کاخ ملی پنا، قصری رؤیایی و شگفت‌انگیز در سینترا

2 سال پیش 0 دیدگاه

کاخ ملی پنا قلعه‌ای رمانتیک و زیباست که در سال 1854 بنا شده است. این قصر در بالای تپه‌ای بر فراز شهر سینترا قرار دارد و در طول روز با چشم غیرمسلح قابل رؤیت است. این بنای بزرگ و ملی که به‌دلیل ویژگی‌هایی چون معماری زیبای و پارک جنگلی وسیع شناخته شده است، هر ساله از هزاران بازدیدکننده استقبال می‌کند. در ادامه مقاله با ما همراه باشید تا درباره نکات برجسته، تاریخچه کاخ ملی پنا و غیره شما را راهنمایی‌ کنیم. 

تاریخچه کاخ ملی پنا

محوطه کاخ قبلاً متعلق به یک کلیسای قرون وسطایی بود، تا اینکه پادشاه مانوئل دستور داد در آنجا یک صومعه بسازند و طبق سنت آن را اهدا کنند؛ با این حال بر اثر زلزله‌هایی در قرن هجدهم، این مکان آسیب دیده بود، اما نمازخانه آن مکان آسیبی ندید و ویران نشد که سبب تعجب پادشاه پرتغال، فردیناند دوم شده بود. سپس پادشاه تصمیم گرفت صومعه را دوباره تصاحب کند و دستور ساخت کاخ ملی پنا امروزه را بدهد. این مکان با هدف اقامتگاه تابستانی شاه ساخته شده بود؛ با این حال پس از مرگ او، کاخ به تصرف همسر دومش الیزا هلنسر درآمد که بعدها این کاخ را به پادشاه لوئیس فروخت، اما دوباره در سال 1889 توسط دولت پرتغال خریداری و بعداً به‌عنوان یک بنای ملی، به موزه تبدیل شد.

کاخ پنا کجاست

معماری کاخ ملی پنا

این کاخ دارای ظرافت و غنی از سبک‌هایی شبیه به طعم عجیب و غریب رمانتیسم است. این مجموعه ترکیبی از چندین سبک معماری مانند نئوگوتیک، نئو مانوئل، نئو رومی به همراه سایر سبک‌های شرقی مانند هندو گوتیک است که اغلب آن‌ها از زمان نوسازی در دهه 1840 برجسته شدند. بسیاری از عناصر این مکان از جمله راهرو سرپوشیده، ایوان و اتاق ناهارخوری به‌خوبی حفظ شده‌اند. همه این‌ها بعداً به بخش جدیدی از کاخ منتقل شد که دارای یک برج بزرگ و یک ساعت بود. اصلی‌ترین چشم‌انداز این مکان می‌تواند تراس ملکه باشد. ساخت برج ساعت در سال 1843 به پایان رسید و به مجموعه اضافه شد. در سفر با تور پرتغال بازدید از جاذبه‌های این کاخ شگفت‌انگیز را از دست ندهید.

جاذبه‌های کاخ پنا

پارک پنا

پارک پنا یک منطقه جنگلی زیبا و وسیع است که بیش از 200 هکتار وسعت دارد و دور تا دور کاخ را احاطه کرده است. این پارک مملو از مسیرهای پیاده‌روی، مسیرهای مخفی، غرفه‌ها، دریاچه‌ها، حوضچه‌ها و درختان عجیب و غریب است که براساس سفارش‌های داده‌شده توسط پادشاه فردیناند، طراحی شده‌اند. برخی از درختان عجیب و غریب که بازدیدکنندگان باید حتماً از آن‌ها دیدن کنند، عبارت‌اند از:

  • Sequoias from America
  • Gingkos from China
  • Cryptomeria from Japan
  • Ferns from Australia
  • Succulents from Africa
  • Ferns and tree ferns from Australia and New Zealand

بیشتر بخوانید: قصر مافرا لیسبون نمایی باشکوه از معماری پرتغالی

جاذبه‌های کاخ ملی پنا

در سال 1995 سازمان یونسکو کاخ ملی پنا را به‌عنوان یک میراث جهانی به ثبت رسید.

  • این کاخ در بین یکی از هفت شگفتی پرتغال قرار دارد.
  • در این کاخ می‌توانید شاهد سبک‌های منحصربه‌فردی از معماری همچون نئوگوتیک تا نئو مانوئل و حتی نئو موریایی باشید که در دهه 1840 بسیار مشهور و برجسته بودند.
  • این کاخ به‌دلیل تراس‌های رنگارنگ و زیبایش شناخته شده است که نباید آن‌ها را از دست بدهید.
  • فضای داخلی کاخ ملی پنا توسط کاشی‌های نقاشی‌شده و شن و ماسه‌های رنگی تزئین شده است.

بیشتر بخوانید: آشنایی با بهترین رستوران‌های شهر لیسبون پایتخت کشور پرتغال

نکات جالب درباره کاخ ملی پنا

  1. این مکان بیانگر سبک رمانتیسم است: جالب است بدانید به نظر می‌رسد این ساختمان مستقیم از دل یک داستان عاشقانه و افسانه‌ای بیرون می‌آید.

 

  1. این مکان در ریویرا پرتغال واقع شده است: غیر از زیبایی آشکار معماری، مکان کاخ آن را شگفت‌انگیزتر می‌کند. این بنا در بالای تپه‌ای در سینترا ریویرا ساخته شده است. منطقه‌ای که کاخ روی آن واقع شده است، عمدتاً از سنگ تشکیل شده که کارهای ساخت و ساز را در این مکان بسیار ساده‌تر کرده است.

جاذبه‌های کاخ ملی پنا

  1. کاخ ملی پنا توسط یک معمار آلمانی تازه‌کار ساخته شده است: یکی از جالب‌ترین حقایق کاخ ملی پنا در سینترا این است که یک معمار تازه‌کار آلمانی به نام ویلهم لودویگ فون آن را ساخته است.

    این مرد در ابتدا یک کانی‌شناس و مهندس معادن بود و به‌نوعی توانست راهی به دادگاه سلطنتی پرتغال پیدا کند و در این روند کمیسیون‌های بی‌شماری در پرتغال و برزیل کسب کرد.

    یک مورد که برای او پیش آمد، این بود که او زیادی سفر کرده و قلعه‌های زیادی در کشور خود و سایر مناطق اروپا دیده بود؛ بنابراین او از دیده‌های خود الهام گرفت تا یکی از شگفت‌انگیزترین ساختمان‌های عاشقانه را به سبک رمانتیسم ایجاد کند.

 

  1. در طراحی آن از سبک‌های معماری بی‌شماری تشکیل شده است: ساخت کاخ ملی پنا در سال 1842 آغاز شد و تا سال 1847 بخش‌های وسیعی از آن به پایان رسیده بود. تا سال 1854 تمام فضای داخلی و دکوراسیون نیز به اتمام رسید. پادشاه فردیناند و همسرش، ملکه ماریا دوم، دست بزرگی در طرح داشتند و از معمار آلمانی خواستند چندین سبک و عنصر مختلف معماری را در ساختمان به کار ببرد. این‌ها شامل طاق‌ها، عناصر قرون وسطایی و اسلامی و پنجره‌های تزئین‌شده برای نمای اصلی کاخ است.

 

  1. کاخ ملی پنا دارای یک برج ساعت و توپ جنگی است: بقایای ساختمان‌های قدیمی حفظ و در کاخ ادغام شد. این مکان‌ها شامل نمازخانه، صومعه، ایوان، راهرو سرپوشیده و ناهارخوری می‌شوند. در این منطقه نیز بخش جدیدی ساخته شد که شامل یک برج ساعت بود که در سال 1843 به پایان رسید، به همراه یک توپ جنگی که هر روز ظهر شلیک می‌شد.

 

  1. کاخ ملی پنا در اواخر قرن بیستم کاملاً رنگ‌آمیزی شد: در اواخر قرن بیستم، این کاخ اصلاً شبیه آن چیزی نبود که در روزهای شکوه خود در قرن نوزدهم بود. رنگ‌ها کاملاً محو شده بودند و در مقایسه با یک قرن قبل خود تاریک‌تر به نظر می‌رسیدند.

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات