زیباترین پارک‌های ملی آفریقای جنوبی

7 ماه پیش 0 دیدگاه

 آفریقای جنوبی کشوری فوق‌العاده از نظر مناظر و اکوسیستم غنی است. پارک‌های ملی آفریقای جنوبی از تنوع بالایی برخوردار هستند و طبیعتی شگفت‌انگیز دارند. آفریقا زیستگاه 5 حیوان بزرگ جهان است و به کشور رنگین‌کمان شناخته می‌شود. در ادامه برخی از زیباترین پارک‌های ملی آفریقا را معرفی خواهیم کرد.

1. پارک ملی کروگر؛ بازدید از گورخرها و شیرها

کروگر معروف‌ترین پارک ملی آفریقای جنوبی است که محبوبیتش به‌تنهایی می‌تواند گردشگران بین‌المللی را به این منطقه جذب کند. این پارک ملی بهترین منطقه برای دیدن حیوانات بزرگ آفریقاست؛ حیواناتی همچون گورخر، بز کوهی و 150 نوع حیوان بزرگ دیگر که در دشت‌های آن پرسه می‌زنند. سافاری در دشت‌های پارک ملی کروگر و دیدن گورخرها و شیرها از نزدیک تجربه‌ای باورنکردنی و فراموش‌نشدنی برای گردشگران است. طیف متنوعی از حیوانات زیبا در این پارک آن را محبوب کرده است.

پارک ملی کروگر آفریقا

 

2. پارک ملی فیل آدو؛ دنیای فیل‌ها

پارک ملی الفنت آدو یا فیل آدو محل زندگی بیش از 600 فیل است که فرصت مناسبی برای بازدید از بزرگ‌ترین پستاندار زمین در زیستگاه طبیعی خود محسوب می‌شود. این پارک به‌تازگی گسترش یافته است و اکنون بخشی از مناطق ساحلی و چند جزیره را نیز شامل می‌شود. پارک ملی فیل آدو اول زیستگاه 5 حیوان بزرگ بود، ولی با گسترش مناطق آن اکنون محل زندگی 7 حیوان بزرگ است. فیل‌ها، کرگدن‌ها، شیرها، گاومیش‌ها، پلنگ‌ها، نهنگ‌ها و کوسه‌های سفید با وجودشان در این منطقه پارکی مسحورکننده را تشکیل داده‌اند.

پارک ملی فیل آدو

3. پارک ملی table mountain؛ تماشای پنگوئن‌ها از بالای کوه

کوه تیبل یا پارک ملی تیبل ماونتین یکی از نمادین‌ترین مناظر در آفریقای جنوبی است که پس‌زمینه شهر کیپ تاون را تشکیل می‌دهد. ابرهای عظیم در بیشتر موارد این فلات عظیم را پوشانده‌اند و دیدن آن‌ها شما را به وجد می‌آورد. مسیرهای پر پیچ و خم بسیاری که دشواری آن متفاوت است، شما را به سمت کوه تیبل راهنمایی می‌کنند. در مناظری که در پیاده‌روی به‌سوی کوه دارید هر چه بیشتر پیش بروید زیباتر و چشم‌نوازتر می‌شوند. ممکن است اواسط راه خسته شوید، ولی چشم‌انداز بالای کوه ارزش سختی راه را دارد. این کوه شامل گیاهان و جانوران بسیاری از جمله پنگوئن‌ها و بابون‌هاست و بازدیدکنندگان از آن لذت می‌برند.

 

پارک ملی table mountain

4. پارک ملی گاردن روت با سواحل صخره‌ای

این پارک ملی با آب و هوای مدیترانه‌ای در جنوب این کشور واقع شده است و از آنجا که کل خط ساحلی را در بر می‌گیرد، رانندگی لذت‌بخشی برای شما فراهم می‌شود. پارک ملی گاردن روت از سه منطقه حفاظت‌شده متنوع تشکیل شده است که بازدید از آن‌ها خالی از لطف نیست؛ منطقه سیتسیکاما دارای مناظری شگفت‌انگیز از سواحل صخره‌ای است و مسیرهای این سواحل تپه‌هایی شنی دارد که به سمت جنگل هدایت می‌شوند. دریاچه‌های بسیاری در این منطقه مرطوب و حاصلخیز وجود دارد که بازدید از آن‌ها تجربه‌ای عالی. برای داشتن یک روز گرم در کنار آب‌های آرام است. پیشنهاد می‌کنیم به دریاچه‌های کنیسنا بروید و از مسیرهای پیاده‌روی و موجودات باشکوه لذت ببرید.

پارک ملی گاردن روت

5. پارک ملی ماراکله؛ از کرکس تا کرگدن

این پارک ملی که دو اکوسیستم متضاد دارد در شمال آفریقای جنوبی واقع شده است. ماراکله مناطقی خشک و همچنین مرطوب دارد؛ به همین دلیل میزبان گونه‌های متفاوتی از جانوران و گیاهان است. دیدن دشت‌های پارک از فراز کوه‌های واتربرگ به طرز چشمگیری زیباست. بوته‌زارها و دره‌های بسیار از بالای کوه‌های این منطقه دیده می‌شوند. پستانداران بزرگی نیز مانند فیل‌ها، کرگدن‌ها و شیرها در این منطقه زندگی می‌کنند؛ پس هنگام سفر به این پارک مراقب باشید. در اطراف کوه‌ها شاهد پرواز تعداد بسیاری از کرکس‌ها خواهید بود که با شکوه بسیاری در بادها می‌چرخند.

پارک ملی ماراکله

6. پارک ملی ماپونگوبوه؛ تپه‌ای به قدمت عصر آهن

این پارک ملی اهمیت تاریخی بسیاری دارد و نام آن از تپه‌ای گرفته شده است که از پایتخت پادشاهی ماپونگوبوه حفاظت می‌کرده است. پیشینه مردمی که در این منطقه زندگی می‌کرده‌اند به عصر آهن بازمی‌گردد و یافته‌های باستان‌شناسی بسیاری از آن‌ها کشف شده است. تحقیقات نشان می‌دهد اهالی این منطقه با مکان‌هایی چون چین تجارت می‌کردند و از این طریق اکوسیستم باستانی برای نسل‌های آینده حفظ شده است. تپه ماپونگوبوه در گذشته تنها با یک شکاف باریک بین صخره‌ها در دسترس بود.

 

7. پارک ملی ناماکوئا

این پارک ملی از آفریقای جنوبی با تعداد بسیاری از جانوران و گیاهان حفاظت‌شده ایجاد شده است که فضایی دوست‌داشتنی به‌خصوص هنگام رشد گل‌های وحشی به شما هدیه می‌دهند. رنگ‌های متنوعی که در این پارک می‌بینید با تابش نور خورشید زیبایی بیشتری خواهند داشت و با درخشش خود بر حواس شما غلبه می‌کنند. چمنزارها و تپه‌های وسیع در ناماکوئا و مسیرهای پیاده‌روی، موقعیتی مناسب برای دویدن و پرسه زدن میان مناظر را دارد. بیش از 3500 نوع گیاه مختلف که حدود 1000 نوع از آن تنها در این پارک رایج است، شما را متعجب خواهد کرد. جالب است بدانید بیشتر اوقات سال به‌دلیل هوای گرم و محیط بیابانی، این پارک خشک است و بهترین زمان برای بازدید از آن پس از باریدن باران در ماه آگوست و سپتامبر است.

 

پارک ملی نامائوکا

8. پارک ملی کارو؛ متروکه و بکر

کارو پارکی بیابانی است که تا افق امتداد داشته و آب و هوایی خشک و خشن دارد. عجیب است که طی هزاران سال، گونه‌های جانوری و گیاهان توانسته‌اند در این محیط به بقای خود ادامه دهند. البته باید بگوییم متروک بودن و فضای خالی این پارک زیبایی مخصوص به خود را دارد و آرامش را به شما هدیه می‌دهد. بکر بودن و احساس انزوای این پارک بازدیدکنندگان را به خود جذب می‌کند.

 

9. پارک ملی گلدن گیت هایلندز  از دوران دایناسورها

این پارک ارزش تاریخی بسیاری دارد و در نزدیکی پادشاهی کوهستانی لسوتو واقع شده است. صخره‌هایی از ماسه سنگ که در میانشان غارهای نقاشی‌شده از اعصار باستانی وجود دارد، بسیار خیره‌کننده هستند. اکتشافاتی در دیرینه‌شناسی از اسکلت‌ها و تخم دایناسورها در این منطقه انجام شده که بازدیدکنندگان را به خود جذب می‌کند. یکی از نکات چشمگیر رنگ صخره‌هایی است که هنگام غروب خورشید برای همگان دیدنی می‌شوند و به همین دلیل آن را دروازه طلایی نامیده‌اند.

پارک ملی گلدن گیت هایلندز

10. پارک ملی وست کوست

این پارک ملی رنگارنگ انبوهی از گل‌های درخشان و رقصنده در باد را دارد که به آفریقای جنوبی اعتبار می‌بخشد و آن را ملت رنگین‌کمان می‌نامد. پارک ملی وست کوست در سواحل غربی کشور واقع شده و شامل علفزارهای گل، تالاب‌ها و چند جزیره است. گونه‌های مختلف پرندگان در اطراف تالاب‌ها در حال پرورش هستند و این مکان برای تماشای پرندگان مناسب است. این تالاب‌ها نیز برای ورزش‌های آبی مانند کایاک اسکی و موج‌سواری مناسب هستند.

سخن پایانی

سالانه میلیون‌ها بازدیدکننده با خرید تور آفریقای جنوبی به این کشور سفر کرده و از پارک‌های ملی آن دیدن می‌کنند. مناظر زیبا و اکوسیستم غنی این کشور سبب شده است این منطقه به یکی از مقاصد محبوب گردشگران در جهان تبدیل شود. این پارک‌های زیبا با چشم‌اندازهای زیبای خود مناظری شگفت‌انگیز را برای گردشگران فراهم می‌کنند تا سفری لذت‌بخش را تجربه کنند.

 

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات