گشت‌وگذار در پارک ملی لیک دیستریکت جاذبه‌ای طبیعی در انگلیس

2 سال پیش 0 دیدگاه

پارک ملی لیک دیستریکت، منطقه‌ای کوهستانی و مقصدی مطلوب برای تعطیلات است. این پارک که به لیکس یا لیک‌لند نیز معروف است، در شمال غربی انگلستان قرار دارد. از دلایل شهرت این منطقه می‌توان به ارتباط آن با شاعرانی همچون ویلیام وردزورث، بیترکس پاتر و جان راسکین اشاره کرد. پارک ملی لیک دیستریکت در سال 1951 تأسیس شد و مساحت آن به 2362 کیلومترمربع می‌رسد.

لیک دیستریکت کجاست؟

لیک دیستریکت که رشته‌کوهی در بریتانیاست، در شمال غربی انگلستان قرار دارد. در سال 1951 یک پارک ملی در این منطقه ساخته شد که در سال 2017 به‌عنوان میراث جهانی یونسکو ثبت شد. این منطقه در شهرستان کامبریا قرار دارد؛ به‌طوری‌که کوه‌های آن به کوه‌های کامبریا معروف هستند. اگر بخواهیم به‌طور تاریخی به مکان دقیق این منطقه بپردازیم، می‌توان گفت لیک دیستریکت، بین سه شهرستان کامبرلند، وستمورلند و لنکاوی تقسیم شده است. تمام زمین‌هایی که در انگلستان ارتفاعشان به بیش از 914 متر از سطح دریا می‌رسد، در این پارک ملی قرار دارند؛ مانند قله اسکافل پایک. همچنین این منطقه بزرگ‌ترین و عمیق‌ترین پهنه‌های آبی انگلستان یعنی وست واتر و ویندرمر را در خود جای داده است.

تفریحات مختلف در لیک استریکت

در ادامه به معرفی تفریحات رایج و پرطرفدار در این منطقه می‌پردازیم که در تور انگلیس می‌توانید از آن بازدید کنید.

صعود به قله اسکافل پایک

بلندترین قله انگلستان که اسکافل پایک نام دارد، در پارک ملی لیک استریکت قرار دارد و ارتفاع این قله 987 متر از سطح دریاست. صعود به قله اسکافل پایک یکی از فعالیت‌های لذت‌بخشی است که می‌توانید در لیک استریکت تجربه کنید. بین راه رسیدن به قله مکان‌های متعددی برای استراحت وجود دارد؛ پس نگران خستگی و اتفاقات مشابه نباشید.

شرکت در پیاده‌روی و گردش‌ها

برنامه‌های پیاده‌روی و گردش متعددی در لیک استریکت اجرا می‌شود که می‌توانید در آن‌ها شرکت کنید. با حضور در این برنامه‌ها می‌توانید از مناظر خیره‌کننده و زیبای طبیعت دیدن کنید.

بیشتر بخوانید: راهنمای بازدید از پارک ملی نورتامبرلند انگلستان

شنا در دریاچه

یکی از معروف‌ترین تفریحات در پارک ملی لیک استریکت انگلستان، شناکردن در دریاچه‌هاست. با اینکه دمای آب پایین و کمی سرد است، شناکردن در این دریاچه حس شادابی و طراوت به شما خواهد داد. بهتر است در دریاچه‌هایی شنا کنید که در آن قایق‌های موتوری و تمرین‌های ورزش‌های آبی وجود نداشته باشد.

کایاک یا قایقرانی در دریاچه ویندرمر

یکی از دلایلی که اسم این پارک لیک دیستریکت است، می‌تواند وجود شش دریاچه در این منطقه باشد که ویندرمر بزرگ‌ترین آن‌هاست. اگر به ورزش‌های آبی علاقه دارید، می‌توانید برای تفریح، قایقرانی در ویندرمر را انتخاب کنید. 

کرایه دوچرخه در باغ‌ها و قلعه لوتر

املاک لوتر شامل باغ‌ها و خرابه‌های قلعه است که در قرن نوزدهم ساخته و در سال 1957 تخریب شد. دوچرخه‌سواری در املاک لوتر تجربه لذت‌بخشی است. در مسیر دوچرخه‌سواری می‌توانید شاهد مناظر زیبا و هیجان‌انگیزی شوید. این مسیر آرام و اغلب بدون ترافیک است.

بازدید از خانه شیرینی زنجفیلی گرسمر (Grasmere)

تاریخچه این شیرینی زنجفیلی به سال 1854 برمی‌گردد. این شیرینی که از دستور پخت‌های سارا نلسون است، بافتی بین کیک و بیسکوییت دارد و بسیار ترد و لطیف است. خوردن این شیرینی زنجفیلی شیرین و تند در لیک استریکت بسیار ارزش دارد.

گردش در شهرها و روستاها

برخی از روستاهای لیک استریکت تاریخچه کامبریا را در بر می‌گیرند. این شهرها و روستاها خانه بسیاری از هنرمندان معروف است. جشنواره‌های مختلف محلی، میخانه‌ها، میدان‌ها، بازارهای شلوغ، مسیرهای سنگفرش‌شده و کلیساهای قرون‌وسطی از مکان‌های دیدنی این شهرها هستند. برخی از شهرها و روستاهای لیک استریکت عبارت‌اند از: گرسمر، هاکشید، امبلساید و کندال.

بازدید از دایره سنگی کستلریگ (Castlerigg)

این دایره‌های سنگی که به‌عنوان رصدخانه در دوره‌های بسیار دور استفاده شده‌اند، گمان می‌رفت که محل زندگی غول‌ها باشد. تعداد بسیاری از این سنگ‌های دایره‌ای در انگلستان وجود دارد؛ مانند کستلریگ و استون هنج که از معروف‌ترین آن‌هاست.

جست‌وجو برای غذا و درستکردن شام

همان‌طور که در حال پیاده‌روی در جنگل و مسیرهای اطراف رودخانه هستید، می‌توانید آنچه را که می‌خواهید برای شام بخورید جمع‌آوری کنید. به کمک راهنما در مسیر خود می‌توانید گیاهان قابل خوردنی همچون گل سنجد، توت، قارچ، زالزالک، گل رز و سیر وحشی و... را بیابید. اگر اطراف آب به‌دنبال غذا هستید، می‌توانید حتی اسفناج دریایی، کلم دریایی، کلم پیچ دریایی و جلبک دریایی نیز پیدا کنید.

 بیشتر بخوانید: کلیسای سلطنتی وست مینستر | جاذبه‌ای با معماری شگفت‌انگیز گوتیگ

قدم‌زدن با یک لاما یا آلپاکا

لاماها حیواناتی آرام و دوست‌داشتنی هستند که طبیعت خنده‌داری دارند. در بعضی از مناطق برای روحیه‌دادن و شادکردن بیماران این حیوانات را به آسایشگاه می‌برند. یکی از تفریحات جالب در پارک ملی لیک استریکت گردش با یک آلپاکا یا لاماست که هم‌زمان با آن می‌توانید از مناظر اطراف نیز لذت ببرید.

تفریح در کافه‌های روستایی

بعد از یک روز پیاده‌روی طولانی، شام‌خوردن و گپ‌زدن با اهالی روستایی در یک کافه انگلیسی بسیار دل‌نشین است. فضای صمیمی و متفاوت این کافه‌های روستایی می‌تواند یکی از فراموش‌نشدنی‌ترین تجربه‌های شما را ثبت کند.

تماشای آسمان و ستارگان

 مشاهده ستاره‌ها در مراکز شهر به‌دلیل آلودگی نوری دشوار است. در مناطقی از لیک استریکت که شب‌ها عاری از آلودگی نوری هستند، می‌توانید از تماشای ستارگان لذت ببرید و زیر نورشان بخوابید.

سخن پایانی

پارک ملی لیک دیستریکت، بزرگ‌ترین پارک ملی انگلستان، مقصد مطلوبی برای شماست تا یک تعطیلات عالی داشته باشید. در راهنمای سفر به انگلیس نیز می‌توانید سایر مناطق دیدنی و طبیعت زیبای انگلیس را بیابید تا هنگام اقامت خود در این کشور از جاذبه‌های متنوع لذت ببرید. برای اقامت در این پارک خوابگاه و هتل‌هایی برای شما در نظر گرفته شده است، همچنین با بازدید از رستوران‌ها و غذاخوری‌هایی که در روستاها قرار دارند، تجربه‌های شگفت‌انگیزی کسب خواهید کرد.

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات