بهترین راهنمای سفر به هرمانوس در کنار شما

2 سال پیش 0 دیدگاه

شهر هرمانوس، شهری ساحلی است که در جنوب شرقی کیپ تاون در آفریقای جنوبی قرار دارد. همه ساله گردشگران بی‌شماری به آفریقای جنوبی سفر می‌کنند و یکی از مکان‌هایی که همیشه برای بازدید مورد توجه گردشگران قرار گرفته است، جاذبه‌های شهر هرمانوس است. از مهم‌ترین جاذبه‌های این شهر می‌توان به موزه خانه نهنگ، ساحل گروتو، فرنکلوف، خلیج والکر و جشنواره نهنگ‌ها اشاره کرد. دراین مقاله سعی داریم با راهنمای سفر به هرمانوس و معرفی جاذبه‌های هرمانوس، سفری مملو از شادی و آرامش را در تور آفریقای جنوبی برای شما به ارمغان بیاویم.

شهر هرمانوس، به‌دلیل استقبال بی‌نظیر گردشگران از جاذبه‌های هرمانوس، صنعت توریسم در آن رشد قابل توجهی داشته است. در کلیه مکان‌های دیدنی شهر هرمانوس امکانات رفاهی از هتل، رستوران، کافه‌ها، مراکز خرید و... وجود دارند. وجود این امکانات رفاهی آرامش و آسایش و حس امنیت را به گردشگران منتقل کرده و جذابیت سفر را برای بازدیدکنندگان این منطقه دو چندان می‌کند.

جاذبه‌های شهر هرمانوس

کشور آفریقای جنوبی

جاذبه‌های شهر هرمانوس

مملو از جاذبه‌های حیرت‌انگیز است که در راهنمای سفر به آفریقای جنوبی به آن‌ها اشاره شده است. همچنین، جاذبه‌های شهر هرمانوس در این کشور نیز بسیار متنوع هستند. همه ساله گردشگران بی‌شماری از سراسر دنیا جهت بازدید از جاذبه‌های هرمانوس به کشور آفریقای جنوبی سفر می‌کنند. بیشتر گردشگرانی که با تور به آفریقای جنوبی سفر می‌کنند، قطعا از جاذبه‌های شهر هرمانوس نیز دیدن خواهند کرد.

جاذبه‌های شهر هرمانوس تا به امروز توانسته است با فراهم نمودن کلیه امکانات رفاهی رضایت خاطر گردشگران را جلب نماید. جاذبه‌های هرمانوس عبارتند از: فرنکلوت، خلیج والکر، موزه بندر قدیمی، موزه نهنگ، ساحل گروتو و همینطور جشنواره نهنگ هرمانوس که از مهم‌ترین آن‌هاست. در ادامه هر کدام از از جاذبه‌های شهر هرمانوس  به اختصار مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

جاذبه‌های هرمانوس

  • فرنکلوف

فرنکلوف یکی از جاذبه‌های شهر هرمانوس است. در واقع فرنکلوف منطقه حفاظت شده برای پرندگان است. در این منطقه پرندگان بی‌شماری زندگی می‌کنند. البته طبیعت بکر و سرسبز این منطقه نیز در جذابیت منطقه فرنکلوف بی تاثیر نبوده و نیست.

نمایی از کوه‌های سربه فلک کشیده، منطقه‌ای سرسبز و مملو از گونه‌های مختلف گیاهی با تلفیقی از صدای پرندگان، فرنکلوف را  به قطعه ای از بهشت تبدیل نموده است. بی‌شک فرنکلوک یکی از جاذبه‌های هرمانوس است که در نوع خود بی‌نظیر است.

بیشتر بخوانید: جاذبه‌های صحرای نامیب در آفریقای جنوبی

  • خلیج والکر

از دیگر جاذبه‌های شهر هرمانوس می‌توان خلیج والکر را نام برد. این خلیج هر ساله میزبان نهنگ‌های عظیم الجثه بی‌شماری است که برای به دنیا آوردن فرزندان خود به این خلیج می‌آیند. در این خلیج زیبا قایق‌سواری رواج بسیاری دارد. قایق سواری در خلیج والکر طرفداران فراوانی در میان گردشگران پیدا کرده است. قایق‌های مورد استفاده در خلیج والکر در انواع قایق‌های تک نفره و یا قایق‌های دارای قفس هستند. گردشگران به انتخاب خود می‌توانند از هرکدام از این قایق‌ها استفاده نمایند.

جاذبه‌ هرمانوس

از این رو شرکت‌های بی‌شماری در خلیج والکر به اجاره قایق می‌پردازند و قایق‌ها را تا نزدیک نهنگ‌ها حرکت می‌‌دهند. گردشگران با قایق تا نزدیک نهنگ‌ها می‌روند و از فاصله‌ای بسیار نزدیک عظمت آن‌ها را مشاهده می‌کنند. همچنین این امکان برای بازدیدکنندگان فراهم است که از فراز آسمان‌ها صحنه حرکت نهنگ‌ها را مشاهده نمود.

از طرفی دیگر عده‌ای از گردشگران ترجیح می‌دهند نزدیک نهنگ‌ها نشوند. این افراد از بالای صخره‌ها به تماشای نهنگ‌ها در این خلیج  می‌پردازند. قطعا نظارگر بودن نهنگ‌ها در حالتی که در آب حرکت می‌کنند، یکی از بهترین جاذبه‌های هرمانوس است که مشابه آن در سایر مکان‌های تفریحی نمی‌توان یافت.

راهنمای سفر به هرمانوس

  • بندر قدیمی هرمانوس

یکی دیگر از جاذبه‌های شهر هرمانوس بندر قدیمی در این شهر است. در این بندر نیز از فراز صخره‌ها امکان دیدن نهنگ‌ها فراهم است. از طرفی دیگر رستوران‌ها و کافه‌ها و سایر امکانات رفاهی در این بندر برای سپری نمودن روزهایی شاد و بی‌دغدغه وجود دارد. بی‌شک وجود همین امکانات رفاهی و مناظر زیبا، این منطقه را به یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های هرمانوس تبدیل نموده است.

  • موزه نهنگ

از مهیج‌ترین جاذبه‌های شهر هرمانوس که مورد استقبال بی‌شماری از گردشگران قرار گرفته است، موزه نهنگ است. در این موزه اسکلت معلق یک نهنگ نگه‌داری می‌شود. در این موزه همچنین امکان تماشا نمایش‌های آموزنده و بی‌نظیری نیز وجود دارد.

این موزه همه ساله گردشگران بی‌شماری را به سمت خود جذب می‌نماید. پیرو این استقبال پرشور گردشگران، امکانات رفاهی نیز در این موزه برای  بازدیدکنندگان فراهم شده است.

جاهای دیدنی هرمانوس

  • ساحل گروتو

ساحل گروتو نیز در شمار جاذبه‌های هرمانوس قرار دارد. این ساحل زیبا در 18 کیلومتری خط ساحلی هرمانوس در اقیانوس اطلس قرار گرفته است. ساحل گروتو پوشیده از ماسه‌های ریز سفید است. آب دریا در این منطقه گرم است و شنا در آن حس خوبی را منتقل می‌نماید. همچنین پیاده‌روی روی شن‌های سفید بسیار لذت بخش است.

 بسیاری از گردشگران در بین جاذبه‌های هرمانوس، این مکان را به عنوان مکانی برای ریلکس شدن و خروج انرژی‌های منفی می‌شناسند. در این ساحل امکان انجام سرگرمی‌های بی‌شماری فراهم است و همین امر، این ساحل را در شمار یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های شهر هرمانوس قرار داده است.

از جمله سرگرمی‌هایی که در این ساحل وجود دارد عبارت است از: انجام والیبال ساحلی، قدم زدن روی شن‌ها، شنا، اسب سواری، آفتاب گرفتن و... . همچنین در این ساحل امکان اجاره تخت و اتاق نیز برای اقامت وجود دارد.

جاهای دیدنی هرمانوس

  • جشنواره نهنگ هرمانوس

بی‌شک در میان جاذبه‌های شهر هرمانوس، جشنواره نهنگ هرمانوس، که از فستیوال‌های مشهور آفریقای جنوبی است، از برتری بیشتری نسبت به سایر جاذبه‌های هرمانوس برخوردار است. همانطور که توضیح داده شد در ساحل شهر هرمانوس این امکان وجود دارد که نظارگر حرکت گروهی نهنگ‌ها باشید که به صورت دسته جمعی در دریا به حرکت در می‌آیند. تماشای این نهنگ‌ها از فاصله نزدیک هیجان خاصی دارد. در ماه نوابر حرکت نهنگ‌ها در این منطقه بیشتر می‌شود و  نهنگ‌های عظیم الجثه در این ساحل به شنا می‌پردازند.

 حرکت گروهی نهنگ ها بهانه ای شده است برای برگزاری جشنواره‌ای با همین نام، که هر ساله در ماه سپنامبر در این ساحل برگزار می‌شود. جهت شرکت در این جشنواره لازم است در انتخاب تاریخ سفر خود وسواس بیشتری به خرج دهید. چراکه این جشنواره هر ساله در زمان مشخصی برگزار می‌شود.

در این روز تجهیزاتی همچون تلسکوپ و نیمکت نیز در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرد. همینطور سرو غذا و نوشیدنی و موسیقی‌های گوش نواز و وجود سایر امکانات رفاهی، این جشنواره را به محیطی شاد و هیجان‌انگیز مبدل می‌نماید. قطعا جمع کلیه این امکانات تفریحی در این جشنواره، روزی به‌یادماندنی برای گردشگران و علاقه‌مندان خواهد ساخت.

بیشتر بخوانید: غارهای کیپ تاون | معرفی 11 غار شگفت‌انگیز کیپ تاون آفریقای جنوبی

بهترین زمان سفر به شهر هرمانوس

اگرچه جاذبه‌های شهر هرمانوس فراوان و بسیار منحصر به‌فرد هستند، اما زیبایی این جاذبه‌ها زمانی بیشتر می‌شود که در زمان مناسب مورد بازدید قرار گیرند.

قطعا هر فردی که برای زمان و هزینه خود ارزش قائل باشد سعی می‌کند پیش از تصمیم برای سفر، اطلاعات کافی در مورد مکان سفرخود را کسب نماید. کسب اطلاعات و تحقیق پیش از سفر به مکان‌های جدید نشان از دقت و ریزبینی گردشگر دارد. شهر هرمانوس نیز از مکان‌های تقریبا ناشناخته برای اکثر افراد است از این رو وجود یک راهنمای سفر به هرمانوس می‌تواند تا حد قابل توجهی بسیاری از دغدغه‌های این سفر ناشناخته را کاهش دهد.

هرمانوس کجاست

شهر هرمانوس در تابستان‌ها «دسامبر و فوریه» آب‌وهوایی گرم و خشک دارد و وزش بادهای قوی در این منطقه در تابستان مشاهده می‌شود. اما در زمستان‌ها «ژوئن و آگوست» شهر هرمانوس درجه حرارت پایینی دارد و  نسبتا خنک است  و بارندگی متداول نیز در این شهر وجود دارد. اما بهار «سپتامبر» شلوغ‌ترین زمان برای بازدید از جاذبه‌ای شهر هرمانوس است. در این فصل زمان جوانه زدن گل‌هاست و طبیعت بکر  شهر هرمانوس در این زمان در اوج زیبایی خود قرار دارد.

سخن پایانی

سفر به مکان‌های بکر و دست نخورده و همچنین مکان‌های جدید از دیر باز تا کنون همیشه بیشتر مورد استقبال دوست‌داران طبیعت و گردشگران بوده است. اما گاها گردشگران با عدم اطلاعات کافی از مکان‌های گردشگری و یا سفر در فصول نامناسب خود را از لذت واقعی سفر محروم می‌کنند. جاذبه‌های شهر هرمانوس از آن دست مکان‌های تفریحی است که نسبت به سایر جاذبه‌های گردشگری آفریقای جنوبی، کمتر شناخته شده است. در حالیکه جاذبه‌های هرمانوس بی‌شمارند و همیشه هم رضایت خاطر جمع کثیری از بازدیدکنندگان را جلب نموده است.

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات