پارک ملی تیبل ماونتین مشهورترین جاذبه آفریقای جنوبی

2 سال پیش 0 دیدگاه

اهمیت کوه تیبل ماونتین، برای شهر کیپ تاون همان چیزی است که برج ایفل برای پاریس دارد. در واقع باید گفت کوه تیبل ماونتین، چیزی بیش از یک جاذبه گردشگری و بخشی نمادین و ذاتی از هویت شهر است. این قله در سال 2011 به‌عنوان یکی از عجایب هفت‌گانه جدید جهان انتخاب شد. کوه ماونتین، مناظر پانورامایی تماشایی از مناظر شهر و اقیانوس آن را دربرمی‌گیرد. فضای سرسبزی تیبل مانتین را احاطه کرده است و یکی از غنی‌ترین سرزمین‌های پادشاهی‌ گل جهان را به رخ می‌کشد.

از جاذبه‌های کوه تیبل ماونتین که یکی از پارک های ملی آفریقا است، می‌توان به مسیرهای پیاده‌روی متعددی که در اطراف آن است، کافه‌ای مملو از منظره گل‌های خاص در قله کوه و تله‌کابین همیشه حاضر که مسافران را هر روز بالا و پایین می‌برد، اشاره کرد. این مکان، یک شهربازی واقعی است که برای همه نوع سلیقه چیزهایی برای ارائه دارد‌. در واقع، هنوز بسیاری از مردم محلی کیپ تاون تمام این بنای تاریخی باشکوه را کشف نکرده‌اند. در این مقاله، جاذبه‌های کوه ماونتین در آفریقای جنوبی را فهرست کرده‌ایم؛ شما می توانید برای سفر به آفریقای جنوبی و دیدن این جاذبه‌ها تور آفریقای جنوبی را با قیمتی بسیار مناسب از ما خریداری نماید.

تاریخچه کوه تیبل مانتین

کوه تیبل می‌تواند یکی از قدیمی‌ترین کوه‌های جهان باشد، زیرا تصور می‌شود شکل‌گیری آن حدود 280 میلیون سال پیش (خیلی قبل از هیمالیا) آغاز شده است. البته سنگ‌هایی که این کوه از آن‌ها تشکیل شده، قدیمی‌تر هستند و قدمت آن‌ها به حدود 600 میلیون سال پیش می‌رسد.

 

تیبل مانتین

تفریحات تیبل مانتین کدامند؟

سوار بر اسکوتر آفرود

برای سوارشدن بر اسکوتر از دامنه‌های کوه تیبل مانتین حرکت کنید. مناظر دیدنی خارج از جاده، بسیار نشاط‌آورتر است، به‌خصوص ماجراهایی که هنگام پایین آمدن از تپه‌ها و دامنه‌ها، تجربه کرده و هجوم آدرنالین را احساس خواهید کرد.

این تور از منطقه پارکینگ پایین، در نزدیکی جاده کلوف نک شروع می‌شود، (جایی‌که برای اولین بار در سراشیبی به بالای تپه سیگنال منتقل می‌شوید)؛ سپس شما را در Bo Kaap می‌برند و به درخت مرد مرده در کوه تیبل می‌رسید، این‌جا نقطه شروع سواری در سراشیبی تا رسیدن به پارک گوزن است. سپس راننده شما را به قسمت پایین پارکینگ باز می‌گرداند.

بیشتر بخوانید: پارک ملی پیلانسبرگ

اسکوترها بدون موتور و درعین‌حال بسیار پایدار هستند (از این گذشته، برای پیمایش در دامنه‌های آلپ سوئیس در طول تابستان استفاده می‌شوند) که تجربه‌ای دوستانه و صمیمی برای خانواده (سازگار با محیط‌زیست) ایجاد می‌کنند.

رشته‌کوه Table Mountain

تجربه سوار شدن بر تله‌کابین

سوار شدن به تله‌کابین معروف رشته کوه table mountain یکی از بهترین راه‌ها برای تجربه جاذبه‌های کیپ تاون است. با وجود این همه سرگرمی و تفریحات جذاب در کوه ماونتین هنوز بسیاری از اهالی کیپ تاون هستند که هیجان آن را تجربه نکرده‌اند. به‌طور مثال حرکت از دامنه کوه تا قله، آن هم در عرض چند دقیقه، شگفتی‌های بسیاری دارد. می‌توانید مناظر پانورامای فوق‌العاده از قله را تماشا کنید و بدون‌شک جاذبه آن را تحسین خواهید کرد.

 

کوه تیبل ماونتین

مسیرهای پیاده‌روی در رشته کوه table mountain

بی‌شک رسیدن به قله کوه تیبل ماونتین، لذت‌بخش‌ترین تجربه سفر است، اما یک ضرب المثل قدیمی که می‌گوید " طول سفر، مقصد است"، مطمئنا در خصوص مسیر قله کوه ماونتین صدق می‌کند. مسیرهای پیاده‌روی بسیاری کوه را احاطه کرده‌اند، از مسیرهای آرام و جنگلی گرفته تا مسیرهای ماجراجویانه سنگی که طی کردن آن‌ها نیاز به استقامت و قدرت بدنی بالایی دارد.

یکی از این مسیرهای محبوب پیاده‌روی در کوه تیبل مانتین، دره پلاتکلیپ است که با یک پیاده‌روی سه ساعته که از جاده تافلبرگ به ایستگاه تله‌کابین بالا منتهی می‌شود، به آن می‌رسید. توصیه می‌شود در روزهای گرم از سوارشدن به تله‌کابین اجتناب کنید؛ چون سایه کمی در طول مسیر وجود دارد. همچنین یک مسیر جنگلی به نام Skeleton Gorge نیز وجود دارد که از باغ‌های Kirstenbosch تا Maclear's Beacon امتداد دارد (توصیه می‌شود از این مسیر در هوای بارانی شدید اجتناب کنید، زیرا حتی در تابستان برخی قسمت‌ها ممکن است لغزنده باشد).

کوه تیبل مانتین

در امتداد مسیر قله، با راهی نسبتا ملایم از Constantia Nek به Kirstenbosch، می‌توانید از فضای سبز جنگل‌های Cecilia و Newlands همراه با چشم‌اندازهای وسیع دامنه‌های Table Mountain لذت ببرید. تمام این مسیرهای پیاده‌روی‌ شامل هزینه تله‌کابین، ورود به باغ کرستنبوش و سایر هزینه‌های پارک نمی‌شوند.

بیشتر بخوانید: آداب و رسوم در آفریقای جنوبی

آبسیل از قله

قله نمادین کیپ تاون به اندازه کافی تماشایی است. تصور کنید وقتی از سمت کوه تیبل ماونتین پایین می‌روید با چه صحنه فوق‌العاده‌ای روبه‌رو خواهید شد. در ارتفاع 1000 متری از سطح دریا، این بلندترین شناور تجاری جهان، تجربه هیجان‌انگیزی برای شما ایجاد می‌کند، گویی در گرداب فرو می‌روید. اقیانوس آبی وسیعی که جلوی دید شما امتداد دارد، کمپز خلیج، سر شیر و دوازده حواری در مقابل چشمان شما خواهد بود.

بهتر است بدانید تجربه ایجاد آدرنالین در بازدید از این قله حدود یک ساعت طول می‌کشد که شامل نمایش ایمنی و مهار کردن می‌شود. توجه داشته باشید شما 30 دقیقه پیاده‌روی برای بازگشت به بالای کوه نیاز دارید. لطفا توجه داشته باشید ورود کودکان زیر 10 سال به این قله ممنوع است.

کوه تیبل آفریقای جنوبی

چای بالا

یک دمنوش به‌معنای واقعی کلمه در سالن Wi-Fi تله‌وی Table Mountain منتظر شما است. این مکان همان‌طور که از نامش پیداست، دسترسی رایگان به وای‌فای را حتی بالای ابرها ممکن می‌سازد. همچنین تنوعی از چای Twinings و سایر تنقلات از جمله چیزکیک ،پنیر بادام‌زمینی، کره بادام‌زمینی و براونی، تارتلت مرنگ لیمویی و رول کباب مرغ نیز در اختیار شما قرار می‌دهد. در بدو ورود هم یک لیوان MCC دریافت خواهید کرد.

بازدید از تیبل مانتین

تورهای پیاده‌روی با راهنما

مناظر باشکوه از رشته کوه Table Mountain ممکن است جاذبه اصلی باشد، اما این منطقه، جاذبه‌های کمتر شناخته‌ شده‌ای مانند گیاهان و جانوران فراوان همراه با تاریخ آنان دارد که بازدید شما را بسیار غنی‌تر و هیجان‌انگیزتر می‌کنند. تورهای پیاده‌روی رایگان با راهنما در کوه تیبل مانتین شامل خدمات یک راهنمای تور واجد شرایط با دانش تخصصی از جغرافیا، تاریخچه و تنوع حیات گیاهی کوه است.

کوه تیبل مانتین

اشتراک‌گذاری عکس‌های خود در اینستاگرام در پس‌زمینه خط ساحلی اقیانوس اطلس زیبا خواهد بود. گیاهان بسیاری که خواص دارویی دارند در کوه ماونتین وجود دارد که می‌توانید درباره آن‌ها با راهنمای تور صحبت کنید. زمان کار روزانه این تورهای راهنما، 9 صبح تا 3 بعدازظهر است.

ایمنی پیاده‌روی

پیاده‌روی در قله کوه سختی‌های خود را به همراه دارد. بنابراین بهتر است قبل از شروع پیاده‌روی، نکات زیر را در نظر بگیرید:

  • هرگز به تنهايي پياده‌روي نکنید.
  • در مواقع اضطراری حتما آب، تنقلات، کرم ضدآفتاب، لباس ضدآب و تلفن همراه داشته باشید.
  • کفش مناسب بپوشید.
  • مسیری را انتخاب کنید که با سطح تناسب اندام و تجربه شما مناسب‌تر باشد. بهتر است با کسی که با مسیر آشنایی دارد، پیاده‌روی کنید.
  • مسیرهای کوتاه را انتخاب کنید و از مسیر منحرف نشوید.
  • اگر دید شما در مسیر محدود شد، خیلی سریع مکانی را پیدا کنید که نوعی سرپناه باشد.

کوه تیبل آفریقای جنوبی

تنوع گیاهان و جانوران در کوه تیبل ماونتین

برای درک تنوع زیستی غنی Table Mountain، لازم نیست چیزهای زیادی در مورد گیاهان بدانید. منطقه 57 کیلومترمربعی شامل کوه تیبل مانتین، خانه بیش از 1470 گونه گل است که بومی این منطقه هستند. پوشش گیاهی گیاهی کوه Peninsula Sandstone Fynbos است که در معرض خطر قرار دارد؛ اما همچنان می‌توانید بخش‌های کوچکی از جنگل Afromontane را کشف کنید.

زمانی پلنگ‌ها در کوه پرسه می‌زدند. از دهه 1920 بزرگ‌ترین گربه‌ای که احتمال دیدن آن وجود دارد، رویکات (کاراکال) نام دارد. این کوه همچنین محل رویش گل خراطین (هیراکس سنگی)، خارپشت، مانگوس، مار، لاک پشت و یک دوزیست کمیاب به نام Table Mountain Ghost Frog است. جلوی رپتور می‌توان به تماشای شغال‌ها، عقاب‌های چکمه‌دار، شاهین‌های آفریقایی و شاهین‌های صخره‌ای نشست.

سفر به تیبل مانتین

بیشتر بخوانید: جاذبه های دیدنی سان سیتی

از موزه آبرسانی بازدید کنید

اگر تابه‌حال به این فکر کرده‌اید که چرا بالای کوه تیبل ماونتین سدهایی وجود دارد، در موزه آبرسانی به جواب این سوال خود می‌رسید. موزه Waterworks اطلاعاتی در مورد این مخازن قدیمی که در اواخر قرن نوزدهم برای تامین آب شهر ساخته شده‌اند، ارائه می‌دهد. برخی از ابزارها و ماشین‌آلات مورد استفاده در ساخت‌وساز از جمله یک لوکوموتیو بخار قدیمی که در اسکاتلند ساخته و در سال 1898 به کشور آفریقای جنوبی فرستاده شد نیز در این موزه به نمایش گذاشته شده است. چرا برای کشف بیشتر این موضوع به موزه مراجعه نمی‌کنید؟

گشت‌وگذار در رشته‌کوه Table Mountain

پیاده‌روی با سگ شکاری خود را فراموش نکنید

پیاده‌روی با کسی که واقعا قدردان شماست، مانند سگ‌تان، بسیار سرگرم‌کننده خواهد بود. بیشتر مسیرهای پیاده‌روی کوه ماونتین مناسب سگ‌ها نیستند، اما مسیر Pipe Track مناسب و مسیری عالی و زیباست. این مسیر، علاوه‌بر زیبایی، تاریخچه جالبی نیز دارد، زیرا به منظور سرویس‌دهی خط لوله‌ای ساخته شده است که آب کیپ تاون قرن نوزدهم را از تنگه دیسا تامین می‌کرد.

 

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات