راهنمای سفر به دماغه امید نیک در آفریقای جنوبی

2 سال پیش 0 دیدگاه

این دماغه حیرت‌آور را اولین بار دریانورد بی‌باک، بارتولومئو دیاس پرتغالی در سال 1488 کشف کرد و آن را دماغه طوفان‌ها نامید، اما برخی منابع نام «دماغه امید نیک» را به او نسبت می‌دهند؛ درحالی‌که پادشاه «جان دوم» این نام را روی این دماغه گذاشته است. دماغه امید نیک، دماغه سنگی و زیبایی است که در شبه‌جزیره کیپ، استان کیپ غربی در آفریقای جنوبی قرار دارد که در سفر با تور آفریقای جنوبی می‌توانید به دیدن این مکان شگفت انگیز بروید. این دماغه بهدلیل آب و هوای طوفانی و دریاهای مواج مشهور است و در محل پیوند دو جریان گرم آگولاس از اقیانوس هند و جریان خنک بنگوئلا از آب‌های قطب جنوب قرار دارد. از ویژگی‌های این دماغه می‌توان به چمن و پوشش درختی کم آن اشاره کرد که بخشی از حفاظتگاه طبیعی دماغه امید نیک است. تصور غلط و رایجی وجود دارد که این منطقه را، جنوبی‌ترین نقطه آفریقای جنوبی می‌نامند، اما درواقع جنوبی‌ترین نقطه این قاره دماغه آگولاس است.

 گونه‌های جانوری دماغه امید نیک

این منطقه زیبا، با زیستگاه متنوع و جالب خود، از قله کوه‌های صخره‌ای گرفته تا سواحل دریای آزاد، خانه حداقل 250 گونه پرنده است. همچنین انبوهی از حیوانات کوچک مانند مارمولک، مار، لاک‌پشت و حشرات در این منطقه وجود دارند. پستانداران کوچکی مانند موش‌های چمنی و... بخشی از جانوران این منطقه را تشکیل می‌دهند. این دماغه همچنین نقاط دیدنی عالی برای تماشای نهنگ‌ها دارد. برخی از گونه‌های جانوری این منطقه نیز در خطر انقراض قرار دارند.

 

پوشش گیاهی دماغه امید نیک

این منطقه یکی از غنیترین مناطق روی کره زمین از نظر پوشش گیاهی است. این گنجینه ارزشمند شامل 1100 گونه از گیاهان است که تعدادی از آن‌ها بومی هستند و به نوعی می‌شود گفت در هیچ کجای کره زمین وجود ندارند.

بیشتر بخوانید: جاذبه گهواره نوع بشر، میراثی باستانی در آفریقای جنوبی

هنگام سفر به دماغه امید نیک چه کارهایی می‌توان انجام داد؟

 در ادامه، تفریحات و مکان‌های دیدنی دماغه را به شما معرفی خواهیم کرد:

  1. از کِیپ پوینت دیدن کنید

برای داشتن تجربه‌ای فراموش‌نشدنی، نباید بازدید از کیپ پوینت را از دست بدهید. این منطقه فوق‌العاده که در بخش شمال دماغه امید نیک قرار دارد، جاذبه‌ای محبوب بین گردشگران است؛ زیرا منطقه‌ای بسیار وسیع از اقیانوس اطلس را به آن‌ها ارائه می‌دهد. عکس‌هایی که از این منطقه ثبت می‌کنید، حیرت‌آور به نظر می‌رسند.

  1. کوه‌نوردی و پیاده‌روی، تجربه‌های جالب

اگر خواستار سفری خوب همراه با آب و هوای معتدل و نسیم اقیانوس اطلس هستید، این منطقه را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

در اینجا شما می‌توانید چالش پیادهروی 21 مایلی را انجام دهید که کمی خستهکننده به نظر می‌رسد، اما ارزشش دارد که خاطره‌ای خوب برای خود بسازید! در این مسیر شما از سواحل بکر عبور می‌کنید؛ جایی که بی‌درنگ چمدان‌های خود را رها می‌کنید و به شناکردن مشغول می‌شوید. همچنین برای خستگی مسافران کلبه‌هایی در تمام فضا تعبیه شده است تا بتوانید بهخوبی استراحت کنید.

 

  1. از مناطق زیبای حفاظتشده دیدن کنید

از جاذبه‌های دیدنی امید نیک می‌توان به واقعبودن این منطقه در پارک ملی کوه تیبل اشاره کرد. این منطقه مملو از نقاط غنی زیستمحیطی است که بازدیدکنندگان می‌توانند روز خود را با ثبت عکس و نوشتن وقایع در دفترچه خاطرات خود بگذرانند. به نوعی، تنوع زیستی غنی و مناظر جذبکننده، بازدید از این منطقه را حداقل یک‌بار برای همه ضروری کرده است.

 

  1. دوچرخه‌سواری در فضای دماغه

این منطقه، بهشت دوچرخهسواری است؛ از جاده‌های خاکی گرفته تا نقاط تاریخی و پارک ملی حفاظت شده، این ویژگی را برای این مکان به ارمغان می‌آورد. دوچرخه‌سواری برای کسانی که می‌خواهند از فضای اطرافشان لذت ببرند، بسیار مناسب است. گردشگران می‌توانند دماغه را کاوش کنند و این مکان با ویژگی‌هایی که فقط منحصر به آفریقای جنوبی است، به استقبال آنها می‌رود. آن‌ها در مسیر خود می‌توانند حیواناتی زیبا از جمله گورخرها، بزهای کوهی و حشرات را ببینند و سپس به بازدید از فانوس دریایی و اماکن تاریخی زیبا بپردازند.

  1. رفتن به ساحل در روز

همانطور که انتظار می‌رود، یک روز ساحلی در دماغه امید نیک به لطف آب‌های بکر اقیانوس اطلس به معنای داشتن یکی از مفرح‌ترین لحظات شماست. گردشگران می‌توانند اوقات خوبی را در خلیج «فالس» بگذرانند؛ حتی برای کودکان، استخرهای جزر و مدی بیخطر در نظر گرفته شده است تا اوقات خوبی برایشان به ارمغان بیاید. همچنین گردشگران باید از ساحل خلیج «بوفلز» دیدن کنند. این منطقه علاوه بر اینکه یک استراحتگاه ایده‌آل برای کوهنوردان و دوچرخهسواران است، برای کسانی که تمایل دارند تا دور از جمعیت باشند و یک روز ساحلی آرام را بگذرانند، بسیار مناسب است.

 بیشتر بخوانید: بهترین راهنمای سفر به هرمانوس در کنار شما

  1. ماهیگیری

اقیانوس اطلس، زمین بازی مناسبی برای ماهیگیران است، خروشان و در عین حال وسوسهانگیز! شبه‌جزیره کیپ نهتنها برای شکارهای بزرگ، بلکه برای یک تجربه دلپذیر ماهیگیری مناسب است. ماهیگیران هر جا که یک اراده کنند، می‌توانند ماهی‌های تن، استینبرا، گالجوئن و استامپنوز را صید کنند که این نکته به پراکندگی وسیع ماهی‌ها در مناطق آبی این دماغه اشاره دارد.

  1. تماشای مناظر

این منطقه به لطف هدایای طبیعی و ساخته‌های دست بشر مکانی بسیار دیدنی است که سبب می‌شود ما سفر به دماغه امید نیک را به شما پیشنهاد کنیم. گردشگران می‌توانند با صعود به بالای فانوس دریایی قدیمی از منظره اقیانوس اطلس لذت ببرند و حتی اگر در فصل مهاجرت از اقیانوس دیدن کنند، ممکن است نهنگ‌ها را هم ببینند. گردشگران همچنین می‌توانند با مراجعه به فروشگاه‌ها سوغاتی‌های زیبایی تهیه کنند و سپس از غذاهای خوشمزه رستوران «Two Oceans» لذت ببرند.

  

  1. از نقاط تاریخی دیدن کنید

بهعنوان بخشی از یک تور گردشگری، بازدیدکنندگان حتماً باید از اماکن تاریخی دیدن کنند. غیر از فانوس دریایی، یکی دیگر از اماکن مورد نظر گردشگران برای بازدید «قلعه امید نیک» است. این دژ استحکامات که به قرن هفدهم برمی‌گردد و جزو جاذبه‌های کیپ تاون است، قدیمی‌ترین بنای باقیمانده در کشور شناخته می‌شود، اما اکنون موزه‌ای در آن قرار دارد که گردشگران با بازدید از آن می‌توانند تاریخ محلی را یاد بگیرند و اوقات خوشی را سپری کنند. همچنین می‌توانند در مراسم قلعه شرکت کرده و شلیک‌های توپ را تماشا کنند.

 

 9. گردش با فانیکیولر هلندی

این همان چیزی است که تمام بازدیدکنندگان حداقل یک‌بار باید در کیپ تاون امتحان کنند. از ترمینال فانیکیولر مسافران را در کنار شاخ و برگ‌های متراکم درختان تا رسیدن به فانوس دریایی می‌برد. این کار حدود دو تا سه دقیقه طول می‌کشد و اگرچه کوتاه است، باید آن را امتحان کنید.

 10. تور هلیکوپتر

اگر سعی دارید تجربیات خود را به سطح بالایی ارتقا بدهید، به شما پیشنهاد می‌کنیم به تور هلیکوپتری بپیوندند. جایی جز بالارفتن نیست؛ مخصوصاً اگر روی صندلی‌ای بنشینید و از دیدن مناظر لذت ببرید. با شروع سفر از ساحل، هلیکوپتر مهمانان را به بالای شبه‌جزیره می‌برد؛ جایی که با صحنه‌ای خیرهکننده روبهرو می‌شوند و به دشواربودن این منطقه پی می‌برند؛ چیزی که دریانوردان اولیه با آن مواجه شدند و این یک شگفتی است.

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات