جاذبه‌های دیدنی کیپ تاون

5 سال پیش 0 دیدگاه

بی‌شک جاذبه‌های دیدنی کیپ تاون نام این شهر را مشهور کرده است. کیپ تاون دومین شهر پرجمعیت آفریقای جنوبی است و جاذبه‌های دیدنی آن سبب شده است گردشگران بی‌شماری به سمت این شهر زیبا جذب شوند. درواقع بدون هیچ اغراقی می‌توان کیپ تاون را از زیباترین و هیجان‌انگیزترین شهرهای جهان دانست. مکان‌های دیدنی کیپ تاون به‌گونه‌ای است که می‌تواند هر فردی را با هر سلیقه‌ای راضی کند.

جاذبه‌های گردشگری کیپ تاون، این شهر را در لیست محبوب‌ترین مقصدهای گردشگری دنیا قرار داده است. جاذبه‌های دیدنی کیپ تاون سبب ورود سیل عظیم جمعیت گردشگران به این شهر شده است؛ از این‌رو صنعت توریسم نیز در این شهر جایگاه خاصی یافته و برای گردشگران این امکان فراهم شده است تا ضمن گشت و گذار در جاهای دیدنی کیپ تاون از دیگر امکانات رفاهی این شهر نیز بهره‌مند شوند. از امکانات رفاهی که در مکان‌های دیدنی کیپ تاون وجود دارند می‌توان به رستوران‌های مجلل و باکیفیت، هتل‌ها و اقامتگاه‌های مناسب، موزه‌ها، مراکز خرید و... اشاره کرد.

جاذبه‌های دیدنی کیپ تاون را بهتر بشناسید

جاذبه‌های دیدنی این شهر بسیار متنوع و منحصربه‌فرد است و هرکدام از آن‌ها زیبایی و جذابیت خاص خود را دارند؛ از این‌رو نمی‌توان تقدم و تأخری برای جاذبه‌های گردشگری این شهر قائل بود. مهم‌ترین جاذبه‌های دیدنی کیپ تاون که در میان گردشگران معروف هستند، عبارت‌اند از:

1.   کوه تیبل

از جاذبه‌های دیدنی کیپ تاون که توانسته است رضایت خاطر گردشگران بی‌شماری را کسب کند، کوه تیبل است که برای دوستداران طبیعت و به‌ویژه کوهنوردان اهمیت ویژه‌ای دارد؛ چراکه کمتر کوهی را می‌توان نام برد که 350 مسیر متفاوت برای صعود به قله داشته باشد.

بی‌شک لذت صعود به کوه تیبل با لذت تماشای منظره بی‌نظیر دامنه‌های این کوه زیبا برابری می‌کند. کوه تیبل در پارک ملی این شهر قرار دارد و باغ گیاه‌شناسی نیز در دامنه آن قرار گرفته است. موقعیت خاص کوه تیبل آن را در شمار یکی از مهم‌ترین دیدنی‌های کیپ تاون قرار داده است. تیبل به لاتین (table) به معنای میز است؛ به عبارت دیگر علت نام‌گذاری این کوه با شکل ظاهری آن ارتباط مستقیم دارد. شکل ظاهری این کوه مانند میزی مسطح است. همچنین کوه تیبل به‌دلیل اینکه زیستگاه گونه‌هایی کمیاب از بزهای هیمالیاست، جزء زیباترین جاذبه‌های گردشگری کیپ تاون محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: پارک ملی کروگر

2.   جزیره روبن

جزیره روبن از دیگر جاذبه‌های گردشگری کیپ تاون محسوب می‌شود. از میان جاذبه‌های دیدنی کیپ تاون، جزیره روبن علاقه‌مندان به ماجراجویی را بیشتر به خود جذب می‌کند؛ چراکه این جزیره که امروزه از دیدنی‌های کیپ تاون محسوب می‌شود، زمانی پایگاه ارتش و مقری برای نگهداری بیماران دارای بیماری‌های صعب العلاج مانند جذام، برص، پیسی و... بوده است.

جالب‌تر اینکه زندان سیاسی نیز در این مکان مستقر بوده است و افرادی مانند نلسون ماندلا (رئیس‌جمهور آفریقای جنوبی) 18 سال از عمر خویش را در این مکان زندانی بوده‌اند. جزیره روبن با قدمتی بیش از چند قرن، داستان‌های زیادی را در دل خود دفن کرده و همین امور سبب شده است در میان مکان‌های دیدنی کیپ تاون، جزیره روبن خاص و منحصربه‌فرد باشد.

3.   ساحل بولدر و کلنی پنگوئن‌ها

 زمانی که از جاذبه‌های دیدنی کیپ تاون صحبت می‌شود، نام ساحل بولدر و کلنی پنگوئن‌ها جزء سرتیتر دیدنی‌های کیپ تاون است. تصور کنید در حال شنا در آب یا کنار ساحل مشغول آفتاب‌گرفتن یا پیاده‌روی هستید؛ در همین حال در اطراف شما پنگوئن‌ها با آن حالت خاص خود در حال راه‌رفتن هستند. بی‌شک طرز راه رفتن و صداهای این حیوانات را نمی‌توانید در جای دیگری مشاهده کنید. ساحل بولدر و کلنی پنگوئن‌ها از دیدنی‌های کیب تاون است که تنها یک ساعت تا این شهر فاصله دارد.

4.   اسکله ویکتوریا و آلفرد

این دو مکان از جاذبه‌های دیدنی کیپ تاون هستند. نام جاذبه گردشگری کیپ تاون از نام ملکه انگلیس و فرزندان او گرفته شده است. این اسکله به‌دلیل وجود آمفی‌تئاتر، گالری‌های هنر و... نظر اهل هنر را به خود جلب کرده است؛ البته سعی شده است در این اسکله تاریخی با توجه به هر سلیقه‌ای مکانی خاص تأسیس شود. در این اسکله کافه‌ها، رستوران‌های مجلل، کلوپ‌های شبانه، مراکز خرید و سایر امکانات رفاهی و برای هر سلیقه‌ای وجود دارند و همچنین می‌توانید انواع غذا در آفریقای جنوبی را تست کنید.

در ساحل ویکتوریا و آلفرد آکواریوم اوشنز که از جاذبه‌های گردشگری منحصربه‌فرد شهر کیپ تاون است نیز وجود دارد. شاید باورکردنی نباشد، اما در این آکواریوم تقریباً 3 هزار جانور دریایی از قبیل کوسه، انواع لاک‌پشت و پنگوئن یافت می‌شود. گفتنی است هتلی مجلل و 4 ستاره با نام ویکتوریا و آلفرد نیز در شهر کیپ تاون برای اقامت مسافران و گردشگران در این شهر زیبا ساخته شده است.

بیشتر بخوانید: معروف‌ترین رستوران‌ها و کافه‌ها در کیپ تاون

5.   بوکاپ

بوکاپ نیز از جاذبه‌های دیدنی کیپ تاون است و به دلیل فاصله کوتاهی که از مرکز خرید کیپ تاون دارد، معمولاً از شلوغ‌ترین جاذبه‌های گردشگری این شهر محسوب می‌شود. در بوکاپ خانه‌های رنگارنگ که گاهی قدمتی کهن دارند دیده می‌شوند. اگر افرادی علاقه‌مند به عکاسی و تصویربرداری باشند، بی‌شک بوکات همان جایی خواهد بود که انتظارش را دارند. در بوکاپ می‌توان روی سنگ‌فرش‌های خیابان قدم زد و از منظره‌های منحصربه‌فرد آنجا لذت برد.

6.   ساحل کلیفتون

در میان جاذبه‌های گردشگری کیپ تاون ساحل‌های این شهر جای خود را در میان گردشگران به‌خوبی باز کرده‌اند. از جذاب‌ترین این ساحل‌ها می‌توان به ساحل کلیفتون اشاره کرد؛ ساحلی با شن‌های سفید و آفتابی گرم و دل‌نشین در کنار دریایی آبی و درخشان که بی‌شک حس خوبی را در هر فردی تکثیر می‌کند.

ساحل کلینتون از دیدنی‌های کیپ تاون است که تنها 10 دقیقه با مرکز اصلی این شهر فاصله دارد. جالب است بدانید آب دریا در این منطقه همیشه سرد است و امکان شنا غیر از تابستان گاهی سخت می‌شود، اما مسلماً در روزهای گرم تابستان می‌توان با شناکردن در دریا و آفتاب‌گرفتن از ساحل کلینتون لذت کافی برد.

7.   باغ گیاه‌شناسی کیرستنبوش

در دامنه کوه تیبل بزرگ‌ترین باغ گیاه‌شناسی دنیا هم قرار دارد که می‌تواند تجربه‌ای تکرارنشدنی را برای علاقه‌مندان به طبیعت به ارمغان بیاورد. تصور صعود به قله از مسیری سرسبز با انواع گیاهان محلی و گل‌ها در سفر به آفریقای جنوبی، هر عاشق طبیعتی را به وجد می‌آورد.

8.   ساحل مویزنبرگ

این ساحل نیز از جاذبه‌های دیدنی کیپ تاون است و مانند ساحل‌های دیگر کیپ تاون امکان شنا در دریا و آفتاب‌گرفتن در آن وجود دارد. آنچه ساحل مویزنبرگ را از دیگر جاذبه‌های گردشگری کیپ تاون متمایز می‌کند، امکان موج‌سواری در دریای آن است. امروزه ورزش موج‌سواری جایگاه خوبی را به‌عنوان یکی از ورزش‌های مهیج در میان قشر زیادی از افراد کسب کرده است و البته آموزش هم داده می‌شود، اما باید بدانید هر دریایی برای آموزش این ورزش مناسب نیست.

در ساحل مویزنبرگ امکان آموزش این ورزش فراهم شده و طرفداران خاص خود را هم از جای جای دنیا دارد. جالب است بدانید خانه نخست‌وزیر شهر Cecil Rhodes نیز در این ساحل قرار دارد و در حال حاضر از مکان‌هایی است که گردشگران از آن بازدید می‌کنند.

9.   قلعه امید نیک

از دیگر جاذبه‌های گردشگری کیپ تاون قلعه امید نیک است که طراحی منحصربه‌فردش آن را بسیار معروف کرده است. این قلعه مانند ستاره‌ای 5 پر است و از قدیمی‌ترین ساختمان‌ها در آفریقای جنوبی محسوب می‌شود. امروزه این قلعه به موزه مردم‌شناسی و مرکزی برای نمایش رویدادهای فرهنگی و هنری مبدل شده است.

سخن پایانی

 در این مقاله جاذبه‌های گردشگری کیپ تاون به تصویر کشیده شد؛ البته دیدنی‌های کیپ تاون را نمی‌توان در الفاظ گنجاند. جاذبه‌های گردشگری این شهر از دیرباز در میان علاقه‌مندان به طبیعت معروف و جزء اولویت‌های آنان بوده است. بی‌شک ضرب‌المثل ایرانی «یک تیر و چند نشان» را می‌توان برای جاذبه‌های دیدنی کیپ تاون به کار برد؛ زیرا در این شهر زیبا جاذبه‌های گردشگری فوق‌العاده‌ای با همه امکانات رفاهی دارد.

 بدیهی است با وجود جاذبه‌های دیدن کیپ تاون، صنعت توریسم نیز در این شهر رشد بی‌نظیری داشته است؛ از این‌رو در کنار همه جاذبه‌های گردشگری کیپ تاون، امکانات رفاهی مناسب نیز فراهم شده که همین امر سبب شده است این شهر همه ساله تعداد بی‌شماری توریست و گردشگر را از نقاط مختلف جهان به سمت خود جذب کند.

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات