جاذبه‌های صحرای نامیب در آفریقای جنوبی

2 سال پیش 0 دیدگاه

یکی از قدیمی‌ترین بیابان‌های دنیا، صحرای نامیب در کشور نامیبیا است. بیابان نامیب یک صحرای ساحلی واقع در جنوب آفریقا است که بالغ بر ۴۰ میلیون سال قدمتی دیرینه دارد. صحرای نامیب دارای عجایب شگفت‌انگیزی است که مانند آن را در جای دیگری نمی‌توانید ببینید. در این صحرا تماشای بلندترین رمل‌های ماسه‌ای جهان با ارتفاع حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ متر شما را بر سر ذوق خواهد آورد. همچنین محل تلاقی اقیانوس پهناور اطلس با صحرای نامیب بسیار تماشایی خواهد بود. شاید جالب باشد که بدانید تپه‌های شنی که در این صحرا قرار دارند، هرکدام دارای اسم بخصوصی هستند. در ادامه به جاذبه‌های صحرای نامیب بیشتر اشاره خواهیم کرد. ما در این مقاله قصد داریم به معرفی صحرای نامیب در آفریقای جنوبی بپردازیم و جاذبه‌های صحرای نامیب را برای شما به تصویر بکشیم تا در سفر به آفریقای جنوبی از این جاذبه زیبا لذت ببرید.

معرفی صحرای نامیب

بیابان نامیب جنوبی، دارای تعداد زیادی از دیدنی‌ترین و بلندترین تپه‌های شنی دنیا است. این تپه‌ها دارای رنگ‌های دلربایی هستند که آدمی را به وجد می‌آورد. این تپه‌ها با رنگ‌های صورتی و پرتقالی جلوه‌نمایی می‌کنند. اگر شما هم قصد مسافرت به آفریقای جنوبی را دارید و می‌خواهید اوقات دلپذیری را سپری کنید، توصیه می‌کنیم که تماشای صحرای نامیب را از دست ندهید.

برای آنکه بدانید صحرای نامیب کجاست و دقیقا به کدام نواحی متصل می‌شود، مطالب این قسمت را دنبال کنید. نامیب به معنای پهناور است. این صحرای پهناور دارای وسعتی به اندازه۸٠،۹۵٠ کیلومتر مربع است که از سمت شمال به رود یوساب و از سمت جنوب به شهر لودریتز می‌رسد، این صحرا از غرب به اقیانوس اطلس و از شرق به دیواره نامیب محدود شده است. این صحرا از ۲ میلیون سال پیش تا امروز به صورت دست نخورده به جا مانده است. همانطور که گفته شد صحرای نامیب دارای تپه‌های مرتفعی است که بلندترین آن‌ها تپه‌ی دون ۷ نام دارد. این تپه با ارتفاع ۳۸۸ متر عظمت خود را در صحرای نامیب به رخ می‌کشد. در طبیعت صحرای نامیب تعداد بسیار زیادی از گونه‌های گیاهی و جانوری زندگی می‌کنند و توانسته‌اند خود را با شرایط به خوبی سازگار کنند. بارش سالیانه صحرای نامیب در آفریقای جنوبی کمتر از یک سانتی متر است اما با این وجود که بسیار زیادی در این صحرا دیده می‌شود، همچنین به علت همجواری با دریا، دارای رطوبت است. صحرای نامیب در آفریقای جنوبی همچون بیابان‌های دیگر در سراسر جهان، دارای شب‌های بسیار سرد و روزهای بسیار گرمی است.

جاذبه‌های صحرای نامیب

در این قسمت قصد داریم جاذبه‌ها و طبیعت صحرای نامیب را به تصویر بکشیم.

  • پارک ملی نامیب ناکلافت

این پارک در صحرای نامیب قرار دارد و مساحت آن به ۴۹۷۶۸ کیلومتر مربع می‌رسد. این پارک وسیع‌ترین پارک ملی در آفریقای جنوبی محسوب می‌شود. پارک ملی نامیب ناکلافت از امنیت بالایی برخوردار است و می‌توان با خیالی آسوده از آن بازدید کرد.

  • تپه شنی ۴۵

در ناحیه سسوس‌ولی واقع در طبیعت صحرای نامیب، تپه شنی ۴۵ قرار دارد. این تپه شنی به این دلیل مشهور شده است که دارای رکورد بسیار زیاد عکس‌برداری است. این تپه در کنار جاده قرار دارد مسافران می‌توانند به راحتی در کنار جاده توقف کرده و از آن عکس بگیرند. تپه شنی ۴۵ حاصل ته‌نشین شدن مواد رسوبی موجود در دریای اورنج است.

  • تپه بیگ ددی

در همان منطقه سسوس‌ولی یک تپه عظیم به نام تپه بیگ ددی که بلندترین تپه در این منطقه محسوب می‌شود، به چشم می‌خورد. تپه بیگددی با ارتفاع ۳۲۵ متر یک تپه‌ی باشکوه و با عظمت به نظر می‌رسد که در میان دو تپه مشهور این منطقه قرار دارد.

  • تپه سسوس‌

دریاچه‌ای به نام سسوس‌ولی در ناحیه جنوبی جزیره نامیب قرار دارد که در واقع این دریاچه در پارک ملی نامیب ناکلافت قرار گرفته است و توسط تپه‌های قرمز رنگی احاطه شده است.

بیشتر بخوانید: غارهای کیپ تاون | معرفی 11 غار شگفت‌انگیز کیپ تاون آفریقای جنوبی

گونه‌های گیاهی و حیوانی

یکی از جذابیت‌های طبیعت صحرای نامیب، وجود گونه‌های متنوع حیوانی و گیاهی است. در صحرای نامیب حیواناتی مانند: گورخر کوهی، فیل‌های گوش کوتاه، موش‌های کور و... به چشم می‌خورند. همچنین یک گونه گیاهی جذاب به نام Welwitschia mirabilis که تنها ۲ برگ دارد و تا هزار سال نیز عمر می‌کند، در صحرای نامیب دیده می‌شود.

  • الماس

شاید برای شما جالب باشد که بدانید یکی از جاذبه‌های صحرای نامیب وجود الماس‌های ارزشمندی است که در این صحرا به چشم می‌خورد و قابل دسترسی هستند.

  • صحرای گل

در قسمتی از صحرای نامیب زمین خشکی به نام ناماکوالند قرار دارد که در ماه‌های سپتامبر و آگوست یا به عبارتی اواخر تابستان، این زمین خشک تبدیل به زمینی پر از گل و گیاهان رنگارنگ می‌شود و دیدن از این صحرای پر از گل خالی از لطف نخواهد بود.

  • اقیانوس اطلس

اگر بدانید که صحرای نامیب کجاست و چه منظره‌ای را به تصویر می‌کشد، حتماً به آنجا سفر خواهید کرد. صحرای نامیب با ایجاد یک خط ساحلی با اقیانوس اطلس، توانسته است که کرانه‌ها و سواحل اقیانوس اطلس را به زیبایی هرچه تمام‌تر به تصویر بکشد و شما می‌توانید با مسافرت به این ناحیه، اقیانوس اطلس را از منظره‌ای زیبا تماشا کنید.

  • حیات وحش

با مسافرت به صحرای نامیب می‌توانید از حیات وحش آن نیز دیدن کنید. سگ‌های وحشی بومی، کرگدن سیاه، فیل آفریقایی و سایر حیواناتی که خطر انقراض آنان را تهدید می‌کند، در این منطقه وجود دارد و سالانه میلیون‌ها گردشگر از این حیات وحش دیدن می‌کنند.

بیشتر بخوانید: پارک ملی تیبل ماونتین مشهورترین جاذبه آفریقای جنوبی

سخن پایانی

یکی از قدیمی‌ترین بیابان‌های دنیا، صحرای زیبای نامیب است که با گنجینه‌های زمین‌شناسی، حیات وحش و همچنین جاذبه‌های طبیعی، توانسته است که به یکی از دیدنی‌ترین صحراهای دنیا تبدیل شود. وجود تپه‌های شنی و گونه‌های گیاهی و جانوری در این ناحیه برای گردشگران و عاشقان سفر بسیار جذاب است. رنگ تپه‌های موجود در صحرای نامیب به رنگ قرمز و نارنجی است. ناگفته نماند که در داخل این تپه‌های زیبا تالاب‌هایی وجود دارند که منبع آب آشامیدنی جانوران صحرایی محسوب می‌شوند. در پاسخ به این سوال که صحرای نامیب کجاست؟ باید گفت که صحرای نامیب در کشور نامیبیا و در منطقه آفریقای جنوبی واقع شده است. از جاذبه‌های صحرای نامیب این است که با اقیانوس اطلس همجوار است و محل تلاقی این دو منظره چشم‌نوازی دارد. ما در این مقاله تلاش کردیم که جاذبه‌های صحرای نامیب را برای شما عزیزان معرفی کنیم، تا با سفر به طبیعت صحرای نامیب از آن‌ها دیدن نمایید. از همراهی شما سپاسگزاریم.

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات