلارنی قرار دارند، توسط بلندترین رشته‌کوه ایرلند احاطه شده‌اند. دریاچه muckross با 75 متر ارتفاع عمیق‌ترین دریاچه ایرلند محسوب می‌شود، اما به‌دلیل اینکه این دریاچه در عمق یک دره قرار دارد تنها 20 متر بالاتر از سطح دریاست. همچنین مقصدی محبوب برای علاقه‌مندان به پیاده‌روی است که با یک مسیر 10 کیلومتری احاطه شده است.

Lough leane دارای جنگل‌های سرسبز، خانه‌ها و صومعه‌های ویرانه و مکان‌های باستان‌شناسی بسیاری است که از عصر مس و سنگ باقی مانده‌اند. در عصرهای تابستان با پیوستن به تورهای کایاک می‌توانید غروب خورشید را بر فراز آب‌های گرم مشاهده کنید. لیدیس وید که 19 کیلومتر دورتر از دریاچه‌هاست یکی از مشهورترین نقاط عکاسی در ایرلند محسوب می‌شود.

دریاچه کیلارنی

 

دریاچه Hornindalsvatnet- نروژ؛ تلاقی شور و شیرین

عمیق‌ترین دریاچه اروپا در آب دره‌های نروژ است که توسط کوه‌ها و یخچال‌های طبیعی احاطه شده است. این دریاچه با عمق 514 متری نه‌تنها عمیق‌ترین دریاچه اروپا، بلکه تنها دریاچه در قاره با عمق بیش از 500 متر است. دریاچه Hornindalsvatnet در رتبه دوازدهم جهان قرار دارد و جالب است بدانید در سال 2006 که وسایل نقلیه زیر آبی برای کاوش به این دریاچه فرستاده شدند یک گونه جدید از ماهی را کشف کردند. دریاچه Hornindalsvatnet منحصر‌به‌فرد است؛ زیرا کف این دریاچه شور و بالای آن دارای آب شیرین است. آب شور از آب دره‌ها وارد دریاچه می‌شود و در کف آن رسوب می‌کند؛ درحالی‌که برف‌های ذوب‌شده در بالای آن جریان دارند.

 

دریاچه سایما- فنلاند؛ زیستگاه گرگ‌ها و گوزن‌ها

این دریاچه چهارمین دریاچه بزرگ طبیعی آب شیرین در اروپا و 4400 کیلومتر مربع است. سایما توسط کانال‌هایی تقسیم شده و پر از جزایر کوچک است که منجر به 15000 کیلومتر خط ساحلی شده و طولانی‌ترین خط ساحلی دریاچه جهان را ثبت کرده است. فوک در حال انقراض سایما در این دریاچه زندگی می‌کند و حیوانات دیگری مانند گرگ‌ها و گوزن‌ها نیز در طبیعت این منطقه هستند.

سخن پایانی

در این مقاله به بخش کوچکی از زیباترین و بزرگ‌ترین دریاچه‌های اروپا پرداختیم. با سفر به این مناطق تعطیلاتی متفاوت و آرام را رقم خواهید زد و با بازدید از بهترین دریاچه‌های اروپا شاهد مناظری پرشکوه خواهید بود. برای این منظور می‌توانید همراه با رز آبی به تور اروپا سفر کنید و علاوه بر آشنایی با کشورهای گوناگون، از طبیعت بکر و دریاچه‌های گوناگون اروپا نیز لذت ببرید.

 

 

 

 

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات