غارهای کیپ تاون | معرفی 11  غار شگفت‌انگیز کیپ تاون آفریقای جنوبی

2 سال پیش 0 دیدگاه

غارهای کیپ تاون، نشان دهنده سفری به سرزمین ناشناخته و فرود به دنیای تاریکی است که در آن گنج‌ها و اکتشافات بسیاری در انتظار هستند. در دوره‌های گذشته، غارهای کیپ تاون آفریقا به عنوان لانه‌های قاچاقچیان، مکان‌های سرپناهی برای استراحت یا مکان‌هایی برای تفکر و خلوت شناخته شده بودند. در داستان‌ها، آن‌ها همیشه لانه جانوران وحشتناک و مسیرهایی به سمت تمدن‌های گمشده بوده‌اند.

احتمالا به همین دلیل است که غارها همیشه ما را مجذوب خود کرده‌اند. با بازدید از غارهای کیپ تاون آفریقای جنوبی که بسیاری از آن‌ها نگاهی اجمالی به تاریخ گذشته دارد، ماجراجویی، الهام و حتی عکس اینستاگرام عالی به خود هدیه دهید.

اگرچه غارهای کیپ تاون در آفریقا از نظر زیبایی طبیعی غنی است، اما از گردشگران و مردم محلی خواسته می‌شود هنگام کاوش در مناطق خلوت، اقدامات احتیاطی لازم را انجام دهند، زیرا جنایات و حوادث غیرمترقبه زیادی اتفاق می‌افتد. برای آشنایی بیشتر با غارهای کیپ تاون آفریقای جنوبی این مقاله که یکی از مقالات راهنمای سفر به آفریقای جنوبی است، را مطالعه کنید.

معرفی غارهای کیپ تاون

غارها، شکاف‌ها و حفره‌های زیرزمینی که به‌طور طبیعی در هزاران سال ایجاد می‌شوند، معمولا به دلیل فعالیت‌های فرسایشی زیر آب یا فرسایش آهسته چکه‌های آب، زیبایی‌ها و شکوه‌های طبیعی جهان را پنهان می‌کنند. شکل‌گیری نفس‌گیر یا ارتباط فرهنگی آن‌ها توسط دانشمندان یا کاشفان کشف و بعدها با بازدید به اشتراک گذاشته شد.

برخی از این غارهای کیپ تاون، مملو از استالاکتیت‌ها و استالاگمیت‌ها و برخی دیگر دارای شواهد تاریخی از وجود بشر هستند. این غارها برای بازدید عموم باز هستند، برخی دیگر را فقط می‌توان با تورهای علمی کاوش کرد. تمام این غارهای کیپ تاون شگفت‌انگیز و زیبا هستند.

شما می توانید برای سفر به آفریقای جنوبی و دیدن این جاذبه‌ها تور آفریقای جنوبی را با قیمتی بسیار مناسب از ما خریداری نماید.

 غارهای کیپ تاون آفریقا

غارهای کیپ تاون یک شگفتی واقعی از طبیعت هستند، این غارها حاوی هنر صخره‌ای هستند که منظره‌ای خارق‌العاده برای دیدن ایجاد می‌کنند که به‌طور موقت شما را به زمانی ساده‌تر منتقل می‌کند. برای بازدید نیاز به مجوزهای لازم دارید که می‌توانید آن را از ایستگاه جنگلی الجزایر، واحه سدربرگ یا کوه سدر دریافت کنید. این غارها با ماشین از کیپ تاون، بیش از 2 ساعت فاصله دارند، بنابراین می‌توانید یک روز کامل از تماشای آن لذت ببرید.

بیشتر بخوانید: پارک ملی تیبل ماونتین مشهورترین جاذبه آفریقای جنوبی

 

غار بلومبوس

در نوک قاره آفریقا یکی از معروف‌ترین غارهای کیپ تاون وجود دارد که داخل دیوارهای آن، صدف‌های سوراخ‌دار (زیورآلات شخصی یا جواهرات) کشف شده است که به نظر می‌رسد حدود 75000 سال پیش به‌صورت مهره‌بند به کار می‌رفته است. حکاکی صخره‌های ماقبل تاریخ که در این غار یافت می‌شود، قدیمی‌ترین هنر پیش از تاریخ شناخته‌شده در آفریقاست که قدمت آن به دوره موسترین دوران پارینه‌سنگی میانه برمی‌گردد. می‌توان گفت یکی از قدیمی‌ترین هنرهای عصر حجر کشف‌شده در این سیاره است.

اما این رنگ‌ها (رنگدانه‌های زرد و قرمز، ظروف صدفی، سنگ‌فرش‌های آسیاب و کفگیرهای کشف شده) این غارهای کیپ تاون را بسیار زیبا کرده‌اند. محققان بر این باورند که این اکتشافات نشان‌دهنده این است که رفتار انسان مدرن را می‌توان در جنوب آفریقا دنبال کرد. از موزه باستان‌شناسی بلومبوس برای دیدن ابزارهای استخوانی، پوسته‌های آب شیرین که به عنوان مهره‌ها استفاده می‌کنند و نمونه‌هایی از اجزای حکاکی شده و کیت رنگ‌های 100000 ساله بازدید کنید.

غارهای کیپ تاون آفریقای جنوبی

غارهای کانگو

این غارهای آهکی پرکامبرین در دامنه‌های کوه‌های سوارتبرگ در نزدیکی اودت‌شورن در کارو قرار دارند. یکی از مشهورترین غارهای کیپ تاون آفریقای جنوبی، مجموعه‌ای از غارهای قطره‌ای هستند که به سالن‌های بزرگی از سازندگان عظیم استالاگمیت و استالاکتیت باز می‌شوند. در مجموع آن‌ها سیستمی عظیم از تونل‌ها و اتاقک‌ها هستند که چهار کیلومتر طول دارند، اما دسترسی تنها یک چهارم آن برای بازدیدکنندگان به ویژه غار اصلی، ممکن است.

 

غار چشم فیل

درحالی‌که غار چشم فیل ممکن است یکی از باشکوه‌ترین یا تاریخی‌ترین غارهای کشور آفریقای جنوبی نباشد، اما یکی از سرگرم‌کننده‌ترین غارها برای بازدید است زیرا می‌توانید بدون راهنمایی یک راهنمای متخصص، ماجراجویی خود را آغاز کنید. پیاده‌روی برای رسیدن به غار نسبتا آسان است، به جز قسمت آخر که کمی شیب‌دار است. با‌این‌حال، هنوز هم بسیار قابل انجام است و نیازی به مهارت یا تجربه تخصصی کوهنوردی ندارد.

اگرچه ممکن است کمی نفس نفس بزنید، اما برای تلاش‌های خود در پیاده‌روی با منظره‌ای تماشایی از داخل غار پاداش خوبی دریافت خواهید کرد. یکی دیگر از چیزهای جالب در مورد غار چشم فیل این است که به اندازه کافی بزرگ است که می‌توانید کنار آن بنشینید، استراحت کنید و از یک پیک‌نیک غاری همراه با مناظر خیره‌کننده از ساحل خلیج فالس لذت ببرید.

برای رسیدن به این غار که به هیچ چیز دیگری غیر از دسترسی‌اش معروف نیست (این یکی از پیاده‌روی‌های مورد علاقه شهر کیپ تاون و برای خانواده‌ها عالی است زیرا کودکان می‌توانند به راحتی همراه بزرگسالان شوند). پیاده‌روی لذت‌بخش است به شرطی که در گرمای ظهر تابستان بازدید را شروع کنید. یک کوله پیک‌نیک، کرم ضدآفتاب، کلاه و کفش خوب در بازدید از غارهای کیپ تاون آفریقای جنوبی فراموش نشود.

غارهای کیپ تاون در آفریقا

غار کلیپگات

یکی از شناخته‌شده‌ترین غارهای کیپ تاون است که میلیون‌ها سال پیش زمانی که سفره‌های آب به آرامی این فضاها را در زیر صخره‌های ساحلی فرسایش می‌دادند، شکل گرفت، غار کلیپگات برای میلیون‌ها سال به انسان‌های اولیه پناه داد و یکی از بهترین نمونه‌های سکونت انسان‌های اولیه در کشور است. در آن زمان اقیانوس 5 کیلومتر دورتر بود. غار کلیپگات تنها غار آب در امتداد سواحل شیرین آفریقاست.

این غار تنها در سه کیلومتری دهکده ماهیگیری دکلدرز، ذخیره‌گاه طبیعی خلیج واکر قرار دارد که پنجره‌های آهکی آن رو به اقیانوس است. این غار به دلیل حفاری در سال 1992 به یک جاذبه مهم فرهنگی، تاریخی و میراث جهانی رسید که ابزارهای سنگی و استخوان‌های انسان با قدمت حدود 70000 سال را نشان می‌داد.

آن‌چه در غار کلیپگات قرار دارد، دو اتاق است: اتاق اول دارای سطح صخره‌ای ناهموار است و به دریا منتهی می‌شود. ورودی دوم، کوچک است که به محل اصلی حفاری غار منتهی می‌شود و دارای یک پیاده‌روی مدور است که در اطراف منطقه تاریخی می‌چرخد.  

بهتر است برای بازدید هنگام جزر و مد مراجعه کنید.کفش‌های پیاده‌روی خوب به همراه داشته باشید، زیرا غار ممکن است لغزنده باشد و یک ژاکت گرم چون باد می‌وزد. محیط این منطقه در حفاظت‌گاه طبیعی خلیج واکر محافظت می‌شود و می‌توانید در مسیر ۷ کیلومتری Klipgat، پیاده‌روی از بندر در Gansbaai در امتداد ساحل، از آن دیدن کنید.

بیشتر بخوانید: افراد مشهور در آفریقای جنوبی

 

غار همتایان

در بالای تپه‌های فیش هوک، برآمدگی بزرگی از صخره‌های باورنکردنی را می‌بینید که بخشی از غار Peers را تشکیل می‌دهند. بالا رفتن از این غار کیپ تاون آسان است (و معمولا 20 دقیقه) طول می‌کشد. یکی از آسان‌ترین غارهای کیپ تاون، غار پیرز است که به دلیل اسکلت‌های پارینه سنگی 12000 ساله شهرت دارد، شواهدی از سکونت خوی سان، توسط ویکتور پیرز و پسرش، برتی در سال 1927 در این‌جا کشف شده است که شامل یک جمجمه 11000 ساله بود.

غار همسالان به عنوان یک محل دفن باستانی در نظر گرفته می‌شود و در برخی محافل به عنوان غار مادر بزرگ نیز شناخته می‌شود. در واقع بیشتر یک برآمدگی است تا یک غار که می‌تواند بیش از 100 نفر را در برابر عوامل خطرناک محافظت کند. در طول انقلاب تابستانی، بنیاد سایت آفریقای جنوبی میزبان یک گردهمایی تشریفاتی در این غار است.

غارهای نقطه پینکل

دماغه جنوب خلیج Mossel به عنوان نقطه اوج شناخته می‌شود. در این‌جا مجموعه‌ای از غارهای کیپ تاپن، شواهدی را کشف کرده‌اند که نشان می‌دهد برخی از اولین ساکنان زمین در خلیج Mossel زندگی می‌کنند. اکنون یک میراث استانی، شواهد آثار باستانی و سایر شواهدی به چشم می‌خورد که در درک طبیعت انسان مدرن بسیار مهم بوده است.

غارهای کیپ تاون در آفریقای جنوبی

غار بومسلنگ

غار بومسلنگ به عنوان ورودی به غار گنبد سفید عمل می‌کند که در واقع تنها بخشی دیگر از همان غار است. یک گذرگاه بسیار باریک که به راحتی قابل پیمایش نیست، این دو را به هم پیوند می‌دهد. برای رسیدن به غار بومسلانگ، با قطار به ایستگاه خلیج کالک بروید و به سمت Boyes Drive بالا بروید تا به تابلویی که دره اکو را نشان می‌دهد، بروید. این شروع مسیری است که دنبال کردن آن تا غار بومسلانگ کار سختی نیست.

به یاد داشته باشید که یک چراغ قوه یا چراغ جلوی سر آماده کنید و ترجیحا شلوارهای بلند بپوشید، زیرا مقدار زیادی از راه را باید بخزید. بخش‌هایی از غار در طول زمستان حدود 30 سانتی‌متر آب دارند، بنابراین، اگر خیس کردن پاها ایده جالبی برای شما نیست، بهتر است این کار را در ماه‌های تابستان انجام دهید.

گذرگاه اصلی غار دارای سازند صخره‌ای است که به منبر معروف و لانه کلنی خفاش‌هاست.  اگر سر و صدای زیادی ایجاد کنید یا چراغ‌های خود را به آن‌ها بتابانید، می‌توانند آسیب ببینند. اگر بتوانید همه مشعل‌ها را خاموش کرده و سکوت کنید، صدای جیرجیر خفاش‌ها را خواهید شنید. هم‌چنین مراقب گلسنگی باشید که دیوارها و سقف را می‌پوشاند.

معرفی غارهای کیپ تاون آفریقا

غار تارتاروس

یکی‌ از غارهای کیپ تاون، غار تارتاروس است. این غار، یک حفره کوچک در زمین اتاق‌هایی به طول 50 متر قرار دارد که در دامنه کوه سیلورمین واقع شده است. این یک پیاده‌روی آسان به سمت غار در شیب تند است، بنابراین از سپتامبر تا دسامبر که بیشتر در سایه است و گیاهان و جانوران کاملا به نمایش درآمده‌اند، بهترین زمان بازدید از این منطقه است.

مسیر منتهی به غار با پوشش گیاهی زیبا احاطه شده است و در فصل آمدن نهنگ، غول‌های آرام را می‌توان در خلیج مشاهده کرد. چیزی که درون یک گذرگاه زیرزمینی باریک قرار دارد که به یک گودال بزرگ با لبه‌های لغزنده منتهی می‌شود. مراقب باشید، این‌جاست که غار خطرناک می‌شود. توصیه می‌شود به‌صورت گروهی به غار تارتاروس بروید و زیاد به عمق آن نروید، یعنی با کسانی که غار را به خوبی می‌شناسند، این کار را انجام دهید و حتما یک چراغ قوه به همراه داشته باشید.

بیشتر بخوانید: حمل‌ونقل در آفریقای جنوبی

غار وودستاک

یکی دیگر از غارهای شگفت‌انگیز برای کاوش در کیپ تاون، غار وودستاک است. این غار از نظر اندازه چشم‌گیر است و شکاف افقی بلندی را در دامنه کوه قله شیطان تشکیل می‌دهد. در واقع، غار وودستاک یکی از بزرگ‌ترین غارهای کوه تیبل است‌ و 50 متر عرض و 15 متر عمق دارد. این به کاوشگران مشتاق غار و ماجراجویی فضای زیادی می‌دهد تا همه چیزهایی را که این غار خنک کیپ تاون ارائه می‌دهد، کشف کنند.

مسیر پیاده‌روی برای رسیدن به غار وودستاک نسبتا آسان است و نیازی به تجربه زیای ندارد؛ بنابراین آن را تبدیل به یک پیاده‌روی خانوادگی و ماجراجویی در غار می‌کند. به‌علاوه، برای تمام تلاش‌های خود برای پیاده‌روی با منظره‌ای باشکوه، یک منطقه سایه‌دار خیره‌کننده برای استراحت و شارژ مجدد و حتی یک آبشار کوچک برای تحسین و لذت بردن پاداش دریافت خواهید کرد. در طول ماه‌های زمستان، این آبشار به‌ویژه به عنوان فصل پرباران کیپ‌تاون مشهود است.

گشت‌وگذار در غارهای کیپ تاون آفریقای جنوبی

غار تماشاگر

یکی دیگر از غارهای کیپ تاون که غاری مخفی بوده و محل تماشای غروب خورشید است، غار تماشاگر نام دارد. زمانی که به این مخفیگاه سرد و محل تماشای غروب خورشید رسیدید، وقت آن است که بنشینید، استراحت کنید و در تماشای غروب خورشید غوطه‌ور شوید. این غار شنی محافظت شده از منظره عالی از خلیج هاوت و اقیانوس اطلس نیز برخوردار است. یک امتیاز اضافی این است که این جواهر پنهان Chapmans Peak فضای کافی برای لذت بردن از یک پیک‌نیک و چند غروب آفتاب با یک منظره جهنمی دارد.

 

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات