گشت‌وگذار در محله چینی‌ها در لندن

2 سال پیش 0 دیدگاه

تاریخ رنگارنگ محله چینی‌ها در لندن به مدت‌ها قبل از پیدایش جامعه رستوران‌ها و مشاغل چینی در دهه 1950 بازمی‌گردد. این محله، زادگاه مکان‌هایی همچون اداره پست، رونی اسکات و زمین بازی نخبگان ادبی بوده است. درواقع محله اصلی چینی‌ها در لندن در ایست‌ اند بود که کارمندان چینی برای اولین بار در قرن هجدهم به آنجا آمدند و در لیم‌هاوس مستقر شدند. در سال 1914 یک جامعه چینی با رستوران‌ها و مغازه‌های جدیدی که از ملوانان پذیرایی می‌کردند، پدید آمدند.

با این حال داستان امروز محله چینی‌ها در لندن با آتش‌سوزی بزرگ لندن آغاز می‌شود. زمانی که همه غرق در وحشت بازسازی منطقه بودند، بیشتر توجه‌ها سمت آن بود که منطقه به یک زمین تمرین نظامی تبدیل بشود، اما مالک زمین، لرد جرارد، برخلاف این ایده عمل کرده و دستور ساخت خانه‌ها را صادر کرد. بعدها، خیابان جرارد در سال 1685 تکمیل و ساخته شد. سپس یک فروشگاه بازارمانند و یک کشتارگاه در آنجا احداث شد. طی یک قرن، این منطقه به یکی از نقاط داغ و مورد توجه لندن تبدیل شد. این مکان محل تولد و اقامت هنرمندان، نویسندگان و سیاستمدارانی بود که در مکانی به نام تورک هِد این، مردم را به حق خود می‌رساندند. در سفر با تور لندن می‌توانید از این محله زیبا و متفاوت دیدن کنید.

محبوبیت محله چینی‌های لندن برای چیست؟

جدا از اینکه این منطقه نه‌تنها میان روشنفکران لندن محبوبیت زیادی داشت، یکی از نقاط مهاجرپذیر مانند فرانسوی‌ها بود. در اواخر سده 1800 موج جدیدی از مهاجران روانه این منطقه شدند؛ از جمله ایتالیایی‌ها، یهودی‌ها و مالتی‌ها. مردمان محله چینی‌ها در لندن پس از جنگ از کمبود درآمد و مکان برای زندگی رنج می‌بردند. هنگامی که در دهه 1950 به این مکان آمدند، به‌دلیل زندگی شبانه عالی، فضای جدیدی که به منطقه بخشیده بودند و اجاره‌های تجاری ارزان شهرت یافتند. خوشبختانه هنگامی که سربازان بریتانیایی از مناطق دور بازمی‌گشتند، به‌شدت به غذاهای چینی علاقه‌مند شده بودند و همین مورد سبب شد رستوران‌ها و سوپرمارکت‌های چینی رشد چشمگیری داشته باشند. موفقیت آن‌ها در این مورد سبب شد تا کارآفرینان چینی از ایست‌اند به سمت محله چینی‌ها در لندن روانه شوند تا بر ثروت خود بیفزایند و چنین شد که محله چینی‌ها در لندن متولد شد.

محله چینی‌ها لندن

تاریخچه محله چینی‌ها در لندن

در اواخر دهه 1960، محله چینی‌ها در لندن، واقعاً به‌عنوان مرکز جامعه چینی‌ها در لندن تثبیت شده بود. اکنون تعداد آن‌ها به ده‌ها هزار نفر می‌رسد؛ زیرا کارگران چینی بیشتر و بیشتر به‌سوی این منطقه می‌آیند. در دهه 1980، این منطقه کاملاً به دنیایی مجزا تبدیل شده بود، سرتاسر فضا تزئین شده بود، غرفه‌ها و رستوران‌ها یکی پس از دیگری اضافه می‌شدند و خیابان جرارد به عابر پیاده بزرگی تبدیل شده بود. از نانوایی‌ها گرفته تا رستوران‌ها و فروشگاه‌ها، امروزه محله چینی‌ها در لندن مرکز پررونق شگفتی‌های شرق است؛ فروشگاه‌های سوغاتی، کلینیک‌های بهداشتی، آرایشگاه‌ها، آژانس‌های مسافرتی و... این منطقه دیگر غنی است و همه چیز را در خود جای داده است و لرد جرارد صد رصد بابت منطقه‌ای که ساخته است به خود افتخار می‌کند.

بیشتر بخوانید: خیابان‌های معروف لندن که قدم زدن در آن‌ها را نباید از دست بدهید

پیدایش محله چینی‌ها در لندن از چه زمانی بوده است؟

  • قرن هفدهم: در این سده، اولین ساختمان‌ها در این منطقه، پس از آتش‌سوزی بزرگ لندن ساخته شدند. لرد جرارد، مالک منطقه به مهندس نیکلاس باربون اجازه داد تا خیابان جرارد را احداث کند.
  • اوایل قرن هجدهم: اولین ملوانان چینی در لندن، به‌عنوان کارمند در کمپانی هند شرقی مشغول به کار شدند.
  • دهه 1840: بریتانیا هنگ‌کنگ را تصرف و راه را برای مهاجرت چینی‌ها به لندن هموارتر کرد.
  • دهه 1880: اولین محله چینی‌ها در لندن در دهه 1880، با استقرار تعداد زیادی از ملوانان و بازرگانان چینی در منطقه لایم هاوس، ریشه محکمی در ایست‌اند پیدا کرد. همچنین مغازه و کافه‌های چینی شروع به کار کردند و توسعه یافتند.
  • 1914: در این سال، حداقل 30 تجارت چینی، از جمله چندین خشک‌شویی در لایم هاوس شروع به کار کردند.
  • 1939 تا 1945: در این بازه زمانی، بمباران هوایی ایست‌اند لندن آسیب زیادی به جامعه چینی ساکن در آن منطقه وارد کرد که موجب حرکت قشر چینی به سمت غرب و به محله چینی امروزی در سوهو شد.
  • 1945 تا 1950: سربازان بریتانیایی که از خاور دور بازگشته بودند، علاقه ویژه‌ای به غذاهای چینی پیدا کرده بودند؛ درحالی‌که جامعه چینی از این مشتریان جدید سرمایه‌گذاری می‌کرد، رستوران‌ها در محله چینی‌ها شروع به رشد کردند. تا سال 1950، حدود 2000 چینی در بریتانیا زندگی می‌کرد؛ از جمله بسیاری از کهنه سربازان نیروی دریایی زمان جنگ. بسیاری از آن‌ها در رستوران‌های جدید محله چینی‌ها در لندن کار می‌کردند.

جاذبه‌های محله چینی‌های لندن

  • دهه 1960: تعداد فزاینده‌ای از چینی‌ها از هنگ‌کنگ می‌رفتند تا در تجارت رستوران‌ها که اکنون پررونق است، کار کنند. جامعه محله چینی‌ها در حال افزایش بود؛ زیرا همسران و فرزندان این کارگران برای پیوستن به شوهران خود به لندن می‌رفتند.
  • 1970: مقاله دیلی تلگراف با عنوان «جامعه عجیب خیابان جرارد» تکامل محله چینی‌ها در لندن را از منطقه‌ای صرفاً رستورانی به جامعه‌ای که توسط «آرایشگران چینی، سالن‌های زیبایی چینی، مینی تاکسی‌های چینی، حسابداران، کتاب‌فروشی‌ها و کتابخانه‌ها، سوپرمارکت‌ها، آژانس‌های مسافرتی» مملو شده است، بیان می‌کند.

    در اوایل دهه 1970 زندگی اجتماعی با ساخت مدارسی برای آموزش زبان مادری به کودکان محله چینی و حفظ ارتباط با سرزمین مادری خود بیشتر توسعه یافت. باشگاه‌ها و سینماهای محلی اجاره می‌شدند تا فیلم‌های چینی را به تماشاگران پرجمعیت نشان دهند.

تاریخچه محله چینی‌ها در لندن

  • 1978: انجمن محله چینی‌ها در لندن برای ترویج پیوندهای قوی‌تر بین جامعه چینی و شورای شهر پلیس را در سوهو تشکیل دادند.
  • 1979: در این سال مرکز جامعه چینی افتتاح شده و به مکانی محبوب برای گردهمایی‌ها و رویدادهای اجتماعی تبدیل شد.
  • 1985: اوین جشن سال نوی چینی در محله چینی‌ها در لندن برگزار شد.
  • امروزه: محله چینی امروزی اکنون خیابان جرارد، نیمه پایینی خیابان واردور، خیابان روپرت و روپرت کورت، بخشی از خیابان شفتزبری، خیابان لیزل، خیابان مکلسفیلد و نیوپورت پلیس، نیوپورت کورت و خیابان لیتل نیوپورت را در بر می‌گیرد. این انجمن در طول سال چندین جشنواره برگزار می‌کند و حدود 100 رستوران با غذاهای سراسر آسیای شرقی، ده‌ها فروشگاه از جمله گیاهان دارویی، آرایشگاه‌ها، داروسازان، متخصصان بازتاب‌شناسی و آژانس‌های مسافرتی و برخی کافه‌های تحسین‌شده دارد.

تفریحات محله چینی‌ها در لندن

جاذبه محله چینی‌ها در لندن

این محله، دارای ساختمان‌ها و خیابان‌هایی است که با نمادهای چینی مانند اژدها و فانوس تزئین شده‌اند. در حین کاوش در منطقه، از شیرهای سنگی و دروازه‌های به سبک چینی بازدید کنید. دروازه محله چینی‌ها در خیابان واردور را از دست ندهید که در سال 2016 تکمیل شد و به سبک سنتی سلسله چینگ توسط صنعتگران چینی ساخته شده است. همه این تزئینات چشمگیر فرصت‌های عکاسی عالی را ایجاد می‌کند و بینشی از فرهنگ چینی به‌ویژه در جشن‌های فصلی می‌دهد.

محله چینی‌ها در لندن هر ساله میزبان جشن‌های رنگارنگ سال نوی چینی بین اواسط ژانویه تا فوریه است. این تاریخ طبق تقویم قمری چینی از سالی به سال دیگر متفاوت است. این رویدادها شامل رژه تماشایی با شناورها و رقص شیرها، اجراهای زنده در میدان ترافالگار و سرگرمی در سراسر وست‌اند و اطراف محله چینی‌ها و همچنین غرفه‌های غذا و صنایع‌دستی پاپ آپ است. این منطقه همچنین با صدها فانوس قرمز در تمام طول سال تزئین شده است و فرصت مناسبی برای عکاسی ایجاد می‌کند. همچنین رویدادهای زیادی در محله چینی‌ها در طول سال برگزار می‌شود؛ از جمله جشنواره نیمه پاییز با کیک‌های خوشمزه و اجرای زنده خیره‌کننده. در راهنمای سفر به لندن می‌توانید جاذبه‌های فراوان این شهر را علاوه‌بر این محله پیدا کنید.

جاذبه‌های توریستی محله چینی‌ها در لندن

تفریحات محله چینی‌ها در لندن

محله چینی‌ها در لندن خانه برخی مغازه‌ها و نانوایی‌های فوق‌العاده، مواد غذایی چینی ناب و همچنین مغازه‌هایی است که لوازم‌آرایشی آسیایی و زیورآلات و هدایایی با الهام از فرهنگ چینی را می‌فروشند.

اگر به‌دنبال ادویه‌ها، میوه‌ها و سبزی‌ها تازه هستید، پیشنهاد می‌کنم از فروشگاه‌های New Loon Moon، Lucky Foods و SeeWoo دیدن کنید. در فروشگاه کیک گولدن گیت و نانوایی کولون، نان‌های آناناس کرکی و تارت‌های کاسترد را امتحان کنید تا تجربه چشیدن این خوراکی خوشمزه را داشته باشید. مینی تایاکی (وافل‌های ماهی‌شکل پر از کاسترد) را که در نانوایی محله چینی‌ها درست می‌شود، با بستنی ماچا امتحان کنید. همچنین از محصولات مراقبت از پوست و لوازم آرایشی آسیایی در Oseyo که کالاهای K-pop، مواد غذایی و لوازم‌التحریر نیز می‌فروشد، دیدن کنید. همچنین می‌توانید مغازه‌هایی را که فانوس‌ها، لباس‌های چینی، چیزهای جالبی مانند مانکی‌نکو (گربه‌هایی با طراحی خاص) می‌فروشند، بازدید کنید.

بیشتر بخوانید: معرفی 15 مورد از بهترین هتل‌های لندن در انگلستان

رستوران محله چینی‌ها در لندن

محله چینی‌ها در لندن رستوران‌های زیادی دارد که بسیاری از آن‌ها غذاهای چینی منطقه‌ای سرو می‌کنند، اما غذاهای دیگری از جمله کره‌ای، مالزیایی، ویتنامی، تایوانی و ژاپنی را در کنار غذاخوری‌های اروپایی و پیتزافروشی‌ها خواهید یافت. برای چشیدن طعم واقعی غذا حتماً پیشنهاد می‌کنیم در یکی از رستوران‌های محله چینی‌ها غذا بخورید.

از بهترین رستوران‌های محله چینی‌ها در لندن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • BaoziInn: برای غذاهای خود که به سبک روستایی و خیابانی مانند کوفته‌ها سرو می‌شود معروف است.
  • Four Seasons: رستورانی که به‌خاطر اردک کبابی معروف است.
  • Olle: یک رستوران کباب‌پز کره‌ای با اجاق‌های رومیزی برای پختن گوشت‌های فرآوری‌شده.
  • Golden Dragon: ارائه برخی از بهترین دیم سام‌ها در لندن.
  • Leong's Legend: متخصص غذاهای تایوانی.
  • Bubblewrap Waffle: برای وافل‌های تخم‌مرغی به سبک هنگ‌کنگ پرشده با تاپینگ‌های خوشمزه.
  • Plum Valley: پناهگاهی برای دوستداران غذاهای کانتونی معاصر.
  • Rasa Sayang: برای ضیافت غذاهای خوشمزه از مالزی و سنگاپور.
  • Shu Xiangge: جایی که می‌توان در قابلمه داغ، آبگوشت بخارپز که مجموعه‌ای از گوشت و سبزی‌ها را در بر می‌گیرد، سرو کرد.
  • Imperial China: یک رستوران بزرگ چینی که برای غذاهای خانوادگی عالی است.

دیدنی‌های محله چینی‌ها در لندن

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات