آشنایی با استون هنج راز‌آلودترین جاذبه در انگلستان

3 سال پیش 0 دیدگاه

اگر علاقه‌مند به مکان‌های مرموز هستید، استون هنج انتخاب خوبی است. یکی از هیجان‌انگیزترین چیزها در مورد استون هنج، رمز و رازهایی است که درباره آن گفته می‌شود. در افسانه‌ها آمده است غول‌هایی وجود داشت که این سنگ‌های عظیم استون هنج را از سرزمینی دور به این‌جا حمل می‌کرد. داستان‌هایی نیز در مورد این سنگ‌های استون هنج وجود دارد که این سنگ‌ها، قدرت شفابخشی دارند. تحقیقات اخیر نشان داده که استون هنج انگلستان ممکن است در واقع یک مکان دفن باستانی باشد. تمام این داستان‌های افسانه‌ای اطراف آن را به مکانی بسیار جالب برای بازدید تبدیل کرده است. استون هنج در انگلستان در سال 1986 به فهرست میراث جهانی یونسکو اضافه شد و از آن زمان به گونه ای بازسازی و نگه‌داری شد که آن را برای نسل‌های آینده حفظ کند.

بازدیدکنندگان، دیگر مجاز به راه رفتن در دایره سنگ‌ها نیستند، این کار باعث کاهش فرسایش و آسیب به بنای تاریخی می‌شود. در این مقاله از راهنمای سفر به انگلستان با استون هنج بیشتر آشنا می‌شوید.

تاریخچه استون هنج انگلستان

برای دیدن طراحی منحصربه‌فرد استون هنج باید از نزدیک استون هنج را ببینید. استون هنج در ابتدای کار در سه مرحله ساخته شد. مرحله اول شامل یک سازه خاکی بود که به شکل یک خندق مدور با یک کرانه ساخته شده بود. در مرحله دوم، چیدمان‌های چوبی با پستچاله‌های ثابت در زمین انجام شد. سپس سنگ‌ها در جای امروزی ثابت شدند. سه مرحله ساخت حدود پانصد سال، بین 3000 سال قبل از میلاد تا 2500 سال قبل از میلاد به طول انجامید.

استون هنج در انگلستان

نظریه دیگری بیان می‌کند که استون هنج انگلستان در شش مرحله ساخته شده و ساخت آن تا 1500 سال قبل از میلاد ادامه داشته است. بناهای تاریخی بسیار کمی در جهان وجود دارند که به طور مستمر به این شکل، در مدت زمان طولانی، بهسازی یا بازسازی شده باشند.

 

بیشتر بخوانید: بازدید از قلعه آروندل | قصر نجیب‌زادگان انگلیسی

استون هنج کجاست؟

بازدید از انگلستان، همیشه مملو از تاریخ غنی، هنر و فرهنگ است. شما در انگلستان می‌توانید سفرهای یک روزه متعددی از کاخ‌ها، قلعه‌ها، باغ‌ها و منظره‌های فوق‌العاده داشته باشید. دشت سالزبری در شهرستان ویلتشایر در انگلستان قرار دارد و یکی از محبوب‌ترین مقاصد سفر یک روزه از لندن است. پس از حدود دو ساعت رانندگی، به استون هنج می‌رسید. یک جاذبه‌ استون هنج، خانه‌های بازسازی شده دوران نوسنگی آن است. کلبه‌ها و خانه‌های ماقبل تاریخ پیدا شده در آن بازسازی شده است. در داخل خانه‌ها صندلی، فضای خواب، شومینه و وسایل خانه چیده شده بود. اگر با تور لندن به انگلستان سفر می‌کنید، می‌توانید یک روز را به بازدید استون هنج اختصاص دهید.

استون هنج انگلستان

رمز  و راز و تاریخ استون هنج

هیچ‌کس واقعاً نمی‌داند چرا استون هنج ساخته شده، اما نظریه‌های فراوانی برای ساخت آن وجود دارد. برخی می‌گویند این مکان، مذهبی بوده است درحالی‌که برخی دیگر حدس می‌زنند که از آن به تحقیقات نجومی استفاده می‌شد. همان‌طور که اشاره شد در حدود 3100 سال قبل از میلاد، یک خندق دایره‌ای ماموت به عمق حدود 6 فوت در این‌جا حفر شد. استون هنج یک شاهکار مهندسی به شمار می‌رود که تنها با استفاده از ابزار و فناوری‌های ساده، قبل از ورود فلزات و اختراع چرخ ساخته شده است. ساخت این دایره سنگی به صدها نفر برای حمل، شکل دادن و برپا کردن سنگ‌ها نیاز داشت. این سازندگان از دیگران خواسته بودند تا برای آن‌ها غذا تهیه کنند، از فرزندانشان مراقبت کنند و تجهیزاتی از جمله سنگ چکش، طناب، شاخ چین و الوار را تهیه کنند. کل پروژه به برنامه ریزی و سازماندهی دقیق نیاز داشت.

جاذبه استون هنج

اهمیت استون هنج

استون هنج یک بنای ماقبل تاریخ منحصربه‌فرد است که در مرکز یک چشم‌انداز باستان‌شناسی بسیار غنی قرار دارد. استون هنج انگلستان، منبع فوق‌العاده‌ای برای مطالعه ماقبل تاریخ، جایگاهی محوری در توسعه باستان‌شناسی دارد. نظریه‌های مختلفی در مورد اینکه چه کسی، چه زمانی و چرا آن را ساخته، ارائه شده است.

معرفی استون هنج در انگلستان

در سال 2016 استون هنج سی‌امین سالگرد خود را به عنوان میراث جهانی جشن گرفت. در سال 1986، همراه با Avebury ، یکی از اولین مکان‌هایی انگلستان بود که در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شد.

بیشتر بخوانید: 7 حقیقت جالب درباره قلعه ویندسور که باید بدانید

یادبود سنگی

اهمیت خود استون هنج را می‌توان به صورت زیر خلاصه کرد: استون هنج پیچیده ترین و تنها دایره سنگی لنگه دار در جهان به شمار می‌رود که از نظر معماری پیچیده است.

  • اولین مرحله این بنای تاریخی یکی از بزرگترین گورستان‌های سوزانده شده در بریتانیای نوسنگی است.
  • سنگ‌ها از فواصل دور آورده شده‌اند. سنگ‌های آبی از تپه‌های پرسلی، در فاصله بیش از 150 مایلی (250 کیلومتری)، و سارسن‌ها از وست وودز، در 15 مایلی (25 کیلومتری) شمال استون‌هنج در لبه مارلبورو داونز.
  • سنگ‌ها با استفاده از تکنیک‌های پیچیده پوشانده شدند و با استفاده از اتصالات به‌هم پیوسته، که در هیچ بنای ماقبل تاریخ دیگری دیده نمی‌شود، ساخته شده است.
  • سرانجام، استون هنج نمادی از گذشته و تصویری قدرتمند از دستاوردهای باستانی است. موضوع بسیاری از نقاشی‌ها و شعرها بوده و در کتاب‌ها، موسیقی و فیلم‌ها به نمایش درآمده است.
  • استون هنج همچنان نقش خود را به عنوان مکانی مقدس با اهمیت مذهبی و فرهنگی خاص برای بسیاری برعهده دارد و حس قوی هیبت و فروتنی را برای هزاران بازدیدکننده است.

بازدید از استون هنج انگلستان

حمل‌ونقل سنگ‌ها در استون هنج انگلستان

دو نوع سنگ در استون هنج وجود دارد، سنگ‌های ‌سارسن بزرگتر و سنگ‌های آبی کوچک‌تر. سنگ‌های سارسن نوعی سنگ سیلکرتی هستند که به‌طور طبیعی در جنوب انگلستان پراکنده شده‌اند. برای سال‌های متمادی، اکثر باستان‌شناسان بر این باور بودند که این سنگ‌ها از مارلبورو داونز در فاصله 20 مایلی (32 کیلومتری) آورده شده‌اند، اما منشأ دقیق آن‌ها همچنان یک راز باقی مانده است. بااین‌حال، تحقیقات اخیر با استفاده از یک رویکرد جدید ژئوشیمیایی نه تنها تایید کرده  که داون‌های مارلبورو در واقع منبع بوده است. بلکه منطقه خاصی را مشخص کرده است که به احتمال زیاد سارسن‌ها از آنجا آمده اند. منطقه ای که به نام وست وودز، در جنوب غربی مارلبورو شناخته می‌شود.

وزن سارسن‌ها به‌طور متوسط ​​25 تن است و بزرگترین سنگ، سنگ پاشنه، حدود 30 تن وزن دارد.

بیشتر بخوانید: راهنمای بازدید از قلعه زیبای بامبورگ در انگلستان

Bluestone اصطلاحی است که برای اشاره به سنگ‌های کوچک‌تر در استون هنج استفاده می‌شد. این‌ها زمین‌شناسی متنوعی دارند اما همگی از تپه‌های پرسلی در جنوب غربی ولز آمده اند. اگرچه ممکن است آبی به نظر نرسند، اما وقتی تازه شکسته یا خیس می‌شوند رنگ مایل به آبی دارند. وزن آن‌ها بین 2 تا 5 تن است. این سنگ‌های آبی، تاریخ پیچیده و متنوعی داشتند و موقعیت فعلی آنها در استون هنج تنها نشان دهنده مکان نهایی آن‌هاست. برخی از سنگ‌های آبی احتمالا قبلا در یک دایره سنگی در ساحل رودخانه آون در غرب آمزبری هنج، 1 مایلی (1.7 کیلومتری) به سمت جنوب شرقی قرار داشته‌اند.

برای برپا کردن سنگ، مردم چاله بزرگی با طرف شیبدار حفر کردند. پشت سوراخ با یک ردیف چوب چوبی پوشیده شده بود. سنگ سپس به موقعیت خود منتقل شد و با استفاده از طناب‌های الیاف گیاهی و احتمالا یک قاب چوبی A به حالت عمودی کشیده شد. ممکن است از وزنه‌ها برای کمک به بالارفتن سنگ استفاده شده باشد. سپس سوراخ به‌طور ایمن با قلوه سنگ بسته بندی شد. احتمالا از سکوهای چوبی برای بلند کردن لنگه‌های افقی در موقعیت استفاده می‌شد.

گشت و گذار در انگلستان، جاذبه استون هنج انگلستان

سنگ‌های زنگ دار استون هنج

سنگ‌های این بنای یادبود دارای ویژگی‌های آکوستیک غیرمعمولی هستند. زمانی که به آن‌ها برخورد می‌شود صدای تق تق بلندی تولید می‌کنند که احتمالا توضیح می‌دهد که چرا این سنگ‌ها از راه دور به این‌جا آورده شده‌اند. در برخی از فرهنگ‌های باستانی، اعتقاد بر این است که چنین سنگ‌هایی حاوی قدرت شفابخش هستند. در واقع Maenclochog به معنای "صخره زنگ" است.

بیش از یک میلیون بازدید کننده در سال جذب می‌کند

اسطوره‌های ماندگار و پر جاذبه استون هنج، سایت میراث جهانی یونسکو را بسیار محبوب کرده است. هنگامی که برای اولین بار به عنوان یک جاذبه گردشگری در قرن بیستم به روی عموم باز شد، بازدیدکنندگان می‌توانستند در میان سنگ‌ها قدم بزنند و حتی از آن‌ها بالا بروند. با‌این‌حال، به دلیل فرسایش شدید سنگ‌ها، این بنای تاریخی از سال 1997 طناب زده شده است و بازدیدکنندگان فقط اجازه دیدن سنگ‌ها را از راه دور داشتند. با‌این‌حال، استثنائاتی در انقلاب‌های تابستانی و زمستانی و اعتدال‌های بهاری و پاییزی وجود دارد.

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور یونان

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات