پارک ملی آدو الفنت آفریقای جنوبی

2 سال پیش 0 دیدگاه

این پارک در قلب منطقه آدو و کیپ‌ شرقی است و سومین مورد از پارک های ملی آفریقای‌ جنوبی و جزء هفت پارک ملی بزرگ در جهان است. پارک ملی آدو الفنت شامل پنج مورد از هشت زیست‌بوم آفریقای ‌جنوبی و مجموعه‌ای قابل‌توجه از حیات‌وحش آفریقاست و از کوه‌های زوربرگ تا تپه‌های شنی ساحلی اسکندریه امتداد دارد. در قرون اولیه، زمانی که گله‌های بزرگی از حیوانات وحشی در منطقه آدو پرسه می‌زدند، خویسان از قبیله‌های ایکوا، اسکا و گوناکوا در این منطقه زندگی می‌کردند و به شکار و نگهداری گاو مشغول بودند، اما به طرز غم‌انگیزی در دهه 1700 به‌دنبال همه‌گیری آبله از بین رفتند.

پارک ملی آدو در سال 1931 یافت و برای محافظت از 11 فیل باقی‌مانده در منطقه ساخته شد و اکنون این مکان بیش از 600 فیل و دیگر گونه‌های جانوری را در خود جای داده است. هفت منطقه اصلی پوشش گیاهی در این پارک باشکوه گنجانده شده است و به هفت گونه بزرگ آفریقا شامل شیر، بوفالو، فیل، کرگدن، پلنگ، نهنگ و کوسه سفید بزرگ پناه می‌دهد. در این میان، سافاری در پارک ملی آدو الفنت نیز در سفر با تور آفریقای جنوبی، شما را شگفت‌زده خواهد کرد!

شهرت پارک آدو الفنت

برای اسکان چنین گونه‌های شگفت‌انگیزی، پارک ملی وسعت خود را از رودخانه یکشنبه تا اسکندریه گسترش داده و همچنین شامل سنت‌کروکس و جزیره پرنده است که ذخیره‌گاه دریایی و زمینی برای پنگوئن‌هاست. پارک ملی فیل آدو نه‌تنها به‌خاطر فیل‌های آن شهرت دارد، بلکه به‌دلیل پوشش گیاهی انبوهی که این منطقه را احاطه کرده و حیوانات و پرندگانی که در اینجا زندگی می‌کنند و این مکان را حتی خیره‌کننده‌تر می‌کند، شناخته شده است.

پوشش گیاهی پارک ملی آدو الفنت

پوشش گیاهی آدو قابل توجه است؛ زیرا در منطقه‌ای نسبتاً کوچک، پنج مورد از زیست‌بوم‌های زیستگاه آفریقای جنوبی پیدا می‌شود. منطقه اصلی Addo-Elephant در بیشه‌زارهای آبدار دره قرار دارد. این پوشش گیاهی بود که آخرین فیل و گاومیش باقی‌مانده را از نابودی شکارچیان محافظت کرد.

در سمت دریا از بخش اصلی پارک ملی آدو الفنت بخش کیپ چوبی شامل تپه‌زارهای ساحلی و دشت‌های چمن‌زار ساحلی است. حرکت به سمت شرق جنگل اسکندریه نیز نمونه‌ای عالی از جنگل‌های معتدل بکر است.

پارک ملی آدو الفنت کجاست؟

پارک ملی آدو الفنت در نزدیکی نوک جنوبی مرکز آفریقای جنوبی واقع شده است. مساحت این پارک 630 مایل مربع (1640 کیلومتر مربع) است که آن را به‌عنوان سومین پارک ملی بزرگ آفریقای جنوبی پس از پارک ملیگر و پارک فرامرزی کگالاگادی قرار می‌دهد.

بیشتر بخوانید: بهشتی زمینی در جاذبه‌های گردشگری دراکنزبرگ

جاذبه پارک ملی آدو الفنت در آفریقای جنوبی

کمپ اصلی Addo بین شهرهای آدو و پاترسون و مرکز اصلی پارک است که برای اولین بازدیدکنندگان بسیار مناسب بوده و دارای محل اقامت، امکانات و فعالیت‌های پیشنهادی، از جمله مسیر PPC Discovery مناسب برای ویلچر، تماشای پرنده، رستوران و منطقه پیک‌نیک است.

بازدیدکنندگان می‌توانند حدود 100 گونه پستاندار، 417 گونه پرنده و حدود 20 گونه دریایی را در بخش‌های مختلف پارک ببینند. همان‌طور که گفتیم این پارک خانه هفت گونه بزرگ آفریقایی و بسیاری از گونه‌های حیات‌وحش آفریقایی از جمله کفتار خالدار، گورخر، حیات پرندگان فراوان و انواع آنتلوپ است.

تماشای پرندگان

همه عکاسان و علاقه‌مندان به پرندگان عاشق این مکان خواهند شد؛ زیرا مکان ایده‌آلی برای تماشای پرندگان متنوعی است که در پارک ملی آدو الفنت زندگی می‌کنند. تعداد زیادی از پرندگان در اینجا زندگی و تولیدمثل می‌کنند که برخی از آن‌ها درنگو دم‌چنگالی، کیپ‌رابین، کوکوی خاکستری، عقاب رزمی، طوطی کیپ، شاه‌ماهی کلاه‌دار و کیپ گانت هستند. مناطق چمن‌باز و جزایر ساحلی این پرندگان را جذب می‌کند تا به این پارک شگفت‌انگیز پناه ببرند.

 پارک ملی آدو الفنت با داشتن پنج زیست از 9 زیست‌گیاهی آفریقای جنوبی، مجموعه‌ای از گونه‌های پرندگان را به خود جذب می‌کند که از مزیت‌های انبوه پرانرژی، علفزارهای باز، کلوف‌های جنگلی (دره‌ها) و دریاچه وسیع دارلینگتون بهره می‌برند. می‌توانید سفرهای پرنده‌نگاری با راهنما را با پای پیاده یا با قایق سازمان‌دهی کنید، یا می‌توانید در طول سافاری‌های روزانه‌تان روی شیوه زندگی پرندگان تمرکز کنید.

عقاب‌های تاج‌دار آفریقایی در میان درختان جنگلی زاد و ولد می‌کنند؛ جایی که می‌توانید انواع گوناگون پرندگان جنگلی را که در میان درختان پرواز می‌کنند، مشاهده کنید. جنگل اسکندریه در کیپ شرقی از گونه‌های جنگلی مانند رابین چت، فاخته خاکستری و فاخته سیاه محافظت می‌کند که صداهای متمایز آن‌ها در طول تابستان طنین‌انداز می‌شود.

پیاده‌روی در آدو الفنت

مسیر پیاده‌روی اسکندریه محبوب‌ترین مسیر پیاده‌روی در این پارک ملی است. در این سفر دو روزه پیاده‌روی از بخش چوبی کیپ این پارک ملی در کیپ ‌شرقی انجام می‌شود. مسیرهای مختلفی وجود دارد که می‌توانید از بین آن‌ها مسیرهای دلخواه و مناسب پیاده‌روی را انتخاب کنید. یک مسیر پیاده‌روی در اطراف رودخانه یکشنبه در نزدیکی N2 یا دفتر رنجر کیپ وودی در نزدیکی اسکندریه وجود دارد.

بازدید از حیوانات

مشاهده فیل‌ها در اینجا کاملاً تضمین شده است. با افزایش جمعیت در پارک از تنها 11 نفر در سال 1931 به بیش از 600 نفر در حال حاضر تبدیل شدند. شیر و کفتار خالدار نسبتاً در حال افزایش هستند. گاومیش‌های کیپ با بیش از 400 عدد، با وجود اینکه عمدتاً شبگرد هستند، در طول روز بیشتر دیده می‌شوند. یافتن کرگدن سیاه در خطر انقراض مانند پلنگ مخفی سخت است، اما به‌کمک یک راهنما ممکن است خوش‌شانس باشید و بتوانید آن را ببینید. این پارک همچنین میزبان کوه کیپ و گورخر بورچل، چندین گونه بز کوهی از جمله ایلند، کودو و بوش باک، گراز، اسب آبی غوطه‌ور در رودخانه یکشنبه‌ها و بزرگ‌ترین جمعیت سوسک‌های سرگین در جهان است.

بهترین زمان برای بازدید از پارک ملی آدو الفنت

آب و هوای این پارک در دسته‌بندی نیمه‌خشک تا خشک قرار می‌گیرد. همچنین به‌طور متوسط سالانه حدود ۴۵۰ میلی‌متر (۱۷.۵ اینچ) بارندگی در این منطقه دارد. بارندگی در طول سال به طور نسبتاً مساوی توزیع می‌شود، اما اوج بارندگی در ماه‌های فوریه و مارس و همچنین اکتبر و نوامبر وجود دارد. بین نوامبر و فوریه دما می‌تواند به بیش از 40 درجه سانتی‌گراد (104 درجه فارنهایت) برسد؛ درحالی‌که دمای زمستان بین ماه مه و سپتامبر در طول روز ملایم، اما در شب سرد است.

بیشتر بخوانید: جاذبه‌های صحرای نامیب در آفریقای جنوبی

چادر زدن در پارک ملی آدو الفنت

در کمپ استراحت آدو، طیف گسترده‌ای از واحدهای اقامتی، برای همه سلیقه‌ها و فعالیت‌های فراوان برای مشغول نگه‌داشتن بازدیدکنندگان وجود دارد. یکی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد، نقطه دیده‌بانی چاله‌ای است که در شب، در داخل کمپ و همچنین مخفی‌گاه زیرزمینی روشن می‌شود که امکان برخورد نزدیک با حیات‌وحش در چاله آب را فراهم می‌کند. واحدهای اقامتی در فاصله کمی پیاده‌روی از یکدیگر و امکاناتی مانند استخر، رستوران و فروشگاه قرار دارند.

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات