بهشتی زمینی در جاذبه‌های گردشگری دراکنزبرگ

2 سال پیش 0 دیدگاه

جاذبه‌های گردشگری دراکنزبرگ بسیار متنوع و هیجان‌انگیز هستند. دراکنزبرگ در آفریقای جنوبی قراردارد. شاید اولین جاذبه دراکنزبرگ را بتوان در معنای آن جست‌وجو کرد. دراکنزبرگ از واژه‌ای هندی اقتباس شده است که به معنای (کوه‌هایی برای اژدهایان) است. علت این نام‌گذاری تصورات قدیمی مردم آن مناطق  بوده است که گمان می‌کردند کوه‌ها محل زندگی اژدها هستند.

اگرچه نام‌گذاری این منطقه برگرفته از خرافات مردم قدیم  بوده، اما بر هیجان‌انگیز بودن منطقه بیشتر افزوده است.  قطعا جاذبه‌های دیدنی دراکنزبرگ را در مکان‌های دیگر نمی‌توان یافت و علت منحصر به فرد بودن جاذبه‌های گردشگری دراکنزبرگ در طبیعی بودن آن‌هاست. خوشبختانه دخالت انسان‌ها در این منطقه بسیار ناچیز بوده است و همین امر سبب برتری این مناطق شده است.

هدف از تدوین این مقاله، آشنایی با جاذبه‌های توریستی دراکنزبرگ است که در تور آفریقای جنوبی می‌توانید از آن‌جا دیدن کنید. 

جاذبه‌های توریستی دراکنزبرگ

در وهله اول جاذبه‌های توریستی دراکنزبرگ در طبیعت بکر و منحصر به‌فرد این منطقه است. کوه‌های زیبا و طبیعت مرتفع و سرسبز این منطقه تا به امروز توانسته‌اند، جاذبه‌های گردشگری دراکنزبرگ را در میان گردشگران و دوست‌داران طبیعت  شهره نمایند.

در ادامه به معرفی برخی از جاذبه‌های دیدنی دراکنزبرگ پرداخته می‌شود.

قله کتیدرال

جاذبه‌های دیدنی دراکنزبرگ را باید با تمام وجود و با روح و روان لمس نمود. از جاذبه‌های گردشگری دراکنزبرگ قله کتیدرال است. این قله یکی از بهترین مکان‌ها جهت پیاده‌روی و تماشای مناظر است. پیاده‌روی در این منطقه جزء جاذبه‌های توریستی دراکنزبرگ است که بسیار پر طرفدار نیز هست. چراکه گردشگران در مسیر پیاده‌روی به جز استفاده از طبیعت بکر و هوای پاکیزه، به میمون‌های بازیگوش که از این شاخه با آن شاخه می‌‌پرند نیز برخورد می‌کنند. تماشای این موجودات شیطان و دوست داشتنی زمانی که مات و خیره به انسا‌ها نگاه می‌کنند بسیار لذتبخش است. حس همبستگی و کمک کردن به همسفران در مسیر پیاده‌روی نیز لذت خاصی دارد. اما از زیباترین جاذبه‌ دراکنزبرگ، تماشای غروب آفتاب بر بلندای قله کتیدرال است که هر چشمی را خیره می‌گرداند.

بیشتر بخوانید: پارک ملی تیبل ماونتین مشهورترین جاذبه آفریقای جنوبی

کوه‌های دراکنزبرگ

 از زیباترین جاذبه‌های توریستی دراکنزبرگ، کوه‌های دراکنزبرگ است. این کوه‌ها که به کوه اژدها معروف هستند در استان کوازولو_ناتال قرار دارد. این کوه‌ها که از جاذبه‌های طبیعی دراکنزبرگ هستند در بخش شرقی رشته کوه اسکارپمنت بزرگ قرار دارند. این کوه‌های زیبا جدای از طبیعت بکر و متنوعی که دارند، دارای گونه‌های متنوع از حیات جانوری نیز هستند. درمیان جاذبه‌های گردشگری دراکنزبرگ، کوه‌های این منطقه محلی مناسب جهت تورهای شبانه، پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری و دیگر تفریحات هستند.

پوشش گیاهی متنوع

بی شک جاذبه دراکنزبرگ را می‌توان در پوشش گیاهی متنوع موجود در کوه‌های این منطقه نیز دانست. کمتر مکانی را می‌توان یافت که در حدود2153 گونه گیاهی را در دل خود جای داده باشد. اما مه‌تر از این موضوع این است که حدود 119 گونه گیاهی از گیاهان این منطقه را گونه‌های نادر و کمیاب تشکیل داده است. پوشش گیاهی موجود در ارتفاعات این کوه‌ها از نوع  چمنزاری و همینطور بوته‌های کوچک مانند اریکا است. پوشش گیاهی موجود در دامنه‌ها و شیب‌های این کوه‌ها از نوع مخروطیان است.

برای پزشکان و محققان داروهای گیاهی این منطقه جزء بهترین جاذبه‌های دیدنی دراکنزبرگ محسوب می‌شود.

تنوع جانوری فراوان

رشته کوه‌های دراکنزبرگ زیستگاه گونه‌های متنوع جانوری نیز هستند. شاید دور از ذهن باشد اما حدود 299 گونه از پرندگان متفاوت در این کوه‌ها یافت می‌شوند. حدود 37 درصد از پرندگان غیر دریایی آفریقای جنوبی در این رشته کوه‌ها قابل مشاهده هستند.

 دیگر پرندگان شکاری همچون کرکس، عقاب و حیواناتی همچون گوزن وحشی، قوچ و بز کوهی و آهو و... نیز هستند که در این طبیعت بکر و مرتفع زندگی می‌کنند و بر جاذبه دراکنزبرگ افزوده‌اند.

مارهای سمی

ترسناک ترین جاذبه دراکنزبرگ وجود 24 گونه مارهای متفاوت و اغلب سمی در این منطقه است. بهتر است برای پیشگیری از خطر این مارها، حتما در مسیرهای پیاده‌روی و یا گشت‌وگذار از راهنما کمک گرفته شود.

تورهای گردشگری دراکنزبرگ با لیدرهای محلی

تورهای گردشگری دراکنزبرگ اغلب توسط لیدرهای محلی که بر منطقه تسلط کامل دارند اداره می‌شوند. این لیدرها جدای از مکان یابی و شناخت منطقه با اتفاقات احتمالی که ممکن است در بازدید رخ دهند آشنایی دارند و قطعا بهتر و جامع‌تر می‌توانند در شناخت منطقه کمک رسان باشند.

لیدرهای محلی با خطرات احتمالی راه آشنا هستند و بدون شک مسیرهای بی خطری را برای بازدید انتخاب و یا پیشنهاد می‌کنند.

صخره‌نوردی در کوه‌های دراکنزبرگ

از دیگر جاذبه‌های گردشگری دراکنزبرگ صخره‌نوردی در این کوه‌های پرفراز و نشیب است.

صخره‌نوردی در کوه‌های دراکنزبرگ به افرادی که تجربه کافی جهت صخره‌نوردی ندارند و یا اینکه تجهیزات مناسب برای این ورزش را همراه ندارند به هیچ وجه توصیه نمی‌شود. چراکه صخره‌ نوردی در این کوه‌ها بسیار دشوار و گاها برای افراد تازه‌کار ممکن است خسته کننده و خطرناک هم باشد.

اما چنانچه افرادی به صورت حرفه‌ای این ورزش را دنبال می‌نمایند قطعا صخره‌نوردی متفاوتی را در کوه‌های دراکنزبرگ تجربه خواهند کرد.

پارک خاهلامبا

پارک خاهلامبا از دیگر جاذبه‌های دیدنی دراکنزبرگ است که در این منطقه قرار دارد. این پارک زیبا و منحصر به‌فرد در لیست میراث جهانی یونسکو نیز ثبت شده است.

پارک ملی رویال ناتال

از دیگر جاذبه‌های گردشگری دراکنزبرگ، پارک ملی رویال ناتال را می‌توان نام برد. علت معروفیت این پارک طبیعت بکر و دست نخورده آن است. در پارک ملی رویال ناتال امکان مشاهده صخره‌های عظیم در کنار رودخانه‌های آفریقای جنوبی وجود دارد. همچنین قلعه‌ای بزرگ و مستحکم در این پارک معروف قرار گرفته است که چشم‌انداز فوق‌العاده‌ای نیز دارد.

رودها و آبشارهای فصلی متعدد

یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری دراکنزبرگ وجود رودها و آبشارهای فصلی این مناطق است. این رودها و آبشارها که در فصل تابستان شکل می‌گیرند زیبایی خاصی به طبیعت این منطقه داده‌اند. در این رودهای خروشان برای گردشگران امکان ماهیگری و قایق سواری فراهم است.

مهم‌ترین جاذبه‌های دیدنی دراکنزبرگ را برشمردیم اما جاذبه‌های توریستی دراکنزبرگ تنها به این موارد گفته شده محدود نمی‌شوند.

 از دیگر جاذبه‌های گردشگری دراکنزبرگ باغ وحش خزندگان دراگون راک، جنگل سرسبز خمنی، دریاچه منحصر‌به‌فرد کنمو، مزرعه پاکتی را نیز می‌توان نام برد.

بیشتر بخوانید: بهترین راهنمای سفر به هرمانوس در کنار شما

 سرمایه گذاری در جاذبه‌های توریستی دراکنزبرگ

سوال پرتکراری که معمولا دغدغه بسیاری از سرمایه گذاران بوده این است که: آیا جاذبه‌های توریستی دراکنزبرگ ارزش سرمایه‌گذاری را دارند؟

در پاسخ به این سوال بایستی چنین گفت که سرمایه‌گذاری در جاذبه‌های توریستی دراکنزبرگ برد بزرگی محسوب می‌شود. چرا که صنعت توریسم در چند سال اخیر در این مناطق رشد چشمگیری داشته است و گردشگران بسیاری را به سوی این منطقه جذب نموده است.

 در واقع سرمایه‌گذاری در این مناطق یکی از راه‌های اخذ اقامت در آفریقای جنوبی است.

از این رو افرادی که سرمایه‌دار و یا به دنبال اخذ اقامت در کشور آفریقای جنوبی هستند از دو طریق می‌توانند برای رسیدن به هدف خود اقدام نمایند. اولین راه از طریق ثبت شرکت و راه دیگر از طریق خرید ملک در این مناطق است که می‌توانند به سهولت اقامت آفریقای جنوبی را به دست بیاورند. این روش‌ها به جهت سهولت و سرمایه نسبتا کمی که نیاز دارند، اغلب مورد توجه سرمایه‌گذاران ایرانی واقع می‌شود.

سخن پایانی

 در این مقاله با جاذبه‌های توریستی دراکنزبرگ آشنا شدید، اما در واقع همانطور که گفته شد جاذبه‌های گردشگری دراکنزبرگ را با خواندن مقاله و یا تماشای عکس‌ها نمی‌توان به خوبی درک نمود. جاذبه‌های دیدنی دراکنزبرگ را بایستی با چشم دل نگریست.

 جاذبه‌های گردشگری دراکنزبرگ به افرادی که به دنبال آرامش روح و روان خود هستند به شدت توصیه می‌شود.

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات